Mellékvonalon sok helyen, de érdekesség, hogy Veszprém fővonali állomáson is van egy. Ennek köszönhetően létezik olyan vágánycsoport, ahol eltérő a lezárási táblázat attól függően, hogy ki- vagy bejárati vágányutat akarunk felépíteni.
Zalaszentivánban megspórolható a körbejárás, a Szhely-Zeg viszonylatban.
Ezenkívül Őrihódoson is rendkívül hasznos lesz a csuklós Bz, mivel ott "nem szereti" a körbejárást, ezért csak szóló Bz megy, pedig a Zalalövő-Őriszentpéter viszonylatban azért akadnak nagyobb létszámú csoportok, és Zalalövőn emiatt akasztgatni kell. Rédicsen meg nem kell a vonatszemélyzetnek akasztgatnia körbejáráskor.
Megkaptad a MÁV hivatalos válaszát Tőlem (mailban)?
Akkor minek írsz ilyet?
A bevétellel nem fedezettet állja az állam azzaz mi ti ők mindenki
Csöreszt is
Bz meg jó ahogy igy van.
Olvastad a takarításos részt?
Mikor sikálnak annyit amit az a hölgy/asszony ott összehordott?
"
A szerelvényforduló tervezésénél többek között az alábbi szempontokat is figyelembe kell vennünk:
Ø utasszámlálási adatok alapján a szerelvény nagyságokat,
Ø a rendelkezésre álló kocsimennyiséget,
Ø a tisztítási technológiák biztosíthatóságát,
Ø a Bz motorok vizsgálatát,
Ø a rendelkezésre álló jegyvizsgáló létszámot, ezen belül a dolgozók pihenőidejét.
A hivatalos menetrendből nem tűnik ki, hogy a Bz motorokat mikor közlekedtetjük műszaki vizsgálatra, karbantartásra, cserére. Az említett időben Kál-Kápolna állomáson tartózkodó szerelvény Füzesabony Vontatási Telephelyre megy, nagytisztítás, karbantartás céljából. Hasonló a helyzet Egerben is. "
Én 2001. nyarán egy héten keresztül több vonatot is megszámláltam, ha tudnám, hol vannak azok a feljegyzéseim, beírnám most a számokat. :-(
60 utasnál - a dél körüli vonatok kivételével - azért általában több volt a vonatokon, de 100 fölé csak akkor ment, ha csoport is volt.
Abban egyetértünk, hogy a Csörgős üzemet csak a hagyományok miatt fenntartani botorság, ezeknek a gépeknek máshol tudnának komolyabb feladatot is adni. Nem látom azonban, melyik az a megfelelő típusú jármű, amivel pótolni tudnánk őket (be ne írja valaki, hogy VENNI kell Desirót/dízel ICE-t, mert sikítok :-) ).
Csuklós Bz-ből 30 db-ot rendelt meg a MÁV - tudtommal. Mivel, a szombathelyi járműjavítóban barkácsolgatják össze őket régi Bz-kből, állítólag évente mindössze 3-4 db. fog belőle készülni.
Ezeket majdnem mind a szombathelyi igazgatóság mellékvonalaira tervezték üzembe állítani.
A rugós váltós berendezés korántsem olyan olcsó, amint azt a látszólag egyszerű szerkezeti megoldás láttán gondolnánk. Van némi biztosítóberendezési meg váltófűtési vonzata is.
Egy rugósváltós felépítésű állomás kiépítése tokkal-vonóval (tervezés+kivitelezés, jelző, bizt.ber, peron, váltófűtés, némi épületfelújítás) kb. 30-50 millió Ft költséggel bír (tervezőtől és kivitelezőtől is függően).
Ami az Eger Tihamér megszüntetését illeti, fogalmam sincs, hogy mikor történt. Így azt sem tudom, hogy akkor éppen a cégnél dolgoztam-e. Közöm mindenesetre semmi nem volt hozzá.
Az egri munkát a város megrendelésére készítettük, a megállóhelyek helyét ők adták meg a munka megrendelésekor, bár figyelmeztettük őket, hogy nagyvasúti üzemnél nem célszerű a megállóhelyeket egymáshoz túl közel elhelyezni. Kiemeltük viszont, hogy már egy 50-re, 60-ra történő sebességemelés is milyen előrelépést jelentene Eger - Eger-Felnémet viszonylatában, de arra azt reagálták, hogy ezt a verziót nem kérik vizsgálni, mert erre se a MÁV-nak, se a városnak nincs pénze (mármint a pályasebesség fölemelésére).
A forgalmi kitérő sokat oldana a menetrendi struktúra feszességén, de a menettartam csökkenéséhez nem járulna hozzá.
Rájöttem a tanulmányban amit a 87 ről írtál van egy "téglagyári rakodó" ahol elmételetilag rugós váltóval forgalmi kitérőként lehetne keresztezni és a sok megálló ami álomszerüen jelent meg a tanulmányban a 19 perc Felnémet-Eger menetidővel így csökkenthető lenne.
Téglagyár elején a rakodón 2,3% emelkedés van.
Apropó Te akkor a MÁV-nál dolgoztál amikor megszünt Eger Tihamér?
Galgagután a jelen állás szerint nem lehet keresztezni, az átmenő fővágányon kívül csak egy vágányzáró sorompóval lezárt rakodóvágány van.
Acsa-Erdőkürt - Magyarnándor jelenleg 31 perc (az ideiglenes lassújelek nélkül, azokkal együtt 33-35 perc is van), ha Nógrádkövesd - Magyarnándor között kigyomlálnának a lassújeleket (pályasebesség Bz-re 50 km/h), akkor át lehetne érni Acsáról Nándorra 29 perc alatt, ami már elegendő lenne az 1 órás ütemes menetrendhez.
Kérdés, hogy a jelenlegi utasáramlatok indokolják-e az órás ütemet?
Reggel 5.00 - 9.00 és délután14.00 - 18.00 között talán igen, de az azon kívüli időközökben a kétórás is bőven elegendő lenne.
Nem is beszélve arról, hogy a 78-ason ütemesnek csak akkor lenne értelme, ha végre a 80-ason is tisztességes, ütemes menetrend lenne...
Nem minden egyvágányú vonal alkalmas az 1 órás ütemes közlekedésre, a 30 percnél nagyobb vagy egymástól nagyon eltérő állomásköz-áthaladási idők miatt.
Az Aszód - B.gyarnati pl. most perpillanat nem lehetne bevezetni az 1 órás ütemes közlekedést, mert, ha az első keresztet Acsa-Erdőkürtre teszem, akkor a második valahová Mohora és Szügy közé esik (esne).
Az más kérdés, hogy Mohorán ott a második vágány (ami iparvágánynak épült, de jelenleg használaton kívül), amit elvileg lehetne rugósváltósítani.
Ekkor már lehetne órás ütemest készíteni acsai és mohorai keresztekkel.
A 81-es vonal már most alkalmas lenne az 1 órás ütemre, Szurdokpüspökibe és Zagyvapálfalvára kell tenni a keresztezési helyeket.
Csekélységnek tűnik, de nem az, hogy Pálfalván a kitérő fővágány sebességét fel kellene emelni (mondjuk 40-re), ill. a nagy vonatkeresztezési technológiai időket valami úton módon csökkenteni kellene. Netán rugós váltók beépítésével?
Ezzel az 1 órás ütemessel Hatvanban gyorsvonathoz és gyorsvonattól lehetne csatlakozni.
Másrészt az tényleg elgondolkodtató, amit itt pedzegetett is valaki, hogy érdemes-e a jelenlegi utasmennyiségek mellett Tarján felé Csörgővel és Bhv szerelvényekkel közlekedni.
Nekem úgy tűnik, hogy a legtöbb vonathoz 1+2 Bz is elegendő lenne (üzemanyag szempontjából nem mindegy). Igaz, hogy Bz-ből is elég csehül állunk...
Gyuri, nem is tudtam, hogy ennyire édesszájú vagy.
szerintem minden 2007 ig minimálisan fog változni:
mert kaptam egy levelet ami szerint álambá ezeket a vesztességeket tériti 2004-2007 között uj vonatot nem állítanak be/ mert azok veszteségét nem fedezik/ a meglevőek fognak közlekedni ugy ahogy nagy kalap sz@r az egész
Európai uniós tagságunkkal megváltoztak a vasúti személyszállítás biztosításának és finanszírozásának keretei, az állam és a vasúti személyszállítási közszolgáltatók kapcsolata megrendelő-szolgáltató viszonnyá alakult át. Ennek szellemében a magyar állam, mint megrendelő és a MÁV Rt., mint szolgáltató keretszerződést kötött a közszolgáltatásnak minősülő belföldi vasúti személyszállítás 2004-2008. évi ellátásáról. A közszolgáltatási szerződések jelentősége az, hogy a közszolgáltatások mértékének meghatározása és megrendelése állami feladat és a díjbevételekkel nem fedezett, indokolt költségeket az állam a MÁV-nak megfizeti.
Először is szeretném visszautasítani a fél cukrászdát :-), másrészt pedig vannak nálam jobban képzett szakemberek is, akik meg tudják csinálni az órás ütemet a 81-esre, nincs rám szükség. Mivel plusz eszköz nélkül megvalósítható, ezért mindenképpen támogatható a javaslat.
"Menjen 75 perc helyett 60 percenként a 81-sen a csörgő.
Sok változik ????????"
Annyi mindenféleképpen, hogy az utasoknak egy jól követhető, kiszámítható menetrendi struktúrát kínálunk. Ha ez esetleg jó hatvani csatlakozásokkal párosul, az már fél siker.
Élő példa 70-71-es ütemes menetrend (na jó tudom, hogy az előváros, de mégis).
Ma jó kivonatoztam magam a szemet gyönyörködtető palóc tájakon:
Aszód - Balassagyarmat 33512 sz. vonat
Balassagyarmat - Drégelypalánk 32215 sz. vonat
Drégely - Balassagyarmat 32214 sz. vonat
Balassagyarmat - Aszód 33535 sz. vonat.
Sajnos az utasforgalom elég gyér volt, amint azt megszoktuk, bár pl. a 33512-re Szügyön felszállt egy 30-35 fős óvodás csoport, a 32215-re meg Palánkon egy kb. 10-12 fős turista csapat.
Az idő ragyogó volt, az Ipoly-menti égerláp és mocsárrétek gyönyörűek voltak.
Nem az a baj hogy sok a hely hanem hogy 75-90 perc a követés. Miért nem megy óránként kevesebb kocsival, vagy ingázzon 3 kocsis BZ 45 percenként. Nem csak Pesten kellene elővárosi közlekedést tervezni hanem a nagyobb városok környékén is
Ha diákkal vagy nyugdíjassal akarok kimenni Losoncra nem érvényes semmi kedvezmény sem a Magyar szakaszon..Szóval ezzel azért vitatkoznék hogy olcsó-e a Nemzetközi vonat.
RegionalBahn az lehet hogy van De Losoncra azért így is át kell szállni vagy 2-szer
Salgótarjánnak az összes megyeszékhely közül az egyik legrosszabb a vasúti összeköttetése Budapesttel.
Tavaly vagy tavalyelőtt be lett nekik ígérve 2 vagy 3 pár IP-vonat Desiróból, aztán, amikor a SZESZA megcsiinálta a Desiró-fordát az esztergomira, kiderült, hogy Tarjánnak már nem jut. Akkor próbáltak kicsikarni legalább orosz motort, de azt meg elvitték a szentesi területre. Abbó se jutott a palócoknak...
Hiába, Salgótarján az csak Nógrád megye, ugyanolyan hátrányos megkülönböztetéstől szenved, mint a másik nógrádi város, Balassagyarmat.
Jelenleg mindössze 3 pár közvetlen vonatuk van: 586/587 Urpín, 5809/5800, 5803/5808.
Ez még nem is lenne olyan nagy gond, ha Hatvanban normális gyorsvonati csatlakozás lenne felépítve - de nincs.
Egyébként a vonalon nagyon visszaesett a személyforgalom, ami magyarázható (részben) a megváltozott munkábajárási szokásokkal is.
Somoson meg azért nem jók a csatlakozások, mert Somos - Fülek között a szlovákok a saját ízlésük szerint alakítják a menetrendet, többnyire csak az érdekli őket, hogy a Somoson dolgozó határőreiket meg vámosaikat haza meg munkába tudják vinni. Egyébként ez a vonal a szlovákoknál is másodrendűnek számít.
Kicsit nehezen fogalmazok ma, de beb...tam egy doboz sört.
Egyébként ma a 33526 (Aszód - B.gyarmat) mindössze egy Bz motor volt , mert műszaki problémák miatt már lefelé útban Nógrádkövesden hagyták a két melléket.
Néhányan álltunk a peronon, de a nagy többségnek azért jutott ülőhely.
Somoskőujfalu ás Filákovo között jár pár személyvonat aszhiszem 3 vagy 4 pár és Somoskőujfaluig is feljár pár személy csak kérdésem taxxx felé is miért nincs mindegyikhez csatlakozás Somosköujfalun?
S3 mező
6302 Somoskőujfalu 6.32 Filakovó 6.53
6304 1013 10.35
6306 17.30 17.48
Filákovó 6303 9.47 Skőujf. 10.08
6305 15.08 15.35
6307 18.17 18.37
81
6.29 Somoskőujf érk Hatvanból
9.41 Bp Keletiből
17.30 /6306/ -ashoz nincs csatlakozás Skőujf-un
Somoskőujfaluről vissza:
10.15 Keleti csatlakozik a 10.08 Fülekihez
16.15/5803/ csatlakozik a Keletibwe menő a Füleki 15.35/6305/ höz
18.37/6307/ nem csatlakozik hiszen 18.12 kor megy el a 5811!