Minden led sorba van kötve egy ellenállással és külön van tápra kötve. Ahol több led van sorba, vagy párhuzamba kötve, ott elég egy ellenállás a táp és a ledek közé, de ebben az esetben más értékű ellenállat kell, mintha csak egy led lenne. Minél több led van sorba, vagy párhuzamba kötve, annál kisebb elenállás kell, de már a fene sem emlékszik, hogyan kell kiszámolni, hogy mekkora.
OK,nagyon sokat segítettél,köszi! NEkünk igazából nem optikai szempontból lenne fontos,hanem mert ezek a buzi kis égők egyfolytában kiégnek.Én legszívesebben hófehérre csinálnám,eltérő színű mutatókkal! Ha a FAter idegei totál beadják a kulcsot a válatkozó mennyiségű belső fényke miatt,akkor mindenkéépen megkereskel ;) s
Nem vagyok műszerész, vagy hasonló, de ehhez nem is kell szaktudás. csak forrasztani kell. Tanácsokkal el tudok látni bárkit, de nem tudok elvállalni ilyen melókat. Nem merném máséval is megcsinálni. Így, ha elbaxok valamit, akkor a sajátomat szúrom el. Meg időm sem lenne rá. A sajátomra is csak azért volt, mert két hétig betegszabin voltam.
A kivitelezéshez egyébként egy forrasztó kell (akár pillanatpáka is jó). Némi forrasztóanyag. És persze kell egy kevés vezeték, megfelelő mennyiségű és színű LED. Minimum annyi ellenállás (kb. 450-550 ohm között), ahány LED van. Kézügyesség.
Sziasztok. A segítségeteket kérném. Nemrég a B vectrám jobb oldali központi zára tönkre ment. Kicseréltem egy bontottra. Pár hétig jól is működött, de aztán az is megadta magát. Gondoltam egyet, átraktam a régit, és csodák csodájára álltába meggyógyúlt, de a bontott azóta sem működik. Valaki tudja, hogy mi szórakozhat velem?
Én úgy hallottam, hogy van, amelyiken igen, de van, amelyiken nem. Nemtom. Én inkább rámenten a biztos infókra, ezért szereztem diagnosztikai csatolót. Így legalább nem csak a hibakódokat tudom kiolvasni/törölni, hanem részletes adatokat tudok lekérni egy csomó cumóról.
segítségeteket szeretném kérni, tőletek annak ellenére hogy nekem zafiram van, 2002-es évjáratú
következő a problémám: van egy ccrt 700as telefonos rádió a kocsimba.
van benne egy autoskártya, ami működik, hálózatot talál én hallok mindent, de engem nem hallanak, csak ha a mikrofonhoz teszem a szám és üvöltök akkor nagyon kifelyezetten halkan szinte hallhatatlanul hallanak...
cseréltem újra a mikrofont és a hibajelenség tök ugyan az..
Koszi! Ez megvan nekem is szerencsere, van benne jo sok adat :) Nekem olyasmi kene amiben az alkatreszet robbantott kepei vannak, jelolve, gyari szammal, stb. Amit autosboltokban hasznalnak altalaban.
Most találtam mégegy progit, amiben a főbb részegységek rendesen benne vannak. A progi az összes autóról tartalmaz infót 1959-től 2006-ig. Nekem a vekihez pl. teljes kapcsolási rajz, megadja a motor elektronikai alkatrészének (vezérlés, szenzorok, stb) helyét. Megadja, hogyan lehet ellenőrizni az adott alkatrészt, hogy jó-e. Hibajelenségeket is felsorol és megadja a hiba lehetséges okait. A progi: Autodata 3.16.
Sajna, nem magyar (angol, meg még egy rakat nyelv).
mumtaz Koszonom a segitseged, lehet igenybe vennem a segitseged kiolvasni a hibat. Most egyelore jonak nez ki, nem csinal semmi rosszat, abban bizok hogy belerohantam valami nagy vizbe es valami vizes lett vagy paras.
A robbantott rajzos progi egy masik projecthez kene, majd 1-2 dolgot fel kene ujitani, csak most eloszor penz kene hozza :)
Csak egy valakit tudok, aki esetleg vállal, és az Aty, akinek van egy kisebb leírás is az oldalán a ledesítésről. Én magamnak csináltam és így az anyag cakli-pakli kb. 500-1000 Ft.
Közben befejeztem a műszeregységet is. Ez kicsit szivatós meló volt, hogy a ledek hol világítanak rendesen. Mások általában az egészet ledekkel csinálják meg, de én egy elég rendhagyó megoldást választottam. Vettem 8 centis PC ventikre való, hidegkatód fénycsöves ventirácsotkat. Ezekben egy nagyobb és egy kisebb fénycső van. KÉP: Ventirács KÉP: Ez itt maga a világító ventirács
Ezekből a fénycsövekből három kicsit és egy nagyot tettem a műszeregységbe. Ezek világítják meg magát a számlapot KÉP: A fénycsövek a helyükön
LEDeket ragasztottam be, hogy a piros jelzések a számlapon valóban pirosak legyenek, mert a kék háttérvilágítással ezek valami sötét akármik lennének, csak nem pirosak. LEDeket tettem be még néhány helyre, hogy a mutatók is pirosak legyenek. KÉP: A LED-ek a helyükön
Végezetül az egész cucc a helyére került. Bár a piros és a kék világítás keveredéséből a mutatók inkább rózsaszín fénnyel világítanak, de szerintem jó lett. Persze van némi hiba, amit nem tudtam kiküszöbölni, hogy a piros ledek néhány helyen a számlapot is megvilágítják. Ez főle a hőfokmérő ikonjánál látszik. KÉP: A végeredmény
Elvileg az OPEL TIS lenne, de az nekem nem ment. Nem tudtam előhozni benne a robbantott ábrákat, pedig állítólag van benne. Esetleg még az OPEL EPC, amiben az egyes megvásárolható részegységek vannak. Asszem azokat is meg lehet nézni, ha külön megvásárolható alkatrészekből álló részegységről van szó. Voltaképpen mit szeretnél?
Hibakódot ki tudok neked olvasni, ha eljösz újpestre.
Igaz-igaz, most csak az a bajom hogy nem merem hidalni a csatikat hogy kivillogtassam, mert vagyok biztos benne hogy jot hidalok :) Annyira jatszani meg nem merek vele, felek hogy kisutom az ECU-t vagy valamit - az lenne a jo vicc :)
Azt elfelejtettem írni, hogy a műszeregységet még el sem kezdtem. Kék edekkel valahogy nem jó, mert nem kaptam olyan ledet, ami nagy szögben szórja szét a fényt. Anno PC moddolós időszakomból tudtam, hogy a gépekbe szánt fénycsövek jó fényt adnak, ezért próbáltam hajlékony fénycsövet szerezni, mert azzal faszán egyenletesen meg lehetett volna világítani a műszerek számlapját hátulról. A hajlékony fénycsőre mindenhol azt a választ kaptam, hogy kifutott termék és nem lehet kapni. Próbáltam normál, merev, 10 centis CCFL csövet szerezni, de az sincs sehol. Hihetetlen. Moddolós időszakomban meg nem volt olyan számtech bolt, ahol ne lett volna rogyásig.
30 centist még árulnak, de azt a hajamra kenhetem. Valószínűleg marad a led. És azt hiszem, hogy a számlap piros lesz, a mutatók pedig kékek, mert a piros led elég jól szétszórja a fényt. Eredetileg fordított lett volna az elrendezés, de kék ledból rengeteget kéne berakni, hogy megfelelően egyenletes legyen a fényeloszlás.
Azt nem tudom hogy ki lehet-e mérni multiméterrel, bár nem sok bizodalmam lenne hozzá, viszont igen sokáig tartana, mire végigmérnéd az összes jeladót, arról nem beszélve hogy van olyan, amihez hozzá sem férsz valaminek a lebontása nélkül. Pl. a vez.tengely jeladó, vagy a főtengely jeladóhoz le kell venni az ékszíjat, a vezérműburkolatot, meg még ki tudja mit. Amúgy mi a gondod a hibakód kiolvasással?:)
A ledesítés ügyében talán Aty oldalát tudom ajánlani. Ott elég részletes leírás van róla, bár a klímakonzol és a környékén található kapcsolókról pont nincs leírás, viszont a világításkapcsolóról és a műszeregységről igen. Én onnan csak ötleteket merítettem, illetve a klímakonzolt saját megoldással csináltam meg.