Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36335

Távolról sem így van, hiszen mint minden általánosítás, ez is sántít.

 

Természetesen, hiszen a komp számára valóban célszerűbb egy másképpen kiépített terminál, mint a nem-komp (és azon belül...) számára, egy helikopter is jobban szereti, ha a gurulóutak mentén vannak "kutyanyelvek", beszélhetünk navigációs, irányító és egyéb berendezések különbözőségéről. Ugyanakkor a szárazföldi közlekedési eszközök esetében az infrastruktúra különbözősége igen markáns, és nemcsak az állomások (=kikötő, reptér), hanem a folyópálya (=víz, levegő) esetén is.

 

hm

Előzmény: koller andor (36328)
hmsoft Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36334

Eléggé elrugaszkodtál a témától.

 

Szerintem nem. Nehezményezted, hogy miért kell a vasútnak védekező pozícióból "harcolnia". Leírtam, hogy miért.

 

hm

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36329)
zsitvica Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36333

Ha jól tudom, Svájcban meg van tiltva az átmenő kamionforgalom, kötelező a RoLa.

 

-------------

 

Rosszul tudod.

 

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36329)
tvsc Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36332

Az eredeti állapotra kellene szerintem feljavítani a mellékvonalakat. Ahhoz nem kellene ívkorrekció, sokkal olcsóbb lenne, és sok helyen sokat javítana. Ha a mellékvonalakat leválasztanák a MÁV-ról, akkor szakaszonként fel lehetne javítani a pályát. Ma is elszámolnak karbantartásra rengeteg pénzt, amit egyrészt ugye az ismert villanyizzó együttható terhel, másrészt egyszerűen nem csinálják meg, mert a pénzt elnyeli a MÁV átláthatatlan rendszere.

Előzmény: orangutan (36331)
orangutan Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36331

Svájcban meg van tiltva az átmenő kamionforgalom, kötelező a RoLa. Nálunk miért nem lehet?

 

Mert ahhoz, hogy a mai átmenő forgalmat elvigye, néhány fővonalon olyan 2-4 perces időközönként kellene a Rola vonatoknak követniük egymást. Erre a magyar vasúti infrastruktúra még akkor is alkalmatlan lenne, ha a minden más személy- és teherforgalmat letiltanának ezekről a vonalakról.

 

Nagykanizsa és Pest között minek jár busz amikor ott a vasút?

 

A buszok menetideje 2:40' és 3:20' között van, a vonatoké 3:38' és 4:55' között.

 

persze hogy nem megy senki vonattal ha végigcsattog a falun aztán a végén megáll.

 

A vasúti megállók elhelyezkedésén nem a többé-kevésbé párhuzamos buszjáratok indítása vagy leállítása tudott volna változtatni.

 

Ahol van mellékvonal ott el kéne érni legalább a 80-at és meg lehetne szűntetni a párhuzamos buszt.

 

Igazad van. A szükséges átépítések finanszírozására vonatkozó javaslataidat szívesen látnák az illetékesek, és mi is itt a topicon.

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36329)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36330

Nálunk miért nem lehet? --- ha pl. az m1-es ótópályán megyek, egy perc alatt kb. 10-20 kamion jön szembe. tegyük fel, ha ezeket kamionra szeretnénk rakni, hány új mozdony, kocsi kellene? százas, ezres, tízezres nagyságrend? hány új vágány kéne hozzá? (nem tudom, kérdezem) ki fizetné ezt?

 

Nagykanizsa és Pest között minek jár busz amikor ott a vasút? --- a busz sokkal gyorsabb. a vonat is lehetne ilyen gyors? mennyibe kerülne? (nem tudom, kérdezem)

 

A nyírvidéki kisvasúttal párhuzamosan is minek kellett odaengedni a Trans-tour-t? --- szerintem győzzön a jobb, a tiltást diktatátor lépésnek tartom, de amúgy a nyíri kisvasútnak valóban lehetett volna jövője. persze a mennyibe kerülne, és miből kérdés itt is áll.

 

Ahol van mellékvonal ott el kéne érni legalább a 80-at --- egyetértünk. de a kérdések ugyanazok. csak úgy nagysegrendileg számold ki, ez a négy bekezdés mennyibe fájna.

 

 

 

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36329)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36329

Eléggé elrugaszkodtál a témától.

Ha jól tudom, Svájcban meg van tiltva az átmenő kamionforgalom, kötelező a RoLa. Nálunk miért nem lehet? Nem lennének szétnyomva az utak, kevesebb lenne a légszennyezés.

 

Nagykanizsa és Pest között minek jár busz amikor ott a vasút? Ugyanez Szeged-Pest, Győr-Pest és még sok viszonylatban.

 

Magyar viszonylatban kérdeztem hogy előfordult-e már buszvonal megszűntetése és pótlása vonattal.

 

A nyírvidéki kisvasúttal párhuzamosan is minek kellett odaengedni a Trans-tour-t? Inkább a kisvasutat kellett volna fejleszteni és új megállókat kialakítani, persze hogy nem megy senki vonattal ha végigcsattog a falun aztán a végén megáll.

 

Ahol van mellékvonal ott el kéne érni legalább a 80-at és meg lehetne szűntetni a párhuzamos buszt. Meg lehet nézni Vulkapordány-Pandorf közötti egykori hév-et, úgy kinézni az összes magyar hév-nek is.

Előzmény: hmsoft (36324)
koller andor Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36328

Távolról sem így van, hiszen mint minden általánosítás, ez is sántít.

 

Előzmény: hmsoft (36327)
hmsoft Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36327

Asszem nem sikerült átadnom az információt. Tehát, a komp és a nem komp képes ugyanabban a vízben lubickolni, sőt, képes ugyanazt a kikötőt használni. A repülő és a helikopter képes ugyanabban a levegőben repülni, sőt, képes ugyanazt a repülőteret használni. Viszont ha a vonat megjelenik az autópályán, abból többnyire hír van a langlovagok.hu és az ehhez hasonló oldalakon.

 

hm

Előzmény: v_peti (36325)
DJ. Bakter Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36326

Azért azt ne kívánd, hogy Magyarországon annyi legyen a vasúti szárazföldi közlekedés gyakorisága, mint amennyi a helikopteres légi közlekedésé.

Előzmény: v_peti (36325)
v_peti Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36325

Na ja, ha annyira hülye az UFO, hogy szerinte a repülő azonos a helikopterrel, és a komp azonos a hajóval, akkor érthető, ha nem tudja megkülönbözetni egymástól a buszt és a vonatot!

Előzmény: hmsoft (36324)
hmsoft Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36324

Miért azon megy a fejvakarás állandóan hogy valamivel kiváltsuk a vasutat?

 

Jelenleg és a belátható jövőben, Európában, szárazföldi relációkban az áruk és személyek zöme közúton mozog. Igen ám, csakhogy míg a levegőben nagyjából egyféleképpen szokás repülni, a vízen is nagyjából egyféleképpen szokás közlekedni (lévén, hogy a víz és a levegő többé-kevésbé mindenütt hasonló), addig a szárazföldön kétféle infrastruktúra létezik.

 

Akkor most képzelj el egy racionális gondolkodásmóddal megáldott, földönkívüli lényt, aki még sosem látott semmilyen földi közlekedési eszközt, de képesek vagyunk neki kommunikálni ezeket az alapjellemzőket:
- levegőben egyféleképpen,
- vízen egyféleképpen,
- földön kétféleképpen, és ebből jelenleg az egyik domináns.

 

Mit gondolsz, milyen kérdést tesz fel ezek után? Természetesen azt a kérdést, hogy: "Földön mi értelme a kétféleségnek?" És neked meg kell találnod azokat a szállítási módokat, viszonylatokat, ahol érvelni tudsz a kétféleségből a "második féleség" mellett. Ahol a "második féleséget" nem egyszerű kiváltani. Ahol a "második féleség" képes megvédeni a pozícióját.

 

Volt már példa rá hogy valahol leállították a buszjáratokat a vasút javára?

 

Van példa arra, hogy valahol el sem indították azokat a buszjáratokat. Az oroszországi Vorkutába például nem lehet úton, autóval vagy busszal eljutni, mert nincs út. Ha mégis közúti eszközzel kívánsz ott megjelenni, akkor befizetsz a személyRoLa szolgáltatásra.

 

hm

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36323)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36323

Na meg fővonalakat nem olyan egyszerű kiváltani, helyettesíteni más móddal.

 

Miért azon megy a fejvakarás állandóan hogy valamivel kiváltsuk a vasutat?

Miért nem korlátozzuk a közúti közlekedést a vasút javára ahol párhuzamosan futnak?

Volt már példa rá hogy valahol leállították a buszjáratokat a vasút javára?

Előzmény: Carpy (36318)
koller andor Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36321

Szerinted a fővonalak közül, melyiken jelentős a szállítási teljesítmény?

Előzmény: Carpy (36318)
tvsc Creative Commons License 2011.02.09 0 0 36320

jó lenne, ha valahogy kiépítene a a milliárdokból fenntartott MÁV Informatika valami olyan vonatösszeállíó rendszert, ami havonta kimutatná a vonatok kihasználtáságát, és az alapján osztanák el a kocsikat. Ugyan örülök, hogy a 35-ösre jut, de néha pazarlásnak tűnik, hogy olyan járatra adnak melléket, ahol a 15 utas már jónak számít. Ilyenkor általában a melléket nem is lehet használni, kis sincs világítva (pl. ma este).

Egyébként kár, hogy nem csinálnak több ikerbézét, ma utaztam Szombathely-Hegyeshalom viszonylatban vele, nekem nagyon tetszett. Jó mondjuk a csicsali/sióhoz szokott utazásaim után az volt a nagy szám, hogy 60 lassújelnél lassít, nem 10-esnél, mint felénk :)

Előzmény: kozma555 (36299)
v_peti Creative Commons License 2011.02.09 0 0 36319

Huhh! Most aztán törhetem a fejem, hogy melyik kategóriába soroljam be őket! :)

Előzmény: koller andor (36308)
Carpy Creative Commons License 2011.02.09 0 0 36318

"legnagyobb veszteség a fővonalakon keletkezik"

 

Nominálisan tán igen, de arányaiban, a szállítási teljesítményre vetítve már korántsem biztos, sőt.

 

Na meg fővonalakat nem olyan egyszerű kiváltani, helyettesíteni más móddal.

Előzmény: koller andor (36315)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.09 0 0 36317

Márciusban valószínűleg újraindul a személyforgalom a 22.-esen.

Üdv :)

ROCOman Creative Commons License 2011.02.09 0 0 36316

Nosza rajta! Aztán időről-időre majd számolj be mire jutottál...

Előzmény: v_peti (36307)
koller andor Creative Commons License 2011.02.09 0 0 36315

Mivel a legnagyobb veszteség a fővonalakon keletkezik, azokkal kell kezdeni.

Előzmény: Carpy (36309)
Carpy Creative Commons License 2011.02.09 0 0 36314

Úgy látszik, hogy a vonatkozó EU rendeletet csak ugyanabban a "tájszólásban" lehet értelmezni :)

Előzmény: vrobee (36311)
Carpy Creative Commons License 2011.02.09 0 0 36313

Valami rémlik...

Mi lett vele?

 

(megszületett már? :)

Előzmény: mdbz (36312)
mdbz Creative Commons License 2011.02.09 0 0 36312

"Egy vasúti vezetőnek az (is) lenne a dolga - ha felelős vezetőként akar dolgozni - hogy felmentését kérje az olyan vonalak üzemeltetése alól, amik veszteséget okoznak a cégének"

 

Vagyis az összesre!

 

(amúgy emlékez vissza, pár éve volt némi vitánk arról a vasúti vezetőről, aki megfelelt az elvárásaidnak)

Előzmény: Carpy (36309)
vrobee Creative Commons License 2011.02.09 0 0 36311

Nekem is feltűnt, hogy Carpynak ez a hsz-a kicsit mintha monori tájszólásban lenne...:)

(Nem tartalmi összehasonlításról van szó.)

Előzmény: Törölt nick (36310)
Carpy Creative Commons License 2011.02.08 0 0 36309

"Vasúti vezetők nem szoktak vasúti szolgáltatás helyett buszos szolgáltatást javasolni."

 

Lelkük rajta.

Egy vasúti vezetőnek az (is) lenne a dolga - ha felelős vezetőként akar dolgozni - hogy felmentését kérje az olyan vonalak üzemeltetése alól, amik veszteséget okoznak a cégének.

 

Az nem feladata egy vasút vezetőnek, hogy buszt javasoljon a vasút helyett. Hogy mi legyen vasút helyett, az legyen a megrendelő gondja.

Lehet, hogy hőlégballont fog rendelni a vasút helyett.

Vagy semmit.

Vagy továbbra is vasutat, és kifizeti az ebből keletkező veszteséget. A gazdag országok többnyire ezt teszik, mert megtehetik.

Előzmény: Törölt nick (36297)
koller andor Creative Commons License 2011.02.08 0 0 36308

http://hu.wikipedia.org/wiki/Droid

 

Szerintem ezeknek hiába írsz.

Előzmény: v_peti (36307)
v_peti Creative Commons License 2011.02.08 0 0 36307

Minden héten egy újságcikket kéne írni a Dunántúli naplóba, meg rendszeresen levelekkel kellene bombázni a drodidokat! Ne legyen sohasem nyugtuk!

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.08 0 0 36306

A pécsiek képesek ilyen gaztettekre, hiszen elég sok voalat hagytak tönkremenni, amiaz ő területükön volt pl. a 64-est.

Előzmény: Lovrin (36302)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.08 0 0 36305

A MÁV-Start eredményes kocsigazdálkodásának eredményeképpen Nyíregyháza környékére elszórtak eredményesen vagy 9 db IP motort, bénábbnál bénább viszonylatokra...

Előzmény: kozma555 (36303)
Nyírség IC Creative Commons License 2011.02.08 0 0 36304

Hogy az a kettő hol, biztosan nem tudom, de a 113-as vonal felének (Nyíregyháza - Mátészalka) között nagyrészt ip bz-k látják el a feladatokat. Lehet, hogy most is Nyíregyen vannak.

Előzmény: kozma555 (36303)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!