Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
A szóban forgó "Alapffy-bordó" mozdony kétsínes rendszerű, ezt az alja megnézése nélkül is tudom. Miért? Mert a sínrendszer amin játszottak vele sima két sínes PV vas sín.
A bordó mozdonyt a képeken látható sínrendszerrel vásárolták és használták,
vagyis mozdony nem Tóth átalakítás csak, feltehetően Tóth átfestés.
ui: A három sínesre átalakított Tóth mozdonyok jó része nem Marklin kuplunggal szerelt.
De valóban van feles (egyik oldalon Marklin a másikon sima Pévé kuplung) és van mindkét oldalon Marklin kuplungos verzió is.
Az "Alapffy-bordó" mozdony történetét én magam jegyeztem le, 2018-ban Alapffy Attilával történt "személyes" telefon beszélgetés után.
Számomra teljesen elfogadhatóak az érveid. :-((( Ez nem gyári kialakítás. Sokat keresgéltem a neten, de nem hogy festett ablakkeretes kocsit nem találtam,
de még piros személyvagont se nagyon. Ez van.
Viszont felötlött bennem, hogy kéne egy teljesen piros Előre szerelvény! :-)))
Már csak egy piros mozdonyt és egy piros postakocsit kell szereznem.
...szóval akkor még egyszer, a "Karácsonyi-piros-bordó" PV1 mozdony/ok története. A 3 karácsonyi fotót amin ez a mozdony szerepel, Alapffy Attila készítette egy pályázatra, aminek a témája, "Karácsonyi képeslap" volt. Ehhez a saját gyerekeinek vásárolt vasútmodell készletét használta és az egyiken a két fiát is. Saját elmondása alapján, a vasutat egy a Váci utcához közeli modellboltban vásárolta. Ez 99%, hogy a Tóth-féle "Marklin-játékbolt" lehetett. Ebben a színben vásárolta amit a képeslapokon látunk. Mivel tudjuk, hogy Tóth úr kihasználva a piaci réseket alakított át Pévé mozdonyokat 3 sínessé, nagy a valószínűsége, hogy ezt a mozdonyt is Ő festette át erre a bordó színre ami szinte 100%-ban megegyezik a Vörös szikra mozdonyáéval.
Tehát ennyit a "városi legendákról", miszerint: I. A gyári dolgozók gyerekei kapták ajándékba. II. A MÁV vezérei kapták ajándékba. III. A MSZMP elvtársai kapták. IV. Bizonyos elvtársaknak csinálták megrendelésre.
...amíg nem kerül elő egy eredeti feliratú (MÁV, PV1) addig marad a Tóth-féle átfestés valószínűsítése.
Gyönyörű SkyLine Express. Ránézni is egy csoda. Egy amerikai csoda. Szívet, lelket melengető, elegáns megjelenés. Egy Helikon de Lux. Szorítanék neki helyet a polcomon! A kép a PV Helikon inspirációja alapján készült. Mindig is foglalkoztatott az eredete, a létezése.
A valóság sokkal prózaibb. Ilyen vonatot legfeljebb Nagyádámka csodái között találhatunk.
Gratulálok hozzá, szuper darab!
A dobozt borító kép és a SkyLine történet forrrása:
Hasonló gondolatok gyötörnek a vagon kialakításával kapcsolatban. Keresek nyomokat, hogy a piros vagon oldalán lévő vízszintes csík színe miért tér el a keretek sárgás csíkjától. A képek sajnos elég kicsi felbontásúak, így nehezen elemezhetők, pedig profi munkának látszanak. Képeket keresek, van-e valahol hasonló gyári megoldás.
Minden esetre a karácsonyi képeslap PV piros mozdonyon nincs vízszintes csíkozás.
Számomra megosztó a tetők festése is. A két szélső kocsi teteje tűnik átfestettnek, a pirosé a kopásnyomok alapján eredetinek.
Érdekesek az ütközők is, valóban különböző korszakokra utal a kialakításuk.
Én azt gondolom, hogy ez egy régebbi átfestés eredménye lehet. A három vagon három különböző szériából származik, van köztük esztergált ütközős, meg öntött is. A különböző színek, árnyalatok is erre engednek következtetni. Valószínűleg külföldi munka, és a keretek festésével, a tetők azonos színre hozásával próbálta valaki egységesíteni őket. A piros vagon különösen bájos lett. Nem hiszem, hogy ezek így hagyták volna el a pénzverdét, de persze ez csak az én véleményem.
Szerintem kis példányszámban simán létezhetett. De persze ennyi évtized távlatából marha nehéz lenne ezt bizonyítékokkal és tényekkel alátámasztani. A fotók alapján eredetinek tűnik...
Segítség képen még annyit fűznék hozzá, hogy a szerelvény sajnos nincs a birtokomban, a képek netes kutakodás eredménye.
Nagyon szeretem ezt a fórumot, a lehető legtöbb információt itt találtam a PV vonatok történetéről.
Mindig foglalkoztatott a piros PV Előre mozdony legendája, remélem kicsit közelebb jutunk annak megfejtéséhez. (Lehet hogy volt teljesen piros szerelvény is valamikor?)
Folytatva korábbi okfejtésem, feltűnik, hogy ebben a készletben homogén szürke mindhárom vagon teteje. Hosszas keresgélés után sem találtam nyomát hasonló összeállításnak.
Piros személyvagont eddig csak vajszínű tetővel láttam.
Ez arra enged következtetni, hogy valamikor, valamilyen célból készülhettek
piros személykocsik festett ablak keretekkel. Talán exportra?
Mellékelek ide egy színes szettről készült képet is, a jobb összehasonlíthatóság végett.
Itt jól megfigyelhető a vaj tetős sorozat minden tagja.
Ezek alapján vetődik fel a gondolat, hogy létezhetett piros személykocsi festett ablakkeretekkel, talán hasonló célból, mint a piros mozdony.
Sziasztok, két karú 0-ás kandeláber eladó. Ha jól tudom, Deák gyártmány. Jól passzol méretben PV vagy más 0-ás vonathoz. Ha valakit érdekel, emailben tud érdeklődni.
Pénzverdei Előre mozdony tetőlemezét keresem megvételre, lehet rozsdás, festéshibás is. Ha tetőtartó rugók is meglennének, netán az áramszedők is, az már hab a tortán lenne számomra.
Keresek megvételre még 1 db Pannónia mozdony áramszedőt is, törött, vagy hiányos is érdekel.
Letöltöttem a képeket és így ki udtam nagyítani. sajnos a rakoncás vagon sem eredeti, így visszavonom az erre történt értékelésemet. Viszont a többit fenntartom.
Jól sejtetted. csak a rakoncás vagon az eredeti és ennek az értéke 70 -80 000 Ft. Ennél csak az eredeti tartályvagon érne többet. Javaslom, hogy a készlettől külön add el, mert ritkaság. A tartályvagon és a zárt tehervagon egyedi készítésű. Túl nagy értéket nem képviselnek, de pótolhatják a hiányző személyvagont. Mivel a készlet a leírásod alapján komplett és még a ládán lévő kép is megvan, szerintem 350 - 400 000 Ft közötti értéket képvisel. Az ilyen állapotú láda és a meglévő papirok növelik az értékét. Egyébként 300 000 Ft körül lenne. Személy szerint nem vagyok rá vevő, mert van. Sok sikert kívánok az eladáshoz!
Van egy PV Pannonia készletem, eredeti fa dobozában, még a papírjai is megvannak!
Az egyik személykocsi hiányzik, tehát kettő van a 3 helyett, viszont van hozzá 3 db teherkocsi, amit gyanítok, nem eredetiek!
Váltók, sínek, trafó és vezérlő doboz eredeti, és minden tökéletesen működik! vezetékek is eredetiek, mindegyik meg van. Vágányzat hiánytalan, kocsilekapcsolók, minden a leírás szerint.