Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
A beépített kapacitásnál lényegesebb adat az erőműveink valós termelése, ugyanis a Paksi Atomerőmű kivételével, melynek kihasználtsága 90% körüli, a többi erőművünk kihasználtsága 40-60% közötti, ezen kívül számos olyan erőmű is van az országban melyek kihasználtsága 1% alatti.
Az alacsony kihasználtság egyik oka, hogy a környező országokból gyakran az itthoni áraknál lényegesen olcsóbban tud Magyarország áramot vásárolni, jó példa erre például 2018 júliusa, amikor a hónap jelentős részében Romániában olcsóbb volt a villamos energia, ezért Magyarország szinte folyamatosan kihasználta a teljes felajánlott import kapacitást.
A környező országokból Horvátország (2026 GWh) felé exportőrként, a többi ország irányába importőrként jelenik meg Magyarország. A legtöbb áramot (6753 GWh) Szlovákiából kaptuk, de jelentős az import Ukrajnából (5050 GWh), Ausztriából (3163 GWh) is. Szerbiából (955 GWh) és Romániából (454 GWh) az előbbiekhez képest jóval kevesebb elektromos energiát importáltunk.
Ja, hogy még ezt sem tudod, a Tesla mindenhol a lakossági árak fölé árazza a supercharger árát, hogy tényleg csak azok töltsenek ott, akiknek szükséges.
Az áram ára úgy megugrott Európában, hogy a Tesla kénytelen emelni a supercharger árait, a németeknél már 45 cent lesz a töltés, az eddigi 40 helyett, hála a magas lakossági áramáraknak.
Te még most sem érted, mi készül a Teslánál, 23-ban már 3-4 millió autót lesznek képesek gyártani, a többiek letolt gatyával vannak gyakorlatilag, nagy mennyiségben csak ICE típusokat tudnak csak kínálni, de mi lesz ha a vásárlóik inkább várnak majd egy elektromos Teslára, minthogy elavult ICE autót vásároljanak, megmondom, csőd.
A VW hátránya csak növekszik a Teslával szemben, ennyire képes a sok pénz, tavaly még 270 ezer volt a lemaradásuk, idén már 470 ezer körül lesz, és nincs ütőkártyájuk, gyakorlatilag mindennel kijöttek, amire azt hitték, hogy majd az változtat valamit, de a Tesla csak távolodik. Egyelőre ott tartunk, hogy a Tesla vásárlók fele, a prémium kategóriából jön, és annyira nem akarnak visszamenni a németekhez, hogy a Tesla tartja a legjobban az árát a használt autó piacon, mert alig cserélnek gazdát az autói, ellenben az ID.3-ak felét már eladták az eredeti vásárlóik, pedig alig több mint 1 éve vannak a piacon, értelmezhető mennyiségben.
Így van. Nem hülyék, legalábbis a Toyota, VW biztosan nem.
Mivel vannak elkésve szerined ? Ez a két cég adja az autóipar 25%-át, a tesla nincs 1% sem. Ha semmit nem változtatnak, akkor is évtizedek, mire tönkremennek. A lehetőségeik pedig szinte korlátlanok, mind financiálisan, mind emberanyagban. A VW konkrétan 8 éve tolja az EV fejlesztéseket, ebből te annyit látsz, hogy szerinted szar a MEB. Fingod nincs mi megy a háttérben, mire költenek, mi van a queue-ban, de osztod az észt hogy tönkremennek. Ha lenne egy hangyafasznyi fogalmad a VW-ről, akkor akár azt is tudhatnád, hogy ez nem egy klasszikus tőzsdei cég, ahogy pl a Bosch sem. Mondanám hogy olvass utána, de biztosan nincs időd ilyen apróságokra, lefoglal a tesla magasztalása és mindenki más fikázása.
Szerinted hány német prémium vásárlót fog a tesla elcsábítani hosszú távon, azzal a fegyverténnyel, hogy jobban gyorsul (egyenes vonalban) ? Mellette meg minőségre, anyaghasználatra, design-ra talán megüti a ford szintjét ? Vagy azt hiszed, hogy a 7 éve ígérgetett, nem létező FSD majd hozza a vevőket, akik boldogan befizetnek 10.000$ egy ígéretre, amikor a merci már szállítja a lvl3-at ?
Elárulom neked mi lesz. Aki eddig 3/5 - A4/A6 - C/E classe autókat vett, az majd a következő ciklusban megveszi az EV verzióját ezeknek, amikor kijönnek, aztán pont. Átcsábít pár százalékot a tesla, ugyanannyi vissza is fog menni 5-10 év távlatában, amikor rájönnek, hogy mennyire messze van az amerikai prémium az európaitól.
A növekedési százalékokat meg a market cap-et inkább hagyjuk, mert az alap vállalati és tőzsdei fogalmakat sem érted, kb olyan erről beszélgetni veled, mint az anettkával az kvantumfizikáról.
Early adopterek korszaka van, az amcsi tőzsdén meg aranyláz. Nem fogok jóslatokat mondani, az maradjon a ti reszortotok, de a tesla a legtöbb potenciális vásárlót* pontosan az ilyen véresszájú, agyatlan fanboyok miatt veszti el, mint amilyen te is vagy. Gyönyörű esettanulmány volt handrás ex(?) teslafan legújabb videója, ahol az összes balfasz azonnal nekiment, amikor csalódottan elmondta a _tényeket_.
Ébredj már fel királylány.
Nem várok érdemi választ, többször bizonyítottad, hogy arra képtelen vagy, ahogy a kultúrált kommunikációra is.
* és pont most írt neked egy ilyen csávó. pár éve még én is teslát akartam venni, aztán elmúlt. (ehhh, már előre tudom mi lesz a reakció erre)
Te okoskodtál itt, hogy nem idióták vezetik a nagy autóipari cégeket, pedig de, sokakat alkalmatlan emberek vezetnek, akik nem ismerték fel időben, hogy mi az autóipar jövője, és mit kell nekik tenniük, ha életben akarnak maradni, csak mennek, mint a birkák, a nyáj után, most egyre többen, az EV felé fordulnak, hogy a Tesla már többet ér, mint az autóipar 100 éves része, de maguktól még mindig mást csinálnának, csak hát a részvényesek már türelmetlenek velük szemben.
> Nos már van akinek van fogalma a Tesla hatásáról az autóiparra, ennyiben tévedsz csak
Érdekes.
Úgy látom, hogy ismét előrántottál egy új témát, ezt bőségesen kifejtetted, majd levezeted, hogy tévedek, abban a témában, amiről soha nem beszéltem. Elegáns.
A bolond te vagy, aki azt hitte, hogy az eladástól majd csökkennie kell az árfolyamnak, csak szólok, Bill Gates lenne a leggazdagabb ember, ha soha nem adott volna el Microsoft részvényt, akkor 500 milliárd felett lenne a vagyona, de a részvények arra valók, hogy eladják őket, a cégtulajok így vesznek fel fizetést, persze a vállalat irányításához meg kell tartani valamennyit.
Igen ez volt a helyzet, a Toyota még 1-2 éve is a hidrogént erőltette, nem volt elég nekik a Mirai 1-es bukása, megcsinálták a Mirai 2-tőt is, de a Tesla eladásai felébresztették őket, ha összekapják magukat, talán 2025-re már valamit fel is tudnak majd mutatni, a csőd előtt.
Musknak nem kell a pénz, sorban állnak az emberek, hogy neki adhassák, mert már bizonyított, hogy ért a többszörözéséhez. Még más autógyárak néhány% osztalékra képesek maximum, Musk évi 100% felett növeli a részvényesi értéket.
Nyilván a világ legnagyobb autógyárait csak és kizárólag nyáladzó idióták vezetik, és fogalmuk nincs semmiről,...
Majdnem beletrafáltál tényleg. Így utólag el lehet mondani, hogy körülbelül ez volt a helyzet még 2-3 évvel ezelőtt is. Ma már van fogalmuk, ez kétségtelen és be is vannak sz@rva, ez nyilvánvaló azon a pálforduláson amin mostanában mennek keresztül, kivétel nélkül.
Tekintve akár a Toyota hajtűkanyarját, de a VW bődületes invesztícióját is. Az eseményeket és a nagy autógyárak nyáladzó idióta hozzáállását jól tükrözi Bob Lutz, a GM volt alelnökének fogalomba jövése, aki 2018-ban még jófej srácnak titulálta Muskot, akinek fogalma sincs az autógyártásról, és a Model 3-al sose fog pénzt keresni. Pár év múlva - az akkori véleménye szerint - már csak a csődjéről szóló összeesküvés elméletekről készült filmeket nézegethetjük, Ki ölte meg a Teslátcímmel.
Az akkori általánosnak mondható autóipari és egyéb ellenzői állásfoglalásból kigyógyulva ma már kezd fogalma lenni a valódi helyzetről és egészen más narratívát hallhatunk Tőle, azzal az apropóval, hogy az FT is az Év emberének választotta Muskoot, akit
“For a long time, the rest of the auto industry was basically calling Tesla and me fools and frauds,” Musk says in an interview with the Financial Times. “They were saying electric cars wouldn’t work, you can’t achieve the range and performance. And even if you did that, nobody would buy them.”
...
He is far from alone in that view. Bob Lutz, a former vice-chair of General Motors and president of Chrysler who was once doubtful about Tesla’s chances of survival, now calls Musk’s impact on the auto industry “unbelievable — nothing short of incredible”. Pointing to the inroads it has made even in Europe’s luxury car markets, Lutz says: “This is why Mercedes-Benz and BMW are so afraid of him.”
Hát persze, mindenki csődbe megy. Többször is, sőt már csődbe is mentek.
Nyilván a világ legnagyobb autógyárait csak és kizárólag nyáladzó idióták vezetik, és fogalmuk nincs semmiről, ellentétben pl veled, aki jó fotelszakértőként megmondod a tutit.
> Musk számára aprópénzért értékesít Tesla részvényt
Kellett neki a pénz, na. Nem baj ez.
De veled ellentétben Musk nem hülye, pontosan annyit értékesített, amit még elbírt a piac pánik nélkül. Még ehhez is mindenféle mesét kellett köríteni, hogy könnyebben vegyék a fanboyok. Mert azt tényleg csak a leghülyébbek hitték el, hogy azért adja el a részvényt, hogy adót fizessen. Hát persze.