Van egy volgánk amiben egy állólámpás merci 2000 cm3-is dízelmotorja van. Hengerfej tömítést cseréltünk benne, de nem tudjuk beállítani a motort. Ezért kellene egy olyan rövid leírás, hogy hova állítsam a himbatengelyt a főtengelyt stb. ilyen esetben. A választ előre is kösz.
Helló mindenkinek! Állólámpás Merci 2000 cm3-is dízelmotorhoz keresnék műszaki leírást, ahol a motor beállítása(szelepek, vezérlés, adagoló stb) viszonylagos részletességgel le van írva. Lehet pdf formátum vagy könyv formában. Aki tud segíteni az ide a fórumra írjon, vagy a sallaro@freemail.hu email címre. Előre is kösz.
Igen, ezek nem olcsó cuccok, az összes felújítókészletet megvettem a 123-hoz is, és csodaszépen működik minden. A viannonál vettem mind a négyet, és gyárit, tényleg nem olcsó móka, de minden passzolt a gumigyűrűktől a porvédőig a hőlemezen át, tényleg minden.
A fékekkel egy picit bajban vagyok, mert a nyergek közül egy szett az teljesen berohadt. Még meg kell néznem azt, ami éppen az autó alatt van, talán azk jobb állapotúak, illetve tegnap kaptam egy teljes első keretet, ha minden igaz, akkor ott jó lehet a cucc.
Tegnap szétkaptuk szegénykét szinte teljesen, lassan áttoljuk a lakatosmesterhez.
Alkatrészekkel kapcsolatban én is általában a gyárit preferálom, amíg észerű összegekről van szó.
Egy utángyártott alkatrész soha nem lessz olyan mint egy gyári. Én is a teljes felujitás hive vagyok, de ami jó azt nem kell bántani. Ez nem 123-as, ennek sokkal de sokkal maszivabb az első futóműve, általában csak a segégkeret tartóit kell cserélni. Amit még ajánlok egy teljes fékfelujitás: csöveket(gumi és réz) nagyon olcsón meg lehet venni, abban jó az utángyártott is, karmantyúkat viszont csakis eredetit szabad beletenni(ATE vagy Bendix attól függően milyen a fékrendszered), kicsit húzós meg nehéz beszerezni, de azokban benne vannak a hővédő lemezek is, a porvédő pontosan illeszkedik. Szinten az ATEnal van fékszerelő zsir, kicsit huzós de nagyon megkönnyiti a munkát.
Igen, valami ilyesmire készülök én is, lefúrom, aztán csavarral visszatolom.
Mindent kicserélek, az utolsó szilentig, azzal nagy hibát nem csinálok. Nem napi használatra lesz az autó, úgyhogy a következő 30 évben megint nem lesz ezzel gond. :)))) A kópén is cseréltem az összes alkatrészt és nagyon szép lett az autó alulról. Az összes alkatrészt kicseréltük, újrakezeltük, nikkeleztük, stb. Itt sem szeretnék rosszabb munkát végezni.
1. Miért akarsz szilentet meg talpast cserélni? 2. A felsőtalpas gyárilag nitolva van, le kell flexelni, 6os csavarral visszatenni. 3. A szilentkiszedéshez: le kell furni a csavarfejet, meg a tuloldalát is, hogy oldalra ki tudd huzni a lengőkart. Ha már kint van simán ki kell ütni. Ha jól emlékszem 14 es csavar van ott, 14 essel furd le. Valószinüleg a csavar összegyógyult a szilent belső fém perselyével. Én a 23as kutyacsontjával jártam igy. 4. Amit mindenképpen cserélni kell az a segédkeret 4 tartószilentje, az állólámpások futómüvében csak ez szokott megmenni. Én a helyedben összeválogatnám a 3 futómüböl a lengőkarokat, gyári szilentel és gyári talpassal, nem valószinü hogy mind a 3-ban meg legyenek menve
Szia! Köszi a választ. Az alsó tiszta volt a préseléssel, mert a 123-ban ugyanilyen volt, de nekem a felső a kérdéses, ami oda van szegecselve. Simán átfúrom és 3db csavarral felteszem? Az új lengőkar szilentestül mindenestül itthon 200 felett per darab, niemoellernél 150 lenne a kettő, de ebayen van gömbfej 100 EUR árban (két alsó két felső).
A szilentet olvasszátok-égessétek ki lánggal (gondolom úgyis csere). Ha már szét van szedve és csak a lengőkarból nem jön ki akkor fúrkáljátok körül a gumit is akkor már szét lehet barmolni :-) A talpas pedig préselve van, tehát cserélhető.
Megvan a tehénbőr üléses !!!!!!!!! Már azt hittem elbontották, de él és virul. Jól esik újra és újra látni, mindíg fél millióval drágábban :-) Üdv mindenkinek. u.i. keresek pergament MB-tex hátsóülés könyöklőt, pergament (krémszín) ajtózsebet, (nem baj, ha a letörtek a tartóbimbolyok, ) egy balos ajtókönyöklőt, meg egy jobb első 2-es szériás ajtókárpitot, műbőr legyen jó, karton mindegy. Ja, meg kalaptartót is. Akinek tonnaszámra van ilyen, szóljon ! (B Bokonon, mégegyszer köszi, jó a cucc..)
A hányadék felniket leszámítva még kivülről nem is néz ki rosszul, de a "felújítás" igényességéről mindent elmond, hogy 1,3 mFt-ba nem fért bele a letört csillag kicserelése, egy bal első szőnyeg megvétele, egy normális ülésgarnitúra, egy hangszóró nélküli ajtókárpit, fotózás előtt középtároló kiganézása....
A hétvégén kipakoltuk a motort a kocsiból. Az olaj az valami fekete csirízszerű cuccá állt össze az X év alatt, félelmetes volt. Még szerencse, hogy nem nyesztettük sokat, csak trélerre le és fel, aztán kész. A motor szépen lepihent az aknába, majd elkezdtük szétkapni a belsejét. Szerintem hamarosan áttolódik a lakatosműhelybe, aztán amíg az emelőn hekkelik, addig gyorsan összevágjuk a futóművet alatta.
Mivel az autóhoz kaptam még 3 autónyi alkatrészt, ezért gondoltam, hogy a szanaszét levőt megcsinálom, mire kellene. Mármint a futóművet. A hátsó csodaszépen kijött, szétesett és semmi gond nem volt vele, viszont az elsőben van 3 szilent, ami olyan szinten rá van rohadva a csavarra, hogy egyszerűen nem bírjuk kiverni belőle. Van valakinek valami tippje, hogy mivel kellene befújni, hogy meglazuljon? Ilyen csavarlazító, wd40 és egyéb általános dolgokon már túl vagyunk, sajnos a flex nem fér oda, vagy ha oda is fér, akkor belevágunk a tartókba. Ötlet?
Mindent ki lehet házilag cserélni. Én még szettet nem láttam, be kell menni kárpit utcába és egyenként kicikkszámozni. Nem nagy dolog egy fél óra alatt megvan.
Köszönöm! Azt esetleg nem tudod, hogy létezik-e a teljes váltókulisszához felújító szett, faudi fejekkel, szilentekkel, stb, amit házilag is ki lehetne cserélni?
Szia! Grat, jó választás volt. az eredeti difi 3,92 es, a difi alsó sarkában irja az áttételt is. A difi ugyanaz mint a 123-ason. A fékekkel nem tudom mi bajod van, az állólánykán nagyon jó fékek vannak. Át kell nézni, én minkét jelenleg használatban lévő állólánykámon komplett fékfelújitást végeztem: az összes karmantyú cseréje (csak eredeti ATE!), az összes cső cseréje, új tárcsák, új betétek. A végeredmény olyan fékhatás amit bármely ma gyártott átlag műanyaghulladék megirigyelhet.
Messze nem eredeti, és AF-es alvázszáma miatt szerintem nem is lehet veteránnak minősiteni, de nem is ez a célom vele. Az asszonyt ki nem lehet robbantani a családi autóból és kellett valami nekem is. 20 évvel ezelőtt sokat javitgattam ilyeneket, ezzel kezdtük a rendszerváltás után szinte a nyugati autókkal, és nagyon szerettem. Inkább vettem egy ilyen gépet , mint a mostani profitéhség szülte műanyag marketingautók közül bármit...
Az eredeti difinek mi az áttétele, és a rajta lévő számokból ki lehet e deriteni?
Nincs valakinek tipusimertetője, szerelési szakirodalma pdf-ben vagy valami számitógépes formátumban?
Féket szeretnék rá valami nagyobbat, mit lehet feltenni rá?