Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Szia, nem hegesztés közben szakadt meg, induláskor csinálta miután átfordítottam a munkadarabot, hogy a csövet körbe tudjam varrni. De annak sem kell baja legyen, bármikor elveheted a pisztolyt a nélkül, hogy kivárd az után futást, lefutást stb.
Ez hogyan történhetett? Nekem nincs hegesztőasztalom ezért testcsipeszelem a munkadarabot. Emiatt van, hogy a nagy igazgatásban elfelejtem rárakni. Ha enélkül próbálok ívet fogni, akkor max annyi történik, hogy érzem ahogy a kesztyűn keresztül csipeget egy picit az áram. Vagy az volt, hogy hegesztés közben szakadt meg a testkontakt?
A Formig 180/210 új ára nettó 105 ezer Ft. Nem hinném, hogy a javítása olyan sokba lenne, hogy nem érdemes a javításán gondolkozni. Én beszélnék a gyártóval.
Az én gépemnek perforált lemez az alja és a ventilátor eléggé beszívja a port. Nem tudom ezzel mit lehetne kezdeni, max gyakrabban kifújkálom, és minél tisztábban tartom a műhelyt.
Elsősorban a fizikai behatásokra gondolok .Lakatos mühely ; fémpor , és csiszolópor száll a levegőben, amit egy hűtő venti elkap,és jó helyre fúj... A tekercs pedig búg,rezeg...
A menet zárlat mitől alakul ki, túlhevül a trafó, és megolvad az alu vagy réztekercs lak szigetelése. Vagy tekercselési hiba miatt, rosszul szigetelt vezetéket használnak fel.
Az a burkolat nem ért hozzá a tekercshez? Láttam olyat, hogy a trafó odarángatta a közel levő burkolatot amitől egy idő után levált a szigetelés a tekercsről, ott is volt egy kis füst, és már be sem lehetett kapcsolni mert egyből oda rántotta a lemezt és lenyomta a kismegszakítót.A kiszerelt trafó viszont működött, ekkor vettem észre az említett hibát.
Szerintem nézesd meg egy hozzáértővel. A hobbielektronika (Co hegesztőgép házilag, vagy trafó javítás) fórumára írj, ott szoktak fent lenni hegesztőgép javítók, hátha tudnak tanácsot adni.
Azt vettem észre, hogy nem fog ívet és elég rettenet hangja lett. Amikor hegeszteni akartam szinte magára rántotta a baloldali burkolatot a trafó vasmagja. Ezért vettem le a burkolatot és ezután láttam meg a füstöt. Le is állítottam rögtön. Nem tudom menthető-e?
A beton mondjuk olyan 20 éves stílus, mint a Duna szeles időben, de a lyuknál még elfogadható.
Fog kapni alá tömítőt is, ne folyjon be a víz, mint ahogy most jön, függőkapu görgőtámasz szerepét is betölti, de kb 2 gramm terhelést se fog kapni, mert túloldalt terhel a kapu, ami jelenleg egy 4x4-es stafni 2 helyen rögzítve (ahol a kerék is lesz) és az is röhögve. Idővel mondjuk ez is lehet zártszelvény lesz, mert mint kiderült görbe kicsit, kapu mozgásához meg jobb az egyenes plusz a kocsi súlyát nem tudom meddig fogja viselni, tartok tőle az gyenge lesz ehhez :D Utóbbi esetben viszont zártszelvény jó vastagon lekenve, hogy minél kisebb zaja legyen, így sem a túl halk működéséről híres a sínrésze sajnos, hiába fémsín + fémgörgő halk nem lehet :D
Ha alul végig felfekszik a betonon, akkor bírja! Tankkal átmehetsz rajta! Én csináltam egy rámpát szereléshez, vízszintesen 2 db 60x40 zártszelvény van a levegőben, közötte 25 szögvasak a járófelület 10 cm-enként keresztben, az egész kb 1,5 méterenként van alá támasztva, közte andrás kötés, állt rajta Ford Transit busz, meg se nyekkent! 25 éves! Az Ignis gumi kerekes :)megosztja a terhelést.