Van egy 1.4 es multispace berlingóm és akadt 10 év után egy kisebb gondom a hűtőventilátor nem kapcsol be ha túl meleg a hűtővíz .Már próbálkoztam vettem a bárdinál ventilátor kapcsoló gombát de hiába nincs a hűtőben ilyen csak a helye .ezért tanácstalan vagyok ha valaki tud segíteni esetleg valamilyen elektronika van benn csak nem találom akkor légyszi segítsen.Mert jön a nyár lassan .
Engem egy 5 személyes autó érdekel,igazábol már van egy 1.9D berlino a rokonságban, de kicsit lómhának találtam mikor vezettem,meg én azért gondolok a HDi-re mert utánfutot is sokszor kell huznom,elözéseknél kicsit jobb volna talán a HDi.
2003 -as évj.Igazából nem én adom el,hanem a cég ahol dolgozom.Alkalmazottként használom.Elvileg kapok egy 10 hónapos Caddy-t,de még nem biztos.Vagy a Citroen vagy a VW fog menni eladásra.Sajnálni fogom a Berlingót csak már ugye 10 éves.
Először is köszönöm a gyújtótrafót és a többi segítséget is. Bocs az 1 hónapos késlekedésért, de közben az én autómmal is baj lett, a munkámban is sok probléma gyűlemlett fel.Nos a te gyújtótrafóddal sem indult be és ott feladtam a további próbálkozást. 60 km-nyi vontatás a Corsával. Ott persze egyből elindult, de másnapra - a szerelő elmondása alapján - neki sem indult már. Végül ő is nehezen jött rá, mi a baj. A benzinpumpa elektromos rendszerében volt valami gebasz, de nem a biztósítéktáblánál.Ha kell visszaviszem a gyújtótrafódat.
2002-es 1.9 D motor, Lucas adagoló, elôtöltés szsbályozó mágnesszelep cseréje után Ford hangok (jellegzetes kerregés) jőn a motorból, mûszerfalon motor hibajelzô piktogram világít.
Nem folyamatosan , hanem egyenletes fordulaton is ciklikusan.Aztán meg semmi hiba, majd megint.
Ezzel egyidőben a távnyitó is megbolondult, hol működik, hol nem.
Kérem segítsetek, hova forduljak, ahol tényleg értenek a hulye túlelektronizált autóhoz?
Ez a harmadik Citroenem 1.9D motorral, az elôzôekben nem volt ennyi elektronika, igaz, el is mentem mindkettővel 300-350.000 Km-t
Köszönöm
..a hiba csak a betét csere óta van meg vagy má relőtte is meg volt ..? lehetséges a fékbetét kopását is jelzi ...de lehet a jeladó hibája vagy egyszerű kontakt hiba a csatlakozónál... a jeladógyűrű sérülése ...
Üdv Fórumozók!Segítséget kérnék! Berlingo III-ról van szó, 1,6 benzines 109LE. A műszerfalon az ABS visszajelző folyamatosan jelez. Most volt műszakin (péntek) fékbetétet cseréltek, de így sem aludt ki. A szervízben nem tudtak rá mitmondani. Előre is Köszi a segítséget!!
...annyit tudok segíteni hogy adok egy trafót ami bizonytottan a felmelegedés után kezd el 3 hengerezni a 3-as hengernél tehát van min. 5 perced tesztelni ....
..és tudok adni kolcsönbe egy főtengelyjeladót kipróbálásra...
..amennyiben szükséged van rá a holnapi napon át tudod venni Bp.-en ...
...továbbá ha a vezérlőd halt meg van egy eladó vezérlőm ....
Köszönöm az eddigi segítséget és majd az ezutániakat is.
Nem lenne az probléma, ha mind a 2-t cserélni kellene, ha valóban mindkettő hibás. Nem találomszerűen, feleslegesen akarok cserélni alkatrészt, hanem bizonyítottan, hogy az a rossz. Célom, a mérések által hibásnak mutatott részt cserélni, majd onnan - ha továbbra sem indul az autó - újabb mérésekkel igazolni például a gyújtótrafó hibáját.
A következő méréssel próbáltam igazolni/kizárni a gyújtótrafó hibáját, ezért a neten böngészve megtudtam, hogy a gyújtótrafó honnan és milyen jeleket kap, illetve azokat hogyan lehet mérni. Így a mai napon megmértük a gyújtótrafóhoz menő jeleket oszcillószkóppal és feszmérővel megkerestük, hogy melyik a + pólus (balról jobbra haladva a képen a 4. vezeték). A jeleket 4 féle módon ("üresben", gyútás elött, gyújtás alatt és indítózás közben) vizsgáltuk, hogy a zajokat kiszürjük és egyértelmű legyen az eredmény. A vizsgálatot többször is elvégeztük. Az első kettőn minden alkalommal (indítózásig és az alatt) tiszta jeleket kaptunk (minimális, egyenletes és "szép" zaj, majd tiszta négyszögjel). Míg a harmadikon (a zöld színű) már a gyújtás ráadása előtt legalább 5-10-szer zajosabb (az első kettőhőz képest) és szabálytalan, egyenetlen jelet fogtunk, mely indítozás alatt nem vagy talán alig változott, persze négyszögjel nélkül (ami az első 2-n tisztán megvolt). Kérdés: tudjátok-e, hogy a 3. vezetéknek honnan kellene hoznia a jelet vagy, hogy hol keressem a vezérműtengely- és főtengely-jeladót? Válaszotokat előre is köszönöm.
..szóval beindult , járt is rendesen de egy újabb indításnál már megint sztrájkol ....? Mérésben én sem vagyok otthon de szerintem a hengerfej és kanócok között kell mérni , de nagy valószínűséggel állandó feszültséget nem is tudsz majd mérni ... szerez be egy kölcsön trafót kipróbálni ...
Sajnos baj van. Már megint nem indul a kocsi. Pörgeti a motort rendesen, de nem indul be. Meg szeretném mérni indítozás közben a feszültséget a gyújtótrafóhoz menő csatlakozón, de a 4 vezeték közül (a két szélén szürke, a két belső vezeték lila és zöld) melyik kettőn kell a feszültséget mérni? Evvel próbálnám kizárni a gyújtótrafó hibáját, ha lehetséges. http://indafoto.hu/collectioneditor/540723
...a kuplungbowden kezdi meg adni magát ... ettől még el megy egy darabig de ha már a pedál is beesik /még vissza húzható általában/ akkor sürgőssen cserélendő ..
..a szíj is elfárad idővel , az is lehet hogy kissé laza.. fúj be egy szivacs darabot szilikonnal és kend meg vele a szíj bordás felét , ha elhallgat szíj csere ... ha nem ,lehet a feszítőgörgő csapágy visít ergo csere ... de én pl. csak a csapágyat szoktam cserélni a görgőben , merte "jóval gazdaságosabb" :-))
aztán még szokták ajánlani a főtengelyszíjtárcsa cserét ..hát nálam nem hozott eredményt