Taxxx: Szerintem nem 60% a humán költség sajnos hanem kb 20-30% szerintem.
Bruttó havi munkabér: 140.000 Ft Éves bruttó jövedelem: 1.680.000 Ft Gyermekek száma: 2 Munkaadói járulék (3%): 4.200 Ft Munkaadói TB járulék (29%): 40.600 Ft Eü-i hozzájárulás: 3.450 Ft Szakképzési alap hozzájárulás (1,5%): 2.100 Ft Munkavállalói járulék (1%): 1.400 Ft Munkavállalói eü-i járulék (4%): 5.600 Ft Állami nyugdíjjárulék (0,5%): 700 Ft Magánnyugdíjpénztári befizetés (8%): 11.200 Ft GYES: 0 Ft Gyermekkedvezmény: 8.000 Ft Számított SZJA: 28.200 Ft Gyermekkedvezménnyel csökkentett SZJA: 20.200 Ft Összes adó: 16.150 Ft Adójóváírás: 4.050 Ft Nyugdjíjárulék utáni kedvezmény: 0 Ft Összes kedvezmény: 12.050 Ft Havi összes levonás a bruttó bérből: 35.050 Ft Havi összes munkaadói járulék: 50.350 Ft Összesen havonta az államnak fizetendő: 85.400 Ft Munkaadó összes havi költsége:190.350 FtNettó havi munkabér:104.950 Ft Családi pótlék: 15.000 Ft Havi összes nettó jövedelem:119.950 Ft
Van 43.500 MÁV vasutasunk, tehát a MÁV havi munkabér kiadása : 8 milliárd, 265 millió forint.
Erre jön rá pluszba a járandóság ( ruha. étkezés, stb) + a humán költség, ami dr,Kugler szerint a bruttó bér 60-80%-a.
Legyen a példánkban csak 60%, ( bár valószínűleg több).
Akkor havonta 13,22 milliárdba, évente 171,9 milliárdba kerülnek a vasutasok ............ha !!!!!!.............NEM mennek be dolgozni.ű
Bevétel 293 millió Kiadás : 890 millió hiány:597 millió a különbséget az állam állja
Lásd NRV
Vagy dolgozzanak a vasutasok ingyen hobbyból lojanaka a MOLtól üzemanyagot furják meg a vezetéket (sicc!) raboljanak ki hetente egy pénzszálítót(sicc!)
Én egy millió szoktam eltapsolni egy év alatt. Próálom megkeresni is ez 80000/ho
És Kedves Taxxx!
Szerintem be kellene vezeti a takarékos hajtányos közlekedést egyes vonalakon
Reggel este menne egy szóló Bz közbe meg kopaszhaj féle járgányok.
Ugyis élvezné a hajtányozást ugyhogy lenne hobbyforgalom és a Te általad felajánlott 1 Milliárdból sokáig el lehetne vegetálni
Tudom nem sűrün engedélyeznék, (fű alatt mehetne a hajtány) de nem baj amig lenne forgalom addig nem sínfelszedős dolog következne mint a mai önkéntsek és szoláriumbarna megélhetési bünözőkpl: a Mezőhídvég-Enying között.
Szombathely-Rum vonal ügyében, akinek kéznél van, javaslom a 2002-es Vasúthistória Évkönyvet felütni a valahanyadik ötéves terv időszakát összefoglaló tanulmányt.
Nálam sajnos most nincs it, de valaki talán idézhetné a vonatkozó bekezdést.
Az 1972/73-as menetrend a vonatszám feletti jel szerint kis befogadóképességű, motorvontatású vonat közlekedik. Ami feltehetően az AB és az ABb vonatokat jelöli. Moldova György könyvében is AB motorvonatról lehet szó.
De egy ABmot két kocsival az gyakorlatilag Bz+2 mellék.
Mivel nem voltam ott, ezért nem tudom tényként kezelni, kénytelen az ember olyan szavakat hazsnálni, hogy "állítólag".
Útlevélellenőrzés: Most már elég a személyi igazolvány is. Az átkelőhely forgalmát meg ha szükséges, akkor lehet korlátozni, hogy pl. csak EU-polgárok veheti igénybe.
Amúgy meg egy forgalmasabb mellékvonalnál (pl. 78, 87 alső szakasza), ott azért csak legyen fénysorompó, a kisebb forgalmúaknál (pl. 87 felső szakasza, 62) meg már úgyis megáll a vonat, és a jv kezeli a sorompót.
Ha a vonat túl sokszor lassít, akkor iszonyúan megnő a menetidő. :( Ott van a Nyíregyházi kisvasút példája. Nem elég a településeken belüli lassújel, az útátjáróknál is lassítani kell. állítólga régen nem így volt ez, és a vont is jobban tudott haladni.
A Szombathely-Rum vonalon járt annó álltólag tömött MD csúcsidőben.
1. Ma is buszkonvojok (csúcsidőben 2-3 busz is mehet egy időben) járnak erre.
2. Az állomások elhelyezkedése nagyon jó, egyes esetekben jobb mint a buszmegállóké, mert némelyik busz nem megy be a faluba, hanem a falu szélén lévő főúton (87-es) áll csak meg. A vasútállomás némileg talán jobb helyen van.
3. A buszok ugyanazon településeket érintik, mint a vonatok, nincs olyan település, ahová csak busszal lehetne eljutni.
A közeli települések kiszolgálása nem ebből az irányból történik autóbusszal, így talán nincs is olyan autóbusz, ami lekanyarodna erről az útvonalról Rum előtt.
Meggyeskovácsi látszólag ilyen hely, de oda a buszok Rumon keresztül mennek, így az sem az.
Én sem értem, hogy miért nem jön át vonat, ha megvan a pálya Losonc felől. Régen volt átmenet személyforgalomban is, de csak korridoronatként. Bár az egyik évben szerepelt ez a Hivatalos Menetrendben is, már nemzetközi vonatként, úgy hogy alatta a lábjegyzetben az volt, hogy érvényes a meghirdetéstől, vagy valami hasonló.
Az biztos, hogy sok helyen le lelehtne építeni a személyzetet, de ehhez fénysorompó vagy félsorompó kellene a tekerős helyett. Vagy rugós váltók az állomási személyzet kiváltására. (Ez utóbbiról elég sok szó esett mostanában.)