Keresés

Részletes keresés

FRANKYE. Creative Commons License 2021.12.17 -1 1 41287

Ne bohóckodj. FCEV és FHEV. 

 

Előzmény: Future 184 (41286)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 41286

Fuel cell hybrid electric vehicles= FHEV

Előzmény: FRANKYE (41285)
FRANKYE Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 41285

Rohadjak meg ha értem. :) 

Sokat ittál. Ne fórumozz ha iszol. :) 

Előzmény: Future 184 (41274)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 41284

2021 van, teljesen más árak vannak most, de az import most is olcsóbb, mert mi csak drága orosz gázból tudunk áramot termelni.

Előzmény: 12 voltos (41283)
12 voltos Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 41283

ez érdekes:

 

https://villanyautosok.hu/2019/11/12/magyarorszag-villamos-energia-termelese-es-felhasznalasa-2018-ban/

 

Erőműveink termelése, import és export

A beépített kapacitásnál lényegesebb adat az erőműveink valós termelése, ugyanis a Paksi Atomerőmű kivételével, melynek kihasználtsága 90% körüli, a többi erőművünk kihasználtsága 40-60% közötti, ezen kívül számos olyan erőmű is van az országban melyek kihasználtsága 1% alatti.

 

Az alacsony kihasználtság egyik oka, hogy a környező országokból gyakran az itthoni áraknál lényegesen olcsóbban tud Magyarország áramot vásárolni, jó példa erre például 2018 júliusa, amikor a hónap jelentős részében Romániában olcsóbb volt a villamos energia, ezért Magyarország szinte folyamatosan kihasználta a teljes felajánlott import kapacitást.

 

A környező országokból Horvátország (2026 GWh) felé exportőrként, a többi ország irányába importőrként jelenik meg Magyarország. A legtöbb áramot (6753 GWh) Szlovákiából kaptuk, de jelentős az import Ukrajnából (5050 GWh), Ausztriából (3163 GWh) is. Szerbiából (955 GWh) és Romániából (454 GWh) az előbbiekhez képest jóval kevesebb elektromos energiát importáltunk.

Future 184 Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 41282

Az áram másik harmada, meg import gázból van előállítva.

Előzmény: Future 184 (41281)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 41281

Nálunk nem lesz, ha nem épül meg az atomerőmű, a fogyasztásunk harmada import.

Előzmény: 12 voltos (41279)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 41280

Ja, hogy még ezt sem tudod, a Tesla mindenhol a lakossági árak fölé árazza a supercharger árát, hogy tényleg csak azok töltsenek ott, akiknek szükséges.

Előzmény: toromon36 (41278)
12 voltos Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 41279

nyugaton nem lesz árOm

Előzmény: Future 184 (41277)
toromon36 Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 41278

Ja, Magyarországon meg olyan olcsó a lakossági áram, hogy a Tesla ingyen adja. Miért beszélsz te zöldeket? Mi köze a superchargernek egy háztartáshoz? 

Előzmény: Future 184 (41272)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 41277

csak a németeknek

 

Előzmény: 12 voltos (41276)
12 voltos Creative Commons License 2021.12.17 -1 0 41276

10x-ére fog nőni, 450 cent lesz!

:))

Előzmény: Future 184 (41272)
mica-r Creative Commons License 2021.12.16 -1 0 41275

melyik világ?

Előzmény: szilvatövis (41268)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.16 -1 0 41274

Az FHEV az hidrogénes autót jelent.

Előzmény: FRANKYE (41270)
FRANKYE Creative Commons License 2021.12.16 -1 0 41273

Hidrogénes autókról nem volt számszerűen megemlékezve a cikkben. 

Előzmény: Future 184 (41271)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41272

Az áram ára úgy megugrott Európában, hogy a Tesla kénytelen emelni a supercharger árait, a németeknél már 45 cent lesz a töltés, az eddigi 40 helyett, hála a magas lakossági áramáraknak.

Future 184 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41271

Csak három dolog hiányzik a hidrogén autóhoz, olcsó környezetbarát hidrogén, olcsó tüzelőanyag cella, és hidrogén kúthálózat.

Előzmény: FRANKYE (41270)
FRANKYE Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41270

Több mint a fele FHEV lesz 2030-ban. 3.5M vs 4.5 M autó. 

Addig meg többszörösét adja el az FHEV-eknek.

Előzmény: szilvatövis (41268)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41269

A Toyota annyi autót sem fog gyártani 2030-ban, mint amit a Tesla már 23-ban elér.

Előzmény: szilvatövis (41268)
szilvatövis Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41268

Nem hülyék, legalábbis a Toyota,...biztosan nem. 

 

Toyota Motor Corp. said Tuesday it aims to sell 3.5 million electric vehicles globally in 2030...

 

https://english.kyodonews.net/news/2021/12/9cfbdbbc9e50-urgent-toyota-sets-annual-global-sales-target-of-35-mil-evs-in-2030.html

 

Hol fog tartani a világ 2030-ra?

Előzmény: tfe_tng (41266)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41267

Te még most sem érted, mi készül a Teslánál, 23-ban már 3-4 millió autót lesznek képesek gyártani, a többiek letolt gatyával vannak gyakorlatilag, nagy mennyiségben csak ICE típusokat tudnak csak kínálni, de mi lesz ha a vásárlóik inkább várnak majd egy elektromos Teslára, minthogy elavult ICE autót vásároljanak, megmondom, csőd.

A VW hátránya csak növekszik a Teslával szemben, ennyire képes a sok pénz, tavaly még 270 ezer volt a lemaradásuk, idén már 470 ezer körül lesz, és nincs ütőkártyájuk, gyakorlatilag mindennel kijöttek, amire azt hitték, hogy majd az változtat valamit, de a Tesla csak távolodik. Egyelőre ott tartunk, hogy a Tesla vásárlók fele, a prémium kategóriából jön, és annyira nem akarnak visszamenni a németekhez, hogy a Tesla tartja a legjobban az árát a használt autó piacon, mert alig cserélnek gazdát az autói, ellenben az ID.3-ak felét már eladták az eredeti vásárlóik, pedig alig több mint 1 éve vannak a piacon, értelmezhető mennyiségben.

Előzmény: tfe_tng (41266)
tfe_tng Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41266

Így van. Nem hülyék, legalábbis a Toyota, VW biztosan nem. 

 

Mivel vannak elkésve szerined ? Ez a két cég adja az autóipar 25%-át, a tesla nincs 1% sem. Ha semmit nem változtatnak, akkor is évtizedek, mire tönkremennek. A lehetőségeik pedig szinte korlátlanok, mind financiálisan, mind emberanyagban. A VW konkrétan 8 éve tolja az EV fejlesztéseket, ebből te annyit látsz, hogy szerinted szar a MEB. Fingod nincs mi megy a háttérben, mire költenek, mi van a queue-ban, de osztod az észt hogy tönkremennek. Ha lenne egy hangyafasznyi fogalmad a VW-ről, akkor akár azt is tudhatnád, hogy ez nem egy klasszikus tőzsdei cég, ahogy pl a Bosch sem. Mondanám hogy olvass utána, de biztosan nincs időd ilyen apróságokra, lefoglal a tesla magasztalása és mindenki más fikázása. 

 

Szerinted hány német prémium vásárlót fog a tesla elcsábítani hosszú távon, azzal a fegyverténnyel, hogy jobban gyorsul (egyenes vonalban) ? Mellette meg minőségre, anyaghasználatra, design-ra talán megüti a ford szintjét ? Vagy azt hiszed, hogy a 7 éve ígérgetett, nem létező FSD majd hozza a vevőket, akik boldogan befizetnek 10.000$ egy ígéretre, amikor a merci már szállítja a lvl3-at ? 

 

Elárulom neked mi lesz. Aki eddig 3/5 - A4/A6 - C/E classe autókat vett, az majd a következő ciklusban megveszi az EV verzióját ezeknek, amikor kijönnek, aztán pont. Átcsábít pár százalékot a tesla, ugyanannyi vissza is fog menni 5-10 év távlatában, amikor rájönnek, hogy mennyire messze van az amerikai prémium az európaitól. 

 

A növekedési százalékokat meg a market cap-et inkább hagyjuk, mert az alap vállalati és tőzsdei fogalmakat sem érted, kb olyan erről beszélgetni veled, mint az anettkával az kvantumfizikáról. 

 

Early adopterek korszaka van, az amcsi tőzsdén meg aranyláz. Nem fogok jóslatokat mondani, az maradjon a ti reszortotok, de a tesla a legtöbb potenciális vásárlót* pontosan az ilyen véresszájú, agyatlan fanboyok miatt veszti el, mint amilyen te is vagy. Gyönyörű esettanulmány volt handrás ex(?) teslafan legújabb videója, ahol az összes balfasz azonnal nekiment, amikor csalódottan elmondta a _tényeket_. 

 

Ébredj már fel királylány.

 

Nem várok érdemi választ, többször bizonyítottad, hogy arra képtelen vagy, ahogy a kultúrált kommunikációra is.

 

* és pont most írt neked egy ilyen csávó. pár éve még én is teslát akartam venni, aztán elmúlt. (ehhh, már előre tudom mi lesz a reakció erre)

Előzmény: Future 184 (41265)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41265

Te okoskodtál itt, hogy nem idióták vezetik a nagy autóipari cégeket, pedig de, sokakat alkalmatlan emberek vezetnek, akik nem ismerték fel időben, hogy mi az autóipar jövője, és mit kell nekik tenniük, ha életben akarnak maradni, csak mennek, mint a birkák, a nyáj után, most egyre többen, az EV felé fordulnak, hogy a Tesla már többet ér, mint az autóipar 100 éves része, de maguktól még mindig mást csinálnának, csak hát a részvényesek már türelmetlenek velük szemben.

Előzmény: tfe_tng (41264)
tfe_tng Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41264

> Nos már van akinek van fogalma a Tesla hatásáról az autóiparra, ennyiben tévedsz csak

 

Érdekes. 

Úgy látom, hogy ismét előrántottál egy új témát, ezt bőségesen kifejtetted, majd levezeted, hogy tévedek, abban a témában, amiről soha nem beszéltem. Elegáns. 

Előzmény: szilvatövis (41261)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41263

A bolond te vagy, aki azt hitte, hogy az eladástól majd csökkennie kell az árfolyamnak, csak szólok, Bill Gates lenne a leggazdagabb ember, ha soha nem adott volna el Microsoft részvényt, akkor 500 milliárd felett lenne a vagyona, de a részvények arra valók, hogy eladják őket, a cégtulajok így vesznek fel fizetést, persze a vállalat irányításához meg kell tartani valamennyit.

Előzmény: toromon36 (41260)
Future 184 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41262

Igen ez volt a helyzet, a Toyota még 1-2 éve is a hidrogént erőltette, nem volt elég nekik a Mirai 1-es bukása, megcsinálták a Mirai 2-tőt is, de a Tesla eladásai felébresztették őket, ha összekapják magukat, talán 2025-re már valamit fel is tudnak majd mutatni, a csőd előtt.

 

Musknak nem kell a pénz, sorban állnak az emberek, hogy neki adhassák, mert már bizonyított, hogy ért a többszörözéséhez. Még más autógyárak néhány% osztalékra képesek maximum, Musk évi 100% felett növeli a részvényesi értéket.

Előzmény: tfe_tng (41259)
szilvatövis Creative Commons License 2021.12.16 -1 0 41261

Nyilván a világ legnagyobb autógyárait csak és kizárólag nyáladzó idióták vezetik, és fogalmuk nincs semmiről,...

 

Majdnem beletrafáltál tényleg. Így utólag el lehet mondani, hogy körülbelül ez volt a helyzet még 2-3 évvel ezelőtt is. Ma már van fogalmuk, ez kétségtelen és be is vannak sz@rva, ez nyilvánvaló azon a pálforduláson amin mostanában mennek keresztül, kivétel nélkül.

Tekintve akár a Toyota hajtűkanyarját, de a VW bődületes invesztícióját is. Az eseményeket és a nagy autógyárak nyáladzó idióta hozzáállását jól tükrözi Bob Lutz, a GM volt alelnökének fogalomba jövése, aki 2018-ban még jófej srácnak titulálta Muskot, akinek fogalma sincs az autógyártásról, és a Model 3-al sose fog pénzt keresni. Pár év múlva - az akkori véleménye szerint - már csak a csődjéről szóló összeesküvés elméletekről készült filmeket nézegethetjük, Ki ölte meg a Teslát címmel.

https://www.teslarati.com/tesla-former-current-gm-ceo-bob-lutz-mary-barra/

 

 

Az akkori általánosnak mondható autóipari és egyéb ellenzői állásfoglalásból kigyógyulva ma már kezd fogalma lenni a valódi helyzetről és egészen más narratívát hallhatunk Tőle, azzal az apropóval, hogy az FT is az Év emberének választotta Muskoot, akit 

 

“For a long time, the rest of the auto industry was basically calling Tesla and me fools and frauds,” Musk says in an interview with the Financial Times. “They were saying electric cars wouldn’t work, you can’t achieve the range and performance. And even if you did that, nobody would buy them.”

...

He is far from alone in that view. Bob Lutz, a former vice-chair of General Motors and president of Chrysler who was once doubtful about Tesla’s chances of survival, now calls Musk’s impact on the auto industry “unbelievable — nothing short of incredible”. Pointing to the inroads it has made even in Europe’s luxury car markets, Lutz says: “This is why Mercedes-Benz and BMW are so afraid of him.”  

 

https://www.ft.com/content/a7f75d25-d710-4aaa-9f57-49e24d67744d

 

Nos már van akinek van fogalma a Tesla hatásáról az autóiparra, ennyiben tévedsz csak..... :-)

Előzmény: tfe_tng (41259)
toromon36 Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41260

Az a szép, hogy Musk elad, erre megugrik az árfolyam. Tényleg csak a bolondok tőzsdéznek. :)

Előzmény: tfe_tng (41259)
tfe_tng Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41259

Hát persze, mindenki csődbe megy. Többször is, sőt már csődbe is mentek. 

Nyilván a világ legnagyobb autógyárait csak és kizárólag nyáladzó idióták vezetik, és fogalmuk nincs semmiről, ellentétben pl veled, aki jó fotelszakértőként megmondod a tutit. 

 

> Musk számára aprópénzért értékesít Tesla részvényt

 

Kellett neki a pénz, na. Nem baj ez. 

De veled ellentétben Musk nem hülye, pontosan annyit értékesített, amit még elbírt a piac pánik nélkül. Még ehhez is mindenféle mesét kellett köríteni, hogy könnyebben vegyék a fanboyok. Mert azt tényleg csak a leghülyébbek hitték el, hogy azért adja el a részvényt, hogy adót fizessen. Hát persze. 

Előzmény: Future 184 (41251)
tfe_tng Creative Commons License 2021.12.16 0 0 41258

Engedd el ezt a chip témát, mert fogalmad nincs miről beszélsz. 

Előzmény: Future 184 (41254)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!