A képeslapon megjelent M62+Bz mellékkocsis különösen tetszik. Jár még olyan?
Igen, jár! Néha remot-Szergejjel, néha Csörgővel.
Púpossal sajnos nem fotóztam itt tehervonatot. Még a tavaly járt személyről is mindig lecsúsztam (Ze-Ce/Bp M40 233-mal)...
Hogy mindenhol az azért egy picit túlzás, de emiatt érdemes volt meghosszabbítani az egri hétvégénket. Előző nap véletlenül tudtam meg az egyik környékbeli forgalmi irodában.
Na jó, Neked Eger környéke tényleg hazai pálya, mint ahogy nekem Zala.
A különlegességek fotózásához vagy infó kell, vagy jó adag szerencse :-)
Hogy mindenhol az azért egy picit túlzás, de emiatt érdemes volt meghosszabbítani az egri hétvégénket. Előző nap véletlenül tudtam meg az egyik környékbeli forgalmi irodában.
Hazai pálya, éppen mint ahogy neked Zala. Ott azért sokkal több dolgot lehet látni, biztos minden érdekes helyet ismersz. A képeid a villamosítás után még nagyobb értéket fognak képviselni. A képeslapon megjelent M62+Bz mellékkocsis különösen tetszik. Jár még olyan?
Valóban vannak szép emelkedők a 25-ös vonalon, leginkább Zalalövőtől nyugatra.
Ez is lehet oka annak, hogy több esetben előfogatolják a hosszú tehervonatok mozdonyát. Ezt megerősíti az a tény, hogy bejövő tehert még nem láttam előfogatolva.
Viszont hozzá kell tenni azt is, hogy ha nem lenne ott a Csörgő a Szergej előtt, akkor az gépmenetben menne ki Hodora - a legtöbbször ez így is történik - vagy pedig Bz elé csatolva!
Láttam viszont már tehervonat végére is csatolva! A lényeg, hogy tényleg nem kevés tömeget kell néha egyszerre kihúzni.
Sajnos Kemence, Tésa és Bernecebaráti közlekedési/kirándulási szempontból talán Pest megye egyik legrosszabb helyén van. Most hogy már van gyorsított vonat így kissé rövidebb a menetidő, de még mindig nem a legjobb.
Én úgy gondolnám az ottani fejlesztéseket, hogy a 3 önkormányzat ( Kemence, Tésa és Bernecebaráti) összefogásával közlekedtetnének egy 15-20 főt befogadására alkalmas minibuszt Diósjenő - Királyháza - Kemence - Tésa - Bernecebaráti útvonalon, munkanapokon reggel ill. Délután (vonatcsatlakozások figyelembe vételével) illetve hétvégén egész nap mehetne.
Diósjenőtől Kemencére kb. 15 perc alatt jutna fel, Bp - Diósjenő elvileg teljesíthető 1 óra alatt, szóval lényegében 1:15 alatt fel lehetne jutni szeben a mostani 2 - 2:20 menetidővel...
Ja és a régebben közlekedő hétvégi Balassagyarmat / Romhány közti közvetlen vonatot vissza kellene állítani, szerintem most is ki lenne használva.
De a 70-es vonallal közös szakaszon ez max. 2 perc minusz, viszont a kitérők és a bizber módosítás miatt sok 10 millióba is kerülne. Megéri ez, mikor még a fővonalak többsége sincs rendben.
A felsőbb szakaszon az ívek miatt nem biztos, hogy lehetne min. 60 kmh átépítés, nyomvonalkorrekció nélkül.
A vasúti átjárók biztosításán is lehet változtatni kellene 60 kmh felett, ez sem ingyen lenne.
Ha Te mennél kirándulni a barátnőddel akkor még lehetséges, hogy autó helyett akár közforgalmú közlekedéssel menjetek ketten, de ha egy család menne kirándulni 2 szülő + x gyerek, ők nyugodtan menjenek autóval, kirándulni, kisvasutazni, mert a gyerekekkel igen "macerás" a közforgalmú közlekedés igénybevétele, mint átszállás, tisztaság, WC, vigyázni rájuk stb. . Egy család jól megtölt egy autót. Inkább az egyedül vezetőket kellene kiszállítani a gépkocsiból, és vonatra, buszra stb. ültetni, akár a hivatásforgalomban, akár a szabadidős forgalomban is. Ez többet jelentene.
Szerintem.
Mondjuk ha Kemencére megy valaki kisvasutazni gyerekekkel, akkor könnyen autóba ül. :(
Nem baj, üljenek.
Sokan vannak, akik nem szeretik az átszállást, így díjazzák a közvetlen összeköttetéseket.
Én sem. :-)
De mindenhonnan-mindenhová csak autóval lehet eljutni, és sokágig így is marad még. Csak az erős utasforgalmú irányokra érdemes közvetlen vonatot indítani, erre inkább a Duna-kanyar a nyerő, mint az egyéb kevésbé felkapott helyek, ahová van napi 30-40 ember több turnusban.
Remélem, jár erre Swamplord kolléga, mint a 25-ös vonal közelében lakó állandóan kiküldött tudósító, és betesz pár hasonló olyasmi fotót, amit tegnap mutattam.
Szemléltetésképpen itt egy kis fotódömping, avagy _nem_8_Eas_kocsis_tehervonatok_ a 25-ös vonalon, vegyesen az utóbbi 3 évből:
Balassagyarmat-Ipolytarnóc nem 1:45, hanem 1:10 perc. Amúgy meg nem Balassagyarmatra kell közvetlen vonar, mert arra van Aszód felé, hanem a Brözsönybe, a kirándulóknak. (Diósjenő, Drégelypalánk stb...)
Sokan mennek autóval kirándulni. Nekik kellene elvenni a kedvüket az autóhasználattól a kellően magas parkolási díjakkal, és a jó vonatközlekedéssel.
Mondjuk ha Kemencére megy valaki kisvasutazni gyerekekkel, akkor könnyen autóba ül. :(
Vonattal Szobig, majd onnan egy csomót buszozni. Ha viszont Drégelypalánkon száll fel valaki a buszra, akkor sokkal kevesebbet kell családostul buszozni, így kevésbé nyűgösek a gyerekek. Viszont így egy átszállás megspórolható.
Sokan vannak, akik nem szeretik az átszállást, így díjazzák a közvetlen összeköttetéseket.
1. Régen azért biztosan nagyobb forgalom volt, amikor működtek a szénbányák. Ahhoz meg megfelelő pályára volt szükség.
2. Személyvonatok: Annakidején sürítve lett a közlekedés. Miért kellett újra ritkítani? Végre lehett volna igazi elővárosi forgalom ezen a vonalon. Mire megszokták volna az utasok, ritkítottak. Kár, hogy a Volán nem ritkított drasztikusan, amikor a MÁV sürített. Akkor talán lett volna olyan kihasználtság, hogy nem jutott volna eszükbe a ritkítás. Bár a MÁV-nál ezt sosem lehet tudni...
Gondolom a bányák is szép lassan bezártak, így a hivatásforgalom is jelentősen csökkent. :(
Mekkérdezném a tájékozottaktól erre a C betűs reggeli közvetlen vonatra hány utas lenne ? Ekkora tömegek igyekeznek szo, vas Diósjenő felé Budapestről akiket zavar az átszállás Vácon eseleg Diósjenőn ?
Bocs, véletlenül 76-ot írtam, a 75 helyett, de a 76-osnj sem ártana a 20 km/h helyett legalább 40 km/h. Miért olyan vacak az a pályaM? Pedig azért ott is végeztek némi javítgatást.
Először is! A 8.55-ös Desiro lenne. Másodszor: Ha most arra akar valaki kilyukadni hogy villamosított pályán mit keres Desiro, akkor most mondom, hogy munkanapokon a 18.15-kor Szobra induló gyorsított (nem zónázó) többször ment már Desiróval, magam is meglepődtem ezen. Kérdezzétek meg az Északi VF-et, vagy egy olyat aki bővebb felvilágosítást tud adni erről, a 6 kocsis 11.25-ös Bz értelme meg annyi, hogy visszakerülnek a Bz-k Gyarmatra. Harmadjára vegyetek elő egy régi, úgy 10 évvel ezelőtti menetrendet, és ott a vaknak is feltűnik, hogy az esti órákban (20.25 körül) indult Nyugatiból Vácon Gyarmatra egy gyorsított, ami feltételezhetően BzMot volt. Ennyit erről.
Nézd Te nem tudom miért örülsz minden mellékvonal megszünésnek stb.
Előbb utóbb nem lesz ami ráhordjon a fővonalakra iparvágány is tulajdonkép a mellékvonal.
Iparvágányoknak kampec több helyen ugyhogy csak megkérdezem akkumlátoros kamionokkon gondolkzol? a zalai arany is lefogy idővel meg az összes kb 50-60 év utána csillgászati árú lesz vagy műbenzint szeretnél egyáltalán érdekl téged mi lesz 60 év mulva?
Lehet hogy Te nem éled meg de én még esélyes lehetek..
És Fájt a fogad a zalai Zalalövő Rédicsi mellékvonalakra üzemvezetőkénzt, hogy nem kaptál még 50 db buszt? 1980 körül? vagy mi a baj?
Utálod a mellékvonalakat én nem mert meghittek és vasut ott kezdődik.
Buszok felrázzak a gyomrom csak ablaklehuzásos huzattal lehet szellőzni mert szauna légkondi gagyi
Hányok meg megy hasam a csak buszos utaktól
Még a 256 se ráz mertt nehéz csak kevés van belőle de a E95 az szar.
Credo is
Meg minden idegesít
Tudod mennyit utaztam?
Kedd Pest 300 km
Csütörtök
Kőszárhegy 480 km
PéntekPest 300 km
Szombat Miskolc 180 km
Vasánap Győr 560 km.
Végig buszon gyomorfelfordulás nem birom a vibráciot a rázkódást