Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.01.08 0 0 198
:))
Mondjuk en nem vitattam a bunti helyesseget, de hogy a kaller azzal kezdte hogy 'nincsjegyed kiscsavo lefejellek, meg lebaszlak az arokba, stb.' (32-vagyok), aztan ugyanebben a stilusban folyatta akkor en is kicsit beragtam... (igazabol laccott rajta hogy meg abba is belekotne ha 3 jegyet lukasztottam volna, szoval aze legyen man valami emberi stilusuk). Maskor is viselkedtek igy (epp volt jegyem) de lattam hogy mit muvelnek a tobbiekkel, azon meg fennhangon rohogtek hogy valaki folfele tekert a fogas mellett levo uton...
Ne hagyjatok magatokat bicosok, de ha bukta van akkor azt el kell viselni.
Előzmény: ziu-682 (197)
ziu-682 Creative Commons License 2003.01.08 0 0 197
Nem baj TAPEWORM, mi bicósok tartsunk össze!
:)
Előzmény: ziu-682 (196)
ziu-682 Creative Commons License 2003.01.08 0 0 196
"tapeworm válasz erre | adatok | e-mail 2003-01-01 20:32:14 (189)

Ugy megbuntettek a fogason mint a sicc (nem volt a brinyora jegy lukasztva, utolag meg nem fogadta el). Szemet egy ellenor paros volt, es a szerencseje meg egy civil rendor is volt fenn aki meglatta hogy vitazunk azt odajott igazoltatni:) 7e-be lett a moka... szoval odafigyelni. "

Egyszer én is hasonlóan jártam.
Csak akkor még biciklit is vittem magammal, és "nem munka célból". Jött a kaller, én persze nem láttam, mert lefele néztem, jött kérte a cuccost, persze volt nálam két jegy, már ugrottam volna lukasztani, de ő nem hagyta. Azt nem értem, ha végülis kilukasztom, akkor meg ami baja van?
Mondjuk a BKV-s kallerok még mindig ezerszer jobbak mint a MÁV-osok...

HáBé Creative Commons License 2003.01.08 0 0 195
Húú, de régi gyerek vagy :-))

Én 77-es évjáratú vagyok, belenőttem a piros vonatokba. De igaz, ami igaz, kiskoromban is még órát lehetett igazitani a Fogashoz. sajna ez már nem mondható el.

Kémeim jelentése szerint 8-tól 10-ig 40 perces követés volt, elvileg MOST már helyreáll a 20 perces, Erdein kézzel(!) állitják a váltókat.

Üdv: HB

Előzmény: rezgaras (194)
rezgaras Creative Commons License 2003.01.08 0 0 194
HáBé írta:

> Amikor alig tud feljutni gépjármű a saját lábain a Svábhegyre,
> és a 21-es buszok is kénytelenek visszafordulni

Gyerekkoromban, amikor még telente a hó is esett, ez minden évben így volt. Vasárnaponként dupla szerelvény indult, elöl plusz kocsival.

Előzmény: HáBé (192)
illesf Creative Commons License 2003.01.08 0 0 193
Csak az a baj, hogy bozonyos hóvastagság fölött a fogas nem járhat... Van valami ilyen az utasításban, nem?
Előzmény: HáBé (192)
HáBé Creative Commons License 2003.01.08 0 0 192
Pálinkás jóestét / jóccakát!

Egy kis "hardcore" Fogas-járműgazdálkodás 2002:

Kezdjük egy kis kilométer-teljesítménnyel (a pótkocsik futását külön nem tartják számon, a vizsgálatokat és javításokat a motorkocsikkal együtt kapják, és általában!!! együtt is futnak velük):

Psz. 2002km összkm várható követkető nagyjavitás

51 35188 898226 J2 2005-ben
52 00000 722407 Jelenleg J1-en van, 1999 óta nem közlekedik, talán még ebben az életben elkészül. Hasonló szintű átalakitást kap, mint az 55-ös.
53 24970 706788 Jelenleg J1-en van, 2002.10.18-án közlekedett legutóbb
54 32268 873716 J2 2006-ban
55 03094 816613 J2 2008-ban. V3+átalakítása unformeres vezérlésűvé nemrég fejeződött be, 2002.12.06 óta közlekedik.
56 29110 935352 J2 2004-ben
57 27718 769676 V3 2006-ban

Jelmagyarázat és TMK rendszer, mely hasonlatos a villamosok TMK rendszeréhez:

napivizsgálat, hetivizsgálat - szerintem egyértelmű
10 ekm - V1 - első szintű karbantartás, átlagosan 4-5 havonta kerül reá sor.
30 ekm - V2 - második szintű karbantartás, átlagosan évente kerül reá sor. A motorkocsit emelik, forgóvázát kikötik, általában (a pálya gyalázatos állapota miatt) kapaszkodó fogaskerék cserével is együtt jár. A jármű villamos és gépészeti berendezéseit vizsgálják, javitják.
120 ekm - V3 - emeléses nagyjavítás, a járművet -ha kell-, teljsen megbontják, villamos és gépészeti részeit javítják, cserélik. Általában vázszerkezeti javítást és külső fényezést is kap.
240 ekm - J1 - fővizsga - a jármű teljes megbontása, tetőellenállások javitása, cseréje. Valamennyi villamos és gépészeti berendezés felújítása, cseréje. Utastér felújítása, korszerűsítő átalakítások. Vázszerkezeti javítás és külső fényezés.
480 ekm - J2 - ÁFJ, azaz általános főjavítás - a jármű vázig szétszedése, teljes kábelcsere (elvileg). Gyakorlatilag azonos a J1-el.

Természetesen minden vizsgálat és javítás magában foglalja a kisebbrendűeket, és ha valamely alkatrész hibáját, túlzott kopását, rendellenességét fedezik fel, javítják/cserélik.

Bővebben és részletesen a hivatalos, de nem túl közismert Fogas-honlapon
A Fogas járművei tavaly összesen 152348 km-t futottak, amely nem túl sok :-(






Más:

A mai napon bebizonyosodott, hogy mily nagy szükség is van a Fogasra. Amikor alig tud feljutni gépjármű a saját lábain a Svábhegyre, és a 21-es buszok is kénytelenek visszafordulni Svábhegynél. Feltéve, ha feljut odáig, mert délután ez sem igazán jött össze. És ekkor előjön a kis feketebárány, a költségvetési leosztásból mindig utolsóként részesülő patinás, de nagyon elhanyagolt hegyivasutunk, és Buda ezen részét kihúzza a sz*rból. Illetve felhúzza a hegylakókat, és lehozza a völgylakókat. 17 óra után a Foghas kihasználtásga bizony megütötte a máshol megszokott csúcsideji zsúfoltságot. Valahol egy kissé elégtételként éreztem ezt a helyzetet. Bizony, ezennel kevésnek bizonyult a 20 perces követés, az óránkénti 3 járat.

Jóccakát: HB

rezgaras Creative Commons License 2003.01.06 0 0 191
A 90-es évek elején nagy csinnadrattával jelentették be, hogy a bicikli szállítása ingyenes lesz a fogason. Akkor építették ki az üléseket is a kocsiknak abból a részébôl. Aztán szép csendben újra bevezették, hogy jegyet kell rá venni...

Én régebben dolgozni jártam íly módon bringával és még a biciklijegy visszavezetése után is egy ideig nem lyukasztottam jegyet rá. Reggel 7-kor sohasem ellenôrizték. Ma már inkább otthon hagyom a biciklit, úgy a bérlet is elég, ráadásul még másik 3 járművet is igénybe vehetek ugyanazért a pénzért...

Előzmény: Törölt nick (189)
Albertus Creative Commons License 2003.01.03 0 0 190
Nem lyukasztottál. Amikor pedig lebuktál, még neked állt feljebb. (Ha szépen elismered, hogy hibáztál, biztosan nem megy oda a civil ruhás.) Ezek után mit vársz? Hogy, "Ejnye Jancsika, többet ne csinálj ilyet!"...?
Előzmény: Törölt nick (189)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.01 0 0 189
Ugy megbuntettek a fogason mint a sicc (nem volt a brinyora jegy lukasztva, utolag meg nem fogadta el). Szemet egy ellenor paros volt, es a szerencseje meg egy civil rendor is volt fenn aki meglatta hogy vitazunk azt odajott igazoltatni:) 7e-be lett a moka... szoval odafigyelni.
HáBé Creative Commons License 2003.01.01 0 0 188
Pálinkás jóestét!

Minden kedves topiclakónak eredményes, szeretetteljes Új Esztendőt kívánok az alábbi képekkel és friss, újévi galériával:

HB

HáBé Creative Commons License 2002.12.09 0 0 187
Pálinkásat!

(Sajna) én is csak utólag, a zavar helyreállta után értesültem az esetről, igy a képes beszámoló elmaradt. :-((

Előzmény: SzFeri (186)
SzFeri Creative Commons License 2002.12.08 0 0 186
Ma délután 5-kor leszakadt a vezeték a Városmajor I-es vágánya felett, ezért 75 percen keresztül csak a Svábhegy és a Széchenyi hegy között döcörészett egy szerelvény.
HáBé Creative Commons License 2002.12.08 0 0 185
Pálinkásat!
Tegnap este ismét alkottak a firkászok, ez esetben az 51-eskét gyalázták meg:

Hál' Istennek, a plüssmacit (55-65) (egyelőre) még nem rongálták meg.
HB
MIHI Creative Commons License 2002.12.07 0 0 184
a plüssfogas nagyon jól megy és kényelmes
az 54-64 megpurcanva állt Városmajor peron után, emiatt majdnem lekéstük a Mikulásvonatot, kárpótlásul láttunk egy próbavonatot is, ahol az tetszett, hogy hihetetlen csendessé válik, amikor bemegy az aluszóba, ahol nincsenek fogak
Előzmény: HáBé (183)
HáBé Creative Commons License 2002.12.06 0 0 183
Pálinkás jóestét!

Ma, azaz 2002. december 6-án forgalomba állt az unformeres plüssmaci, az 55-65-ös szerelvény.
Kiváncsi leszek majd az üzemi tapasztalatokra.
Kellemes 7végét: HB

HáBé Creative Commons License 2002.12.06 0 0 182
Jelentem alássan, megtettem. Mész holnap Kemencére, Hajtányos kolléga?
Előzmény: Hajtanyos (181)
Hajtanyos Creative Commons License 2002.12.05 0 0 181
OFF

HáBének: kérlek tedd a linkjeid közé:
kep.tar.hu/g_rp (Hajtányos képei címmel).

Üdv: Hajtányos

Kiárly a honlapod, Bálint!

ON

rezgaras Creative Commons License 2002.12.05 0 0 180
HáBé írta

> emélem, most már jó...

Nagyon jó. Igen szép naptár. Köszönjük szépen! Kinyomtatom és kiteszem a falra.

(OpenOffice-ban is tökéletesen bejön)

Előzmény: HáBé (179)
HáBé Creative Commons License 2002.12.04 0 0 179
remélem, most már jó...
Előzmény: division by zero (178)
division by zero Creative Commons License 2002.12.03 0 0 178
"HTTP Error 404

404 Not Found

The Web server cannot find the file or script you asked for. Please check the URL to ensure that the path is correct.

Please contact the server's administrator if this problem persists." :-(((

Előzmény: HáBé (177)
HáBé Creative Commons License 2002.12.03 0 0 177
Pálinkásat!

Készitettem egy kis Fogas-falinaptárat excellel, töltsétek le, használjátok egészséggel ... jövőre! :-)

Vigyázz! 2,8 Mb!!!

HáBé Creative Commons License 2002.11.27 0 0 176
Pálinkásat!
Elképzelhető, hogy 1-2 hét múlva forgalomba áll a Fogas első "plüssmacija", az 55-65-ös szerelvény. (egy néhány képpel kiegészitettem a múltkori galériát)

HB
Albertus Creative Commons License 2002.11.13 0 0 175
Jók azok a hegesztős képek!

A fogason a váltót hogyan szögelik ki? Emlékszem, hogy amikor a Gyermekvasúton megboldogult gyerekkoromban télen hétköznap bezárták Hárs-hegyet, vasárnap este az állomásfőnökkel egy darab akármit vittünk ki a váltóba, ami egy kétszer derékszögben meghajlított vasdarab volt. Az egyik vége felfeküdt az egyik sínszékre, és így támasztotta a simuló csúcssínt, a másik része a két sínszál között a talpfára simult. (Akkor még 33-as sínek voltak, nem 48-asok, és volt hozzá hely a sínszékek között.) Aztán két-két csavart kellett belehúzni ebbe a vasdarabba egy T kulccsal. Nagy kaland volt, főleg női dolgozóknak. (János-hegyen volt még ilyen rendszer. A többi állomáson mindennap volt szolgálat.)

Előzmény: HáBé (174)
HáBé Creative Commons License 2002.11.12 0 0 174
Köszönöm, hogy szóltál,
a link helyesen
Előzmény: Albertus (173)
Albertus Creative Commons License 2002.11.12 0 0 173
Bocsi, a hivatkozás nem jó. A te géped E: lemezére szól.
Előzmény: HáBé (172)
HáBé Creative Commons License 2002.11.12 0 0 172
ziu-682 Creative Commons License 2002.11.11 0 0 171
Hátja.
Amúgy amikor a kézivisszatekerős géppel csinálom sosinc ilyen gond, de ez az automata gép volt.
Előzmény: HáBé (170)
HáBé Creative Commons License 2002.11.11 0 0 170
ajjajjj...
Eddig 878 tekercs filmem közül csak egyszer fordult velem elő ilyen, még az elején, asszem 90-ben.
Jótanács:
1. Visszatekercselésnél a "használt" film farkincáját is tekerd bele a kazettába. Kósza és rémhir az, amely szerint előhivás előtt fényben szétbontják a kazettát, hogy kihúzzhassák a filmet belőle. Mindezt sötétben teszik.

Pontosabban: nagylabor setétben szétfesziti a kazettát, és úgy emeli ki belőle a filmet, minilabornál pedig van egy kis szerkentyű, mellyel benyúlnak a "szőrös nyilásba :-)", és kihúzzák fele a film farkincáját, és utána ragasztják a munkalapra a filmet.

2. Ha ránézel egy kazettára, és kilóg a farkinca, még egy avatatlan szem is láthatja, hogy meg van-e gyűrögetve, hajtogatva a farkinca, vagy még érintetlen.

Szumma: javaslom, a jövendőben légy körültekintőbb! Bár valószinű, hogy ilyen hibát mégegyszer nem követsz el.

Előzmény: ziu-682 (169)
ziu-682 Creative Commons License 2002.11.11 0 0 169
Na.
Csináltam gyönyörű szép őszi, sárga faleveles fogasos képeket, majdnem egy egész filmet ellőttem, és az előhíváskor derült ki, hogy valahogy sikerült azt a filmet befűzni, amit anyám lőtt el olaszoban (szintén gyönyörű képek!), meg én csináltam rá 69-téwés képeket. És most baszhatom a gyönyörű képeket!!!!
És bszhatom a leendő fogasos oldalamat, aMire ezek a képek kerültek volna!!!!!!!!!!!

Hú, de felidegesedtem!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!