Az autóm típusa: Vectra B X20XEV CDX, aut. váltó Pár hete folyamatosan ég a motor diagnosztikai lámpa, 4500 fölé nem megy a fordulat. Több helyen olvastam, hogy a főtengely(vezérműtengely?) jeladót kell kicserélni. A kérdésem, hogy ez mennyire bonyolult művelet, házilag megoldható-e.
Kár hogy nem működik a vectra b oldal. Ott olvastam régebben, hogy ez típushiba. Az ABS tömbön a forrasztások kontakthibásak. Ez a jelenség volt már több tagnak is, és az átforrasztás megoldotta a problémát.
Az lehet, hogy a Te autódnak más baja van, csak segítségképpen írtam le amit ott olvastam.
Sztem nem feltétlenül panelrepedés,faternak égett egy időben a légzsákkal együtt,mert szétcsúszott az ülés alatt egy csati. DE siófokon állítólag van egy jó bontó,rákérdezek neked,ha fontos!
Jó estét minden VECTRA-snak! Gondom van a 2000 évjáratú, 1.6-os gépemmel, s azért írok, hátha valaki ad egy jó ötletet. Kb. 3 hónapja szórakozik az ABS. Hol szépen dolgozik, hol világít a lámpa, hogy nem működik. Elvittem szerelőhöz, aki megállapította, hogy panel-repedéses. OPEl szervíz kicserélné, 260 ezer forintért. De állítólag bontóban csak 40 ezer körül van. A gond az, hogy ebbe a kocsiba valót egyenlőre nem tudok szerezni. Tudtok valahol esetleg olyan bontót, ahol valószínüleg kapnék?
Az 1.8-ason rétestésztában jött szét a hátsó dob,vettem rá 18.000-ért egy full saválló Parragi dobot,azóta semmi baj,viszont mióta rendesen "kiégett",elég erős hangja van(nem az a tutuló,mint a hülyegyerekeknek),mély,érces,hosszú távon viszont zene nélkül idegesítő. A gyári is kb ennyi lett volna,ezért lett saválló,nem tuning célból! ;)
Köszi a reagálást, közben megoldódott. A tech 2- es műszer megszüntette a lámpaégést. Vagyis csak a hibát tárolta el, más nem sérült. igy legalább ezt megúsztam
Érdeklődnék tud e valaki egy körülbelüli összeget mondani a diesel autóm kipufogó cseréjére. Jó lenne bontott is, de ha tudja valaki az új ár is érdekelne. Elöl kifúj, hátul meg már lett hegesztve. 99-es évjáratú 2000ccm Dti a vas. Előre is köszi
Vízpumpa-kérdést nem tudom,de rákérdezek fatertól!Szerintem biztos,h jó állapotban van,az öreg odafigyel az ilyenekre.DE hogy mivel lett összerakva...ez jó kérdés. NEm tudom,h mi lehet a baj,megkérdezem tőle,h a venti mennyit dolgozik,mert ha az nem megy állandóan,akkor elvileg nem melegszik,nem?
LEfelé csal?Ez meg mekkora faszság,nem? :S Hülye megoldás sztem...
MÁS:
Ti milyen gyakran csrerélgettek műszerfal(alle) égőket?MErt nekünk eddig mindegyik opelunk olyan volt,mint a karácsonyfa,persze a villogós verzió! Mondtam már Apának,h be kéne ledeztetni aztán soha többet nem lenne baja vele.
Igen, TECH műszerrel rá kell méretetni, és lehet, hogy kell amjd egy óaAhogy a kolléga irta alább kell egy vizhőfok jeladó (920 forint) az amelyik a kompjuternek adja a jelet.
Vizpumpa lapátjai OK és gyári piros hűtőfolyadékkal lett összerakva ?
én is voltam ilyen cipöben igen szervizben ki tudják kapcsolni a pilácsot de én inkább kivettem az izzot a müszerfalbol mert én is müszakira vittem mert amugy szólnak érte hogy világít mert igy kocc esetén nem biztos hogy felfujódik
Újabb kérdés: Az első kerekekhez tudtommal 2 vezeték mehet le. Az egyik az ABS jeladóé lehet, a másik a fékbetét kopásjelzőé. De melyik melyik, mert az egyik vékonyabb, a másik vastagabb. Azért kérdem, mert az autóban a vékonyabb át van vágva és le van szigetelőzve. Gondolnám, hogy ez a kopásjelzőé.
Azt hogy mennyit csal a höfokjelzöd azt Opel szakszervízbe todod kideríteni,computerral próbakör alatt mert a müszerfalnak és a computernak is külön mérömüszere van elvileg!
De ha bemész egy ilyen helyre azt elég Ólcson meg lehet úszni!
Egyébként a B-s Opelok 10 fokot csalnak lefelé! Vagyis ha a müszerfalon 100 fok az a valóságba 110!
Még olcsóbb megoldás kis megfigyelési munka a termosztát ha gyári 92 fokon nyit a ventillátor 102 fokon kapcsol be elöször!
Figyeld ki ezt a két dolgot és közbe nézd a müszerfalon hogy ilyenkor mit mutat a müszer!
Változás, hogy a leírt hiba már tuti nem dugulás, vagy hasonló. Ma beröffentettem a gépet benyával. Monsanom sem kell, alig bírtam felpörgetni a fordulatot a 2000 alatti tartományból, de mikor fölé ment, már jobban vette a fordulatot, de nem tökéletesen. Alapjáratot alig bírta tartani és hullámzó volt. A fura az egészben, hogy most nem gyulladt ki a visszajelző lámpa. Illetve egyszer igen, de akkor csak rövid időre. Légtömeg-mérő lenne?
Szia! Köszi,a hiba megoldódott! Én sem értem igazán,hogy függ össze,a BMW-nél is úgy van,ahogy te is mondod:vizes kipufogógáz=>hengerfejes! DE a VEki elkészült ma,és két belső hengernél valóban át volt égve a tömítés! A vízpumpa teljesen oké! NAgyfater 1.8-asa is melegszik,de ennyire nem durván,ezekszerint ecotecnél ez jellemző! BEzzeg a régi A vEki....annak semmi ilyen fasz baja nem volt....gyakori vízpumpacsere és elment élete végéig :) 420.000-rel adtam el :)
Ezek a motorok eléggé melegszenek, mert nagyon ki van szegényitve a keverék az ecotek szoftverben. (magyarul szar a gyári elektonika)
Én egy egyszerű vidéki gyerek vagyok, aki még úgy tanulta az öreg szakiktól, hogy a hengerfejtömitést akkor kell kicserélni, ha a hűtővizben kipufogógáz van (magyarul hengerfejes az autó) a melegedéshez nem értem mi köze van. ???
- Én is inkább a vizpumpát nézném meg ,
- illetve lehet, hogy a viz nem is meleg annyira, hanem a műszer plusz irányban csal (nekem is volt egy ilyen vectrám)
Enneél a tipusnál különösen fontos a belevaló, aluminiumbarát fagyálló használata, mert egyből tönkrevágja a vizpumpát és megkezdhet mást is a korrozió.
Szerintem szétcsúszott valami,így csak azt érzékeli,h bekapcsoltad és lekapcsolja a dátumot,de már nem jelzni ki az állomást.Sztem valami autohifis szakemberre bízd inkább,mint autvillamosságisra,nem bízom bennük,a hifis talán megszállottab,így jobban érdekli majd. Az én problémámra nincs valami tipped? LEjjebb,melegedés....
Szét lett szedve mostanában a műszerfal izzócsere miatt? Nálunk a rossz összeszerelésből adódott ez a probléma,két csati csréjével orovsolható,de az is lehet,h csak lerázkódott valami. REmélem,tudtam segíteni ;) s
Szeretném kicsit gyakrabban látogatni a topicot,ezért bemutatkozom! VArga Soma vagyok Várpalotáról.Opelfan családból származom,én vagyok egydül BMW-s ;) A jelenlegi flotta két B Veki.Az édesapámé 97-es hatchback,2.0 16v 137le. NAgyapámé 99-es 1.8i OPEL100 jelzésű.Mindkettő elég jól felszerelt,tempomat,sok légzsák,xenon stb
LEnne egy nagy kérdésem,amit talán ti meg tudtok válaszolni! FAter nagyon régóta egy szerelőhöz hordja az Opelokat,amiket eddig rendszeresen meg is csináltak,ahogy illik,Az öreg nyugdíjba ment,helyette a fia dolgozik,aki ua a minőséget tudta nyújtani eleinte,viszont az utóbbi időben szerintem kurvára elkanászodott.A BMW-n pl mindet elég hányaveti módon csinált meg,ezt betudtam annak,h nem ért hozzá,és én,mint fodrász,aláfeküdtem és befejeztem a munkáját. A jelenlegi hiba: FAter kocsija melegszik.a piros vonalak és az utolsó fehér között kóricál a hőfok,most,h nincs nagyon meleg és kicsrélte a paraszt a termosztátot.DE a kocsi még mindig melegszik,hengerfejtömítést akar cserélni rjat.NEm lehet,h inkább vízpumpa a hibe?INkább meg kéne nézni azt,mivel nem bonyolult levenni,ahogy néztem4 Mit tanácsoltok? Köszi4 Shomee
Egy 1998-es B Vectra-val kapcsolatos problémám van, amiben szeretném a segítségeteket kérni. Ha bekapcsolom a rádiót akkor a kijelzőn nem jelenik meg semmi, ha ki kapcsolom a rádiót akkor jó (a dátumot mutatja). Ha tudtok segíteni kérlek külgyetek egy e-mailt a: levi92@freemail.hu-ra.