hisz ki az az idióta aki hajnal 4-kor felkel Szlovákiában hogy Pestre utazzon.
Én :) (bár még csak egyszer használtam, de a jövőben talán rendszeresen is igénybe veszem. igaz, 1 emberért szerintem is tök fölösleges vonatot indítani).
bár amilyen árak vannak, kétlem hogy sokan használnák nemzetközi forgalomban
Biztos tudod, hogy a Bp-Losonc menettérti jegy 2750 Ft, míg a teljesáru Bp-Salgótarján menettérti 2676 Ft. Most akkor ez rossz ár?
Az volna a jó ha egy BZ ingázna Salgótarján - Losonc - Zsolna között. ill salgótarján - Losonc - Rimaszombat - Miskolc között
Bz Salgótarján-Zsolna viszonylaton? Ez nem komoly ugye? A második javaslattal meg ha jól emlékszem nyitott kapukat döngetsz.
Hát ha továbbra is így meg lesz ritítva a vonat arrafelé akkor nemnagyon lesz mit villamosítani. Elvileg a nezetközi vonatok ugyebár előnyt élveznek, a villamosításra de ez a napi 1 vonatpár ami közvetlen Nemzetközi forgalmat bonyolít nemhiszem hogy megváltoztatná a világot: Gondolom a reggel befelé jövő kong az ürességtől, hisz ki az az idióta aki hajnal 4-kor felkel Szlovákiában hogy Pestre utazzon. A délutáni Pestről menő az kihasználtabb lehet, bár amilyen árak vannak, kétlem hogy sokan használnák nemzetközi forgalomban. Az volna a jó ha egy BZ ingázna Salgótarján - Losonc - Zsolna között. ill salgótarján - Losonc - Rimaszombat - Miskolc között
Így nem kéne 3-szor átszállni meghát talán többen igénybe vennék ha több lehetőség volna a két ország átjárhatósága érdekében.
A pusztulásos pénzhiányos állapot az egy élvezetes dolog a 81 esen, szerintem vannak perverzek akik élvezik.
Tulajdonképp M.O. süllyed lefelé nem a vasut csak a kettő kölcsönhatásban van egymással.
Megnyugtatlak Volánnál is csökkntettek ezen a vonalon a Kecskemét Besztercebánya /1992/ ből előbb Kecskemét Losonc most Kecskemét Salgótarján lett Arrafelé sokak egyidőben kocsival utaztak csencs miatt az utasszám csökkent arra reagáltak kicsit most meg már nehéz "visszacsinálni"
Somoskőujfalu Starján 17% emelkedő V=40 km/h
Hegyivasut.
Selyp-Salgótarján külső elég ramaty állapotban van a csöresz utáni 1. kocsiban utaztam , de vacak volt v=60 nál is.
Tegnap este a 20.15 BpMiskolc gyorsot Hatvanban megfogták 81 vonal miatt mert késett a csöreszes szerelvény.
Sokszor tervezték ezta Tarjáni vonalat felujjitani, de még 1914 be a Bp Starján Ruttka vonal villamosítását is tervezték .
Közbejött 1920 06.04 ugyhogy ma sincs villamosítva....
igen, de a Salgótarjániak még évek óta panaszkodnak hogy milyen szar és lassú a vasúti közlekedés arrafelé. Még a losonci vonatokat is megszüntették, pedig ha nem ilyen hülye tarifa lenne nemzetközi vonalakon akkor sokkal többen választanák a vonatot mint a kocsit
Szerintem egész tűrhető jármű lenne a PM hibáival eggyütt, ha kicsit alacsonyabb lenne a padlószinje. Egy "peron néküli" állomáson egy kevésbé fürgelábú ember elég nehezen mászik fel rá. Ahol csatolni kellene, jó lenne, ha csatolnák. Takarítani sem ártana. A Bx nél mindenképpen jobb, pláne, ha a klíma is műxik.
Ami az OFF-olást illeti vmelyikőtöknek nincs kedve egy pécsi tömegközlekedéses topicot indítania a Tömegközlekedés rovatban? Én eddig nem találtam, most pedig nincs időm csinálni.
Off, nem off, itt bontakozott ki a vita, egyelőre nem hiszem, hogy napi 2 üzenettel zavarjuk a többi topic társat, ha mégis, akkor bocs.
Egyébiránt: nem csak a K-NY irányú vonalról esett szó, és csak az egyik lehetőség volt a MÁV vágányok helye. Ez egyébként valóban irreális elképzelés, teljesen igazad van, a MÁV nem fogja eladni a területet.
Ami Pécs adottságait illeti. Szerintem nem elsősorban a belvárosban kellene villamost építeni, hanem a külvárosi (értsd lakótelepes) területek közt, a belvárost érintve. Mert ilyen viszonylatokban már nem irreális eljuttatni egy villamospályát A-ból B-be, a forgalmi igényekről nem is beszélve. Összességében van 'helye' a villamosnak a városban, sőt, még hely is lenne megépíteni számos útvonalon szinte gondtalanul.
A gumikerekű verziót én is hallottam, engem annyira nem rémít el. Padovában járnak hasolnók (azthiszem), és ott nagyon esztétikusak, ráadásul kevésbé zavarja a városképet az egy szál fémsín.
Tulajdonképpen ez most csak félig igaz :-)) Tekintve, hogy a vonatok helyközi közlekedésre alkalmasak, minden vonat vidéki közlekedésre való :-))
Egyébként is, én is megkérdezhetném, hogy míg más vadi zsír járművel ingázik (2-es vonal), én pótdíjat fizetek egy olyan _felújított_ IC kocsira, amelyikben még a légkondi sem működik (de azt is csak akkor, ha épp nem fogyott el a helyjegy). Meg lehet továbbá nézni a távolsági "gyors"vonatokat (20-57, 20-17), azért azok is kicsit más színvonal - még talán az Usgyiknál is szarabbak, ótvarabbak, koszosabbak (Pedig azok nagy része _Budapestről_ indul/oda érkezik :))))
Úgyhogy ez a vita tulajdonképpen parttalan, mert nyilván nincs egyszerre pénz 1500 új kocsira és 200 új Desirora. Addig pedig, oda teszik az új járművet, ahol sok az utas - ez pedig nem nehéz kitalálni, hogy a budapesti előváros.
A vidéki közlekedésre a levitézlett járműállomány jut. Például ott vannak a meglehetősen bizonytalan üzemű és kényelmetlen (zajos, rázós, kemény ülésű) Uzsgyik, az Északiból elhozott, kritikán aluli Bz-k. A gyorsvonatokba készült Bo/B kocsik a szolnoki személyvonatokban járnak, eközben a távolsági forgalomban By/Bhv kocsik pörögnek.
Ennek egy része persze szervezési kérdésekkel megoldható lenne.
De ha a járműfejlesztéseket nézzük... Egyoldalú nagyon, Bp-i elővárosi forgalom mindenek előtt.
" A Pécsvárad-Bátaszék vonal rendbehozatalával tudtommal adott lenne a kapcsolat szeged felé" Történelmileg úgy alakult, hogy ennek a kapcsolatnak egy szakasza határainkon kívűl rekedt, így ez majd déli szomszédunk EU csatlakozása után jöhet szóba...
A Pécsvárad-Bátaszék vonal rendbehozatalával tudtommal adott lenne a kapcsolat szeged felé, és így gyakorlatilag lenne egy vonal, amely összekötné a fővanalak egy részét délen. Ezért jelentene előnyt, meg teherforgalmat is. Ami a Flirt, Desiro kontra remot mozdonyok kérdését illeti, én személy szerint nem sokat érzek abból utasként, hogy Caterpillar vagy mittudomén milyen szovjet motor húzza az iszonyat lerobbant, koszos vonatot, amely remot mozdony ide vagy oda három utassal haladgat.
A pécsi villamos szükségességét fenntartom, már csak azért is mert a városban a buszközlekedés borzalmas, és a buszsávok sem tüntetnék el a szmogot. Egyébként meg tervbe van véve az építése.
OFF, mert inább városi téma... A konzum előtt tényleg marha sok a busz, de egy baj van: nem egyfelé mennek, hanem mindegyik máshová... van ott vagy 10 különböző buszjárat.
Peti, azért Te sem gondolod komolyan ugye, hogy ha egy megállóban sok autóbusz áll meg, az mind egyfelé megy, és egyetlen (vagy max 2) villamosvonallal kiváltható? Ha pedig kiváltanánk, az egyet jelent azzal, hogy az embereket plusz átszállásra kényszerítjük, pedig Pécsett pont az a jó, hogy a legtöbb helyről a belvárosba közvetlen járat van.
Ordító hiba a vésztő-2.doc fájl 24 oldalán, ahol a térkép az NTV vonalain érvényes pályasebességeket taglalja.
A valós pályasebességek az alábbiak:
75-ös vonal:
Vác - Magyarkút-Verőce mh. 60 km/h
Magyarkút-Verőce - Drégelypalánk 40/50 km/h (40-es állandó lassújel teljes hosszban)
Drégelypalánk - Balassagyarmat 60 km/h
76-os vonal:
Diósjenő - Romhány 40 km/h (10/20 km/h állandó lassújel teljes hosszban)
78 a vonal:
Aszód - Galgamácsa 80 km/h
Galgamácsa - Nógrádkövesd 60 km/h
Nógrádkövesd - Balassagyarmat 40/50 km/h
78 b vonal:
Balassagyarmat - Ipolytarnóc OH. 40 km/h
A törtjelek azt jelentik, hogy ott a motorvonat (Bz) közlekedhet a számlálóban lévő sebességgel, mozdonyos vontatásra a nevezőben lévő érték vonatkozik.
Most a vezetők felé szándékosan ment olyan anyag, ami a sebességet kisebbnek tünteti fel a valóságosnál?
Pécs: Azért sokkal jobb egy alacsonypadlós csuklós villamos, mint egy hatalmas buszkonvoj. A Konzum előtti autóbuszöböl arról tanúskodik, hogy irdatlan mennyiségű autóbusz közlekedik erre.
Vannak olyan városok, mint pl. Graz, ahol mghosszabbítják a villamosvonalakat, új vonalat hoznak létre, és régi vonalakt állítanak helyre. Igaz, Graz nagyobb város, mint Pécs, de azért nem annyival és ott nincsenek olyan hatalmas lakótelepek, mint Pécsen.
Milyen előnyöket jelentene a Bátaszék-Pécsvárad újra járhatóvá tétele?
Hogyan lehetne nyereségesen üzemeltetni, mikor csak a pálya normálisan járhatóvá (50 km/h- az ívviszonyok miatt) tétele is km-ként min. 20 millióba kerülne, ami az egész vonalra számítva 1,2 milliárd forint?
Milyen teherforgalom lenne a vonalon (mármint arra gondolok, hogy mennyi?)
Milyen személyforgalom lenne a vonalon (úgy értem mennyi?)
OFF
A pécsi villamost csak a dugókra fogni elég értelmetlen - arra a megoldás pl. a buszsáv lenne, ahol kell (Márpedig ahova elfér a villamos, ott a buszsáv is)
(Ja, egyébként mielőtt a helyismeretemet vitatnád, jelenleg is pécsi bejelentett lakos vagyok, ott születtem és 18 évet éltem ott.)
>Dolgozni úgyse jár, az amerikai(vasúti) részvényeiből csak dől a léé hozzá, a bankszámlájára..............:-))) Igen, én megtalálom a nullát a billentyűzeten, egy számsor végére téve növeli a jövedelmem. De erről beszélni itt kicsit OFF, nem gondolod?
Vass Tibor: Az ózdi iparvasút története (41. oldal)
Az új országhatárok megvonását illetően megváltoztak a szállítási útvonalak. A Salgótarjáni Acélgyárba Ózdról indított félkésztermékek ezentúl hosszabb útvonalra kényszerültek. Ismét felvetődött az Ózdot Kisterenyével összekötő vasútvonal építése, melyet az RMTS Vasmű Rt. részvényesei folyamatosan szorgalmaztak. Az igen költséges vasútvonal építését az állam nem vállalta, de a társulat sem rendelkezett a megépítéséhez szükséges hatalmas pénzösszeggel.