Keresés

Részletes keresés

ckg471 Creative Commons License 2023.03.31 -1 0 12448

"2023. május 1-től, a DKV Zrt. 14,7%-os áremelést hajt végre. Az árváltozás mellett, május 1-től a jegy- és bérletrendszer struktúrája is módosul."

https://www.dkv.hu/dkv_hirek/642

 

Közben itt van egy bekezdés (a lényeg pirossal):

 

"Megszűnik a kiegészítő bérlet

2023. május 1-től, a vármegye- és országbérlettel rendelkezők jelentős kedvezménnyel utazhatnak a helyközi járatokon. Jelenleg a vidékről bejáró, Debrecenben tanuló diákok, valamint az itt munkát vállaló utasok, a helyi közösségi közlekedést kedvezményes, ún. kiegészítő bérlet vásárlásával is igénybe tudják venni.

A vármegye- és országbérlet azonban nem köthető Debrecenhez, valamint az érvényességi idő szempontjából sem összeegyeztethető a kiegészítő bérlettel, így azzal együtt nem lesz használható.

A kiegészítő bérlet megszűnik."

 

Na, most megszűnik, vagy nem szűnik meg? :D

 

John Howard Creative Commons License 2023.03.25 -1 4 12447

Ez az internet "hatalma". Vigyázni kell vele...

 

OFF

Bő húsz évvel ezelőtt a weblapomra (jhoward.hu) feltettem néhány városi legendát, némelyiket itt-ott kissé "kiegészítve" saját gondolatokkal is. Pár éve, amikor a kalandregényeimet írtam, utánakerestem a neten egy konkrét témának, amit be kívántam építeni a könyvembe (hogy pontosabb legyek, ne csak az legyen, amit én hallottam/ismertem/elképzeltem, hanem konkrétabban ismerjem a történetet, hiszen "több szem többet lát"), amivel kapcsolatban én is írtam anno. Nos, találtam is (akkor) egy-két éves cikkeket, amelyekben mindben benne volt az általam "színezett" történet is, mint valóban megtörtént eset. De semmi egyéb, számomra semmi új nem derült ki a források utáni kutatások során. Pontosabban, forrásmunkaként csak saját magamat találtam meg. A későbbi időkben, az adott témát megíró "hivatalos" oldalak mind-mind az én - tulajdonképpen elképzelt - "igazságomat" vették "készpénznek". Szóval, csak óvatosan! :-)

ON

 

Előzmény: hajduvolan_133 (12445)
Joel Nagy Creative Commons License 2023.03.25 -1 1 12446

(03.24.) Járműkiadás 

 

Villamosok: 508,510,511,512,514,516,517,519,527.

 

Trollibuszok  és Trollipótlók:373,376,378,380,381,LMG-052,SVE-914,AA HQ-707.

 

Doberdó  utca:SVE-911,SVE-922,SZS-606,RMD-053.

 

Nagyállomás:LMG-087,SVE-923,AA HQ-703,STZ-878.

 

Segner  tér:LMG-092,LMG-101,SVE-910,RMD-055

 

Vincellér utca:LMG-125,LMG-137,NRV-776,SVE-904,SVE-917,RMD-052,STZ-876

( itt van még a tegnapi kiadás akit érdekel) Ennyit tudtam összeszedni.

hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.03.25 -1 2 12445

LOL pedig a pletykálni olyan olyan szórakoztató, pár éve pár embernek azt mondtam, hogy vissza veszi a Volán a debreceni helyi járatot, és egy hónap múlva kb.  mindenki ezt fújta. 😃 Lehet hogy majd megint kitalálok valami hasonlóan nagy marhaságot, hátha elterjed.🤪 

Amúgy ez egy fórum, nem hivatalos tájékoztató oldal. Akinek annyi esze van, hogy mindent készpénznek vesz amit itt olvas, hát szíve joga. 

Előzmény: hajdubus (12443)
ckg471 Creative Commons License 2023.03.24 -1 3 12444

Gyere át a MAZoistákba, és továbbra is garantált lesz a jókedved :))

Előzmény: hajdubus (12443)
hajdubus Creative Commons License 2023.03.24 -1 3 12443

De régen jártam már itt! :)

Visszaolvasva az utolsó oldalt nem tudom eldönteni, hogy anno 10-15 éve mi is írtunk ennyi valótlan, összefüggéstelen, szakmaiatlan, nem létező egyénileg kigondolt, sejtésekből kiinduló sofőrpletykákkal fűszerezett agyszüleményt, vagy ennyire megváltozott ennek a topicnak közössége. :)

 

Azért jókat mosolyogtam a hozzászólásokon. :)

hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.03.24 -1 3 12442

Köszönjük szépen a szíves tájékoztatást.

Joel Nagy Creative Commons License 2023.03.23 -1 1 12441

(Úú most látom megint elírtam a  dátumot)03.23.

Joel Nagy Creative Commons License 2023.03.23 -1 3 12440

(03.13.) Járműkiadás 

 

Villamosok:502,504,508,511,512,514,516,518,519,520,521,524,527,528

 

Trollibuszok és Trollipótlók:376,378,379,380,381,LMG-015,SVE-908, SVE-914, SVE-918, AA HQ-707,STZ-884. 

 

Doberdó utca:LMG-128,LMG-138, SVE-919,SVE-922,RMD-054.

 

Nagyállomás:LMG-022,LMG-044,LMG-069,LMG-087,LMG-092,LMG-140, SVE-907,SVE-924,SVE-927,SVE-928,AA HQ-701,AA HQ-702,SZS-606,SZS-607,STZ-875.

 

Segner tér:LMG-097, LMG-106,LMG-124,SVE-913,SZS-601,SZS-602,RMD-055,STZ-881

 

Vincellér utca:LMG-056,LMG-104,LMG-120,AA HQ-705,AA HQ-708,SZS-603, SZS-604,RMD-052,STZ-876

 

Jégcsarnok:LMG-103,LMG-117,AA HQ-705.

 

( A mai nap ennyit szedtem össze).

Joel Nagy Creative Commons License 2023.03.22 -2 1 12439

Elnézést  elírtam  a dátumot:) 03.22.

Joel Nagy Creative Commons License 2023.03.22 -1 2 12438

(03.23.) Járműkiadás 

 

 

Villamosok:503,504,507,510,511,512,514,516,517,519,520,521,524,525,526,528.

 

Trollibuszok és Trollipótlók: 373,376,378,379,380,381,LMG-013,LMG-071,SVE-908,SVE-914,SVE-918,AA HQ-707,STZ-884,STZ-886

 

Doberdó utca: LMG-097,LMG-111,LMG-119,LMG-128,LMG-138,SVE-906,SVE-913,SVE-919,SZS-606,AA DR-609,AA DR-610.

 

Nagyállomás:LMG-078,SVE-903,SVE-917,SVE-920,SVE-924,AA HQ-701,SZS-607,AA DR-608,RFM-500,STZ-879.

 

Segner tér:LMG-097,

SVE-906,SVE-910,SZS-602,STZ-881

 

Vincellér utca:LMG-068,LMG-120,LMG-123,LMG-129,LMG-130,LMG-135,LMG-136,SVE-901,SVE-904,SVE-909,SVE-921,SVE-930,AA HQ-708,SZS-603,STZ-877

 

Jégcsarnok: LMG-103,LMG-117,RWZ-742,RWZ-745,RMD-054.

Kisafka Creative Commons License 2023.03.21 -2 3 12437

majd akkor nézz küröl a fórumba és mond meg az embereknek, hogy nem okoz problémát a csemete utcáig felsétálni. mármint hogy szerinted

Előzmény: hajduvolan_133 (12436)
hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.03.21 -4 1 12436

Le lehet pontozni nyugodtan, de akkor most hétvégén csináljátok már képet a villamospótlóról lemaradt, háborgó utasokról és töltsétek fel ide. Köszi. 

trizs77 Creative Commons License 2023.03.20 -1 1 12435

Azért a villamospótlással vitatkoznék.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

A vita (ha valóban az) hasznos és jó dolog, mert vélemény csere.

 

Azt viszont az elején tisztázni kell, hogy érzelmek vagy érvek ismertetéséről szól e ?

Előzmény: Econell99 (12433)
hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.03.20 -6 1 12434

Olyat még nem láttam, hogy ne fértek volna fel az utasok a pótlóra, még a legforgalmasabb vasárnap délutáni időszakban sem. A kimaradó megállók pedig 5-10 perc sétával elérhetők.

Előzmény: Econell99 (12433)
Econell99 Creative Commons License 2023.03.20 0 4 12433

Azért a villamospótlással vitatkoznék.

Előzmény: hajduvolan_133 (12432)
hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.03.19 -3 2 12432

Amúgy a prioritásokat sem ártana átgondolni. A villamos- és trolipótlás okozza az utasoknak a legkevesebb kényelmetlenséget, ezért utolsóként kellene kivezetni, ha már vissza lett sűrítve a menetrend minden vonalon a válság előttit megközelítő szintre.

Adambence Creative Commons License 2023.03.18 0 6 12431

Szeretem ezt az "inflációval történő emelés" kifejezést. Tehát a most éppen aktuális pénzromlás értékével emelik meg a jegyek/bérletek árát, és ez fedezni fogja az amúgy állításuk szerint eddig is drágább villamos energia költségeit? Az infláció ugyanúgy emeli az ő energiaköltségeiket is, hiszen nem ők maguk állítják elő a szükséges energiát megújuló forrásból. 

Előzmény: hajduvolan_133 (12430)
hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.03.17 -3 0 12430

https://www.dehir.hu/debrecen/majustol-emelheti-dijait-a-dkv-a-villamoskozlekedes-visszaallhat-a-hetvegekre-is/2023/03/17/

 

Május 1-től ismét áremelés lesz és pár díjtermék megszűnik, cserébe visszaáll a hétvégi villamosközlekedés.

torqmatic Creative Commons License 2023.02.21 -1 5 12429

Már bocs, de az érvelésed rögtön ott sántít, hogy az eCitarókat a DKV "kapta" (amúgy vette), a Volvók és a Conectók pedig az ITK tulajdonát képezik, így azokat a DKV biztosan nem selejtezheti... Ráadásul ha lenne is ilyen feltétel, akkor még inkább az lenne a logikus, hogy a Civisek, nem pedig a trolik helyére állnak be.

 

Az meg hogy 1-2 buszsofőr mit mond, nem igazán releváns, mint ahogy az se, hogy ez a Tóth Szabolcs mivel szédíti az embereket a városi propaganda TV-ben. Nyilván megpróbál megmagyarázni mindent, nem fogja bevallani, hogy "igazatok van, szarul csináltuk".

 

A fogyasztásról is akkor van értelme beszélni, ha vannak konkrét mérések, nem így bemondásra, mert ez ellenőrizhetetlen. A troli legalább télen is tud menni akár a nap 24 órájában is, ha úgy van, míg az elektromos busz a hidegben elég gyorsan lemerül, és akkor még nem is beszéltünk a fűtést biztosító olajkályháról, ami további költség, ráadásul környezetszennyező is.

Előzmény: hajduvolan_133 (12428)
hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.02.12 -4 0 12428

Nagyon jól tudod, hogy ezek a szerződések nem nyilvánosak, de nyilván el szeretnek kerülni, hogy a pályázati forrásból vett járműveket aszfaltvédőnek használják, esetleg megbontsák őket és alkatrészeket értekesítsenek belőlük. Az is feltétel, hogy annyi dízeles buszt selejtezni kell, ahány elektromosat kaptak. Ezeket egy tankeres kolléga meg is erősítette nekem. Azt pedig, hogy a troli többet fogyaszt, mint a busz, legyen az elektromos vagy dízeles, nem én mondom, hanem Tóth Szabolcs, az őszi városi tv-s interjújában. A Volvo sokat eszik, ez tény, viszont ezeknek a selejtezését a járműcserés pályázati szerződésben meghatározott ütemterv szerint kell végezni. Az elektromos energia pedig jóval nagyobb mértékben drágult, mint az üzemanyag, ezzel szintén nem érdemes vitatkozni. 

torqmatic Creative Commons License 2023.02.12 -2 5 12427

Akkor ha már szakma...

 

1, Mutasd meg hol van leírva a pályázatban, hogy járatni kell őket? Érdekelnének a konkrét számok is, hogy mi az, ami már jó... Szerintem inkább csak arról van szó, hogy ciki lett volna a zsír új buszokat (amik egyébként is több hónap késéssel álltak forgalomba) beállítani a telephely sarkába porosodni.

 

2, Mennyi fogyaszt egy eCitaro és mennyit egy Solaris? Írjunk akkor ide is konkrét értékeket. Továbbmegyek: nem inkább az akár 50-60 liter gázolajat is felzabáló, lefingott Alfákat kellett volna ezekkel kiváltani, mint a nullemissziós trolikat?

Előzmény: hajduvolan_133 (12422)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.10 -1 3 12426

És még a dkv mottózza ezt, hogy "pontos közlekedés, kiszámítható szolgáltatás"...

Előzmény: Econell99 (12425)
Econell99 Creative Commons License 2023.02.10 0 1 12425

Sajnos a délutáni csúcsidőben gyakoriak a hasonló késések szinte minden vonalon.

Előzmény: BlackCat8711 (12424)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.10 -1 1 12424

Előzmény: BlackCat8711 (12423)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.10 -1 1 12423

Ez gyönyörű...:) Nem elég, hogy Reform, még több mint 20 perc késés is...

hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.02.09 -3 1 12422

1. Az eCitaro-kat pályázati forrásból vették, ezért muszáj őket járatni.

2. Kevesebb áramot fogyasztanak és mivel újak, kevesebb karbantartást igényelnek, mint a trolik. 

 

Bocsi, de ilyen szakmaiatlan hülyeségeket O. Rolika szokott kommentelni a feribókon. Azért jó lenne egy bizonyos szint alá nem süllyedni, csak azért, hogy lehessen szidni a DKV-t. 

Előzmény: Econell99 (12420)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.09 -1 2 12421

"Röhej logika" megy a dkv-nál... Én már azon se lepődnék meg ha hétvégén látok egy eCitaro-t a villamospótlón :D

Előzmény: Econell99 (12420)
Econell99 Creative Commons License 2023.02.09 -1 2 12420

A magas áram árakra hivatkozva leállított troli helyett az akksis, szintén árammal működő eCitaro jár. Erre már nem lehet mit mondani.

Econell99 Creative Commons License 2023.02.09 0 1 12419

Már a reggeli 35E is Reform? :O Ez tényleg vicc.

 

Pedig az mindig csuklós volt a nagy forgalom miatt, meg a 35E csuklósa mindig reggeli iskolás 13-asba váltott át.

 

 Az általad említett 36-oson lévő csuklós szintén 13-asba váltott át régen. Gondolom ott is megvariálták a fordákat akkor.

 

 

Előzmény: BlackCat8711 (12418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!