Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Szerintem ezek a Lánchidat is :D megépítik a villamosoknak :D annyira be van rá indulva a városvezetés. :D
Én már alig várom mikor a dkv honlapján : Újabb üteméhez érkezett a projekt ezért : :D
Mondjuk én azt is kinézném belőlük, hogy a 10-est meg a 46-ost totál másfele vinnék el a segner tér meg az erzsébet utca között meg valami ideiglenes járatot nyomatnának esetleg :D egy trolit :D ami a remízben megfordul :D
Viszont a Szent Anna - Miklós utca tengely ellenirányú buszsáv nélküli egyirányúsítása eléggé meg fogja nehezíteni a viszonylag kis kellemetlenséggel járó terelést. Mindenképp meggondolandó lenne, hogy a Szent Anna-Miklós tengely is kapjon ellenirányú buszsávot (akár ideiglenesen is).
A Sumenen nem hiszem, ott amúgy is meg fog nőni a forgalom.
Nem hiszem hogy a Segner térig megérné járatni ezeket a viszonylatokat, a Nagyállomásra nem lesz elég a két villamos. A 44-48 féle viszonylatoknak jobb helye lenne a Petőfi téren, hogy az átszállásmentes kapcsolat megmaradjon a Nagyállomásig.
Két viszonylatnak borzalmas lenne 1 váltón fel alá kószálnia, vágányokat biztos nem fognak ideiglenesen sem építeni.
Akkor hidat kell nekik csinálni a Petőfi térnél :D
Nem tudom, kiköltözik-e a kocsiszín a Pallagi útra és a Doberdóra, vagy esetleg meghagyják a hurkot. Egyik se egyszerű megoldás.
Akkor a Petőfi teret valahol le kell aszfaltozni ideiglenesen nem ? Vagy csak a Vásáry utcai megálló után fordulnak egyet és kész ?
Az út végén, még az árok előtt megfordulnak. Autóforgalom úgyse lesz ott a Barna utcától lefelé.
Viszont lesznek olyan viszonylatok, amelyek útvonalába nem illik majd bele a Petőfi téri végállomás (pl. a 10-es vagy a 46-os), lehet a posta előtti régi fordulót is használni fogják, hogy az Erzsébet utcán közlekedő viszonylatoknak ne kelljen kerülni.
A Segner tér szerintem is valószínűbb. Bár lehet, hogy ott meg attól félnének, hogy hozzászoknak az emberek, és még a végén az átépítés után is meg kell majd hosszabbítani a viszonylatokat a belváros felé (a Nagyállomás érintése után persze). Ami szerintem nem lenne, rossz, csak beindulna a vezetésnél a "párhuzamosság" riasztó.
Szerintem amúgy, a villamosokat ameddig tudják hagyják a helyükön, én úgy képzelem el mint anno pesten mikor a metrot csinálták - tudom brutális hasonlat - de ott is közlekedtek ilyen olyan kanyargósan a villamosok mikor az egyes megállókat csinálták aszem pont a Blaha Lujza téren volt ez --> szerintem itt is ez lesz. Két viszonylatnak borzalmas lenne 1 váltón fel alá kószálnia, vágányokat biztos nem fognak ideiglenesen sem építeni.
Akkor a Petőfi teret valahol le kell aszfaltozni ideiglenesen nem ? Vagy csak a Vásáry utcai megálló után fordulnak egyet és kész ?
Ideiglenes megállóhoz öböl nem fog épülni, és nem tudom, meg merik-e kockáztatni, hogy feltartsák a forgalmat egy amúgy se gyér forgalmú úton.
Én is előre félek :D
Már az új belvárosi közlekedési rend káoszt fog szülni a tapasztaltak alapján. Leginkább a Gázvezeték utca lakóit sajnálom, jó pár hónapig Rakovszky 2.0 utca lesz.
A tervek között pedig nem látom hogy megállók épülnének a Sumen utcán
Ideiglenes megállók csak lesznek, így is el kell majd indulni fél nappal korábban, ha oda akarsz érni valahova. Hétköznapokon így is marha nagy káosz lesz itt, egy cseppet sem várom.
Nekem is eszembe jutott a Petőfi tér, bőven van ott hely a megfordulásra, és valószínűleg a villamosok is ott fognak pihenni. Viszont - már csak ezért is - nem ártott volna a Szent Anna utcán is hagyni egy ellenirányú buszsávot, most egy féltucat viszonylat terheli majd tovább a Kossuth utcát.
És akkor még vegyük oda a 30/30A-t is, ami a Déli sor felől majd mehet az Antall József utcára, majd szintén a Kossuthra. A 42-es pedig továbbra sem közlekedhet problémamentesen. A tervek között pedig nem látom hogy megállók épülnének a Sumen utcán, úgyhogy az Erőmű után a Klaipeda utcáig nincs megállás. Visszafele még nagyobb lesz a távolság.
Sőt, ha a Petőfi tér felé a Szent Anna utcán rövidebb úton közlekednek, ott se lesz megálló. Nem praktikus átszállási szempontból.
Hát én úgy emlékszem valahol valami olyasmit olvastam, hogy a Petőfi téren lesz valami ideiglenes végállomása kialakítva, ha tényleg így lesz akkor szerintem Piac utca- Kossuth-Klaipeda-Sumen utca felé fognak azok a viszonylatok kerülni melyek a Homokkerti felüljárón közlekednek. Bár egy Segner tér -Belváros- Sumen utca verziót is eltudok képzelni.
10-es család, 39-es, 46-os család --> Erzsébet utca --> Salétrom utca --> Raktár utca (végállomás ) --> Ispotály utca --> Salétrom utca --> Erzsébet utca
18, 18Y, 44, 47Y, 48 --> Homokkerti felüljáró alatti ideiglenes buszforduló - szólósítás - átalakítással balra be tudnak fordulni és tesznek egy kört és utána vissza a felüljáróra. A 47-es szünetel addig, helyette 42-es jár.
42-es --> Homokkerti felüljáró --> Sumen --> Szent Anna --> Piac utca. Visszafele Széchenyi --> Kossuth utca --> Klaipeda utca --> Sumen utca. 47-es helyett is 42-es.
30, 30A --> vagy kettévágva. 30-as Derék utca - Nagyállomás: Déli sor után --> Raktár utca --> Ispotály utca --> Salétrom utca
--> Déli sor. 49-es Homokkeri felüljáró - Bánk: --> Vágóhíd utca --> Szent Anna utca --> Sumen utca
Szerintem idén nem valószínű. Előbb az új forgalmi rendet kell kialakítani, és annak is van egy olyan eleme, ami csak jövőre lesz kész (de az a Nagyerdei körutat érinti, úgyhogy nem érinti közvetlen a belvárosi átalakításokat).
Engem jobban érdekelne, mit hogyan szerveznének át. A 30-as busz pl. elég nagy kerülőre kényszerül. Mivel a Miklós és Szent Anna utcákon nincs buszsáv (leszámítva az Attila tér felé), így a Kossuth utca felé kell majd kerülnie. A 8-ból jó pár csuklós kell majd rá.
És akkor ott a nagyállomási forduló kérdése, mert sok átmenő viszonylat (pl. 42-es) nem fog tudni a hagyományos útvonalán közlekedni, én átmenetileg szét is választanám a 47-estől.
Én arra is kíváncsi lennék h kb mikortól tervezik a menetrend változást, idejébe közzé tehetnék hisz egy elég nagy változás lesz valószínűleg a fôpályaudvar építése miatt.
Nem tudom, hogy a "cikk" hiányossága, hogy nem említi meg a javítást, de gondolom, hogy kijavították, szerintem megvette az ITK, ha majd elkezdik a buszgyártást, addig kell kihúzniuk, azon sem lepődnék meg ha ez a 8 busz maradna, és a szólók közül 8-at átpasszolnának a BKK-hoz.
Remélem, hogy így a 25/25Y csuklós vonal lesz teljesen, esetleg a 19-es is.
Szóval a gyártó, a komoly műszaki hibás buszokat, kénytelen volt visszavásárolni, majd lepasszolta őket Debrecenbe. Ez nagyon ígéretesnek hangzik. Légkondi van legalább rajtuk?
Olvasom a Derke oldalán, hogy a Szent Anna utcai villamosmegálló másik végénél is lesz végre zebra. Nem is értem, hogy lehetett ilyen el....t módon megcsinálni, hogy ott van a zebra 10 m-re, de a megállóból nem lehet elérni. Hogy lehetett egyáltalán így megtervezni?
Keresd a kakukktojást! "Színesedik" az autóbuszpark Debrecenben!
A Petőfi tér átépítése során nem csak a terelőútvonalak és az ideiglenes menetrendek jelentenek majd változást, hanem kicsit "színesedik" az autóbuszpark is. Várhatóan nyolc darab használt Mercedes Citaro G típusú, Euro IV-es motorral szerelt csuklós autóbusz érkezik Rijekából (Fiume), amelyek "besegítenek", hogy a hosszabb menetidő és a terelőútvonalak ellenére is kiszolgálásra kerüljenek az igények. Az, hogy az átépítés után maradnak-e még nem ismert. Az biztos, hogy a csúcsidőszak kiszolgálása igényli a csuklós autóbuszokat.
Az autóbuszok kora viszont nem épp optimális, egy idősek a debreceni 'civisekkel', valamint az előéletük sem makulátlan. A rijekai üzemeltető már a garanciális időszakban komoly műszaki problémákat tapasztalt velük és 2011-től perben állt a buszokat gyártó EvoBus-szal. Végül tavaly jutottak egyességre, ami szerint a gyártó visszavásárolta a buszokat.
Nemrég kapott szárnyra a hír, hogy a buszgyártás egyik hazai fellegvára lesz Debrecen, ahol az ITK Holding Zrt. és az EvoBus Hungária Kft. együttműködésében készülnének új autóbuszok. Minden bizonnyal nem csak új buszok tekintetében van együttműködés, hiszen Rijekától visszavásárolt járművek kerülnek Debrecenbe.
Reméljük, hogy - a részben megtörtént matricázáson kívül - a hibákat is javítják és nálunk nem fognak hasonló problémák jelentkezni!"
Arra is kíváncsi lennék, mekkora igény van ott a tömegközlekedésre. Kézenfekvő lenne mondjuk a 15/15Y útvonalmódosítása, de lehet, felesleges lenne oda egy 39-esnél sűrűbben közlekedő viszonylat.
Az a Cito már vagy 3 éve itt van és most üzemképtelen. Szóló citaro nincs itt csak 4 db csuklós amit további 4 követ és ezek a főpályaudvar építése miatt jöttek, mivel szükség lesz rájuk. 2009es évjáratúak egyébként :)