Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6744

Pályahasználati díj: Akár hasraütéssel is meg lehetne állpítani, mert itt nem egy sokszereplős piacról van szó, ahol a résztvevők az igénybevétellel arányos összeget fizetnek, hanem arról, hogy a pénzt az egyik zsebemből átrakom a másikba.

 

Előzmény: Törölt nick (6725)
BakcsiMate Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6743

Olvasd el figyelmesen a 6732 hsz-t, nyilván benne van Galgamácsa, meg Iklad is.

 

MáT

Előzmény: Törölt nick (6742)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6742
Sok kicsi sokra megy :)
Előzmény: Törölt nick (6740)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6741

És még valami, szintén nem apróság:

- az aszódi és váci pénztárakban Nógrádba váltott menettérti jegyek sem jelennek meg a Térségi Vasút bevételei között

- a Vác és Kisvác között utazó iskolások (vannak néhányan) után szintén nem túl sokat kapnak Balassagyarmaton

Előzmény: Törölt nick (6738)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6738

Eszembe jutott még valami:

 

Az Aszód - Galgamácsa szakasz a rajta lévő két megállóval (Iklad-Domony és Iklad-Domony felső) nem tartozik az NRV-hez. Viszont az NRV vonatai Aszódig járnak (hál Istennek), így a galgamácsai és az iklad-domonyi pénztárban keletkező bevétel egy része is az NRV-t illetne.

A havi menetjegy (és bérlet) bevétel Iklad-Domony mh-n 400-450 ezer Ft körül van (amióta vissza lett állítva a jegykiadói szolgálat). Ez éves szinten kb. 5-5,5 millió Ft.

 

Szervezeti kérdésnek tűni ugyan, de szerintem az említett szolgálati helyeket (Aszód kivételével) az NRV alá kellene rendelni a tisdztánlátás végett.

 

RB

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6736

Bocs, de az előző hozzászólásomból lemaradt:

 

- lehet-e tudni, hogy az NRV-nek mennyi a bérköltsége (esetleg vontatási, forgalmi, vonatkísérői, személyszállítási stb. létszámra lebontva)

- a Bz-k üzemanyagköltsége melyik rovatban található?

- a pályafenntartási díj mennyi és ez reális-e?

 

Költői kérdések?....

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6735

"A Nógrád Rv kötségei :

- közvetlen költségek...................940 mFt.-

- közvetet költségek......................75 mFt.-

- belső teljesítmények kötségei.....660 mFt.-

-mindösszesen:...............................1.675 mFt.-"

 

A számokkal nehéz vitába szállni, de érdekelne:

 

- mi az a közvetlen költség?

- mi az a közvetett költség?

- mi az a belső teljesítmény?

 

Köszi, ha tudsz ebben segíteni.

 

RB

Előzmény: Törölt nick (6732)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6730

A költségvetési pénzek nem km-arányosan vannak elosztva; ez biztos. Ha így lenne, akkor a mellékvonalakon kolbászból lennének a sínek.

A mellékvonalak a MÁV holt lelkei (Gogol után szabadon) Csak arra jók, hogy ballasztkét nagynak mutassák a céget, amire nagyobb állami pénzt lehet kérni, de tényleges vasútüzem csak nagyon halványan pislákol rajtuk.

Ékes bizonyíték volt erre kb. 10 éve, amikor az akkor aktuális mellékvonal-megszüntető kampány fellángolt.

 

MÁV: -Megszüntetem a forgalmat, mert gazdaságtalan és mert nem adtok pénzt.

Pénzügyminisztérium: -Jó. Szüntesd meg, de akkor a 160 mrd helyett csak 80-at kapsz. (km-arányosan)

MÁV: -Hümmm. Meggondoltam magam; mégsem szüntetem meg őket.

Előzmény: BakcsiMate (6722)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6727

Ha már meg lettem szólítva...

 

Van itt egy kis félreértés. Azt valóban nem tartom jó ötletnek, hogy térségi vasutakat (azaz mini MÁV-okat) hozzunk létre. Leírtam miért.

Szerintem, csak a vasút, ne legyen önálló. Az eszköz-üzemeltetők ne akarjanak szolgáltatói pozíciókban tetszelegni!

Viszont a térségi közlekedés legyen önálló. Budapesten nem tudják megmondani mi kell a népnek Sumonyban.

Léteznek vasút és autóbusz üzemeltetők szerte Európában, köztük a MÁV és a Volánok is. Az önálló, térségi közlekedés szervezéséért felelős társaság megszervezné, hogy mikor, hová, milyen eszközzel kell közlekedni, azaz térségi szinten ad egy optimalizált menetrendet. Ezek után pedig szolgáltatókat választ a piacról.

Például azt nehezen tudom elképzelni, hogy Magyarországon több regionális vasúttársaság is meg tudna élni. Azt viszont már inkább, hogy mondjuk lenne egy vagy két ilyen, és a szolgáltatásért felelős térségi közlekedési társaságok "felkérik" (pályázaton elnyeri) üzemeltetésre a területükön levő vasútvonalakra. Kicsit hasonlítana ez a régi HÉV-ek, szabványszerződés alapján, MÁV által üzemeltetett vonalakra.

Biztos vagyok benne, hogy ez a modell sérti a most monopol helyzetben levő eszköz-üzemeltetők és (ma még) egyben szolgáltatók érdekeit.

Ma még egy közlekedési társaság mondja meg, mit akarnak az utasok. Tudom; a Minisztérium a felettes szerv, de nem tud kontrollt gyakorolni egy egész ország menetrendje felett. Apparátusa sincs hozzá. Ez fából vaskarika.

Hiszem, hogy aprófalvas térségekben nem lehet teljesen piaci alapon működni, de a szolgáltatások végrehajtóit ilyen alapon kell kiválasztani.

Előzmény: Törölt nick (6711)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6725

Szabolcs1 valóban egy kicsit nehézkesen fogalmaz, mintha nem lenne teljesen tisztában a magyar nyelv szabályaival, de azért meg lehet érteni, mit akar mondani.

 

A személyszállító vonatok közlekedtetéséért a Személyszállítási Üzletágnak kemény pezókat kell fizetnie a pályavasútnak, azaz tkp. a magyar államnak.

Ezt úgy hívják, hogy pályahasználati díj, ami több elemből tevődik össze:

- menetvonal-díj

- forduló-állomás díja

- megállási díj

- tulajdonképpeni pályahasználati díj vonalkategóriától függően.

 

Ezek a díjak olyan irreálisan kerültek megállapításra, hogy ezek alapján személyszállító vonatot gazdaságosan közlekedtetni tkp. nem lehet.

Extrém példa, amit Szabolcs is felhozott, hogy Romhányban, ahol abszolúte semmiféle személyzet nincs, a pályavasút felszámolja a fordulóállomási díjat - tkp. a nagy semmiért.

 

A pályahasználati díj bevezetése megint csak a vasúti közlekedést hozta hátrányos helyzetbe, hiszen az autóbuszoknak ilyen díjat fizetniük nem kell.

 

Egyébként én szívem szerint az autóbusz-közlekedésben is bevezetném az útdíjakat, a tehergk-forgalomról nem is beszélve. Az útdíjba belekalkulálnám a közúti közlekedés által okozott zaj-, rezgés-, levegőterhelést, okozott út- és épületkárokat stb.

Mindjárt kiderülne, hogy valóban olyan gazdaságos-e a közúti közlekedés, mint ahogy azt egyesek állítják...

 

RB

BakcsiMate Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6724

Akkor legyen férőhelykm+tonnakm.

Úgy mennyi az arány? Szerintem hasonló lehet.

 

A leírtakkal tisztában vagyok. De a kérdés az volt, hogy van-e ötlete valakinek az igazságos elosztási módra?

 

MáT

Előzmény: Törölt nick (6723)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6723

A személyszállítási szempontból mellékvonalnak minősülő vonalakon (én 3000 km-ről tudok, amely a teljes hálózat 40 %-a) zajlik le az összes személyszállítási teljesítmény (utaskilométerben mért) 10 %-a. Ez nem sok, de szerintem nem is elhanyagolható.

Főleg, ha figyelembe vesszük azt, hogy ez csak becslés, mivel a MÁV-nak pontos, vonalakra vagy állomásokra lebontott statisztikája jelenleg még nincs. Tehát ha valaki Bp. Keletiben vagy Gödöllőn jegyet vesz pl. Galgagutára (78-as mellékvonal), akkor (mivel nincs viszonylati jegykiadás, kivéve a jegykiadó  autoomatákat), akkor a teljesítmény (és a bevétel) 100 %-ban a fővonalon jelentkezik (mivel a MÁV utólag csak azt tudja, hogy a jegyet hol vették, de hogy azzal hová utaztak, azt nem).

 

Másik példa: kirándulócsoport utazik Budapestről a Bükkbe Szilvásváradig vonattal. A jegyet célszerűen oda-vissza megváltják pl. a Keletiben. A teljesítmény és a bevétel oda-vissza 100 %-ban a fővonalon (Bp. Keletiben ) jelentkezik, az, hogy az Eger - Szilvásvárad vonaton aznap egy kirándulócsoport növelte a teljesítményt, sehol nem jelentkezik - legfeljebb a jegyvizsgáló emlékezetében.

 

Előzmény: BakcsiMate (6722)
BakcsiMate Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6722

Sziasztok!

 

 

Talán jobban kellene szétosztani, nem gondolod?

 

Engem komolyan érdekel, hogy lehetne "igazságosan", arányosan szétosztani? Mi az a mutató, ami alapján ez elosztható?

 

Én valamilyen teljesítményi mutató alapján történő szétosztást tartanék "igazságosnak". Ez lehetne tkm, fhkm, ukm, stb.

 

DE!

A teljes, hálózati össz fhkm+tkm, vagy ukm+tkm alapján leosztott 160 mrd-ból szerintem kevesebb jutna a mellékvonalakra, mint manapság.

Mekkora az emlegetett 3800 km vonal éves összes teljesítménye a hálózat egészének tortájából? Nagyon kevés. Tudja valaki, hogy mennyi %? Szerintem rosszul járnánk.

 

Utolsó 2 bekezdésben leírtakon viszont tényleg el kéne gondolkodni, mert gyakorlatilag minimális ráfordítással szép eredményeket lehetne elérni.

 

 

Üdv: MáT

 

Előzmény: Törölt nick (6721)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.26 0 0 6721

"Ma évi 160 milliárd megy a vasútra.

Mennyi kell még ?"

 

Talán jobban kellene szétosztani, nem gondolod?

Mennyi jut ezekből ténylegesen (és nem a könyvelés szerint) a mellékvonalakra?

Ennek töredéke.

 

Talán nem kellene már osztályvezető szinten szolgálati autót biztosítani a vez.igben?

Meg nem kellene annyi kommunikációs tréning, menedzserteszt íratása súlyos milliókért meg hasonló baromságok.

 

Másrészt, ha a mellékvonalak tekintetében nem lennének olyan szigorúak az OVSZ előírásai, akkor szinte minimális költséggel lehetne pályasebességet emelni.

 

Ti. olyan vonalakon, ahol mi 40-el közlekedünk, ott a szlovák 60-al, ahol mi 60-al, ott a szlovák vasút 80-al?.....Elgondolkodtató.

Előzmény: Törölt nick (6705)
Swamplord Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6720
Ezt hogy csináltad?
Előzmény: Törölt nick (6713)
v_peti Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6719

Kösz szépen. Mivel ezt a topicot nem nagyon olvasom, a főtopicon meg egy másik Sopronhoz köthető téma volt, ez meg ott tegnap nem(igazán) lett emlegetve, vagy ha lett is, akkor nem képekkel így bizonytalan voltam e tekintetben.

 

Előzmény: Törölt nick (6716)
v_peti Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6718

Evvel maximálisan egyetértek !

 

Kösz szépen.

 

taxxx: Ha ellátogatsz a www.veke.hu weboldalra, akkor láthatod, hogy mennyi mindent meg lehet valósítani anélkül, hogy milliárdokat szórnánk ki az ablakon.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (6711)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6715
Phare Támogatás a Magyar Szlovénra?
Előzmény: Törölt nick (6709)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6713

a párhuzamos buszokon is 9 átlag fizető utas van?

Azok korábban nem kaptak /volán/ annyi k3dvezményt, kiegészítést mint most

Pl 1993-ban Én Salgótajánból nappalis diákkal buszon csak 40 km jöhettem ezt kétszeri jegyváltással lehetet megoldani pl egy 70 km-es ut estéán.

Ha swamplord@freemail.hu < jegy drágább akkor azt miért dotálja az állam?

ha a bsuzjegy 590 vFt a vonat 414 Ft akkor miért ad 67,5 nél 150 Ft több dotációt?

Kapjon a volán is csak 150Ft al kevesebbet.

 

Előzmény: Törölt nick (6708)
v_peti Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6712

Majd megnézem. De mostanában elég sok dolog zajlik, és így nem tudom, hogy mi az amihez neked is közöd van.

 

Előzmény: Törölt nick (6709)
v_peti Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6710

Te leírtad, hogy évente mennyibe kerül a regionális vasút üzemeltetése. Ha az elkövetkező években ezt a pénzt reáléértékben ugyanúgy megkapná a vasúttársaság, de helyben (Balassagyarmaton/Vésztőn) döntenének a sorsáról, és nem Bp-en, akkor lehet, hogy mindjárt jobb lenne a dolog. Csodát nem lehet várni, de azért apróbb változásokat igen.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (6705)
v_peti Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6707

Az utolsó kettő ügyemet mind ismerítek, az egyikből tegnap lett valóság

 

Mi lett valósággá tegnap?

 

Előzmény: Törölt nick (6692)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6706

Egy szakaszon vagy vonat vagy busz

és a mentdíjak is azonosak lehetnének.

 

Igy is eladósodunk vasut nélkül is.

Sajnos.

Előzmény: Törölt nick (6705)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6704

Mazohista sajnos.

Vámosgyörktől el tudtam volna aludni csakhogy a vonat nem Egerg avgy Noszvajig megy hanem Füzesabonyig ott át szállni kell.

Gödöllő környékén éreztem az összes pályahibát sajnos.

Az a kocsi ami Szombathelyi gyorsba volt szfehérvár indul 17.57 az a Wc-n még illatosítva is volt 2004 felujjitott kocsi az jó lett volna ha a végéig Egerig ment volna.

Egyszrű sárga fényezés de tiszta volt karbaterva a mellékhelység pedig gusztusos.

Előzmény: Törölt nick (6698)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6703

Tapasztaltam , hogy bozonyos nickek törlésre kerülnek.

Talán ha valaki nem használ valamit a gyaloglo.hu-n akkor ott ez a szabály.

Gondoltam irogatok azzal is ha nem baj.

 

Tulajdonképp a mellékvonalak több sebből véreznek réges rég 60 vagy 80 as sebbességgel a jelenleginél több kereszt lehetőséggel kellene menjenek.

A buszközlekdés monopólium, ha ott beüt a ménkű a privatizáció akkor asok járatnak vége lesz mint a botnak.

 

Valaki valamikor felvette egy szakaszon állami árkieggel dotációval ilyen olyan támogatással el kell dönteni, hogy gerincszolgáltaást ki csináljon.

Régen ezt vasuti volt és olcsóbb hiszen régen az se volt mindegy hogy 8 volt e jegy vagy 14 ft /pl 15 km esetén. /1984/

 

Előzmény: Swamplord (6702)
Swamplord Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6702

Az nem bántás, ha két nicknév beazonosításra kerül, mint egyazon felhasználótól származó név.

De miért kell több nicken írnod? (Tudjuk, ezzel nem vagy egyedül)

 

taxxx személyével kapcsolatban pedig már régebb óta személyeskedó stílusban írsz, ami - szerintem - etikátlan.

 

Amennyiben úgy érzed, hogy megbántottalak, akkor ezúton kérek elnézést Tőled.

Előzmény: Törölt nick (6701)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6701

M38 ként nem bántottatok viszont szabolcs1 szúrja a szemetek miért van ez?

M38 ként nem kaptam támadást soha azért nem mert idegesít a szabolcs név vagy mi ?

M38 egy remotizálásra váró mozdony ami rám hasonlít azt jobban szeretitek?

Előzmény: Swamplord (6700)
Swamplord Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6700

szabolcs1 = M38

 

Le sem tagadhatnád...

Előzmény: Törölt nick (6684)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6699

Mit jelent a "Nem szabadna a térségi közlekedést eszköz-üzemeltető társaságokra bízni." mondat?

Ugye most eszköz-üzemeltető társaságok vannak, azaz kizárólag a közlekedési eszközök köré szervezettek. Autóbusz üzemeltetők (Volán) és vasút üzemeltetők (MÁV). Ez szerintem nem jó, mert be vannak zárva saját elefántcsont-tornyukba saját alágazati érdekeik szerint dolgoznak és magára a szolgáltatásra más kevésbé tudnak figyelni. Bár a MÁV -alvállalkozókon keresztül- 15 éve próbálkozik autóbusz üzemeltetéssel, de ez csak vasútpótlásban merül ki. Pont ott gerinc-buszozik (49-es), ahol ráhordani kéne.
Namármost ha "BKV-sítanánk" (hű de csúnyán néz ki így leírva) biztos nagyobb hatékonyságot érnénk el. Ezt már közgazdászunk ki is számolta, és nem csak a címkét cserélném le, hanem a szemléletet is, hiszen a "BKV-m" nagy valószínűséggel úgy döntene, hogy Tamásiból Székesfehérvárra vaskeréken szállítsuk a munkaerőt (előbbi helyen többlet, utóbbin hiány) autóbuszos ráhordással.
Jó pár évvel ezelőtt sokat gondolkodtam mi lenne a helyes: piaci vagy szociálpolitikai alapú szemlélet. Jelen pillanatban úgy gondolom, hogy ott ahol olyan súlyos problémák vannak, mint az aprófalvas területeken; nem gondolkodhatunk teljesen piaci alapon. Piaci versenyt talán csak az alvállalkozók kiválasztásánál szabad és kell megengedni.

 

Munkáról:
Arra gondolsz, hogy a Kapos Volán aprófalvas járatokat kénytelen megszüntetni?
Falugondnoki buszt nem tudok venni (ahhoz nem elég a fizetésem), de az iránytaxizás jogi hátterét kidolgoztuk már. Sajnos a Veszprém Megyei Önkormányzat kizárólagosan rendelkezik a készült anyag fölött és nem adhatok belőle.
Kinek kéne a segítség? Kapos Volánnak? Megyei Közgyűlésnek? Települési Önkormányzatoknak?
Bár attól tartok, nem lesz egyszerű törvénymódosításokat végigvinni olyan rövid idő alatt, mig a baj bekövetkezik.

Előzmény: Törölt nick (6688)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.25 0 0 6696

Módfelett udvariatlan dolog ilyen személyes információkat az internet nagy nyilvánossága előtt, provokatív módon tudakolni.

Ha emailben megkérdezed, akkor is választ kaphatsz rá - feltéve ha taxxx akar válaszolni.

Gyanítom, így viszont biztosan nem fog.

 

Nagyon terhére vagy ám a vasutas fórumok közönségének az összes másod- harmadnickeddel, azt ugye tudod...

Előzmény: Törölt nick (6693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!