Keresés

Részletes keresés

Babbabú Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1949

Ja igen, CF-kártyáról van szó.

Előzmény: Babbabú (1948)
Babbabú Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1948

Mivel a d800 tulajoknak jól jöhet, gondoltam, megosztom: vettem egy Lexar Professional 8GB, 400x (60MB/s) kártyát, s a gépre 82-83MB/s sebességgel jönnek a képek.

 

Íme a konfig: fenti kártya + Kingston FCR-HS3 kártyaolvasó USB 3.0 csatin + Kingston SSDNow V+100 96GB.

 

Van valakinek Lexar 600x sebességűvel beolvasási tapasztalata (sebesség) olyan konfigon, ahol a kártya a szűk keresztmetszet???

Antireflex Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1947

"Nálad a zöldes árnyalatú LCD nem jelentkezett"

 

Eddig nem tűnt fel, de ez nem jelent semmit. Majd megnézem holnap jobban. Különösebben nincsenek nagy elvárásaim a kis LCD színével szemben. Felbontásban és méretben legyen jó, a színt nem ott akarom ellenőrizni. Amúgy meg inkább legyen zöld, mint bíbor. :)

Előzmény: Karmaresz (1945)
ph5.5 Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1946

A nefnek nincs színtere. Az adobe rgb meg általános felhasználásra tök felesleges és inkább öngól mint hasznos. 

Előzmény: Karmaresz (1945)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1945

Akkor ez nagyon valószínű, hogy nem az első sorozatos típushiba.

Ha ennyi volt és innentől jól muzsikál a gép, úgy megérte az elején ezt a kis fejvakarást.

Nálad a zöldes árnyalatú LCD nem jelentkezett? Azon gondolkodom még, hogy nem a színtér megadásánál jelentkezik-e a probléma. Ugye a Nef tárolja a jpeg képet is. Esetleg az adobe rgb-t nem tudja megjeleníteni rendesen?

Előzmény: Antireflex (1944)
Antireflex Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1944

Végül az 85/1,4 +6-os állásba került. Az 50/1,4 maradt 0-n, mivel 1-2 egység változtatás nem tette jobbá a helyzetet, több meg már kifejezetten rontotta.

Előzmény: Antireflex (1942)
Antireflex Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1943

Az AF mezőre visszatérve, javítást eszközlök. A virágos képnél volt a szélső mező, itt a szövegesnél a középső. Most éppen finomhangolok. Valószínűleg a 20-as skálán +5-re kell állítanom a masinát.

Előzmény: Antireflex (1942)
Antireflex Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1942

No, kezdem hátulról:

Én is pont ugyanezért döntöttem be enyhén a prosit, amit fotóztam. Nem akartam 45 fokban első körben, mert arra voltam kiváncsi, hogy már kis eltérésnél is jelentkezik-e a probléma. A példa szerint igen. Az előtt a sorozat előtt egy virágzó növényt is fotóztam (nagyobb kiterjedés mélységben), és ott is ugyanez volt a jelenség. A fókuszált ponthoz képest előrébb van az élesség. 

 

Fókuszpont. Valóban elfelejtettem leírni, hogy melyiket használtam. Nem a középsőt, hanem fekvő állásban a középső feletti legfelsőt. Az is keresztszentzoros, úgyhogy elvileg az érzékenyebb fajtából van az is.

Live view-ban nem teszteltem (még).

Finomhangolás: Addig nem akartam meglépni, amíg nem tudom biztosan, hogy minden objektívemmel ez van, vagy sem. Ha ugyanis minden obival ugyanez a probléma lépett volna fel, akkor már a Nikonban verném az asztalt egy gépcseréért. :) Ezzel el is árultama  választ. Az 1,4/85-ös obival van gáz, a többivel gyakorlatilag nincs. Egyedül az 1,4/50-es  még olyan határeset féle. Érdekes, hogy mindkét lencse D sorozatú. Szerintem itt lesz valahol a kutya elásva.

És igen, ez a 36Mpixel brutálisan megmutatja, hogy egy kép hol éles, és hol nem. A 85-ös obi még 4-es blendénél is igen sekély mélységélesség érzetét adja. 

 

Előzmény: Karmaresz (1940)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1941

Ja, még egy dolog. Ahogy olvastam, elsősorban 1,4-es, nagy fényerejű objektíveknél jelentkezik a probléma.

Előzmény: Karmaresz (1940)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1940

Van pár kérdésem:

- Melyik fókuszponttal csináltad ezeket? A középsőre komoly panaszt még nem olvastam és én sem tapasztaltam gondot vele egyelőre.

- Próbáltad-e Liveview alatt is a fókuszt? Akiknél hiba jelentkezett, rendre arról számoltak be, hogy bal oldali fókuszpontokat érinti elsősorban és liveview alatt fókuszálva nem tapasztalható a probléma. Ha mindkettőnél jelentkezik, akkor inkább az obi lehet a ludas, amit a nagyobb felbontás most jobban kihoz. Ebben az esetben jól jön a harmadik kérdés:

- próbáltad-e az objektívet finomhangolni? A lehetőség adott arra, hogy a vázhoz hangold mindegyiket külön-külön. Nekem a D7000-rel mindössze egy obim volt, amit nem kellett hangolni.


Annak idején, mikor nem volt ismert még a D7000 backfocus problémája, rengeteg dolognak olvastam utána a témában. Az én bevált metodikám a centiszalagra épült. Valamelyik Canon fórumban olvastam, hogy ilyen teszthez a gyártó az objektív gyújtótávjának 15-20szorosát javasolja a tárgytávolságnak, tehát ennek megfelelően 35mm-es objetívnél kb. 60-70 centi, 85mm-nél 1,5m-re helyeztem. Állványról, úgy, hogy a centiszalag vízszintesen volt a földön, és az érzékelővel 45 fokos szöget zárt be. A vázat döntöttem ennyivel az állványon. Így készítettem képeket a legnagyobb rekesztől indulva AF-S módban, nehogy az AF-C miatt mégis ugráljon a fókusz.  Csináltam egy sorozatot a keresőn keresztül és Liveview-es fókuszálással is. Ezeket kiértékelve korrigáltam utána a vázban minden objektívhez a dolgokat. Ugyan objektívenként volt egy óra a történet, de megérte.

Előzmény: Antireflex (1938)
NGabor Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1939
De! Nekem volt hasonló benyomásom, de mivel csak 15percet volt a gép a kezembe es azota is boldog a tulaja, azt gondoltam en vagyok a bena vagy a 300f4 afs obi keves hozza.
Előzmény: Antireflex (1937)
Antireflex Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1938

Látom még nem reagált senki. :) Lehet, hogy senkinek semmi baja az élességállítással?

Úgy kezdődött, hogy csináltam egy közeli portrésort a gyerekről, és nem találtam elég élesnek. Előszedtem a régi kedvesemet a 85/1,4 D-t erre a célra. mivel nem voltam elégedett az élességgel, letettem egy prospektust a fotel támlájának támasztva, de a géppel trükkösen úgy álltam rá, hogy ne pontosan merőleges legyen az optikai tengely, hanem legyen neki egy kis "szöge". Az aktív AF mező a kis kép jobb oldali sarkától a Rob Van feliratig fedte le a képet. Készítettem egy sort 1,4 - 4-es blendéig bezárólag egész rekeszes ugrásokkal.

Íme az eredmény:

1,4-en: https://www.dropbox.com/s/5nbdef7bihhzcsb/AAC_0085.jpg

2,0 -n: https://www.dropbox.com/s/o3zvpdlspqfwov8/AAC_0086.jpg

2,8-on:https://www.dropbox.com/s/j0ki8skqj9umbkn/AAC_0087.jpg

4,0-n: https://www.dropbox.com/s/8svoibqij0fv5tv/AAC_0088.jpg

És bár a tesztábra görbült, azért látszik, miről beszélek. Természetesen a gép stabil állványon volt, tükörfelcsapással és kioldó zsinórral kattintottam.

És most majd jön szépen a többi obi is. 

Előzmény: Antireflex (1937)
Antireflex Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1937

No akkor beszéljünk a fókusz és fókuszálási problémákról! :) Nálam van ugyanis. Még nem részletezném, mert szeretném több oldalról is megközelíteni a dolgot.

seeman Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1936

A kezdetekben kipróbáltam minden értéket én is (D700). Még ISO 12 800-on is sikerült használható képet készíteni. Persze a zajszűrés sok finom részletet megzabált.

ISO 4-5000 még jó. Ennek ellenére a 3200-as érték fölé nem mentem - legalább két éve. Azért vannak (többek között) a fényerős fixek, hogy ne a szenzort kínozzuk.

Előzmény: Karmaresz (1934)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1935

Együtt szenvedünk ezzel... :D

Előzmény: Mirrmurr (1932)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1934

Ha az ember nem statikus dolgot fényképez, nem mindig alkalmazható az állvány. Egyértelmű, hogy nem a bányában feketeszenet fotózók számítanak a váz elsőszámú célpiacának, de mivel érdekelt, teszteltem és megosztottam, hátha más is kíváncsi arra, hogy mit tapasztaltam.

Előzmény: seeman (1933)
seeman Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1933

Leméretezi. A crop 1400X1000 képpontos.

Javaslom, hogy ne azt az átkozott magas ISO-t rágcsáljátok állandóan. Mindenki este/éjszaka akar fényképezni ezzel a géppel?

Különben is: létezik egy állvány nevű szerkentyű.

Előzmény: Karmaresz (1928)
Mirrmurr Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1932

Hm, én úgy vagyok vele, hogy a szem és az arc legyen frankó, aztán a sötét részleteire vagyok háklis valamiért, végül a fehérből szoktam visszavenni. Bár témája válogatja, de utálom, mikor sötét pacákat látok a képen, de ugyanígy nem bírom, ha a szem nem csillog.

Ami kimondottan szexi a D800-ban: a zár kattanásának hangja. Imádom.

Amit nagyon meg kell szoknom, az a nagyító gomb helye. A 7000 után állandóan a lentire nyomnék. Még jó, hogy nem az a törlés.

Előzmény: Karmaresz (1930)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1931

Köszönöm, hogy segíteni próbálsz.

Átállítottam a mondottak szerint. Frissítettem az oldalt, katt: ugyanaz. Újraindítottam a firefoxot, ellenőriztem a beállítást, katt: nem változott...

Előzmény: NGabor (1929)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1930

Nézegettem én is a lehetőségeket. Szélsőséges esetben, alacsony iso-n, akár 1 képből is lehet HDR-t készíteni komoly minőségromlás nélkül. - már akinek erre van gusztusa -

Úgy látom, hogy sötét részeken viszont jóval több infót tartalmaz a raw kép, mint a csúcsfényeknél, így inkább a csúcsfényeket kell jól kiexponálni és utána visszaszedni az árnyékot, ha szükséges.

Előzmény: Mirrmurr (1917)
NGabor Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1929

Firefox esetében ezt csak configban kell beállítani:

 

Írd be a bar sorba: about:config -enter (kapsz egy vinnyogó ablakot, hogy veszélyes terület és menj innen, ha nem tudod mit csinálsz)

Keresésbe írbe hogy: browser.enable -majd válaszd ki a browser.enable_automatic_image_resizing bökjél rá kétszer, hogy false értéke legyen és becsukod az ablakot.

Majd nézd meg, mit csináltál :)


Előzmény: Karmaresz (1921)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1928

Igen jónak tűnik az a 180-as. :)

(Ezt sem tudom megnézni teljes méretben. Az index motorja nekem csak 0,28Mpixelben jeleníti meg a tiédet és a saját feltöltött képeimet is) :(

Előzmény: seeman (1926)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1927

Kösz a hasznos infót.

Szerencsére egyelőre nem találkoztam még vele, bár nem is kerestem az ilyen direkt helyzeteket, de nagyon jó tudni hogy ha mégis előjönne, mivel a legcélszerűbb nekiesni.

Előzmény: Antireflex (1925)
seeman Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1926

1,4 mpixeles részlet a kép széléről (180mm f2,8 Nikkor - nyitva). Ekkor próbáltam ki a legszélső AF-mezőt.

 

Előzmény: Karmaresz (1920)
Antireflex Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1925

Ma reggel olyan szépen sütött be a nappaliba a nap, hogy kapáspól elkezdett viszketni a mutatóujjam. Gondoltam, ha már az E-vel csináltam moiré tesztet, akkor megnézem mit tud a sima. A sűrűn szövött függöny ideális alany volt. Az expozíciót szándékosan nem korrigáltam a felvételnél, mondván megnézem majd, mit szól egy 1,5-2 blendés csúszkahúzáshoz. (Ezt az akadályt várakozásaimnak megfelelően jól vette a masina. Tul. képpen a kép is olyan lett, amilyenre számítottam. Moirés. Nem kicsit, hanem nagyon. De ebben a témában meggyőződésem, hogy nincs fgép, ami nem bukna el ezen a teszten. Akkor jöhetett is a szoftveres játék. Mi tudja jobban eltüntetni a moirét. Az E-nél ezt a csatát az NX nyerte, hiszen alapesetben (moiré szűrés bekapcsolása nélkül) is egész jól kiszedte a moirét. Extrémebb esetben csak csökkentette, pedig itt már maximumon ment az NX2 moiré szűrője. Az LR-nél akkor csak az alapesetet vizsgáltam. Az drámaian rossz volt. Ma viszont az ecset eszköz antimoiré funkciójával kifestegettem a képet. és lőn a moiré megszűnt. A képen kiemeltem a festegetések helyét. (Mindkét pötty moiré szűrőt jelöl, csak később vettem észre, hogy maradt még benne, és azt is kiszedtem)

 

Ezzel szemben az NX a maximális szűréssel is csak gyengített a dolgon, akárcsak az E esetében. 

 

Hevenyészett konklúzió: Az LR alapesetben (festegetés nélkül) rosszabbul kezeli a moirét, mint az NX. Láthatóan rondább képet jelenít meg. Az NX-el viszont sok moirés témában lehet mázlink, mivel alapból sokkal jobban (gyakorlatilag teljesen) eltünteti a gyengébb moirékat (bekapcsolt szűrés nélkül). Ha viszont durván jelentkezik egy képen a jelenség, akkor az NX szűre is nagyon-nagyon messze van a jó megoldástól.

 

a teljes kép itt megtekinthető: https://www.dropbox.com/s/55ygr316s805lr9/AAC_0017.jpg

Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1924

Napközben munka, délután és este pedig család, úgyhogy nem marad más, csak a reggel és az éjszaka.

De gondolom megérthető, hogy most az elején a szabadidőt ez tölti ki nagyrészt. :)

Előzmény: Antireflex (1923)
Antireflex Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1923

Látom ezzel kelsz, ezzel fekszel... :D Persze érthető. Nekem sajnos nem a fotózásról szólt az elmúlt nap. :( Most viszont csináltam egy kis érdekességet.

Előzmény: Karmaresz (1922)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1922

Egyelőre úgy tervezek berendezkedni, hogy ha hobbi, kikapcsolódás, akkor könnyű felszerelést viszek magammal. Ez lenne a 28, 50, 85 + egy 1,4-es TC. Munkához pedig kényelmesebb a zoom, ami a 24-70 és a 70-200. Ezek mellett van még egy jó öreg Sigma 15-30 arra a ritka esetre mikor uwa kell. Mivel megtartom a DX vázamat, valamit FX-en is kellemesen muzsikál egyébként a 35/1.8, ezért ez is maradna. Idővel viszont eladom a 17-55-öt és a Tokina 12-24-et. Ebből tervezem finanszírozni a 28 1.8-at és a 85D cseréjét 85G 1.8-ra.

Előzmény: seeman (1909)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1921

Off: Miként lehet a képeket teljes méretben megnézni?

Firefox alatt nem látom ezt az opciót. Se az új ablakban, se rákattintva nem teszi ki teljes méretben, csak valami közbensőben.

Előzmény: Karmaresz (1920)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1920

Lehetőségek:

Eredeti teljes kép leméretezve:

1Mpixel kivágva teljes méretben:

(szerdán a városligetben, 70-200VR@200mm, f/3.5, iso800, 1/1250sec)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!