A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Hát sok mindent kell cserélni a tolató radarhoz de lentebb írtam, klíma vezérlőnél meg komplett egységet kell cserélni.
Navi firmware:
A legfontosabb kérdés, hogy VW, vagy SKODA amibe az RNS 510 van?
Nem mindegy hogy melyik soft lesz rárakva. A '0' végű a VW-re való a '4' pedig a Skodára.
Skodánál az sem mindegy, hogy melyiket teszed fel mert ott van két könyvtár aminek a nevét fel kell cserélni, mert különben ha navigálsz nem tudsz kilépni a maxi-dot-ból.
Allahnak hála pár perce felment a V10 East egy frissen írt Verbatim -R lemezről. A firmware maradt 2260, letöltöttem az 5238-ast, de nem mertem vele kísérletezni. Köszi a tippeket.
Egyébként a 2xxx-hez képest hozna valami lényegeset a konyhára a 4020 vagy újabb firmware? (a hangvezérlés nem érdekel, a parkradar meg a klíma kijelzéshez meg illesztőket is cserélni kellene, ha jól tudom)
én most raktam fel a 4020- at gond nélkül működik.ha ennél nagyobb firmware-t szeretnél feltenni akkor kellene tudni a hw számot ha 4 felett van akkor a 4120 is rámehet.
Sziasztok, némi segítséget kérek. Van egy 2008. 02 havi B6-osom, gyárilag volt benne RNS510. Egy ismerősöm (aki sajnos már nem tud segíteni) a firmwaret a 2660-ig frissítette, a térkép kb. 2010-es kiadású (M0-M31 már van) rajta.
Kaptam újabb, V9 illetve V10 térképeket, de az egység nem ismeri fel navi DVD-nek. Kicsit utána olvasva úgy gondolom, hogy előbb firmwaret kellene frissíteni.
Meg tudja valaki mondani, hogy melyik új firmware megy fel biztosan erre a 2008-as készülékre? Érdemes feltenni, van valami számottevő előnye? Esetleg más a megoldás?
- új radar elektronika kell. ( skodánál nekem az van a bal hátsó doblemezre van rögzítve) cikkszáma: 1Z0 919 283C
- amennyiben az autó 2008 előtti nagy valószínűséggel CAN Gatway is kell
- kell két szál CAN (cikkszám: 000 979 987) vezeték amit a CAN GAtwaytől kell az új elektronikáig elhúzni
- kell egy másik hangszóró mert így már az első radar jelei a műszerfal mellé beépítendő új hangszóróból jönnek, míg a hátsó radar jelei a B oszlopon jelenleg is lévő hangszóróból fognak jönni.
- és a bekötés. Eddig minden egyes hátsó (és csak is a hátsóról beszélek) szenzortól jött egy vezérlő szál, egy pozitív és egy test szál, tehát összesen 12 db vezeték.
Az új bekötés: Minden szenzortól jön egy vezérlő szál, de a pozitív és a test szálat közösíteni kell (természetesen külön külön). Így akkor a négy vezérlő szálat és a közösített pozitív test szálat kell bekötni az elektronikába, összesen tehát 6 db vezeték.
A cikkszámokra nem esküdnék meg annak azért célszerű utána nézni.
Szoval egyszerubb a kocsit cserelni?. De ezek szerint van aki ert hozza ..
a klimat nem jelzi.. De az total nem is erdekel.. De ha nagyon bele akarnek ebbe a radar temaba merulni akkor kit tudnatok ajanlani..es kb milyen osszegnek neznek elebe?
amugy mellekesen szopok eppen eleget az ACC- tavolsagtarto tempomattal.. Nem talalok olyant aki segitene normailsan megcsinalni.. Markaszerviz meg ossza-vissza beszel..
A Tiéd még nem tudja, de orvosolható a probléma, ha a radar kontrollerjét kicseréled egy újabbra (értelemszerűen olyanra, ami már tudja), meg talán még drótozni is kell valamit.
Gondolom a klímát sem írja ki. Ott meg a klíma panelt kell kicserélni (meg a körülötte lévő keretet, meg a vészvillogó kapcsolóját, meg beletenni az analóg órát, stb, stb...).
Hat gyari elso hatso van benne.. Azt hiszem Highline felszereltsegu a kocsi..
es aki belerakta az RNS-t az ezzel foglalkozik? De hallottam mar olyant is hogy ezt a B6 meg nem tudja., szoval erdekesseg keppen kerdezem.. Hogy mukodik-e vagy sem a dolog..
Egy kis segitseg kellene: Van egy RNS510-em (LED -es valtozat) es egy 2007-es B6 -3C.. a kocsi park szenzor gyari..
A kerdesem az lenne, hogy tolataskor miert nem jelenik meg maga a kocsi es jelzi, vagy legalabb is mutatja a kocsit (csak grafikusan), hogy melyik szenzor csipog, vonalakkal jelzi, hogy mennyire van tavol amiert sipol..
Tegnap voltam Linz mellett. Visszafelé, St. Pölten előtt nem sokkal, ki volt rakva az útra egy mobil fényjelzés, ami arra figyelmeztetett, hogy jókora "stau" van előttünk...
A következő pillanatban a navi áttervezte az utat. Telerakta az autópályát a képen kis autókkal, kb amíg a szem ellát rajta. Ráböktem a kis autókra, mire kiírta a képernyőre, hogy az autópályán a sávok lezárva, mert jóval odébb baleset történt és 6 km-es az ÁLLÓ sor eddig!!!
Az útmutatás alapján letértem és tulajdonképpen az autópálya mellett párhuzamosan haladva szabad szemmel láthattam, ahogy tényleg állnak az autók, majd úgy 8-10 km múlva visszavitt és minden ment tovább...
Tulajdonképpen 0 perc volt az időveszteség, "miaszarrrrvammmáááá?!?!" idegbaj szintén zéró.
Nos, mivel szerintem erre magyarországi szolgáltató egészen biztosan nem képes, sőt, még csak megközelíteni sem tudja ezt a szintet, ezért a V.A.G.-nak gondolom eszébe sem jut alkudozni, pláne nem fizetni, amit alapvetően tökéletesen meg is értek.
(Egyébként volt egy csomó "csúszós út", "útépítés", "behajtani tilos" szimbólum is más utakon, amiket csak úgy jelzett a navi, de azok minket nem érintettek, csupán csak láttam, hogy működik a TMC.)