Keresés

Részletes keresés

pv-vonat Creative Commons License 2025.02.01 0 1 5239

...rosszul emlékeztem.

2016-ban beszéltem Alapffy Attilával. Sajnos még abban az évben elhunyt.

pv-vonat Creative Commons License 2025.01.31 0 1 5238

A szóban forgó "Alapffy-bordó" mozdony kétsínes rendszerű, ezt az alja megnézése nélkül is tudom.
Miért? Mert a sínrendszer amin játszottak vele sima két sínes PV vas sín.

A bordó mozdonyt a képeken látható sínrendszerrel vásárolták és használták,

vagyis mozdony nem Tóth átalakítás csak, feltehetően Tóth átfestés.

 

ui: A három sínesre átalakított Tóth mozdonyok jó része nem Marklin kuplunggal szerelt.

De valóban van feles (egyik oldalon Marklin a másikon sima Pévé kuplung) és van mindkét oldalon Marklin kuplungos verzió is.

 

Az "Alapffy-bordó" mozdony történetét én magam jegyeztem le, 2018-ban Alapffy Attilával történt "személyes" telefon beszélgetés után.

Előzmény: Flash_PV (5237)
Flash_PV Creative Commons License 2025.01.30 0 0 5237

Köszi a reflektálást pv-vonat!

 

Sajnos nem kerültünk közelebb a gyárii festés  teóriához.

Szeretem a "Tóthosított" mozdonyokat, sok ismérvüket rendszereztem.

Sajnos a képeslapokon lévő mozdony alját nem látni, ezért nem állapítható meg, 

hogy a Tóth-féle háromsínes átalakítás megtörtént-e rajta?

Másik dilemmám, hogy nem látom a Tóth PV1 mozdonyokra jellemző Marklin kuplung 

egyik oldalon lévő kialakítását sem.

További érdekesség, hogy a topik kezdetekor nagyon részletes fotók készültek egy 

eladásra került Tóth készletről. Ott látható PV vagon Tóth-Marklin kuplungos kocsi.

Ez azért érdekes mert van egy teljes Tóth szerelvényem, minden kocsiján Marklin 

kuplungokkal! Szerintem egy időben Tóth úr nem csak mozdonyokat, hanem vagonokat 

is átalakított. Több jellegzetes alkatrész is erről árulkodik, melyekről teszek majd fel képeket.

Több szem többet lát alapon kíváncsi vagyok a véleményetekre! 

 

Nagyon szeretem ezt a fórumot, sokat olvasgatom.

Remélem valahol mentik az itteni hozzászólásokat, véleményeket. 

Ezeket közös kincsünknek tekintem, függetlenül attól,hogy ki mit írt ide.

Számomra ez egy lexikon meg egy P. Howard regény kombinációja.

Érdemes az elejétől kezdve átolvasni, sokat fejlődött a tudásunk a hozzászólások alapján.

Hihetetlen kincsestár, megőrzésre érdemes.

 

A PV vonatok születése az elmúlt évben volt hetven éve, és egyre újabb részletek merülnek 

fel erről a szerethető kollekcióról. Tudjunk meg róla minél többet!

Előzmény: pv-vonat (5235)
Flash_PV Creative Commons License 2025.01.30 0 0 5236

Kedves jgyurka!

Számomra teljesen elfogadhatóak az érveid. :-((( Ez nem gyári kialakítás. Sokat keresgéltem a neten, de nem hogy festett ablakkeretes kocsit nem találtam, 

de még piros személyvagont se nagyon. Ez van.

Viszont felötlött bennem, hogy kéne egy teljesen piros Előre szerelvény! :-)))

Már csak egy piros mozdonyt és egy piros postakocsit kell szereznem.

(Ez a humor helye.)

Előzmény: jgyurka (5229)
pv-vonat Creative Commons License 2025.01.30 0 1 5235

...szóval akkor még egyszer, a "Karácsonyi-piros-bordó" PV1 mozdony/ok története.
A 3 karácsonyi fotót amin ez a mozdony szerepel, Alapffy Attila készítette egy pályázatra, aminek a témája, "Karácsonyi képeslap" volt. Ehhez a saját gyerekeinek vásárolt vasútmodell készletét használta és az egyiken a két fiát is.
Saját elmondása alapján, a vasutat egy a Váci utcához közeli modellboltban vásárolta. Ez 99%, hogy a Tóth-féle "Marklin-játékbolt" lehetett. Ebben a színben vásárolta amit a képeslapokon látunk. Mivel tudjuk, hogy Tóth úr kihasználva a piaci réseket alakított át Pévé mozdonyokat 3 sínessé, nagy a valószínűsége, hogy ezt a mozdonyt is Ő festette át erre a bordó színre ami szinte 100%-ban megegyezik a Vörös szikra mozdonyáéval.

Tehát ennyit a "városi legendákról", miszerint:
I. A gyári dolgozók gyerekei kapták ajándékba.
II. A MÁV vezérei kapták ajándékba.
III. A MSZMP elvtársai kapták.
IV. Bizonyos elvtársaknak csinálták megrendelésre.

 

...amíg nem kerül elő egy eredeti feliratú (MÁV, PV1) addig marad a Tóth-féle átfestés valószínűsítése.

Előzmény: Flash_PV (5230)
Flash_PV Creative Commons License 2025.01.26 0 0 5234

Visszatekintés a fórum 2018-as hozzászólására:

 

 

Helikon "SkyLine" 1956

Flash_PV Creative Commons License 2025.01.20 0 0 5233

Meglepetés:

 

 

Gyönyörű SkyLine Express. Ránézni is egy csoda. Egy amerikai csoda. Szívet, lelket melengető, elegáns megjelenés. Egy Helikon de Lux. Szorítanék neki helyet a polcomon! A kép a PV Helikon inspirációja alapján készült. Mindig is foglalkoztatott az eredete, a létezése.

A valóság sokkal prózaibb. Ilyen vonatot legfeljebb Nagyádámka csodái között találhatunk.

 

 

Gratulálok hozzá, szuper darab!

 

A dobozt borító kép és a SkyLine történet forrrása:

 

https://www.binnsroad.co.uk/railways/halsam/index.html

 

Jó szórakozást kívánok minden PV vasút barátnak! :-)))

gombcsu Creative Commons License 2025.01.19 -1 0 5232

 

Sziasztok, 

 

Eladóvá vált 2db Pannónia személykocsi. 

Személyesen Budan vehető át, videkre postázom szívesen. 

 

Érdeklődni privát üzenetben lehet. 

 

Ár: 60e Ft. 

 

 

Ep128 Creative Commons License 2025.01.19 0 2 5231

Ha jól emlékszem évekkel ezelőtt a piros Előre mozdony rejtélyét valakik már megfejtették itt... :-) (Nem emlékszem a részletekre...)

Előzmény: Flash_PV (5230)
Flash_PV Creative Commons License 2025.01.19 0 0 5230

Sziasztok!

Köszönöm hozzászólásotokat!

Hasonló gondolatok gyötörnek a vagon kialakításával kapcsolatban. Keresek nyomokat, hogy a piros vagon oldalán lévő vízszintes csík színe miért tér el a keretek sárgás csíkjától. A képek sajnos elég kicsi felbontásúak, így nehezen elemezhetők, pedig profi munkának látszanak. Képeket keresek, van-e valahol hasonló gyári megoldás.

Minden esetre a karácsonyi  képeslap PV piros mozdonyon nincs vízszintes csíkozás.

Számomra megosztó a tetők festése is. A két szélső kocsi teteje tűnik átfestettnek, a pirosé a kopásnyomok alapján eredetinek.

Érdekesek az ütközők is, valóban különböző korszakokra utal a kialakításuk. 

A rejtély fokozódott, keresgélek tovább. :-)))

 

jgyurka Creative Commons License 2025.01.18 0 2 5229

Szia!

 

Én azt gondolom, hogy ez egy régebbi átfestés eredménye lehet. A három vagon három különböző szériából származik, van köztük esztergált ütközős, meg öntött is. A különböző színek, árnyalatok is erre engednek következtetni. Valószínűleg külföldi munka, és a keretek festésével, a tetők azonos színre hozásával próbálta valaki egységesíteni őket. A piros vagon különösen bájos lett. Nem hiszem, hogy ezek így hagyták volna el a pénzverdét, de persze ez csak az én véleményem.

 

Üdv, gyurka

Előzmény: Flash_PV (5227)
Ep128 Creative Commons License 2025.01.18 -1 1 5228

Szerintem kis példányszámban simán létezhetett. De persze ennyi évtized távlatából marha nehéz lenne ezt bizonyítékokkal és tényekkel alátámasztani. A fotók alapján eredetinek tűnik...

Előzmény: Flash_PV (5227)
Flash_PV Creative Commons License 2025.01.18 0 0 5227

Segítség képen még annyit fűznék hozzá, hogy a szerelvény sajnos nincs a birtokomban, a képek netes kutakodás eredménye.

Nagyon szeretem ezt a fórumot, a lehető legtöbb információt itt találtam a PV vonatok történetéről. 

Mindig foglalkoztatott a piros PV Előre mozdony legendája, remélem kicsit közelebb jutunk annak megfejtéséhez. (Lehet hogy volt teljesen piros szerelvény is valamikor?) 

 

A dolgok boncolgatásához megadom a forrásomat is:

 

https://www.binnsroad.co.uk/railways/penzverde/index.html

 

Ez egy gyönyörű enciklopédia a modell vasutak történetéről, itt fedeztem fel ezt az érdekes szín variációt.

 

Jó lenne tudni a képek forrást az enciklopédiában, azt látom, hogy a szerkesztők is több helyről gyűjtötték be a PV-s anyagot.

Kíváncsi vagyok a készlet kor szerinti behatárolására is, remélem tudtok segíteni!

 

Flash_PV Creative Commons License 2025.01.18 0 0 5226

Folytatva korábbi okfejtésem, feltűnik, hogy ebben a készletben homogén szürke mindhárom vagon teteje. Hosszas keresgélés után sem találtam nyomát hasonló összeállításnak.

Piros személyvagont eddig csak vajszínű tetővel láttam. 

Ez arra enged következtetni, hogy valamikor, valamilyen célból készülhettek 

piros személykocsik festett ablak keretekkel. Talán exportra?

 

 

Mellékelek ide egy színes szettről készült képet is, a jobb összehasonlíthatóság végett.

 

 

 Itt jól megfigyelhető a vaj tetős sorozat minden tagja.

 

Ezek alapján vetődik fel a gondolat, hogy létezhetett piros személykocsi festett ablakkeretekkel, talán hasonló célból, mint a piros mozdony.

 

Mit gondoltok erről?

Flash_PV Creative Commons License 2025.01.15 0 0 5225

Ő lenne az. A kérdés pedig arra vonatkozik, hogy vannak e rajta olyan stílus jegyek, amik az Előre sorozat kékes színű sorozatával megegyező? 

Valószínűleg egy külföldre szállított szériából lehet ez a szín variáció.

Van e  valakinek hasonló festésű személykocsija?

Ide mellékelem a készlet kék tagját is, a könnyebb összehasonlítás céljából.

 

 

Valamint az ablakkeret festésű posta vagont is.

 

 

Mi alapján lehetne meghatározni a vagonok készítésének idejét, esetleg a PV-s családfáját?

 

 

Flash_PV Creative Commons License 2025.01.15 0 0 5224

Sziasztok!

A gyűjtés egy sokrétű feladat, ami nem csak a különböző szerelvények összeállításáról szól.

Remek hozzászólásokat, megjegyzéseket lehet olvasni a fórumokon a PV vasút történetéről.

Én is összeszedek minden információt, hogy minél szórakoztatóbb legyen ez a tevékenység.

Most erről az összeállításról, illetve a piros vagon gyárinak tűnő festéséről lenne kérdésem.

A szettben mindhárom vagon (személyvagon, kék, személyvagon, piros, postakocsi, szürke,)

ablakkeretei festettek. Úgy látom homogén a kialakításuk, festésük. Ezért gondolom, hogy autentikus PV lehet.

Azért is izgalmas számomra ez a felfedezés, mert megoldása talán közelebb visz a piros mozdony 

rejtélyének  megoldásához is.

Ep128 Creative Commons License 2024.12.22 -1 2 5223

Tök aranyos... :-)

Előzmény: jgyurka (5222)
jgyurka Creative Commons License 2024.12.21 0 2 5222

Sziasztok! Egy kis karácsonyi hangulat:

 

Leo

a_hollo Creative Commons License 2024.12.13 0 1 5221

Sziasztok, két karú 0-ás kandeláber eladó. Ha jól tudom, Deák gyártmány. Jól passzol méretben PV vagy más 0-ás vonathoz. Ha valakit érdekel, emailben tud érdeklődni.

 

jocccsa Creative Commons License 2024.11.25 0 0 5220

Sziasztok. Előre nyitott teher vagont, áfor olaj vágont, rakoncás tehervagont keresek megvételre. Fotóval,árral várom üzeneiteket a szineskert@gmail.com e-mail címre. Köszönöm szépen!

nekeresd Creative Commons License 2024.11.10 0 1 5219

Pénzverdei Előre mozdony tetőlemezét keresem megvételre, lehet rozsdás, festéshibás is. Ha tetőtartó rugók is meglennének, netán az áramszedők is, az már hab a tortán lenne számomra.

Keresek megvételre még 1 db Pannónia mozdony áramszedőt is, törött, vagy hiányos is érdekel.

 

Elérhetőség: imstef@freemail.hu

rutthin Creative Commons License 2024.09.15 0 0 5218

Köszönöm az infókat! 

A teherkocsik valóban nem eredetiek (egyik sem) közben utána néztem.

Viszont a készlet többi része kifogástalanul működik.

Előzmény: Zoli1949 (5217)
Zoli1949 Creative Commons License 2024.09.13 0 1 5217

Bocs!

Letöltöttem a képeket és így ki udtam nagyítani. sajnos a rakoncás vagon sem eredeti, így visszavonom az erre történt értékelésemet. Viszont a többit fenntartom.

Üdví. Zoli

Előzmény: Zoli1949 (5216)
Zoli1949 Creative Commons License 2024.09.13 -2 0 5216

Szia!

Jól sejtetted. csak a rakoncás vagon az eredeti és ennek az értéke 70 -80 000 Ft. Ennél csak az eredeti tartályvagon érne többet. Javaslom, hogy a készlettől külön add el, mert ritkaság. A tartályvagon és a zárt tehervagon egyedi készítésű. Túl nagy értéket nem képviselnek, de  pótolhatják a hiányző személyvagont. Mivel a készlet a leírásod alapján komplett és még a ládán lévő kép is megvan, szerintem 350 - 400 000 Ft közötti értéket képvisel. Az ilyen állapotú láda és a meglévő papirok növelik az értékét. Egyébként 300 000 Ft körül lenne. Személy szerint nem vagyok rá vevő, mert van. Sok sikert kívánok az eladáshoz!

Üdv: Zoli

 

Előzmény: rutthin (5214)
mozgópostás Creative Commons License 2024.09.09 0 1 5215

Szia, felteszed a Vaterára és pontosan megtudod.

Aggódni felesleges.

Előzmény: rutthin (5214)
rutthin Creative Commons License 2024.09.09 0 2 5214

Sziasztok!

 

Van egy PV Pannonia készletem, eredeti fa dobozában, még a papírjai is megvannak! 

Az egyik személykocsi hiányzik, tehát kettő van a 3 helyett, viszont van hozzá 3 db teherkocsi, amit gyanítok, nem eredetiek!

Váltók, sínek, trafó és vezérlő doboz eredeti, és minden tökéletesen működik! vezetékek is eredetiek, mindegyik meg van. Vágányzat hiánytalan, kocsilekapcsolók, minden a leírás szerint.

Mennyit érhet kb. egy ilyen készlet?

gombcsu Creative Commons License 2024.07.13 0 1 5213

 

Sziasztok, 

Eladó PV Pannonia sín készlet, tartalma:

14db ív, 8db egyenes, 2 váltó. 

Ar: 30e Ft. 

További képek és érdeklődés mailen. 

Köszönöm

 

benidoki Creative Commons License 2024.05.17 0 0 5212

Ilyeneket

benidoki Creative Commons License 2024.05.17 0 0 5211

Sziasztok!

Ilyen színes Előre kocsikat keresek. Ha valakinek van, írjon emailt legyen szíves. Köszönöm.

benidoki@gmail.com

Homca 13 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 5210

Köszönöm szépen a segítséget.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!