Igen, hál'Istennek megy a bádogszekér, de ha már itt tartok, lenne még két probléma. Az egyik, hogy a kuplung benyomásakor felénél v 2/3-ánál roppan egyet, még lábbal is érezni. A másik, hogy az ékszíj nagyon nyekereg. Mit kellene csinálni, hogy ezeket meg lehessen szüntetni. Válaszotokat előre is köszönöm.
Már tegnap akartam közölni a számomra jó hírt, de az internetem szarakodott de alaposan.
A következő történetet, azért írom le, hogy akinek 1,6-os, benzines, 80 KW-os 2007-es Berlingója van és saját maga akarja lecserélni a gyertyákat, könnyebben tudjon nekiállni a munkának, mert nem egyszerű hozzá megfelelő gyertyakulcsot venni.
Köszönöm soryton az eddigi hibakutatási javaslatokat, végülis kiderült, hogy a már régóta lecserélésre várt gyertyákkal volt a gond.Fater nem szólt nekem, hogy cseréljem le (mivel ez az ő kocsijuk, így nem tudom, hogy mit és mikor akar megcsináltatni rajta). A gyertyák lecserélésével a fő gond, azok kinyítása volt. Először egy elég ismert és régi, legalább 70-80 éve alapított cég külkerületi egységében probálkoztunk gyertyakulcshoz jutni, ahol határozottan állították (még szombaton), hogy a legritkábban keresett 14-es kulcs kell hozzá (ez kb 30-40 cm hosszú, ún. sokszögű és vékonyfalú). 5000 Ft volt, de mondtuk kell és kész. Kiderült aznap, hogy nem jó, de már 14 óra volt, így visszavitel aznap nem jöhetett szóba, csak hétfőn.Ezután fater felhívta egy autóvillamosságis ismerősét, aki egyből rávágta, oda 16-os kell (tőlünk 60 km-re van, nem akartam az 1 t-ás corsámmal a 1,6 t-ás berlingot odáig vontatni). Hétfőn azt visszaadtuk, majd megvettük volna az egyetlen raktáron lévő 16-ost (még mindig ott a külkerületi egységben), de a faternak az nem tetszett, mondván nincs benne a gyertya porcelánrészét védő gumi.Fater kérdi: netalántán a központban nincs legalább 2 db 16-os, amiből válogatni lehetne, válasz az eladó részéről: talán igen.Hétfőn késő délután kiváncsiságból telefonálgatás, kinek van a környéken egyáltalán 16-os kulcsa, eredmény 4-ből 2-nek.De a 2-ből az egyik nem javasolta a raktáron lévő kínait, hanem a másnapra rendelésre beérkező 3600 Ft-os angolt, a másik meg 1500 Ft-osat tudott mondani (elsősorban nem az árukkal lett volna a baj). Ekkor már nem akartunk ugrálni, hátha nagy rohanás a semmiért lesz. Kedden, tehát ma már nem akartunk rizikoztatni és ott abban a bizonyos központi egységben megvettük a gumival is rendelkező, kínai, 615 Ft-os darabot, ami végül szintúgy nem volt jó, mert a gyetya porcelánrészét a gumirész nem engedte be vagy legalábbis komolyan kellett volna erőltetni. (A központban akartunk olyan 16-osat venni, amit legelőször 14-esben vettünk, de mondták, olyat pedig nem tartanak [DE JÓ]) Persze még mielőtt hazaértünk volna, beugrottunk a biztonság kedvéért a szerszámboltba (itt vettem többek közt a corsám javításához az összes torxot) egy 16-os csőkulcsért (1910 Ft) (lényegében ez majdnem ugyanolyan, mint amit legelőször vettünk [a 14-es] csak ez nagyobb és kétoldalon funkciós véggel bír, egyik 16-os a másik 17-es, ráadásul ez utóbbira 22-es dugókulcsot lehet rakni). Evvel sikerült kinyítni a gyetyákat. Attól nem kell aggódni, hogy nincs benne védőgumi és így megsérthetjük a porcelánrészt, mivel ez a szerszám a gyertya járatába épphogy befér, így ha akarnád sem tudod azt megsérteni vagyis talán akkor, amikor a gyertyát becsavaráshoz kézzel vagy valami laposfogóval a gyertyajáratba helyezed és nem óvatoskodván a csőkulcsot nem függőlegesen rakod a gyertyára.
Bosch FR8SEO ez már kifutóban helyette Bosch FR8SC+
NGK LFR6B
BERU 14 FR-7 MU2
EYQEM RFN58HZ
mindegyik 0,9-es hézaggal
a te eseted is x aktás .... még amit innen láttatlanban mondani tudok ... az összes test csatlakozást a kasznin , váltón , generátoron, önindítón megtakarítani ... lehet valami komolyabb a baj ..akár a BSi egy része sztrájkol ... de lehet valami nagyon banális is ...
Nos, a gyertyák eltávolításához alig tudtunk megfelelő szerszámot találni, de sikerült, kivettük azokat és a fater azt mondja mind a 4 gyertyán a szikratávolság nagyon nagy.Ezek ellenére beraktuk abba a cuppanos csatlakozóba mind a 4-et és indítoztunk, de szikrát egyiknél sem láttunk. Most megyünk új gyertyákat venni és beszereljük azokat. Kérdés: ha azokkal sem lesz szikra, akkor mit kellene megnéznünk / megmérnünk ezek után? A reléket hol keressük vagy azt a bizonyos gyújtótrafót? Fontos körülmény, hogy sem az ablaktörlők sem a rádió sem a tompított világítás nem müködik, viszont a biztosítékuk rendben van. Segítsetek. Sok mindent meg tudok bütykölni, ha van valamilyen segítség pl. vezérműlánccsere a cé corsámnál (tudom egyszerű autó). Az opelommal sokkal könnyebb a helyzet, mert megvan hozzá a 388 oldalas szerelési könyve (Haynes manual), igaz angolul.A berlingohoz ilyen részletes angol v magyar leírást még nem tudtam találni.Köszönöm előre is a segítségeteket.
...látni kellene ... amikor a trafó beadja kulcsot és pukkan a kipufogó onnantól nem indul egyáltalán csak trafó cserével..? hol és mennyiért veszed a trafót .... merre laksz ...?
...hát fogalmam sincs .. amikor elromlik a trafó mit csinál ...három hengerezik... vagy egyáltalán nem működik ..? milyen gyertya lett bele rakva márka típus ...?
Kb. 85000 km van benne, mikor tavaly februárban tönkrement a gyújtótrafó a szerelő új gyertyákat rakott be.Megmérte a kompressziót, megnézte a benzinnyomást számítógép hibakódot nem mutatott ezért kizárásos alapon gyújtótrafó csere történt. Általában rövid távot használom, a trafót szerelő cserélte. Mind a kétszer s kipufogó környékéről egy kis pukkanás hallatszott és nem indult be az autó. Most jönnek a nagy hidegek és félek hogy megint így járok. Az én kocsim is csak egy nyitott garázsban áll.
...ilyet még nem hallottam ... már csréltem trafót min. 80 ezer km-rel ezelöt de ilyett még nem tapasztaltam pedig kint áll a kocsi csak tető van felette... ebből a szűkszavú leírásból sok mindent nem tudunk kihámozni .. bóvebben ecseteled ... gyertya voltak már cserélve ..? mennyi kilométer van benne ...? rövid távokon használod ...? ki cserélte a trafót szerelő...?
Tavaly a leghidegebb februári napon és novenberben az elsőleghidegebb reggelen, és mind a kétszer ki kellett cserélni, és attól félek hogy megint jönnek a nagy hidegek. Félek hogy megint úgy járok.
..miben nyilvánul meg ez a tönkre tétel .. ?? mert ha tönkre teszi akkor naponta kellene trafót cserélni ...de gondolom ezt nem teszed ..? és miért csak -15-nél ..?
2003-as Citroen Berlingom (1,6 benzines) autó.-15 -20 fokban a reggeli első indításnál miért teszi tönkre a központi gyújtótrafót? Számítógépes ellenőrzésnél a hibakód nem mutat semmit. Ősszel akkumulátor csere történt. Jelenleg egy 60 ah akkumulátor van benne.
Bp-iek vagyunk. Ma megvettem a megfelelő torxot, de újabb akadály, hogy a gyertyák eltávolításához is kell egy nyítókulcs (van régi gyertykulcsunk, de ehhez nem jó). Tehát folyt. köv. holnapután a szerzsám beszerzése után.
Biztit megnéztem, sajna avval semmi gond. A gyújtást a gyertyáknál ma nem tudtuk leellenőrizni, mert ez a kocsi is, mint a corsa tele van torx csavarokkal és ilyen kis méretű nyitónk nincs (van 7-8 félénk, de persze az nincs, ami most kellett volna), majd holnap veszünk és folytatjuk a hibakeresést.Köszönöm az eddigi segítséget.
..most jót kérdeztél ..még sohasem figyeltem ilyen szempontból ... próbálgasd... vagy mérjetek benzin nyomást a szívó sornál ahol a benzin vezeték csatlakozik az injektorsorra ..ott a "szelepsapka" alatt... az összes biztit végig néztétek...?
Nu, ha minden igaz nem hallottam semmit, de a biztonság kedvéért, hogy milyen hangra is kellene számítanom kiprobáltuk ezt a dolgot a corsánknál is (az is benzines) és ahogy a fater ráadta a gyújtást egyből lehetett egy határozott bugást hallani kb 2 mp-ig.Mondom a faternak adjon újból gyújtást rá, hogy halljam mégegyszer, de - gondolom meglévén a kellő töltőnyomás - már nem hallottam. Kb mennyi idő kell, hogy leessen a töltőnyomás és újra halljam a gyújtás ráadásakor azt a hangot, hogy így le tudjam ellenőrizni, hogy a Berlingonál tényleg nem hallhattam semmit.
...benzinszűrő... jobb hátsó ajtó küszöb alá nézel és a tank oldalán megtalálod a fekete müa. vagy alu hengert gyors csatlakozókkal... de óvatosan ebben a fagyos időben ...
... ha ráadod a gyújtást hallod a szivattyút ...???