"Az adó alapja a gépkocsik és motorkerékpárok esetében a kilowatt-teljesítmény lesz; ezt az eredeti javaslat értelmében a gyártás óta eltelt évek száma szerint differenciált adómértékkel szoroznák majd fel.
...
Ahogy öregszik a járgány, úgy csökken az adó mértéke."
Nem tudom, miért gondolja Sarkany, hogy a "felszorozni" kifejezés csökkenést jelent.
"Minden írástudónak van lelkiismeret-furdalása, így nekem is, az, hogy nem tettünk eleget az elmúlt tizenöt évben. Az egyik témánk éppen az, hogy az írástudók árulása."
A homoszexualitás az evolúció minőségi segítője, nem pedig zsákutca - állítja egy tudományos berkekben máris vitát gerjesztő új magyar elmélet. hvg.hu >>>
Az a bizonyos fránya másság erőltetése, az SzDSz, valamint általam oly kedves Ungár Klára részéről. Azért nem ártana talán megkérdezni a családban élő emberektől, akik gyermekeiket nevelik, mi a véleményük másságról?
„Ungár Klára szabad demokrata leszbikus politikus asszony nyitotta meg a budapesti Művész moziban a tizenegyedik Leszbikus, Meleg, Biszexuális és Transznemű Fesztivált csütörtökön este.
Sokan "aggódnak" a melegekért a többségi társadalom előítéletére hivatkozva, és megpróbálják megakadályozni, hogy azt csinálják, amit szeretnének - mondta megnyitó beszédében Ungár Klára. Többféle előítélet létezik: van, aki bűnnek tartja a homoszexualitást, van, aki betegségnek. Mi tudjuk, hogy a kettő közül egyik sem igaz, de tegyük fel, hogy betegség, mint például a siketség.
Akarhatja-e bárki, hogy a siketek ne kössenek házasságot? - tette fel a kérdést Ungár arra utalva, hogy az alapvető állampolgári jogok a melegeket is megilletik.
Ungár hangsúlyozta: a melegek felelőssége, hogy az előítéletekkel szemben fellépjenek, fontos, hogy kialakuljon a meleg öntudat. A fesztivál egyik fő eseményére, a szombati felvonulásra a szervezők 3-5000 ember részvételére számítanak.” MTI nyomán
Az adó alapja a gépkocsik és motorkerékpárok esetében a kilowatt-teljesítmény lesz; ezt az eredeti javaslat értelmében a gyártás óta eltelt évek száma szerint differenciált adómértékkel szoroznák majd fel.
Ahogy olvastam az előzetes elképzeléseket, elég sajátos módon. Ahogy öregszik a járgány, úgy csökken az adó mértéke.
Miért preferálja a jogszabályalkotó az idősebb korú járművet?
Ezzel a motor évről-évre növekvő környezetszennyezését preferálja. Elképesztő!
"Az adó alapja a gépkocsik és motorkerékpárok esetében a kilowatt-teljesítmény lesz; ezt az eredeti javaslat értelmében a gyártás óta eltelt évek száma szerint differenciált adómértékkel szoroznák majd fel. A Jauerik István, Farkas Imre és Kovács Tibor szocialista képviselők által jegyzett módosító javaslat ezt annyiban korrigálná, hogy az évek számát a magyarországi forgalomba hozataltól számítaná."
Jauernik és Farkas képviselők megyénkből. Kicsit szomorú vagyok...
Újabb drasztikus, 40-50 százalékos gázáremelés várható a jövő év januárjában – állítja pénzügyminisztériumi forrásokra hivatkozva a Világgazdaság.
Ezzel az energiahordozó belföldi ára már megközelítené a világpiaci szintet. A lépés megtételét valószínűsíti, hogy segítségével 120 milliárd forintot takaríthatnának meg, amivel jövőre a miniszterelnök által az Országos Érdekegyeztető Tanács ülésén elfogadhatónak minősített 35-40 milliárd forintra csökkenne a gázártámogatás összege. A tervek szerint ez az áremelés is differenciált lenne.
Megállapodott az SZDSZ és az MSZP a 2009-es egykulcsos + 4% szolidaritási adó bevezetéséről. Már csak arra kellene valamilyen garancia, hogy a 2010-es választások győztese is tiszteletben tartja. Pláne ha az MSZP nyer megint.
,,A Szabad Demokraták Szövetsége azt javasolja, hogy az őszi önkormányzati választásokon három évre szóló mandátumot nyerjenek az önkormányzati képviselők és polgármesterek, majd 2009-ben már az új struktúrában, 5 éves megbízatást kapnának az önkormányzati és regionális választott testületek tagjai - tudatta a párt ügyvivője, Gulyás József csütörtökön az MTI-vel.
Az SZDSZ azt javasolja, hogy úgy határozzuk meg az önkormányzati választások időpontját, hogy lehetőleg sem 2010-ig, sem azt követően ne jelentsen többletterhet az adófizetőknek - írta MTI-hez eljuttatott közleményében az ügyvivő. "
Kis gazdaság, kis politika (egy lánclevél az emailemből)
Angol gazdaság Van két tehened. Mindkettő kerge. Olasz gazdaság Van két tehened, csak nem tudod, hogy hol vannak. Elmész sziesztázni. Svájci gazdaság Van 5.000 tehened, de egyik sem a tied. Másokkal fizettetsz a megőrzésükért. Japán gazdaság Van két tehened. Átalakítod oket, így az eredeti méret 1/10-ére csökkennek és hússzor több tejet adnak, mint a normál méretu tehenek. Ezután cuki kis rajzfilmfigurákat készítesz róluk, és Cowkimon néven az egész világon árusítod őket. Orosz gazdaság Van két tehened. Megszámolod öket, és azt tapasztalod, hogy öten vannak. Újra megszámolod, ekkor 72 tehén az eredmény. Megint megszámolod, most 17 tehenet találsz. Feladod és kinyitsz egy újabb üveg vodkát. Nigériai gazdaság Van két tehened. Az egyiket megeszed, majd bejelented, hogy ellopták. A rendőrség megkezdi a nyomozást, és 100 km sugarú körön belül mindenkit letartóztat. Addig kínozza őket, amíg valaki be nem ismeri, hogy ő lopta el a tehenet. A rendőrség büntetésül minden letartóztatott személytől elkoboz 1-1 tehenet. Így most te visszakaptad a tehenedet, a rendőrségnek pedig van egy új tehénfarmja. Magyar gazdaság Van az államnak két tehene. A felelős vezető a tejet hazaviszi, majd bebizonyítja, hogy a teheneket privatizálni kell, hiszen az üzletág ráfizetéses. Elhatározzák a tehenek jelképes összegért történő eladását, majd meghirdetik a helyi újságban, amely egypéldányos és csak a vezetonek jár. A vezető megpályázza a marhatendert, és csodák csodája meg is nyeri. Rögtön tart egy sajtótájékoztatót, hogy a részéről mekkora áldozat a vállára venni ezt a két gyengén működő tehenet. Ezután politikai pályára lép, és ilyen módon az eredeti két marhával maga köré gyujt még egy csomó marhát.
Az alapvető probléma - úgy gondolom - a hozzá(nem)értéssel és a hitelességgel van. Emiatt kell az adófizetőnek már többedszerre kell összehúznia a nadrágszíját.
Nincs már kire mutogatni. A harmadik köztársaság lúzerei követték és követik el sorozatban a hibákat és pontosan ők azok, akik reformcsomagokat hirdetnek! Olcsó államról papolnak, miközben a vízfej valamiért mégsem akar apadni, sőt, egyre csak dagad.
Eladták már az anyjuk lelki üdvösségét is, de a pénzt mindig felélték a saját hülyeségeik következményeinek finanszírozására. Az államháztartásban hiányzik a józan paraszti ész...
Az átlagember nem érzi, hogy mindez érte lenne. Ő már többször megfizette a rendszerváltozás árát és valamiért mégsem jobb a helyzete.
A kisembert kifizetik mindenféle ideológiai maszlaggal, terminus technikus-szal a politikusok, miközben szándékosan megosztják a társadalmat, hogy eltereljék az emberek figyelmet a saját lúzerségükről. Az oszd meg és uralkodj elve érvényesül.
A kormányfő és kormánya szinte valamennyi stratégiai és taktikai hibát elkövette, amit elkövethetett. Több mint bűnt, hibát. A kemény bevételi megszorításra és a bizonytalan kiadásoldali reformokra a piacok leértékelően reagáltak. Se a kormány, se a csomag nem érte el a legfontosabbat: a hitelességet. A forint megállíthatatlanul csúszik lefelé, mert hiányzik a magyar gazdaságpolitika hiteles irányítója és bármiféle intézményi garancia. Az alábbi öt pont a személyi és az intézményi hitelesség megteremtésének feltételeiről szól.
1. A piacok nem hiszik a gazdaság alapszámait s ebből következően a hozzájuk kapcsolódó gazdasági pályát. Csak minősített, hozzáértő, az elmúlt hat év politikájától független személyiségnek hisznek, aki valódi tekintélyét teszi kockára, ha hamis számokat és álságos pályát mond be. Ilyen személyiség pillanatnyilag egyedül Surányi György volt jegybankelnök, akit a kormánynak - az ellenzék beleegyezésével - azonnal fel kellene kérnie a 2007. március 1-jén megürülő jegybankelnöki tisztségre, be kellene vonnia őt az egymással összefüggő helyzetértékelés, a csomag és a reformok ügyeibe. A kormánynak el kellene fogadnia, hogy most csak ő hitelesítheti az alapszámokat, az Európai Uniónak benyújtott konvergenciaprogramot, s meg kell fontolni az általa kidolgozott adórendszer koncepcióját, illetve a kiadási oldalra vonatkozó elképzeléseit.
2. A kiadáscsökkentés fő irányának hosszú távon a nagy rendszerek reformjai, rövid távon az állami vállalatok átalakítása és/vagy privatizációja számít. Nincs komoly kiadáscsökkentő hatása a központi és a helyi közigazgatás lerohanásának, inkább csak káosz idézhető elő vele, ám komoly tartalékok vannak a MÁV, a Volán-vállalatok, a Malév, az önkormányzati helyi tömegközlekedés, a közművállalatok átalakításában és/vagy magánosításában. Az önkormányzati közművagyon ésszerű és hatékony térségi kezelése, illetve részleges vagy teljes privatizációja nemcsak véget vet a pazarló gazdálkodásnak, de élénkíti a helyi vállalkozást, friss tőkét vonz az országba és az egyes térségekbe.
3. A hat reformcsomagból - egészségügy, nyugdíj, oktatás, központi közigazgatás, önkormányzati igazgatás és finanszírozás, szociálpolitika -, 2007. január 1-jei bevezetéssel az előkészítettség foka, a parlamenti erőviszonyok alapján csak kettő léphető meg: az egészségügyi reform első és a nyugdíjreform második lépcsője. Az egészségügyben a közigazgatással és a nagybefektetőkkel egyeztetett törvénytervezetek készültek az irányított betegellátásról. Az irányított betegellátás gyors bevezetése garancia arra, hogy a kormány ellép a reformok irányába, ugyanakkor még bármilyen második lépcsőt alakíthat egyetlen vagy több társadalombiztosítóval. Az elemzők azonnal értik, miről van szó, s hitelesíthetik a kormány szándékait. A nyugdíjreform második lépcsőjében a kormányzat visszavonhatja a magán- és önkéntes nyugdíjpénztárakat érintő döntéseit, előterjesztheti a normál és a rokkantnyugdíjalapok kettéválasztását, a feltételek világossá tételét és megszigorítását, a tizenharmadik havi nyugdíj alapnyugdíjasítását, a korhatár ésszerű emelését, kihúzva mai teremtményük méregfogát.
4. A kormánynak számolnia kell azzal, hogy az ellenzék valamennyi kérdésben elutasítja, általános megállapodásra, kerekasztalra aligha kerül sor. Ennek tudatában, konkrét és szívós tárgyalásokat kell folytatnia az ellenzékkel a kétharmados törvényekről, ahol alkotmányos intézmények vezetőit, a nemzeti fejlesztési terv projektjeit ajánlja cserébe. Az ellenzéknek pedig meg kell fontolnia, hogy az ország iránti felelősségén kívül kézzelfogható érdekei vannak, amelyeket nem tud érvényesíteni, ha nem megy bele gyakorlati tárgyalásokba és megegyezésekbe. A pénzügyi válság nem érdeke az ellenzéknek sem, mert lehet, hogy megbuktatja a miniszterelnököt, de a kormánykoalíciót bizonyosan nem, s ugyanakkor Orbán Viktornak is viselnie kell a kormányzóképtelenség vádját. "Legalább kölcsönbe adjatok egymásnak egy kis barátságot. Ráértek egymásnak esni, ha egyéb dolgotok nem lesz" - mondja Aenobarbus az Antonius és Cleopatrában. A kormánynak és az ellenzéknek egyenrangú, értelmes, érdekalapú tárgyalásokat kell folytatnia, hogy Magyarország ne süllyedjen el.