:))
Mondjuk en nem vitattam a bunti helyesseget, de hogy a kaller azzal kezdte hogy 'nincsjegyed kiscsavo lefejellek, meg lebaszlak az arokba, stb.' (32-vagyok), aztan ugyanebben a stilusban folyatta akkor en is kicsit beragtam... (igazabol laccott rajta hogy meg abba is belekotne ha 3 jegyet lukasztottam volna, szoval aze legyen man valami emberi stilusuk). Maskor is viselkedtek igy (epp volt jegyem) de lattam hogy mit muvelnek a tobbiekkel, azon meg fennhangon rohogtek hogy valaki folfele tekert a fogas mellett levo uton...
Ne hagyjatok magatokat bicosok, de ha bukta van akkor azt el kell viselni.
"tapeworm válasz erre | adatok | e-mail 2003-01-01 20:32:14 (189)
Ugy megbuntettek a fogason mint a sicc (nem volt a brinyora jegy lukasztva, utolag meg nem fogadta el). Szemet egy ellenor paros volt, es a szerencseje meg egy civil rendor is volt fenn aki meglatta hogy vitazunk azt odajott igazoltatni:) 7e-be lett a moka... szoval odafigyelni. "
Egyszer én is hasonlóan jártam.
Csak akkor még biciklit is vittem magammal, és "nem munka célból". Jött a kaller, én persze nem láttam, mert lefele néztem, jött kérte a cuccost, persze volt nálam két jegy, már ugrottam volna lukasztani, de ő nem hagyta. Azt nem értem, ha végülis kilukasztom, akkor meg ami baja van?
Mondjuk a BKV-s kallerok még mindig ezerszer jobbak mint a MÁV-osok...
Én 77-es évjáratú vagyok, belenőttem a piros vonatokba. De igaz, ami igaz, kiskoromban is még órát lehetett igazitani a Fogashoz. sajna ez már nem mondható el.
Kémeim jelentése szerint 8-tól 10-ig 40 perces követés volt, elvileg MOST már helyreáll a 20 perces, Erdein kézzel(!) állitják a váltókat.
Kezdjük egy kis kilométer-teljesítménnyel (a pótkocsik futását külön nem tartják számon, a vizsgálatokat és javításokat a motorkocsikkal együtt kapják, és általában!!! együtt is futnak velük):
Psz. 2002km összkm várható követkető nagyjavitás
51 35188 898226 J2 2005-ben
52 00000 722407 Jelenleg J1-en van, 1999 óta nem közlekedik, talán még ebben az életben elkészül. Hasonló szintű átalakitást kap, mint az 55-ös.
53 24970 706788 Jelenleg J1-en van, 2002.10.18-án közlekedett legutóbb
54 32268 873716 J2 2006-ban
55 03094 816613 J2 2008-ban. V3+átalakítása unformeres vezérlésűvé nemrég fejeződött be, 2002.12.06 óta közlekedik.
56 29110 935352 J2 2004-ben
57 27718 769676 V3 2006-ban
Jelmagyarázat és TMK rendszer, mely hasonlatos a villamosok TMK rendszeréhez:
napivizsgálat, hetivizsgálat - szerintem egyértelmű
10 ekm - V1 - első szintű karbantartás, átlagosan 4-5 havonta kerül reá sor.
30 ekm - V2 - második szintű karbantartás, átlagosan évente kerül reá sor. A motorkocsit emelik, forgóvázát kikötik, általában (a pálya gyalázatos állapota miatt) kapaszkodó fogaskerék cserével is együtt jár. A jármű villamos és gépészeti berendezéseit vizsgálják, javitják.
120 ekm - V3 - emeléses nagyjavítás, a járművet -ha kell-, teljsen megbontják, villamos és gépészeti részeit javítják, cserélik. Általában vázszerkezeti javítást és külső fényezést is kap.
240 ekm - J1 - fővizsga - a jármű teljes megbontása, tetőellenállások javitása, cseréje. Valamennyi villamos és gépészeti berendezés felújítása, cseréje. Utastér felújítása, korszerűsítő átalakítások. Vázszerkezeti javítás és külső fényezés.
480 ekm - J2 - ÁFJ, azaz általános főjavítás - a jármű vázig szétszedése, teljes kábelcsere (elvileg). Gyakorlatilag azonos a J1-el.
Természetesen minden vizsgálat és javítás magában foglalja a kisebbrendűeket, és ha valamely alkatrész hibáját, túlzott kopását, rendellenességét fedezik fel, javítják/cserélik.
A mai napon bebizonyosodott, hogy mily nagy szükség is van a Fogasra. Amikor alig tud feljutni gépjármű a saját lábain a Svábhegyre, és a 21-es buszok is kénytelenek visszafordulni Svábhegynél. Feltéve, ha feljut odáig, mert délután ez sem igazán jött össze. És ekkor előjön a kis feketebárány, a költségvetési leosztásból mindig utolsóként részesülő patinás, de nagyon elhanyagolt hegyivasutunk, és Buda ezen részét kihúzza a sz*rból. Illetve felhúzza a hegylakókat, és lehozza a völgylakókat. 17 óra után a Foghas kihasználtásga bizony megütötte a máshol megszokott csúcsideji zsúfoltságot. Valahol egy kissé elégtételként éreztem ezt a helyzetet. Bizony, ezennel kevésnek bizonyult a 20 perces követés, az óránkénti 3 járat.
A 90-es évek elején nagy csinnadrattával jelentették be, hogy a bicikli szállítása ingyenes lesz a fogason. Akkor építették ki az üléseket is a kocsiknak abból a részébôl. Aztán szép csendben újra bevezették, hogy jegyet kell rá venni...
Én régebben dolgozni jártam íly módon bringával és még a biciklijegy visszavezetése után is egy ideig nem lyukasztottam jegyet rá. Reggel 7-kor sohasem ellenôrizték. Ma már inkább otthon hagyom a biciklit, úgy a bérlet is elég, ráadásul még másik 3 járművet is igénybe vehetek ugyanazért a pénzért...
Nem lyukasztottál. Amikor pedig lebuktál, még neked állt feljebb. (Ha szépen elismered, hogy hibáztál, biztosan nem megy oda a civil ruhás.) Ezek után mit vársz? Hogy, "Ejnye Jancsika, többet ne csinálj ilyet!"...?
Ugy megbuntettek a fogason mint a sicc (nem volt a brinyora jegy lukasztva, utolag meg nem fogadta el). Szemet egy ellenor paros volt, es a szerencseje meg egy civil rendor is volt fenn aki meglatta hogy vitazunk azt odajott igazoltatni:) 7e-be lett a moka... szoval odafigyelni.
Ma délután 5-kor leszakadt a vezeték a Városmajor I-es vágánya felett, ezért 75 percen keresztül csak a Svábhegy és a Széchenyi hegy között döcörészett egy szerelvény.
Pálinkásat!
Tegnap este ismét alkottak a firkászok, ez esetben az 51-eskét gyalázták meg:
Hál' Istennek, a plüssmacit (55-65) (egyelőre) még nem rongálták meg.
HB
a plüssfogas nagyon jól megy és kényelmes
az 54-64 megpurcanva állt Városmajor peron után, emiatt majdnem lekéstük a Mikulásvonatot, kárpótlásul láttunk egy próbavonatot is, ahol az tetszett, hogy hihetetlen csendessé válik, amikor bemegy az aluszóba, ahol nincsenek fogak
Ma, azaz 2002. december 6-án forgalomba állt az unformeres plüssmaci, az 55-65-ös szerelvény.
Kiváncsi leszek majd az üzemi tapasztalatokra.
Kellemes 7végét: HB
Pálinkásat!
Elképzelhető, hogy 1-2 hét múlva forgalomba áll a Fogas első "plüssmacija", az 55-65-ös szerelvény. (egy néhány képpel kiegészitettem a múltkori galériát)
HB
A fogason a váltót hogyan szögelik ki? Emlékszem, hogy amikor a Gyermekvasúton megboldogult gyerekkoromban télen hétköznap bezárták Hárs-hegyet, vasárnap este az állomásfőnökkel egy darab akármit vittünk ki a váltóba, ami egy kétszer derékszögben meghajlított vasdarab volt. Az egyik vége felfeküdt az egyik sínszékre, és így támasztotta a simuló csúcssínt, a másik része a két sínszál között a talpfára simult. (Akkor még 33-as sínek voltak, nem 48-asok, és volt hozzá hely a sínszékek között.) Aztán két-két csavart kellett belehúzni ebbe a vasdarabba egy T kulccsal. Nagy kaland volt, főleg női dolgozóknak. (János-hegyen volt még ilyen rendszer. A többi állomáson mindennap volt szolgálat.)
ajjajjj...
Eddig 878 tekercs filmem közül csak egyszer fordult velem elő ilyen, még az elején, asszem 90-ben.
Jótanács:
1. Visszatekercselésnél a "használt" film farkincáját is tekerd bele a kazettába. Kósza és rémhir az, amely szerint előhivás előtt fényben szétbontják a kazettát, hogy kihúzzhassák a filmet belőle. Mindezt sötétben teszik.
Pontosabban: nagylabor setétben szétfesziti a kazettát, és úgy emeli ki belőle a filmet, minilabornál pedig van egy kis szerkentyű, mellyel benyúlnak a "szőrös nyilásba :-)", és kihúzzák fele a film farkincáját, és utána ragasztják a munkalapra a filmet.
2. Ha ránézel egy kazettára, és kilóg a farkinca, még egy avatatlan szem is láthatja, hogy meg van-e gyűrögetve, hajtogatva a farkinca, vagy még érintetlen.
Szumma: javaslom, a jövendőben légy körültekintőbb! Bár valószinű, hogy ilyen hibát mégegyszer nem követsz el.
Na.
Csináltam gyönyörű szép őszi, sárga faleveles fogasos képeket, majdnem egy egész filmet ellőttem, és az előhíváskor derült ki, hogy valahogy sikerült azt a filmet befűzni, amit anyám lőtt el olaszoban (szintén gyönyörű képek!), meg én csináltam rá 69-téwés képeket. És most baszhatom a gyönyörű képeket!!!!
És bszhatom a leendő fogasos oldalamat, aMire ezek a képek kerültek volna!!!!!!!!!!!