Keresés

Részletes keresés

gw Creative Commons License 2005.06.01 0 0 6953

hisz ki az az idióta aki hajnal 4-kor felkel Szlovákiában hogy Pestre utazzon.

Én :) (bár még csak egyszer használtam, de a jövőben talán rendszeresen is igénybe veszem. igaz, 1 emberért szerintem is tök fölösleges vonatot indítani).

 

bár amilyen árak vannak, kétlem hogy sokan használnák nemzetközi forgalomban

Biztos tudod, hogy a Bp-Losonc menettérti jegy 2750 Ft, míg a teljesáru Bp-Salgótarján menettérti 2676 Ft. Most akkor ez rossz ár?

 

Az volna a jó ha egy BZ ingázna Salgótarján - Losonc - Zsolna között. ill salgótarján - Losonc - Rimaszombat - Miskolc között

 

Bz Salgótarján-Zsolna viszonylaton? Ez nem komoly ugye? A második javaslattal meg ha jól emlékszem nyitott kapukat döngetsz.

Előzmény: tweety83 (6952)
tweety83 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 6952

Hát ha továbbra is így meg lesz ritítva a vonat arrafelé akkor nemnagyon lesz mit villamosítani. Elvileg a nezetközi vonatok ugyebár előnyt élveznek, a villamosításra de ez a napi 1 vonatpár  ami közvetlen Nemzetközi forgalmat bonyolít nemhiszem hogy megváltoztatná a világot:  Gondolom a reggel befelé jövő kong az ürességtől, hisz ki az az idióta aki hajnal 4-kor felkel Szlovákiában hogy Pestre utazzon. A délutáni Pestről menő az kihasználtabb lehet, bár amilyen árak vannak, kétlem hogy sokan használnák nemzetközi forgalomban. Az volna a jó ha egy BZ ingázna Salgótarján - Losonc - Zsolna között. ill salgótarján - Losonc - Rimaszombat - Miskolc között

 

Így nem kéne 3-szor átszállni meghát talán többen igénybe vennék ha több lehetőség volna a két ország átjárhatósága érdekében.

Előzmény: Törölt nick (6951)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.01 0 0 6951

A pusztulásos pénzhiányos állapot az egy élvezetes dolog a 81 esen, szerintem vannak perverzek akik élvezik.

Tulajdonképp M.O. süllyed lefelé nem a vasut csak a kettő kölcsönhatásban van egymással.

Megnyugtatlak Volánnál is csökkntettek ezen a vonalon a Kecskemét Besztercebánya /1992/ ből előbb Kecskemét Losonc most Kecskemét Salgótarján lett Arrafelé sokak egyidőben kocsival utaztak csencs miatt az utasszám csökkent arra reagáltak kicsit most meg már nehéz "visszacsinálni"

Somoskőujfalu Starján 17% emelkedő V=40 km/h

Hegyivasut.

 

Selyp-Salgótarján külső elég ramaty állapotban van a csöresz utáni 1. kocsiban utaztam , de vacak volt v=60 nál is.

Tegnap este a 20.15 BpMiskolc gyorsot Hatvanban megfogták 81 vonal miatt mert késett a csöreszes szerelvény.

Sokszor tervezték ezta Tarjáni vonalat felujjitani, de még 1914 be a Bp Starján Ruttka vonal villamosítását is tervezték .

Közbejött 1920 06.04 ugyhogy ma sincs villamosítva....

Előzmény: tweety83 (6950)
tweety83 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 6950
igen, de a Salgótarjániak még évek óta panaszkodnak hogy milyen szar és lassú a vasúti közlekedés arrafelé. Még a losonci vonatokat is megszüntették, pedig ha nem ilyen hülye tarifa lenne nemzetközi vonalakon akkor sokkal többen választanák a vonatot mint a kocsit  
Előzmény: Törölt nick (6949)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 6949

Az átlagos eljutási sebesség nem feltétlenül meghatározó mutató a fóvonal/mellékvonal megkülönböztetésnek.

 

Élő példa:

 

Aszód - Balassagyarmat 58,8 km 84 perc, ami 42 km/h átlagsebességnek felel meg.

 

Hatvan - Salgótarján (főtér) 58,2 km 82 perc, ami 42,58 km/h átlagsebesség.

 

A két sebességérték közti különbség nem szignifikáns.

M40 120 Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6947

Szerintem egész tűrhető jármű lenne a PM hibáival eggyütt, ha kicsit alacsonyabb lenne a padlószinje. Egy "peron néküli" állomáson egy kevésbé fürgelábú ember elég nehezen mászik fel rá. Ahol csatolni kellene, jó lenne, ha csatolnák. Takarítani sem ártana. A Bx nél mindenképpen jobb, pláne, ha a klíma is műxik.

 

Tényleg, hogy bírta ezt a meleget, a PM klímája ?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Készült egy összeállítás a szentesi MD-k emlékére.

Itt elérhető, ha vkit érdekel esetleg.

www.tar.hu/m40120

Mpeg1 tömörítésű.

Előzmény: looksharp (6938)
FOMA Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6945
Van már "Pécs helyi és helyközi közlekedése" címmel.
Előzmény: malevemberke (6944)
malevemberke Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6944
Ami az OFF-olást illeti vmelyikőtöknek nincs kedve egy pécsi tömegközlekedéses topicot indítania a Tömegközlekedés rovatban? Én eddig nem találtam, most pedig nincs időm csinálni.

Üdv
malevemberke Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6943
Off, nem off, itt bontakozott ki a vita, egyelőre nem hiszem, hogy napi 2 üzenettel zavarjuk a többi topic társat, ha mégis, akkor bocs.

Egyébiránt: nem csak a K-NY irányú vonalról esett szó, és csak az egyik lehetőség volt a MÁV vágányok helye. Ez egyébként valóban irreális elképzelés, teljesen igazad van, a MÁV nem fogja eladni a területet.

Ami Pécs adottságait illeti. Szerintem nem elsősorban a belvárosban kellene villamost építeni, hanem a külvárosi (értsd lakótelepes) területek közt, a belvárost érintve. Mert ilyen viszonylatokban már nem irreális eljuttatni egy villamospályát A-ból B-be, a forgalmi igényekről nem is beszélve. Összességében van 'helye' a villamosnak a városban, sőt, még hely is lenne megépíteni számos útvonalon szinte gondtalanul.

A gumikerekű verziót én is hallottam, engem annyira nem rémít el. Padovában járnak hasolnók (azthiszem), és ott nagyon esztétikusak, ráadásul kevésbé zavarja a városképet az egy szál fémsín.
Előzmény: vaskerék (6936)
v_peti Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6942

Konzum: Tudom, hogy sok járat megy arra, de van egy-két főirány, amibe lehet fonódó-elágazó viszonylatokat belerakni.

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (6931)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6941

Kedves Regionalbahn!

 

Hol van ez az anyag ez a doc? letölthető? Vagy elküldöd?

Üdv

Előzmény: Törölt nick (6929)
v_peti Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6940

Grazban működik a villamososdi, pedig ott nem nagyon akad széles utca a belvárosban.

.

Előzmény: vaskerék (6936)
DJ. Bakter Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6939
Tulajdonképpen ez most csak félig igaz :-))
Tekintve, hogy a vonatok helyközi közlekedésre alkalmasak, minden vonat vidéki közlekedésre való :-))

Egyébként is, én is megkérdezhetném, hogy míg más vadi zsír járművel ingázik (2-es vonal), én pótdíjat fizetek egy olyan _felújított_ IC kocsira, amelyikben még a légkondi sem működik (de azt is csak akkor, ha épp nem fogyott el a helyjegy).
Meg lehet továbbá nézni a távolsági "gyors"vonatokat (20-57, 20-17), azért azok is kicsit más színvonal - még talán az Usgyiknál is szarabbak, ótvarabbak, koszosabbak (Pedig azok nagy része _Budapestről_ indul/oda érkezik :))))

Úgyhogy ez a vita tulajdonképpen parttalan, mert nyilván nincs egyszerre pénz 1500 új kocsira és 200 új Desirora. Addig pedig, oda teszik az új járművet, ahol sok az utas - ez pedig nem nehéz kitalálni, hogy a budapesti előváros.
Előzmény: looksharp (6938)
looksharp Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6938

Nem érted:

A vidéki közlekedésre a levitézlett járműállomány jut. Például ott vannak a meglehetősen bizonytalan üzemű és kényelmetlen (zajos, rázós, kemény ülésű) Uzsgyik, az Északiból elhozott, kritikán aluli Bz-k. A gyorsvonatokba készült Bo/B kocsik a szolnoki személyvonatokban járnak, eközben a távolsági forgalomban By/Bhv kocsik pörögnek.

Ennek egy része persze szervezési kérdésekkel megoldható lenne.

De ha a járműfejlesztéseket nézzük... Egyoldalú nagyon, Bp-i elővárosi forgalom mindenek előtt.

Hofi erre azt mondta: "Lent is vannak emberek!"

Előzmény: manhattani (6914)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6937

taxxx

 

- Felesleges visszanézni.

- Itt voltam

- Megbeszéltük

- Megértettem (Nem emberileg)

 

A hozzászólásom csupán provokatív volt. Kiványcsi voltam, hogy a Dunapart

környékéről mennyi ismeretük van a vasutbarátoknak a vidéki vasútfejlesztésről.

Előzmény: Törölt nick (6922)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6936

malevemberke

 

Ez itt OFF.

 

Pécsett nem épül villamos vonal!

Tervezik a vasútvonal elbontását, (...) helyén gyorsforgalmi út építését, (...) és azon

"gumikerekes" villamos közlekedtetését. Erről pont én számoltam be rémülten,

de ebből biztosan nem lesz semmi, mert a MÁV nem fogja eladni a 40-es vonal

pécsi részét.

Nagy villamosbarát vagyok, de pécsett már (sajnos) nincs helye villamosnak.

Olyan emelkedők, és kis keresztmetszetű kereszteződések vannak, ahol ez

csak nyögvenyelősen sikerülne.

Előzmény: malevemberke (6932)
division by zero Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6935
" A Pécsvárad-Bátaszék vonal rendbehozatalával tudtommal adott lenne a kapcsolat szeged felé"
Történelmileg úgy alakult, hogy ennek a kapcsolatnak egy szakasza határainkon kívűl rekedt, így ez majd déli szomszédunk EU csatlakozása után jöhet szóba...
Előzmény: malevemberke (6932)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6934

Visszaépítettek kb 8 métert,a központban(Széchenyi tér és a Jókai tér között).

A villamos remízt megtalálod a  Pécs-külváros vasútállomás mellett a nagyállomás felé.

Előzmény: kis59 (6930)
sínbohóc Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6933

 

uhi honlapján találsz képet a remizről és a villamosokról is.
Előzmény: kis59 (6930)
malevemberke Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6932
A Pécsvárad-Bátaszék vonal rendbehozatalával tudtommal adott lenne a kapcsolat szeged felé, és így gyakorlatilag lenne egy vonal, amely összekötné a fővanalak egy részét délen. Ezért jelentene előnyt, meg teherforgalmat is. Ami a Flirt, Desiro kontra remot mozdonyok kérdését illeti, én személy szerint nem sokat érzek abból utasként, hogy Caterpillar vagy mittudomén milyen szovjet motor húzza az iszonyat lerobbant, koszos vonatot, amely remot mozdony ide vagy oda három utassal haladgat.

A pécsi villamos szükségességét fenntartom, már csak azért is mert a városban a buszközlekedés borzalmas, és a buszsávok sem tüntetnék el a szmogot. Egyébként meg tervbe van véve az építése.

Üdv
Előzmény: DJ. Bakter (6924)
DJ. Bakter Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6931
OFF, mert inább városi téma...
A konzum előtt tényleg marha sok a busz, de egy baj van: nem egyfelé mennek, hanem mindegyik máshová... van ott vagy 10 különböző buszjárat.

Peti, azért Te sem gondolod komolyan ugye, hogy ha egy megállóban sok autóbusz áll meg, az mind egyfelé megy, és egyetlen (vagy max 2) villamosvonallal kiváltható? Ha pedig kiváltanánk, az egyet jelent azzal, hogy az embereket plusz átszállásra kényszerítjük, pedig Pécsett pont az a jó, hogy a legtöbb helyről a belvárosba közvetlen járat van.
Előzmény: v_peti (6928)
kis59 Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6930

Kicsit OFF.

Nyáron néhány napot Pécsett leszek.

Van a régi villamosvonalból valami megtekinthető maradvány? A volt remízt merre találom?

Köszi:

F.

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6929

Szevasztok! Kedves Taxxx!

 

Ordító hiba a vésztő-2.doc fájl 24 oldalán, ahol a térkép az NTV vonalain érvényes pályasebességeket taglalja.

 

A valós pályasebességek az alábbiak:

 

75-ös vonal:

 

Vác - Magyarkút-Verőce mh.    60 km/h

Magyarkút-Verőce - Drégelypalánk 40/50 km/h (40-es állandó lassújel teljes hosszban)

Drégelypalánk - Balassagyarmat 60 km/h

 

76-os vonal:

 

Diósjenő - Romhány 40 km/h (10/20 km/h állandó lassújel teljes hosszban)

 

78 a vonal:

 

Aszód - Galgamácsa 80 km/h

Galgamácsa - Nógrádkövesd 60 km/h

Nógrádkövesd - Balassagyarmat 40/50 km/h

 

78 b vonal:

 

Balassagyarmat - Ipolytarnóc OH. 40 km/h

 

A törtjelek azt jelentik, hogy ott a motorvonat (Bz) közlekedhet a számlálóban lévő sebességgel, mozdonyos vontatásra a nevezőben lévő érték vonatkozik.

 

Most a vezetők felé szándékosan ment olyan anyag, ami a sebességet kisebbnek tünteti fel a valóságosnál?

 

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6928

Pécs: Azért sokkal jobb egy alacsonypadlós csuklós villamos, mint egy hatalmas buszkonvoj. A Konzum előtti autóbuszöböl arról tanúskodik, hogy irdatlan mennyiségű autóbusz közlekedik erre.

Vannak olyan városok, mint pl. Graz, ahol mghosszabbítják a villamosvonalakat, új vonalat hoznak létre, és régi vonalakt állítanak helyre. Igaz, Graz nagyobb város, mint Pécs, de azért nem annyival és ott nincsenek olyan hatalmas lakótelepek, mint Pécsen.

 

Előzmény: DJ. Bakter (6924)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6925
Hány km es a MOFA-s iparv ami a "Mohács_Bátaszék" része?
Előzmény: uhi (6910)
DJ. Bakter Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6924

malevemberke,

 

Milyen előnyöket jelentene a Bátaszék-Pécsvárad újra járhatóvá tétele?

 

Hogyan lehetne nyereségesen üzemeltetni, mikor csak a pálya normálisan járhatóvá (50 km/h- az ívviszonyok miatt) tétele is km-ként min. 20 millióba kerülne, ami az egész vonalra számítva 1,2 milliárd forint?

 

Milyen teherforgalom lenne a vonalon (mármint arra gondolok, hogy mennyi?)

 

Milyen személyforgalom lenne a vonalon (úgy értem mennyi?)

 

OFF

A pécsi villamost csak a dugókra fogni elég értelmetlen - arra a megoldás pl. a buszsáv lenne, ahol kell (Márpedig ahova elfér a villamos, ott a buszsáv is)

 

(Ja, egyébként mielőtt a helyismeretemet vitatnád, jelenleg is pécsi bejelentett lakos vagyok, ott születtem és 18 évet éltem ott.)

ON

 

Előzmény: malevemberke (6905)
manhattani Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6923
>Dolgozni úgyse jár, az amerikai(vasúti) részvényeiből csak dől a léé hozzá, a  bankszámlájára..............:-)))
Igen, én megtalálom a nullát a billentyűzeten, egy számsor végére téve növeli a jövedelmem.
De erről beszélni itt kicsit OFF, nem gondolod?
Előzmény: Törölt nick (6922)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6921

Vass Tibor: Az ózdi iparvasút története (41. oldal)

 

Az új országhatárok megvonását illetően megváltoztak a szállítási útvonalak. A Salgótarjáni Acélgyárba Ózdról indított félkésztermékek ezentúl hosszabb útvonalra kényszerültek. Ismét felvetődött az Ózdot Kisterenyével összekötő vasútvonal építése, melyet az RMTS Vasmű Rt. részvényesei folyamatosan szorgalmaztak. Az igen költséges vasútvonal építését az állam nem vállalta, de a társulat sem rendelkezett a megépítéséhez szükséges hatalmas pénzösszeggel.

Előzmény: Törölt nick (6917)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6920

manhattani

 

A remot szergej kontra EMD mozdony nem volt vitánk tárgya. Talán Hercules...  :-)

Előzmény: manhattani (6914)
kopaszhaj Creative Commons License 2005.05.30 0 0 6919

Nem úgy hívják...

Az úriember sokak számára ismert, köztiszteletben álló személy.

Előzmény: Vaskalap kartárs (6916)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!