"1.3-körül gyönyörűeket lehet venni, 97-98-as évjáratban."
Tényleg? Hol? Az interneten nem találtam 1,5 M alatt.
A seat az csak úgy jött szóba, hogy egy megbízható ismerősünk árulja, nem valami rosszarcú kukutyin bt, mint általában azokat a kocsikat, amiket ki bírok választani:) A vectra tetszik a legjobban a szóbajöhetők közül, de nem akarok túl sokat fizetni, ahhoz képest amennyit ér.
Sztem nagyon sok, bár az állapota nagyon befolyásohatlja az árat. Ha megelégszel 1.6-1,8-assal, 1.3-körül gyönyörűeket lehet venni, 97-98-as évjáratban. Azt meg nem értem, hogy hogy kerül ide a seat, ha vectrát akarsz venni... briger
Üdv, megint én, és még mindig nem vettem autót:) De már nagy lépéseket tettem, megnéztem és kipróbáltam eddig 2 db astrát, és 1 db vectrát. Az első astra az jó is lett volna, mer 5 évesen, csak 33 ezer km volt benne (tényleg), de sokat gondolkodtam és elvitték előlem időközben.
A másik az 97-es 1.4-es 114 ezer km van benne, elég szép, jó állapotban van, klímás, állítólag egy olasz nőé volt (hát ugye kuplung váltó, ki tudja:) ezt 1,25 M-ért vágnák hozám lejjebb nem tudtam menni. Kipróbáltam nem volt semmi különös.
A vectra pedig egy B kombi 97-es, 1998 cm3, klíma, 1 év műszaki, ez is nagyon szép, első tulaj, abs asr stb. Viszont ezt 1,6 -nál nem adják alább, 1,7 ről indultunk. Szimpatikus nagyon, vezetni is jó volt, úgyhogy most gondolkodóban vagyok, hogy vegyem-é e, vagy még nézelődjek, lassan már jó lenne a kocsi, jön a nyár, második gyerek stb. Sok érte az 1,6 misi? mégiscsak egy 8 éves autó, ennyiért 2001-es 1,4-es, Seat cordoba combit kínál egy ismerős, csak azt meg szűkösnek találom, hátsó ülés, csomi tartó szempontjából. Gyakorlatilag ugyanaz mint a Poló kombi.
Opel Vectra B 2.0 DTL-hez keresek légtömegmérőt, és jobb oldali motortartó bakot. Elsősorban használt érdekel, esetleg új is szóba jöhet, ha nem túl drága.
Ha van valakinek ilyesmi a fiókban, csörrenjen mán rám. danke 309902180
A segítségeteket kérem. Egy éve vettem a Vectrámat, x20DTL 96-os évjárat,
105 ekm-el. Volt vele pár problémám,megoldottuk,de van egy amivel nem tudok mit kezdeni.
Vagy nem tudom beindítani,vagy menetközben elkezd rángatni és leáll. Ez kb 7x fordul elő az utóbbi 6 hónapban. Egy másik vas után akasztva 20m és dorombol.
Előzmények: 2004 őszén elment a turbóm,vákumcsöveket átfujtuk, a toroknál lévő vákumdob membránja szakadt. Árajánlat több helyről:78 ezer torokkal együtt.
Csepeli bontóban 20-ért(arany ár) vettem és azóta van turbóm,de a leállás, azt hittem ezzel összefügg,nem szünt meg.
Közben feltünt,hogy akkor hagy cserben ha az üzemanyagtartályban a szint 1/2-ed
alá esik.
Karácsony óta 2-300 km után mindíg tankoltam,semmi probléma,több mint 1 hónapig. A mult héten hibáztam,kb 20 liter volt a tankban,ismét be kellett húzatni.
Amikor megvettem, javítani kellett az üzemanyagtartályt.Az agyas németek hagytak egy tenyérnyi mélyedést a tetelyén, amiböl a víz nem tud elfolyni. Megforrasztották.
Nem tudom ez miatt van-e,mert 7-8 hónapig semmi baj nem volt.
Egy 1.6-os motor kevés egy ekkora tömegő autóhoz. Nekem mondjuk 2.0-s automatám van, az 1450 kg, meg én még plusz 100 kg :). De tényleg az 1.8-asat ajánlom én is minimum.
Nekem nem volt kérdés, hogy Astra vagy Vectra. Először Omegát akartam venni, de beesett egy ismerős maszek importőrnél az én Vectrám (Svájcból), és annyira tuti állapotban volt, hogy beleestem, mint ló a gödörbe. 100-szor átvizsgáltuk szerelővel, nulla törés, nulla festés, kiváló motor, lehetett látni, hogy mint jó svájci tulaj tényleg elhordta a szervizbe. Hozzá kell tennem, hogy 165e km volt benne! Tehát a 100e km nem nagyon valós szerintem sem. Ha itthoni, akkor meg lehet, hogy 100e km, NA DE MILYEN UTAKON!! Tegnap is átmentem egy kikerülhetetlen akadályon (keresztbe felpúposodás), olyat kapott a futómű, hogy rá kellett számolni...
Ja, nálam nem igaz, hogy eszi az olajat, meg Ugrifüles Nyúl egyéb rémhírei. (bocs Ugri, nem támadásként mondom). A benzint azt persze eszi, mondtam hogy automata (12 lityi városban). Viszont a bal lábam ki is lógathatnám az ablakon :))
Nekem is ilyen felszereltségű, mint amit kinéztél, csak digit klíma, kipörgésgátló, mittoménmi van még. A multikormányt annyira meg lehet szokni, hogy amikor utazunk a családdal, sokszor előfordul, hogy a feleségem vagy a kölkeim halkan beszélnek hozzám, én meg elkezdem nyomkodni a kormányon a hangerő növelést :)))) Aztán jókat röhögünk rajtam...
Az első kérdésedre azt tudnám válaszolni, hogy a 97 - 98 körüli Astra F az más néven az Astra Classic I. ami min 1 generációval korábbi fejlesztés, mint a Vectra B.
Ami ennél esetleg pozitívum lehet, hogy ezt ha jól tudom, max. 1.6-os, 8 szelepes motorral gyártották /de nem biztos, majd kijavítanak/ Ha ez így van, akkor szerényebb teljesítmény de nem "olajevésre hajlamos" motor, és egyszerűbb, olcsóbb a szerviz. Negatívum lehet, hogy lengyel gyártmány, rozsdásodik /ok, melyik nem?/
A Vectra 97-98 körüli viszont azért egy tágasabb, korszerűbb, /bonyolultabb/ SZEBB autó, és elárulok egy nagy titkot: főleg 1.6-os motorú annyi van, hogy Dunát lehet vele rekeszteni, amibe szerelmes lettél, az szvsz. drága. Ha nem magyarországi, akkor irreális a 100 eKm.
Alap, hogy az eladásra kerülő autóknál ott hazudnak ahol tudnak, NAGYON nézz körül és komolyan nézd át az autót, mondom, van miből válogatni. Talán a legtutibb dolog, ha magánembertől veszed, utána a kereskedőtől magyarországi eladásút, /ez csak azért, mert utána lehet egyszerűen nézni a szervizmúltnak, no persze nem a szervizkönyvből, hanem személyesen v. telefonon./, legutolsó sorban a külföldről behozott. Persze előfordul, hogy kintről sokkal jobban egyben lévő autót hoznak be, mint az itthoni felhozatal. Egy biztos, az átvágás mértékét kell megpróbálni csökkenteni alapos vizsgálódással.
Még egy gondolat: Ha Vectra B kombit akarsz, azért az 1.8-as talán jobb választás.
Mindenesetre, akármit veszel, javasolnék egy szervizt azonnal beiktatni és félretenni rá 60-80 rugót. Ha te csinálod, kb. 30-at.
A multikormány az, hogy a rádiót a kormányról is kezelheted. /hangerő, állomásválasztás, magnóra átkapcs és vissza/
Na, enyyi okosság tán elég is.
/megjegyzem, én is külföldről behozott 98--as 2.0 benzinest vettem, tök mindegy hogy vágtak át, nekem bejött, nem szívtam vele eddig/
Ez a darab pl. milyen lehet? Érdemes elugrani megnézni? A színe az bejön, de valahogy olyan bizonytalan vagyok amikor egy 8 éves kocsiról el kell hinni, hogy csak 102 ezer km-t ment... Bár persze lehet, de annyi mindent hall az ember, visszatekerés stb. Bár legalább a 90 ezres szervízen túl van, ha igaz... Mi az hogy multikormány?
Hát most én, mint B Vectrás erre mit is mondhatnék ;-)
Nekem Caravanom van, pont a család miatt (2 gyerek, gyakran anyós, + cuccolás pl. telekre/ről). Nagyon szeretem a kocsit, mindig elférek benne, pedig szokott cucc lenni...
Belül tényleg kényelmes, a vezetőülés magasságban állítható, sok extrám van. Astrám nem volt, viszont ez a 12. kocsim (tizenkettedik!). Szóval I love Vectra!
Üdv.
Az lenne a kérdésem, hogy nagy vonalakban mi a különbség az F astra kombi és a hasonló évjáratú, mondjuk (96-98 as kb.) azt hiszem B (?) Vectra kombi között?
Egyiket se ismerem igazából, kívülről csak annyit látok, hogy a Vectra nekem valamivel szebb, jobban tetszik, illetve, hogy a hirdetésekben általában drágábbak párszázezerrel a hasonló korú, hasonló km-t futott astráknál.
Szóval, hogy vajon nagyobb-e, kényelmesebb-e, praktikusabb, megbízhatóbb, jobb-e annyival, mint amennyivel többe kerül, érdemes-e inkább olyat nézni, használtak között? Amolyan családi autónak kell, hétközben alig-alig, hétvégi rövidebb kirándulások, ritkábban kisebb-nagyobb vidéki utak, egy-két nyaralás, szóval nem lenne túlhajtva.
A mondeo sajna nem tetszik, biztos azok se rosszak, de ez van:)
Meg inkább amúgy is opelos vagyok, most nincs kocsim, de kadettjeim voltak sokáig már megszoktam a márkát, csak azok már nagyon öregecskék, klíma sincs bennük.
Hát igen, innen indult az egész; vagyishogy akkor vegyek egy olyat, ami tetszik. viszont az, amelyik jol felszerelt (cdx), abban altalaban (eddig csak olyannal találkoztam) fautánzatú a középkonzol. így úgy döntöttem, hogy akkor inkább veszek egy ilyet (különösen úgy, hogy nagyon megkíméltet sikerükt találni), aztán megpróbálom kicserélni benne a középkonzol borítást.
A legegyszerűbb, ha nem olyant veszel, A bontók kínálata esetleges, az átszerelés macerás, nem egyszerűbb olyat venni ami tetszik? Ui. eladó Vectra B annyi van mint a tenger, szándd rá az időt és válogass
ha minden jól megy, akkor hamarosan vectra tulajdonos leszek. a kiszemelt kocsival mindössze egy apró bajom van; a faborítás, ami tőlem meglehetősen távol áll. szerintetek van rá esély, hogy valahol találok hozzá nem faborítású középkonzolt, illetve szerintetek hol érdemes ez ügyben keresgélni?
ja, lehet, hogy az újabból nincs is 72 lovas. igen megbízható. erre a szokásos példámat tudom felhozni ismét... otthon elindítottuk az autót, irány horvátország déli része (620 km) mikor megérkeztünk ott leállítottuk, és vissza, semmi gond nem volt. hát a hátsó ív rohadásról... nemtom a 4 éves kocsin még nem rohad, de arról azt olvastam egyszer, hogy pl mosás után le kell törölni rendesen. :) de sztem az esős úton sem megy be a víz. a fogyasztás jó, az említett úton olyan 6 liter alá jött ki, klímával 130 körüli tempóval (nincs board, ez csak kb adat)
Mr.T Konkrétan arra, hogy mennyire megbízható, van-e olyan betegsége, mint az F-Astráknak, hogy rohad a hátsó ív, stb. A B/2-ből létezik még 72 lovas??? Mindig tanul az ember, csak a nagyobban gondolkodom!
Kinéztem egy '99-es évjáratú, Vectra B/2 2.0 DTI-t, viszont a dízel Opelekhez még nem volt szerencsém. Ha van bármilyen tapasztalatotok, örülnék ha segítenétek, mire számíthatok, meg merjem-e venni. Előre is köszi.