Felhívtam tegnap a szerelőmet, hogy meg kéne nézni még egypár dolgot, mielőtt kitépi a vezérlőegységet... visszakérdezett, hogy mi az a MAF szonda... %( Ezek után hogyan vigyem hozzá az autót?!?! Szépen végighallgatta a mondókámat, majd mindenre az volt a válasz, hogy az nem okozhatja...csak a vezérlő. Aztán megemlítettem, hogy kéne csinálni még egy hibaolvasási próbát, amit nagyon nem akar vállalni, most azt "javasolta" vigyem a fordhoz, szenvedjenek vele ők. Ja, 6000Ftos órabérért. Neki meg már fizettem a semmiért gyakorlatilag. Szóval így állok, a bizalmam totál elveszett, pedig a legjobbnak mondták a srácot. Nem tud vki egy tényleg hozzáértő emberkét Pécsett vagy környékén?
A 2 elso ules alatt van 2 kabel. De mi a kin lehet az?:)
(1.6 '96 Escort)
A masik csak 1 jotanacs, ovakodj a nyarigumisoktol. Tegnap jottem a Ferdinand hidon pesten, csontta fagyva este 8kor, fekeztem, suzu mogottem is, csak epp nyari gumival. A makom az volt, h epp bagoztam (tudom, h nem lenne szabad az autoban...:) ) es a lehuzott ablaknal hallottam a gumi csikorgast, es meg ki tudtam huzni jobbra. A suzu ugy csuszott el mellettem, h elmeny volt nezni. Ha nem tudom kihuzni, telibe nyom hatulrol. Mindezt 30nal. Nah, erre van a teligumi meg az ABS.
Kulonben is, hova rohan minden allat ebben a varosban jeges uton???
Köszi, megnézem, most úgyis áll egy kicsit az autó, mert a műszaki lejár, és idén már nem igazán van lehetőség megújítani :( (valaki esetleg egy megbízható vizsgáztatót? ;)
egyébként meg kell bontani valamit hozzá, vagy hozzáférhető "kívülről" is ?
Elvileg van bennük valami ilen fordulatszámtartó szerkezet(tudnám minek...), hogy váltáskor ne essen annyit vissza, lehet az hülyült be. Van ott valami jeladó féleség, egy kis műanyag cső betolva a kuplungházba. Látni elég jól, ha benézel a motorba. lehet, hogy az az. Megy rá egy drót is.
Az enyémet a feleségem unokatestvére csinálta. Alapos a srác, főtengelyszimering és kartertömítés cserére vittem, mert kicsit szivárgott az olaj. Említettem neki a kuplungrángást is. Mivel le kellett szedni a váltót is, hogy hozzáférjen a kartertömítéshez (valami hülye módon van rögzítve) megnézte a kuplungot és bizony sz@rrá volt kopva.
Ezenfelül szerencsére magától megnézte a fékeket, és sajna az első tárcsák a minimum alatt voltak. + szilentek + lengőkar + váltóolaj + motorolaj + olajszűrő + porvédőharang . Valahol 100 körül volt a vége :-((( Már nem is számolom. Még jó, hogy van a családban autószerelő.
A Tiednél mi lett a megoldás a felpörgésre? Nem hiszem, hogy annyira balf@aszul vezetek, hogy a gézról később szállok le, mint ahogy a kuplungot benyomom... :o)
Eseted kísértetiesen hasonlít az enyémre: 98-as, 1.3-as escorton ~145 e km környékén cseréltettem kuplungszettet, kicsivel utána elkezdődött a felpörgés, aztán egyre rémesebb lett, de végül a kuplunghoz semmi köze nem volt. Nem ijesztgetni akarlak, csak feltűnt a hasonlóság. Egyébként hol cserélték a cuccot? Nekem úgy rakták össze, hogy otthon kellett összecsavaroznom még egy-két csavart, magyarul én fejeztem be a melót, a mázli, hogy hamar észrevettem a hiányosságot. Szeretek bütykölni, de ezért én pénzt fizettem úgynevezett szakembereknek. Egyébként hoztam már el (márka)szervízből úgy a gépet, hogy a géprongynak használt pulóver ottmaradt begyűrve a motor mellett. Jó, hogy nem gyulladt meg vagy tekeredett fel. Nem szóltam, többet oda nem megyek.
Leömlőnél szokott lenni, ahol jön le a 4 csonk, aztán kettő lesz belőle, aztán egy, és az alatt valamivel. Az enyém 10 éves korában nagyobb rángatás nélkül kijött...
98-as 1,3 Escortomon kuplung szett lett cserélve (148 ezer km után) Azóta amikor nagyobb sebességbe váltok, benyomom a kuplungot, a motor felpörög majd fél másodperc után visszaáll normál fordulatszámra. Olyan mintha kapna egy ki gázfröccsöt... Eddig nem tapasztaltam ezt a jelenséget. Van valakinek valami tippje, hogy mitől lehet, mit kellene megnézni
Eleinte akkor hozta a hibát, amikor éppen bemelegedőben volt a motor. Vagyis az üzemi hőfok alatt kicsivel. Aztán mivel akkoriban cseréltem alapjárati motort is, hirtelen ötlettől vezérelve visszatettem a régit és egy darabig teljesen jó volt, de aztán megint hozta a hibát, ráadásul külföldön :( Végülis egy motordiagnosztikai tesztnél villogta ki a lambdaszonda alacsony feszültség kódot. Azóta annyi történt vele, hogy befújtam a csatlakozóját kontaktsprével.
L4Me!
Nekem 2000-es Sierrám van, ezen elég szar helyen van, nem igazán hozzáférhető, bár szerszámmal sem voltam elengedve amikor próbálkoztam. Véleményem szerint megfelelő mennyiségű csavarlazítónak meg kell oldania a gondot:) Nagyjából annyira lehet max összerohadva, mint bármelyik kipuff alkatrész. Vagyis lehet, hogy kínlódás kiszedni.
Egyébként valószínűleg a leömlőben lesz az egy közös szakaszban, közvetlenül a motorból való kilépés után.
engem elijesztettek a tekergetésétől, mert ilyen idős autókban már be szokott rohadni, és ha a kipufogó-csonkkal együtt szakad ki, az nem túl kellemes.. :(
Valóban a lambdaszondának kell pár másodperc (esetleg perc), amíg bemelegszik (kb 200 fokon üzemel asszem), addig a vezérlő gyári beállítás alapján adagolja a lét. Nálam kicsit olyan, mintha addig működne jól, amíg ez alapján a gyári beáll. alapján menne a motor (100km-es említett "tanulóidő"), igaz a fogyasztás így is sok. Ha lehúzod a csatit, gyakorlatilag annyi, mintha tönkrement volna a szonda: ömlik bele a benzin ->kormozza a katalizátort ->mögötted azt hiszik, hogy fáradtolajat égetsz benzin helyett és a CO kibocsátás az egekbe szökken...
Nekem is október elején kezdte, de garázsban áll, ott annyira nincs hideg reggelente sem és meleg motornál ugyanúgy eljátssza... :(
A lambdaszonda egy olyan szerkentyű, ami a kipufogógáz oxigéntartalmát méri, és ez alapján adagolja a benyát. Nagyon egyszerű megtalálni, a kipufogócsőben van egész közel a motorhoz egy gyújtógyertya alakú kütyü, amiből vezetékek állnak ki, ezen lesz a közelben csatlakozó. Azt tudod lehúzni. Egyébként én is szoptam vele, nekem azt a javaslatot tették, hogy a szondát tekerjem ki óvatosan és a környékét pucoljam ki alaposan a rozsdától, meg a menetet is, mert a testet a szonda a kipufogón keresztül kapja, ha van kontakt spré akkor azzal fújjam be az érintkező felületeket, legjobb a réztartalmú spré lenne, de azt nemigen találtam, és tekerjem össze. Állítólag a szonda hibás működését 40%-ban rossz kontakt adja.
Az is hozzátartozik, hogy elvileg ez a hiba inkább hideg időben jelentkezik, nekem is akkor kezdte, október végén a szarakodást, csak nekem terhelés alatt rángatott és megtorpant az autó. Alapjárat rendkívül jó volt:)
lehet, hogy nagy hülyeséget mondok most.. de mintha úgy hallottam volna valahol, hogy a lambda-szonda csak üzemmeleg motornál "működik".... létezhet, hogy ez okozza a problémát? (előző hosszú írás alapján kérdezném.. hol lehet ezt lehúzni, ill. ennek pontosan mi is a szerepe, mi a változás lehúzott állapotban? :$ )
Many thx! Utánanézek ennek a maf szondának. Egyébként szabad a lamdaszonda vezetékeit forrasztani? Valahol azt olvastam, hogy külön toldó akármicsoda kell hozzá, és most megnéztem megint az egészet, és nekem forrasztással tette be az újat. Csakmert itt 0-1V közötti feszről van szó, szóval, gondolom érzékeny mindenre...
Nekem 98-as 1.3-om van, talán olyan, mint a tied. Én néhány hétig szívtam ugyanilyen gondokkal, de MEGOLDOTTAM:
Az alapjárat először csak felpörgött, erre a szervízben lehúzták a sebesség jeladó csatiját. Látszólag megoldódott a probl., de aztán jött egyre sűrűbben a lefulladás, majd a totális üzemképtelenség. Ez néhány ezer, többnyire bosszankodva megtett km. alatt történt.
Szóval a lambdaszonda ilyen mértékű hibáját könnyű kizárni a csatlakozójának lehúzásával. Az alapjáratszab. szelep igényli a tisztítást, de sajnos annyira meg tud halni (az én járgányomban 168 000 km van), hogy már csak a csere segít. Segített is, de önmagában nem oldotta meg a dolgot. Amikor teljesen leállt a járgányom, akkor derült ki, hogy a MAF szenzor döglött meg. Lehúzott MAF csatlakozóval járkálhatsz egy nagyon rövid ideig, de viszonylag alacsony teljesítmény és nagy fogyasztás lesz, viszont, ha így nem jelentkezik alapjárati probl., akkor ő a bűnös. Sokan favorizálják a tisztítását, néha kell is óvatosan, de a tisztaság itt sem minden. Bár úgy tűnik, nem igazán tud elromlani, mégis, amikor kicseréltem, nemcsak helyreállt minden, de látványosan megugrott a teljesítmény és lecsökkent a fogyasztás. Nem csodaszer ez, csak közelebb kerültünk a gyári állapothoz A vezérlőegység javításán nem tudom mit értenek, az teljesen javíthatatlan, de nagyon ritkán romlik el, ezt hagyd legutoljára.
Tehát a MAF szenzor és az alapj. szab. szelep cseréje (én csináltam, így olcsóbb) 50 ezerből kijött, azóta (~5 ezer km) teljesen hibamentes a járgányom és remek a fogyasztás is.
Rengeteg cikket és fórumot tanulmányoztam át a napokban az escortok alapjárati problémájával kapcsolatban (lefullad pirosnál, kanyarodás közben - máskor meg túlpörög). Kezdtem örülni, mert ezek alapján sorban végignézettem egy jó hírben álló szerelővel az autóm (95ös 1.3i escort, J6 tip. motorral), és ő kapásból meg is találta a hibát a lambda-szondánál. Kicserélte, a motor tökéletesen ment- kb 100km-t. Ekkor újrakezdődtek a problémák, ismét elvittem, ismét mérte a szonda jeleit, bizonyos helyzetben szabályzott, máskor nem. Befújta kontakt spray-el a csatit, és azzal engedett utamra, hogy biztos beázott a csatinál, ezért felrögzítette két felsőbb gégecsőhöz. Ismét 100km tökéletes üzem, majd újra fulladás,füstfelhő, horribilis fogyasztás. Újra elvittem, ekkor már külön kértem az alapjárati motor tisztítását, illetve a számgépes ellenőrzést. A vezérlőegység nem tudott kommunikálni a programmal, semmilyen hibakódot nem sikerült kiolvasni. Érdekes módon a vezérlőegység testet sem adott, külön kötötte rá a motorról a csákó. Ezútán kiderült még, hogy két gyújtáskábel áthúz, ezeket ma már ki is cseréltettem. Most ott tartunk, hogy azt mondta, gőze nincs, hogy mi baj lehet vele, minent leelenőrzött, amit tudott (vákuumcsövek is jók), és hogy csak a vezérlőegység lehet a rossz. Ma visszatett egy eredeti ford lambdaszondát (ami állítólag kb össz.3000km-t futott), és abban maradtunk, ha ezzel is hülyéskedik az autó, akkor elküldik javításra a vezérlőt (kb40-50 rugó).Ezúttal kb 8km után kezdte újra csinálni.Hosszú lett az ismertető, de remélem alapos, hogy vki vmi ötletet esetleg még tudjon adni, mert tartok tőle, hogy nem ez az igazi ok, inkább vmi banális hülyeségre gyanakszom (megérzés:)). Nem lehet, hogy csak egy kábel van megszakadva? Vagy esetleg vhol zárlat van (mivelhogy nem jött test a vezérlő felől)...? Eddig elment kb 30 rugó (diagnosztika,lambdaszonda,gyújtókábelek) és nem szeretnék mostmár feleslegesen kiadni (lehet,h a lambdaszondát ki sem kellett volna cserélni?!). Köszönettel előre is a jótanácsért! Z. maRk
Egy kedves ismerősöm kérdi... MK4 Escortban mostanában (a tél beállítával) üzemmeleg motornál miért lehet alacsony az alapjárat? (4-5 között általában, olajnyomásvisszajelző világít, ám nem ráng az autó, nem akar megfulladni...)
Keresek Ford Explorerhez vezető oldali első lámpát/búrát/szettet. A bontókban nem találtam sehol. Tud esetleg valaki valami beszerzési forrást? Az új árnál olcsóbban persze:)
A minap lemostam a gépet, és azt vettem észre, hogy az első sárvédőkön a küszöb felé van midkét oldalon egy néhány centiméter átmérőjü kerek - ovális nyílás, ahol be tud jutni a viz.
Mk5: - RS 2000-es piros hátsólökös, gyári toldattal - egy garnitúra Ate első fékbetét (4db) - műszerfal és kárpitok 3 ajtóshoz - jobb hátsó lámpa - hátsó futómű, lengécsillapítókkal, rugókkal, fékekkel - színezett oldalüvegek 3 ajtóshoz - hátsó ülés 3 ajtóshoz