Létezik-e pokol, vagy csak a vallási elöljáróság eszelte ki ezt is, hogy fizessük nekik a tizedet?
(Jézus, aki soha nem szedett dézsmát, többször is beszélt róla...)
Egy kis kitérő ha már ez az "négeres" igehely előkerült.
Azért szétszórom őket, a mint hányja-veti a pozdorját a pusztának szele.
Ez a te sorsod, a te kimért részed én tőlem, ezt mondja az Úr, a ki elfelejtkeztél én rólam, és hittél a hazugságnak
A Hitgyülis éveimben a Sándornak a pásztorunknak, Dere Prince azt mondta, hogyha keresztény vezetőség ugyanazt az utat járja amit a zsidó klérus a babiloni fogságravitel előtt, akkor ugyanolyan üldözésben is lesz része.
Te mondád, valahol igazad is van, ebben legalább is egyet tértünk, de Jób könvvében (fleg az Úr kérdéseiben) olyan szintű kijelentés és bölcsesség van elrejtve, amit a magadfajta fel nem foghat, értemmel fel nem érne.
(meg úgy általában a teljes Írásban is...)
Kik mindenkor tanulnak, de az igazság megismerésére soha el nem juthatnak.
2 Tim 3,7
Olyan sekélyes ismereteid vannak a láthatatlan világról amiból a látható világ az Isten beszéde által lett, hogy szerintem azzal te inkább ne dicsekedjél!
"Amikor a négerek fehérbőrű norvégok lesznek, a tarkamacska pedig egyszínű akkor fog a Boroskancsó egyenes választ adni..."
Nem azt mondom, hogy rossz ez az átdolgozás, mert legalább látszik rajtad az igyekezet. Öntevékeny vagy és kreatív, de mint az zenébe is inkább én inkább az autentikusat a tiszta forrásút kedvelem.
Nos nézzük, hisz te hoztad fel:
Ebben is próbáljuk meg megválaszolni a két kérdést amit az Úr tesz fel.
(nem a négereknek, hanem a választott népnek inkább...
Elváltoztathatja-é bőrét a néger, és a párducz az ő foltosságát?
Úgy ti is cselekedhettek jót, a kik megszoktátok a gonoszt.
Azért szétszórom őket, a mint hányja-veti a pozdorját a pusztának szele.
Ez a te sorsod, a te kimért részed én tőlem, ezt mondja az Úr, a ki elfelejtkeztél én rólam, és hittél a hazugságnak.
Azért én is arczodra borítom fel a te ruhádat, hogy látható legyen a te gyalázatod!
A te paráznaságaidat és nyihogásaidat, bujálkodásodnak undokságát: a halmokon, a mezőn láttam a te útálatosságaidat. Jaj néked Jeruzsálem! Nem leszel tiszta ezután se? Meddig még?
Elváltoztathatja-é bőrét a néger, és a párducz az ő foltosságát?
(de erre legalább oda van írva a válasz:
Úgy ti is cselekedhettek jót, a kik megszoktátok a gonoszt.
Azért szétszórom őket, a mint hányja-veti a pozdorját a pusztának szele.
Ez a te sorsod, a te kimért részed én tőlem, ezt mondja az Úr, a ki elfelejtkeztél én rólam, és hittél a hazugságnak.
Azért én is arczodra borítom fel a te ruhádat, hogy látható legyen a te gyalázatod!
A te paráznaságaidat és nyihogásaidat, bujálkodásodnak undokságát: a halmokon, a mezőn láttam a te útálatosságaidat. Jaj néked Jeruzsálem! Nem leszel tiszta ezután se? Meddig még?
Jób nem lapított, hanem szent ember volt, aki korának legnagobb bölcsességével rendelkezett. Az ilyen szintű emberek mint a te fajtád, nevetgéltek meg köpködtek, amikor látták a betegségét és a nyomorult helyzetét, amibe sodorta őt a sors ártatlanúl.
Nem úgy tűnt a számukra, hogy ebből a helyzetből valaha még talpra állhat Jób.
Most pedig nevetnek rajtam, a kik fiatalabbak nálam a kiknek atyjokat az én juhaimnak komondorai közé sem számláltam volna. Mire való lett volna nékem még kezök ereje is?
Nincsennek tulzott elvárásaim az egyenes-emberségröl, ez inkább semmit mondó szónoki lezárás volt mint sem mint komolyan veendő. Ahogy a szerecsen elváltoztatja a börét, vagy a párduc a foltjait, ugy tud ő egyenesen felelni.