M6 ügyében tartom magam ahhoz, hogy ott egy alagútra szükség van (pont ami beomlott), de akkor a viaduktok miatt lenne cirkusz. Elég szerencsétlen a domborzat ott... Inkább ez az alternatív megoldás, mint a 20-30 méter mély (és a hozzá tartozó széles) rézsű. Lásd váli árok a csodálatos töltéseivel.
Nem hiszem. Ez az ország nem úgy általában az alagutak és hidak ellen van, hanem az értelmetlen műszaki létesítményeket viseli nehezen. Pl nem kell oda alagút, ahol nincsen hegy és más sem indokolja (M6), vagy ahol van normális és jóval olcsóbb alternatíva (4M). Híd is jó lenne Budafoknál, de inkább egy kis völgyecske fölé építenek viaduktot. Mert pénz, fegyver, paripa az van dögivel, csak a csatákat nem ott vívják meg belőle, ahol kéne.
(A pénzről jut eszembe: nem azt mondták, hogy nem nyúlnak az IMF-pénzhez, csak biztonsági tartaléknak van? Tegnap már azt mondták a hírek, hogy nagyrészét feléltük ...)
Hű, mekkora felháborodás lesz, amikor kiderül, hogy a Szentendre-Üröm-Budakeszi-Budaörs M0 szakaszon lesz biztosan 5 km alagút (10-11 között 2+3,2) és vátható további kb 4-6 km (10-1 között).
Sporolás végett igy is keskeny burkolat készül.A szűk utcák miatt az autók parkolása ezt a kapacitást tovább szűkíti.A csapadék vizeket pedig el kellene vezetni.
Az igy kialakított utak mellett esetleg az egyoldali járda bőven elférne.
A köművek jórésze sem kerülne a burkolt út alá,ezésrt a javítása sem okozna jóvá tehetetlen hibát.
A nagyon szűk utcákban van akkora forgalom, hogy érdemes legyen őket egyirányúsítani? Én inkább úgy tervezném a majdani útépítéseket, hogy viszonylag keskeny úttestek legyenek, esetleg olyan terelőszigetekkel, amelyek között az autó csak kanyarogva tud keresztülmenni, de a kerékpárosoknak a járda mellett (szintben elkülönítve! esetleg 3 szint: autó-kerékpár-gyalogos, még ha csak pár centivel is más magasságban) egyenes sáv lenne.
A MÁV ma is kitett magáért. A reggeli 7.24-es martonvásári vonat késett 15 percet. De ezt csak 7.26-kor mondták be. Így esélytelen volt, hogy az utasok átmenjenek a Felsőre érkező 7.22-es székesfehérvári vonatra. Néhányan még futva elérték, mert az is késett 5 percet. Várunk sokan a következő vonatra Felsőn, ami 7.34-kor jön Dunaújváros felől. 7.35-kor bemondták, hogy késik 10 percet... Néhányan ezért visszaindultak Alsó felé, hogy a késő martonvásári vonatot elérjék, de mire a Felsőnél lévő lépcsőhöz értek, akkor futott be az a vonat Alsóra. Szintén esélytelen volt elérni.
Az érthetetlen, hogy nem tudták előbb bemondani egyik késést sem. Nem igaz, hogy a vonat menetrendzserinti érkezése körül értesülnek erről. Ott vannak a digitális kijelzők, amire aztán végképp nem tart semeddig kiírni a késést.
Szingapúrban az egész városban szinte csak egyirányú utcák vannak. Képzeld el mondjuk, hogy az Andrássy csak befelé s a Podmaniczky meg csak kifelé járható, vagy a Bajcsy csak a nyugati felé, stb. És nincs dugó.
De más miatt jöttem ide. Szó volt az M7 lehajtóról NIF részéről. Ez csak a lehajtót, vagy a "felhajtót" is érinti-e? Van értelme külön-külön?
Rögtön elsőként a Széchenyi iskola mögötti utcát lehetne egyirányúsítani. Sok bosszúságtól kímélhetnék meg magukat ott a a parkoló autók között szabadon maradó egy sávban tolatgató-kerülgető autósok.