Távolról sem így van, hiszen mint minden általánosítás, ez is sántít.
Természetesen, hiszen a komp számára valóban célszerűbb egy másképpen kiépített terminál, mint a nem-komp (és azon belül...) számára, egy helikopter is jobban szereti, ha a gurulóutak mentén vannak "kutyanyelvek", beszélhetünk navigációs, irányító és egyéb berendezések különbözőségéről. Ugyanakkor a szárazföldi közlekedési eszközök esetében az infrastruktúra különbözősége igen markáns, és nemcsak az állomások (=kikötő, reptér), hanem a folyópálya (=víz, levegő) esetén is.
Az eredeti állapotra kellene szerintem feljavítani a mellékvonalakat. Ahhoz nem kellene ívkorrekció, sokkal olcsóbb lenne, és sok helyen sokat javítana. Ha a mellékvonalakat leválasztanák a MÁV-ról, akkor szakaszonként fel lehetne javítani a pályát. Ma is elszámolnak karbantartásra rengeteg pénzt, amit egyrészt ugye az ismert villanyizzó együttható terhel, másrészt egyszerűen nem csinálják meg, mert a pénzt elnyeli a MÁV átláthatatlan rendszere.
Svájcban meg van tiltva az átmenő kamionforgalom, kötelező a RoLa. Nálunk miért nem lehet?
Mert ahhoz, hogy a mai átmenő forgalmat elvigye, néhány fővonalon olyan 2-4 perces időközönként kellene a Rola vonatoknak követniük egymást. Erre a magyar vasúti infrastruktúra még akkor is alkalmatlan lenne, ha a minden más személy- és teherforgalmat letiltanának ezekről a vonalakról.
Nagykanizsa és Pest között minek jár busz amikor ott a vasút?
A buszok menetideje 2:40' és 3:20' között van, a vonatoké 3:38' és 4:55' között.
persze hogy nem megy senki vonattal ha végigcsattog a falun aztán a végén megáll.
A vasúti megállók elhelyezkedésén nem a többé-kevésbé párhuzamos buszjáratok indítása vagy leállítása tudott volna változtatni.
Ahol van mellékvonal ott el kéne érni legalább a 80-at és meg lehetne szűntetni a párhuzamos buszt.
Igazad van. A szükséges átépítések finanszírozására vonatkozó javaslataidat szívesen látnák az illetékesek, és mi is itt a topicon.
Nálunk miért nem lehet? --- ha pl. az m1-es ótópályán megyek, egy perc alatt kb. 10-20 kamion jön szembe. tegyük fel, ha ezeket kamionra szeretnénk rakni, hány új mozdony, kocsi kellene? százas, ezres, tízezres nagyságrend? hány új vágány kéne hozzá? (nem tudom, kérdezem) ki fizetné ezt?
Nagykanizsa és Pest között minek jár busz amikor ott a vasút? --- a busz sokkal gyorsabb. a vonat is lehetne ilyen gyors? mennyibe kerülne? (nem tudom, kérdezem)
A nyírvidéki kisvasúttal párhuzamosan is minek kellett odaengedni a Trans-tour-t? --- szerintem győzzön a jobb, a tiltást diktatátor lépésnek tartom, de amúgy a nyíri kisvasútnak valóban lehetett volna jövője. persze a mennyibe kerülne, és miből kérdés itt is áll.
Ahol van mellékvonal ott el kéne érni legalább a 80-at --- egyetértünk. de a kérdések ugyanazok. csak úgy nagysegrendileg számold ki, ez a négy bekezdés mennyibe fájna.
Ha jól tudom, Svájcban meg van tiltva az átmenő kamionforgalom, kötelező a RoLa. Nálunk miért nem lehet? Nem lennének szétnyomva az utak, kevesebb lenne a légszennyezés.
Nagykanizsa és Pest között minek jár busz amikor ott a vasút? Ugyanez Szeged-Pest, Győr-Pest és még sok viszonylatban.
Magyar viszonylatban kérdeztem hogy előfordult-e már buszvonal megszűntetése és pótlása vonattal.
A nyírvidéki kisvasúttal párhuzamosan is minek kellett odaengedni a Trans-tour-t? Inkább a kisvasutat kellett volna fejleszteni és új megállókat kialakítani, persze hogy nem megy senki vonattal ha végigcsattog a falun aztán a végén megáll.
Ahol van mellékvonal ott el kéne érni legalább a 80-at és meg lehetne szűntetni a párhuzamos buszt. Meg lehet nézni Vulkapordány-Pandorf közötti egykori hév-et, úgy kinézni az összes magyar hév-nek is.
Asszem nem sikerült átadnom az információt. Tehát, a komp és a nem komp képes ugyanabban a vízben lubickolni, sőt, képes ugyanazt a kikötőt használni. A repülő és a helikopter képes ugyanabban a levegőben repülni, sőt, képes ugyanazt a repülőteret használni. Viszont ha a vonat megjelenik az autópályán, abból többnyire hír van a langlovagok.hu és az ehhez hasonló oldalakon.
Na ja, ha annyira hülye az UFO, hogy szerinte a repülő azonos a helikopterrel, és a komp azonos a hajóval, akkor érthető, ha nem tudja megkülönbözetni egymástól a buszt és a vonatot!
Miért azon megy a fejvakarás állandóan hogy valamivel kiváltsuk a vasutat?
Jelenleg és a belátható jövőben, Európában, szárazföldi relációkban az áruk és személyek zöme közúton mozog. Igen ám, csakhogy míg a levegőben nagyjából egyféleképpen szokás repülni, a vízen is nagyjából egyféleképpen szokás közlekedni (lévén, hogy a víz és a levegő többé-kevésbé mindenütt hasonló), addig a szárazföldön kétféle infrastruktúra létezik.
Akkor most képzelj el egy racionális gondolkodásmóddal megáldott, földönkívüli lényt, aki még sosem látott semmilyen földi közlekedési eszközt, de képesek vagyunk neki kommunikálni ezeket az alapjellemzőket: - levegőben egyféleképpen, - vízen egyféleképpen, - földön kétféleképpen, és ebből jelenleg az egyik domináns.
Mit gondolsz, milyen kérdést tesz fel ezek után? Természetesen azt a kérdést, hogy: "Földön mi értelme a kétféleségnek?" És neked meg kell találnod azokat a szállítási módokat, viszonylatokat, ahol érvelni tudsz a kétféleségből a "második féleség" mellett. Ahol a "második féleséget" nem egyszerű kiváltani. Ahol a "második féleség" képes megvédeni a pozícióját.
Volt már példa rá hogy valahol leállították a buszjáratokat a vasút javára?
Van példa arra, hogy valahol el sem indították azokat a buszjáratokat. Az oroszországi Vorkutába például nem lehet úton, autóval vagy busszal eljutni, mert nincs út. Ha mégis közúti eszközzel kívánsz ott megjelenni, akkor befizetsz a személyRoLa szolgáltatásra.
jó lenne, ha valahogy kiépítene a a milliárdokból fenntartott MÁV Informatika valami olyan vonatösszeállíó rendszert, ami havonta kimutatná a vonatok kihasználtáságát, és az alapján osztanák el a kocsikat. Ugyan örülök, hogy a 35-ösre jut, de néha pazarlásnak tűnik, hogy olyan járatra adnak melléket, ahol a 15 utas már jónak számít. Ilyenkor általában a melléket nem is lehet használni, kis sincs világítva (pl. ma este).
Egyébként kár, hogy nem csinálnak több ikerbézét, ma utaztam Szombathely-Hegyeshalom viszonylatban vele, nekem nagyon tetszett. Jó mondjuk a csicsali/sióhoz szokott utazásaim után az volt a nagy szám, hogy 60 lassújelnél lassít, nem 10-esnél, mint felénk :)
"Egy vasúti vezetőnek az (is) lenne a dolga - ha felelős vezetőként akar dolgozni - hogy felmentését kérje az olyan vonalak üzemeltetése alól, amik veszteséget okoznak a cégének"
Vagyis az összesre!
(amúgy emlékez vissza, pár éve volt némi vitánk arról a vasúti vezetőről, aki megfelelt az elvárásaidnak)
"Vasúti vezetők nem szoktak vasúti szolgáltatás helyett buszos szolgáltatást javasolni."
Lelkük rajta.
Egy vasúti vezetőnek az (is) lenne a dolga - ha felelős vezetőként akar dolgozni - hogy felmentését kérje az olyan vonalak üzemeltetése alól, amik veszteséget okoznak a cégének.
Az nem feladata egy vasút vezetőnek, hogy buszt javasoljon a vasút helyett. Hogy mi legyen vasút helyett, az legyen a megrendelő gondja.
Lehet, hogy hőlégballont fog rendelni a vasút helyett.
Vagy semmit.
Vagytovábbraisvasutat,éskifizetiazebbőlkeletkezőveszteséget.Agazdagországok többnyire eztteszik, mert megtehetik.
A MÁV-Start eredményes kocsigazdálkodásának eredményeképpen Nyíregyháza környékére elszórtak eredményesen vagy 9 db IP motort, bénábbnál bénább viszonylatokra...
Hogy az a kettő hol, biztosan nem tudom, de a 113-as vonal felének (Nyíregyháza - Mátészalka) között nagyrészt ip bz-k látják el a feladatokat. Lehet, hogy most is Nyíregyen vannak.