a plüssfogas nagyon jól megy és kényelmes
az 54-64 megpurcanva állt Városmajor peron után, emiatt majdnem lekéstük a Mikulásvonatot, kárpótlásul láttunk egy próbavonatot is, ahol az tetszett, hogy hihetetlen csendessé válik, amikor bemegy az aluszóba, ahol nincsenek fogak
Ma, azaz 2002. december 6-án forgalomba állt az unformeres plüssmaci, az 55-65-ös szerelvény.
Kiváncsi leszek majd az üzemi tapasztalatokra.
Kellemes 7végét: HB
Pálinkásat!
Elképzelhető, hogy 1-2 hét múlva forgalomba áll a Fogas első "plüssmacija", az 55-65-ös szerelvény. (egy néhány képpel kiegészitettem a múltkori galériát)
HB
A fogason a váltót hogyan szögelik ki? Emlékszem, hogy amikor a Gyermekvasúton megboldogult gyerekkoromban télen hétköznap bezárták Hárs-hegyet, vasárnap este az állomásfőnökkel egy darab akármit vittünk ki a váltóba, ami egy kétszer derékszögben meghajlított vasdarab volt. Az egyik vége felfeküdt az egyik sínszékre, és így támasztotta a simuló csúcssínt, a másik része a két sínszál között a talpfára simult. (Akkor még 33-as sínek voltak, nem 48-asok, és volt hozzá hely a sínszékek között.) Aztán két-két csavart kellett belehúzni ebbe a vasdarabba egy T kulccsal. Nagy kaland volt, főleg női dolgozóknak. (János-hegyen volt még ilyen rendszer. A többi állomáson mindennap volt szolgálat.)
ajjajjj...
Eddig 878 tekercs filmem közül csak egyszer fordult velem elő ilyen, még az elején, asszem 90-ben.
Jótanács:
1. Visszatekercselésnél a "használt" film farkincáját is tekerd bele a kazettába. Kósza és rémhir az, amely szerint előhivás előtt fényben szétbontják a kazettát, hogy kihúzzhassák a filmet belőle. Mindezt sötétben teszik.
Pontosabban: nagylabor setétben szétfesziti a kazettát, és úgy emeli ki belőle a filmet, minilabornál pedig van egy kis szerkentyű, mellyel benyúlnak a "szőrös nyilásba :-)", és kihúzzák fele a film farkincáját, és utána ragasztják a munkalapra a filmet.
2. Ha ránézel egy kazettára, és kilóg a farkinca, még egy avatatlan szem is láthatja, hogy meg van-e gyűrögetve, hajtogatva a farkinca, vagy még érintetlen.
Szumma: javaslom, a jövendőben légy körültekintőbb! Bár valószinű, hogy ilyen hibát mégegyszer nem követsz el.
Na.
Csináltam gyönyörű szép őszi, sárga faleveles fogasos képeket, majdnem egy egész filmet ellőttem, és az előhíváskor derült ki, hogy valahogy sikerült azt a filmet befűzni, amit anyám lőtt el olaszoban (szintén gyönyörű képek!), meg én csináltam rá 69-téwés képeket. És most baszhatom a gyönyörű képeket!!!!
És bszhatom a leendő fogasos oldalamat, aMire ezek a képek kerültek volna!!!!!!!!!!!
... és valószinűleg nem boldogultak, mert egész nap ki volt szögelve egyenes állásba az a váltó. Csak hogy tudjátok: Orgonás felső talán a legproblémásabb váltó az egész vonalon.
Sajna egyelőre csak segédüzemi átalkitást eszközöltek, de a műszaki vezető sokatmondóan "talán"-t válaszolt arra a kérdésemre, hogy tervbe van-e véve rekuperáió a mai motorkocsikra. Majd meglássuk...
Más:
Ezekben a percekben Orgonás felső váltójánál hegesztik a több helyütt is repedt csúcssint.
Az 54-es szamár tolta fel a 72-es lórét, rajt egy pályás mikrobusszal, amely egy aggregátort rejtett a hegesztés elősegitése végett.
Szép kis látvány volt szállingózó hópihék közt, de sajnos képekkel csak később szolgálhatok, mert a digi gépem épp kölcsön vagyon adva. Úgyhogy türelem!
Csak a segédüzeme? Szvsz. annak lenne értelme, hogy az egész fogas inverterrel járjon, akkor lejtmenetben nem fűtené el az egész energiát a tetôn... Annyira lehetetlen?
Múzeumban... sajnos idehaza nincs. Tudomásom szerint eredeti állapotára visszaépitve csak a Fogas kocsiszinjében őrzött, és néha közlekedő 2-es pályaszámú személykocsi van, és múzeális célokra őrizgetik a 30-40-es pályaszmmú villamos mozdonyt és egytengelyű rowan-pótkocsit. Talán még megérem, hopgy őket is felújitsák.
Állitólag e árgákból két szerelvényt egy osztrák múzeum vásárolt meg, de erről bővebbet nem tudok.
Továbbá az egyik gőzmozdonyt (1874-től 1929-ig közlekedett) megkapta anno a Közlekdési Múzeum, de raktárában sinylődve állitólag a második világháborúban megsemmisült.
Albertus: ott még nem tartok.
-------------------------------
Mindenki:
Fantasztikus hireim vannak. Év végére (remélhetőleg) talpra áll az 52-62 és az 55-65-ös szerelvény.
Az 52-es 1999-ben közlekedett gakorlatilag utoljára, az 55-ös pedig 2000-ben. Az 55-ös segédüzeme unformereket kap, a belső tere pedig plüss-üléseket. Célszerűnek látom esti órákban forgalomba nem adni.
Javaslom számára a plüssmaci becenevet, aképp, mint az 51-est többedmagammal nemes egyszerűséggel sz*rosnak becézzük (a körös-körül barna csik miatt).
Ha elkezdik felépiteni a plüssmaci belső terét, természetesen fényképes tájékoztatásban részesitelek Benneteket.