Keresés

Részletes keresés

stusa Creative Commons License 2006.05.21 0 0 4462

" de mi köze ehhez ?MB-nek ?"

 

Kb annyi, mint Kóka sulinetes meggazdagodásához!

Előzmény: makopa (4461)
makopa Creative Commons License 2006.05.21 0 0 4461

" de mi köze ehhez ?MB-nek ?"

 

Kb annyi, mint a kakaóbiztos számítógéphez vagy a jászladányi iskolaügyhöz.

Előzmény: eR-dei (4459)
tibra Creative Commons License 2006.05.21 0 0 4460

Szerintem szakmai érv az lehetne, hogy (ha minden igaz) ez egy összevont minisztérium lesz. Ebből adódik az, hogy a Hiller sem biztos, hogy jó ember a posztra.  A kisiskolák felszámolása (csökkentése) sajnos (nem sajnos) a korszellem része.

Ebben van jó adag hit (a kisiskolák léte a települési autonómia, megmaradás jelképe), de van jócskán gazdasági és demográfiai racionalitás is.

A minőségi oktatás szerintem szintén ide tartozó jelszó, mert (aki megteheti az adott környékről) már mostsem az adott kistelepülés iskolájába járatta a gyerekeit.

Ám lehet, hogy az alsó tagozat megmaradása jó kompromisszum lehet.

Hamarosan lesz egy előadás az iskolabezárásokról.

Majd írom a meghívót.

 

Előzmény: eR-dei (4459)
eR-dei Creative Commons License 2006.05.21 0 0 4459
ezt értem, de mi köze ehhez ?MB-nek ?

eddig nem nagyon látok szakmai érvet az eltávolítására, persze politikai és politikai jellegű az van dögivel...
Előzmény: makopa (4456)
makopa Creative Commons License 2006.05.20 0 0 4458
Pécs Európai Kulturális Főváros státuszának egyik ígéretes létesítménye körvonalazódott azon a tervpályázaton, amelynek bírálati munkálatai a múlt hét végén zárultak le. A Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kara a Regionális Fejlesztési Ügynökség által meghirdetett PEA II. program keretei között írhatta ki az építészeti tervpályázatot, amely egy művészeti campus létrehozását, egy oktatási és szolgáltatási épületegyüttes kialakítását teszi lehetővé a Pécsi Tudományegyetemen. A „művészeti campus” pályázatnak elsődleges célja volt a Művészeti Kar központi épülete építési telkén létrehozandó épületegyüttes engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítésére a legalkalmasabb tervező kiválasztása.

A tervpályázat eredményhirdetése 2005. november 8-án volt a pécsi Művészetek Házában. (pte.hu)

Előzmény: makopa (4456)
stusa Creative Commons License 2006.05.20 0 0 4457

Pontosan mi is a probléma MB (?) politikájában ?

 

Néhány bejegyzésben már írtam. De fordíthatnék is a dolgon: mi nem?

Egyetlen dologgal értettem egyet ténykedésében - részben -, azt is megfúrták.

Egyetértettem a testnevelés osztályozásának az eltörlésével, azzal a kiegészítéssel, hogy az összes "készség" tárgy érdemjeggyel történő értékelését meg kellene szüntetni.

 


Előzmény: eR-dei (4455)
makopa Creative Commons License 2006.05.20 0 0 4456

"Pontosan mi is a probléma MB (?) politikájában ?"

 

Nem tudom mi lehet a fő probléma, de nekem az MB-közeli (egyesek szerint korrupciógyanús) beruházásokkal van egy kis problémám. A Nemzeti Színház felturbózott költségvetését nem fogadta el Horn Gyula '98-ban a választások előtt (túlságosan elterjedt, hogy meghaladja az egy milliárdot a vállalkozók zsebbevaló extraköltsége), s lett helyette egy több mint dupla költségü abnormális Giga-Gagyi a Duna-parton.

 

Itt Szolnokon pedig (2004.): Magyar Bálint oktatási miniszter és dr. Törzsök Éva, a Szolnoki Főiskola főigazgatója szeptember 9-én, a budapesti Corvinus Egyetem tanévnyitó ünnepsége után látta el kézjegyével az intézmény leendő kampuszának beruházási szerződését. Az aláíráson Botka Lajosné, Szolnok polgármestere is részt vett...


Az engedélyes terv elkészítésére közbeszerzési pályázatot írnak ki, amelynek határideje várhatóan 2005. október 31-e lesz, tudtuk meg Fajcsák Károly gazdasági igazgatótól. A kivitelezésre már az Európai Uniós közbeszerzési szabályok szerint kell kiírni a pályázatot, így a nyertes az Unió bármely országából kikerülhet majd. Az építkezés előre láthatóan legkésőbb 2007. december 31-ig befejeződik... (Aláírták a szerződést, kezdődhet a campus tervezése...)

 

A tervpályázat helyett lett egy egyszerű eljárás ajánlattételi felhívás (PPP-re). S tervpályázat helyett csak most, néhány hete kapott több építész egy féloldalas műszaki ismertetetést tartalmazó felkérést egy olyan cégtől, akit megbíztek az engedélyezési terv elkészítésével vagy elkészíttetésével tervezési díj ajánlattételére (árverseny mindenfajta szellemi tartalom nélkül - esetleg már megvan a tervező és csak fazont kell adni a levajazott dolognak).

 

Szóval nekem egy kicsit büdös ez a dolog is... A PPP-t előszeretettel alkalmazzák a valójában közpénzből megvalósuló beruházásoknál a közbeszerzés megkerülésére.

Előzmény: eR-dei (4455)
eR-dei Creative Commons License 2006.05.20 0 0 4455
Pontosan mi is a probléma MB (?) politikájában ?
Általánosságokban én is elmondhatom, hogy rossz tapasztalataim vannak a csípős paprikával..., aminél lehetnek fajtabeli és termesztési problémák is....
Előzmény: nilan (4453)
nilan Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4454
Kíváncsi lennék arra a példára, amikor a kisdiák megtáltosodik, és egy év alatt behozza évek lemaradásait.
Előzmény: eR-dei (4452)
nilan Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4453
Lehet, hogy Terlának válaszolgatsz, de Stusáéra reagáltál. Az alaptéma MB oktatás politikája, amelynek „sikerét” nem Terla helyes vagy helytelen elmélete igazolja. Indulatom saját gyermekeim keserű tapasztalatain alapul, nem elvont elemzéseken.
Előzmény: eR-dei (4451)
eR-dei Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4452
A gyakorlatban mindenre találunk példát és ellenpéldát. Kérdés, hogy az egyedi példákból milyen általános következtetést lehet levonni.

Előzmény: Tiborcsik (4450)
eR-dei Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4451
ez is egy érdekes téma
Mi van nem tudsz érdemben hozzászólni egy vitához?
Olvasd vissza mit írt terla, mert mondjuk annak kapcsán válaszoltam.
Föl nem foghatom egyébként, hogy egy szakmai reformkérdés (mint a buktatási kérdés) miért is lenne liberális, vagy mondjuk konzervatív?
Esetleg egy maradi - haladó ellnetétpárban tudnám értelmezni.

Az meg nyomós érv, hogy szerinted idiotizmus.

Na ja.

Ja és nem 20 %. 20 %-uk nem tudott olvasni, de a többségük nem tudta értelmezni mélyebben a leírtakat...

Az, hogy valami nem működött a 70 -e évek óta, az azt bizonyítja, hogy terla egy csomó érve nem valós alapokon áll.

Ez lehet információhiány - én leginkább erre tippelnék. De Terlánál ez nem probléma.

Azoknál probléma számomra, akik a megfelelő információk birtokában vannak,nagyon jól tudják, hogy a magyar oktatás évtizedek óta milyen problémákkal küszködik, de úgy tesznek, mintha a gondok a reformok miatt lennének....(Na ez a nagy politika szemétség kategória. )
ÁÁ hagyjuk, csak felidegesítem magam.
Javasolnám, hogy olvasgassátok az új pedagógiai szemlét...
Előzmény: nilan (4448)
Tiborcsik Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4450
Édesanyám alsó tagozatban tanított, nem egyszer elöfordult, hogy megbuktatott egy elsöst, aki nyilvánvalóan éretlen volt az iskolára és egy évvel késöbb majdnem kitünö eredményel zárta az elsö osztályt.
nilan Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4449
A 20% egy részét okozhatta a pedagógus társadalom alkalmatlan x %-a is. Ez az x viszont ma jóval nagyobb. A mi időnkben nem volt rá példa, hogy a kedves tanítónéni hisztérikus roham után elnézést kér, mondván a hétvégén összeveszett a barátjával, vagy nem mondja azt a gyerekeknek, hogy az anyák napja magánügy, ezért az iskolában nem tartják meg. De olyanra sem emlékszem, hogy a visszajáró 100 Ft-ot jattként kezelték volna. Vagy arra, hogy „mi ez a szar” hangzott volna el a tisztelt pedagógus szájából az ebédlőben. Történik mindez napjainkban, az agyon favorizált igazgatónő szandaszőlősi iskolájában.
Előzmény: eR-dei (4446)
nilan Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4448
Összevissza érvelsz, ha valami nem működött a 70-es években, az mit bizonyít? Hogy nem kell buktatni alsóstagozatba? Ez nem liberalizmus, ez idiotizmus.
Előzmény: eR-dei (4446)
stusa Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4447

Olyannyira, hogy még ezzel a nyilvánvaló tévedéssel is egyetértesz :
"Buktatási tilalom az alsó tagozatban, ami tolja felfelé az alkalmatlanokat, nehezíti a normálisok előhaladását, termeli a túlkorosakat.

hahahaha

 

Ez mitől nyilvánvaló tévedés??????

Van a környezetedben alsós tanuló, vagy tanító?

Egy 20 fős osztályban 2-3 szintet meg nem ütő gyereket vinni 4 éven keresztül, nem egyszerű.

4 éven keresztül nem frusztráljuk a 2-3-at, csak hátrányba hozzuk a 17-et.

Majd a felsótagozatban hirtelen már frusztrálhatók bukással a lemaradók. Hiszen a mai iskolarendszer legnagyobb hibája, hogy az egyszer hátrányba kerülő tanuló a 8. osztály végére nem behozza a lemaradást, hanerm növeli. (2002-es felmérés)

A liberális érvrendszerben a szöveges  értékelés és a buktatás tilalma a FRUSZTRÁCIÓ-val magyarázódik.

De a másik nagy liberális eredmény a négyosztályos rendszer felpuhítása során a 6 és 8 osztályos gimnáziumok felvételijén ugye nem frusztrálják a 10-12 éves tanulókat ugye?????

Előzmény: eR-dei (4446)
eR-dei Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4446
Velem szemben viszont Te vagy az igazi párttatlanság:)) ROTFL

Olyannyira, hogy még ezzel a nyilvánvaló tévedéssel is egyetértesz :
"Buktatási tilalom az alsó tagozatban, ami tolja felfelé az alkalmatlanokat, nehezíti a normálisok előhaladását, termeli a túlkorosakat.

hahahaha


Ezt az alábbi szöveget az 1970 -es évek elejéről írták:

""(...) végzett olvasásvizsgálatok egybehangzóan jelzik, hogy az olvasástanítás a magyar általános iskolai oktatás egyik neuralgikus pontja. Az általános iskolát végző tanulók kb. 20%-a nem képes olyan szinten olvasni, amely az önálló tanuláshoz feltétlenül szükséges lenne. Ezek a tanulók — főként az általános iskolák utolsó évfolyamaiban és a szakmunkásképző intézetekben — komoly tanulási problémákkal küszködnek, amennyiben a tanuláshoz Írott anyagokat kell felhasználniuk. A tanulók jelentős része nem képes az Írott szövegek mélyebb rétegeibe hatolni. Következésképpen nem az olvasástanítás kezdetével van baj, hanem inkább azzal az oktatási praxissal, mely az olvasástanítást nem tekinti folyamatos feladatnak."

Remélem elhiszed, hogy akkoriban nem volt még teljes a tankönyvszabadság, hogy csak az egyik "liberális oktatáspolitikai mételyről" és annak hatásairól fellebbentsem a sűrű szociál - konzervatív fátylat...

Előzmény: stusa (4445)
stusa Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4445

terla minden szavaddal egyetértek!

Sajnos rdi érvei gyengék, liberálisak, pártosak.

Rengeteget lehetne írni, én csak az alsó tagozatról:

Megítélésem szerint az első négy osztály végére tökéletesen kellene - pontos szövegértéssel - tudniuk olvasni, megtanulni tanulni, matematikából biztosan ismerni az alapműveleteket és kész!

Magyarból pl. a hangoktól 4. végére eljutnaka szófajokon át, a mondatelemzésen keresztül a szövegig. Majd felsőben kezdik újra, középiskolában ismét újra.

Igazi Dobcsányi féle koncentrikus tudásanyag bővítés.

A szöveges értékelés liberális hókuszpókusz, a buktatás eltörlésére pontosan igazak terla érvei. A szöveges értékelés mellett azzal érvelni, hogy küldöldön is így csinálják - hm...

A hatosztályos rendszer gyenge kialakítása MB egyik legnagyobb hibája!!!!!!!

Az meg már liberális abszurd, hogy minőségi oktatás csak városi gyerekgyárban lehetséges!!!!

Előzmény: terla (4439)
y42 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4444
Biztosan nagyban segíti  mondjuk egy negyedik osztály előrehaladását, ha van benne néhány írni, olvasni sem tudő tanuló.....
Előzmény: eR-dei (4443)
eR-dei Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4443

"Teljes tankönyvszabadság, ami az olvasni tudást az alsó tagozat végére sem biztosítja nagy százalékban. "

Nem, ez nincs így,mert nem bizonyítható!  A tankönyv szabadság később lépett életbe mint a felismert funkcionális (*) analfabetizmus (az ugyanis már a 70-es években is ismert volt).

 

"Buktatási tilalom az alsó tagozatban, ami tolja felfelé az alkalmatlanokat, nehezíti a normálisok előhaladását, termeli a túlkorosakat."

Nem, a buktatási tilakom éppen, hogy nem termeli a túlkorosokat. Maximum ugyanannyi marad mint a szabály nélkül. Nem tolja felfelé az alkalmatlanokat, hanem átalakul az első 6 osztály jellege. ( A magyar bevésődött négyosztályos rendszer gyenge felbontása).

 

 Az osztályozás erőltett helyettesítése a szöveges értékeléssel, ami kontrázza a teljesítményelvet és a mérhetőséget. Utóbbiak pedig az iskolából kilépve ott várják a fiatalt az Életben.

Nem, a szöveges értékelés bevett szokás nagyon sok országban.  A mérhetőséget kontrázza, de vajon tényleg mérni és versenyeztetni kell a 7-9 éves gyerekeket? Majd a későbbi évfolyamokon versenyezhetnek eleget a jegyekért.

 

"A szakképzés lerohadása (ez folyamatos mindegyik kormány alatt,) A  Kimagasló Szürkeállomány Pártja kormányon és ellenzékben egyaránt hallgatott és nem lépett ez ügyben. Ötlete sem volt."

Részben igazad van. A szakképzés "iparosítása" azonba a szocializmusban ment végbe, és nem képes ezt feloldani az új rendszer. Szerinted kinek, kiknek az ellenállásán bukott meg bármilyen változás ?

 

"Kisiskolák helyzete iráni teljes érzéktelenség."

Van benne valami, Ti meg teljesen érzéketlenek vagytok az oktatás minőségére.

 

 "Iskolai drogozás és cigaretta/ivászat tűrése."

LOL :))

 

 "Hol vannak az igért ppp diákotthonok? "

Épülnek.

 

 

 

 

Előzmény: terla (4439)
Enzo Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4442
Oké. Meggyőztél. :)
Előzmény: eR-dei (4441)
eR-dei Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4441
igen
Előzmény: Enzo (4438)
daridazsuzsi Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4440

Diákjogok abszurd eltúlzása

 

Erőltetett roma integráció, erőltetett fogyatékos integráció a normál osztályokba,

 

 

ezeket én sem tartom helyesnek, oktatás terén én is inkább konzervatív álláspontot képviselek.

 

Előzmény: terla (4439)
terla Creative Commons License 2006.05.19 0 0 4439

 Nem bírom ki, bele kell szólnom. MB-ot és általában a doktriner liberális oktatáspolitikát e fórumom és a törzsfórumon is néhányszor bíráltam.

Ezekért: Diákjogok abszurd eltúlzása, pedagógusok kezéből szinte minden eszköz kivétele. Erőltetett roma integráció, erőltetett fogyatékos integráció a normál osztályokba, eredmény , hogy lassul az előrehaladás, megoldhatatlan fegyelmezési problémák lépnek fel. Teljes tankönyvszabadság, ami az olvasni tudást az alsó tagozat végére sem biztosítja nagy százalékban. Buktatási tilalom az alsó tagozatban, ami tolja felfelé az alkalmatlanokat, nehezíti a normálisok előhaladását, termeli a túlkorosakat. Az osztályozás erőltett helyettesítése a szöveges értékeléssel, ami kontrázza a teljesítményelvet és a mérhetőséget. Utóbbiak pedig az iskolából kilépve ott várják a fiatalt az Életben.

A szakképzés lerohadása (ez folyamatos mindegyik kormány alatt,) A  Kimagasló Szürkeállomány Pártja kormányon és ellenzékben egyaránt hallgatott és nem lépett ez ügyben. Ötlete sem volt.

Kisiskolák helyzete iráni teljes érzéktelenség. De bezzeg Waldorf és Gordon módszerek , gazdag szülők  nevelhetetlen  gyermekei elitiskoláinak lelkes támogatása. Iskolai drogozás és cigaretta/ivászat tűrése.

A felsőoktatás piacosításának doktriner siettetése. Hol vannak az igért ppp diákotthonok?

És itt a legújabb őrület: az utólagos képzési hozzájárulás tervezete, amit a Rádióból hallottam reggel.

A többit nagyjából elmondták az előttem szólók. Egy csomó dolgot még kihagytam, jusson másnak is.

Enzo Creative Commons License 2006.05.18 0 0 4438

Ebben is pontosan ugyanaz van, bár a hangnem valóban szolídabb.

 

"ebben a helyzetben egy miniszter (...) nem tehet mást, mint hogy távozik posztjáról. "

 

"Ám a győzelem után a miniszter nem kíván élni az elegáns visszavonulás lehetőségével. Pedig ha egy általa helyesnek gondolt folyamat ennyi botrány közepette zajlik a vezetése alatt, el kellett volna gondolkodnia, mielőtt beszáll a kormányalakítás közötti lobbiharcokba. "

 

Ez véletlenül kevésbé rosszindulatú?

Előzmény: eR-dei (4434)
stusa Creative Commons License 2006.05.18 0 0 4437

Akkor néhány szó a szakmáról - bár a lakáshitel, a sulinet okán is megérdemli azt a bírálatot, amit más pártok, és képviselőik kaptak. ( Ha szidtem a FIDESZ lakástámogatási rendszerét - befektetési lakásvásárlás -, akkor mért ne tenném meg a sulinet pénzkidobásával is )

 

1. Szívesen készíttetnék egy felmérést az oktatást használók - tanulók, szülők, oktatók - körében MB megítéléséről. ( Az én környezetemben 90 %-os az elutasítás)

 

2. Alapfok: A rendszer szétverése, kisiskolák bezárása, minőségbiztosítási rendszer erőltetése, hogy a holdudvar munka nélkül pénzhez juthasson, tankönyvrendszer csődje, PISA felmérés "eredménye"

 

3. Középfok: kétszintű érettségi botrányos bevezetése, az érettségi tavalyi megszervezése, 144 pontos felvételi eredménytelenség.

 

4. Szakképzés: lásd néhány nagyvállalkozó véleménye nem túl régről.

 

5. Felsőoktatás: a reformokat olyan sikeresen vezették be, hogy maguk az intézmények sem tudják, hogy hogyan akreditáltathatják magukat)))))

 

 

Ezek után úgy beállítani, hogy a reformer minisztert az érdekeik sérelme miatt a pedagógusok akarják megbuktatni - enyhén szólva nevetséges!

Kísértetiesen emlékeztet engem a tevékenysége egy volt skót nemzetiségű fónököm véleményéhez: minden szervezeti változást elég 60 %-ban kidolgozni. A többit megoldja az élet!

Nagyon szurkolok a jászladányiaknak, még akkor is, ha jól tudom, hogy a 30 millát nem MB-nek, hanem az adófizetőknek kell megfizetni....

Előzmény: Enzo (4431)
Enzo Creative Commons License 2006.05.18 0 0 4436

Jó, hát ezek szerint én se nagyon értem, Te miről írsz. Biztos nem ugyanarról beszélünk.

Kár, hogy ezt a következtetést vontad le.

Előzmény: eR-dei (4433)
tibra Creative Commons License 2006.05.18 0 0 4435

Olvasom, hogy a Fidesz milyen kitűnő taktikával építi a BP kerületekben a pm jelöltjeit?

Vajon van-e ORbán stróman a szolnoki alapszervezetben?

S kiüti-e Szalay Ferit vgy adnak mégegy esélyt neki?

eR-dei Creative Commons License 2006.05.18 0 0 4434
Ha már bírálni kell, akkior így is lehet:

http://www.hirszerzo.hu/cikk.php?id=13002
eR-dei Creative Commons License 2006.05.18 0 0 4433
Ja és azzal is egyetértesz, hogy DI fiát a szocik mentették ki Ausztráliából?
Meg azzal, hogy OV veri a feleségét ?
Esetleg azzal, hogy GYF ellopta a fél országot ?

:)
Előzmény: eR-dei (4432)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!