Max. 50 embert érintene így, a vonalon dolgozó vasutasokat és családjukat.
"súlyos gazdasági válságban lévő területeket sodornál az abszolút csőd szélére."
Ez hangulatjavító volt, köszi :)
"a mohácsi kikötő elkészülte után hasznossá válhatna."
Jajj, ne....... Mégis, mit szállítanál a 62-es vonalon a mohácsi kikötőbe?...
"Érdemes lenne azon is elgondolkodni, hogy az időnként 10-20, ritkán 60 km/h sebességgel döcögő, lepukkant Bz-k helyett normális pályával és vonatokkal próbálkozni"
Érdemes lenne inkább azon elgondolkodni, hogy ez mibe kerülne, és mennyit hozna a konyhára. Nagyságrendi különbségek vannak.
"ésszerű menetrenddel konkurenciát lehetne állítani a Volánnak"
Van fogalmad arról, hogy hány busz közlekedik a 62-essel párhuzamosan, és hogy ezeknek mekkora az utasforgalmuk? Bizonyára nincs, hiszen ha lenne, nem írnál ilyen sületlenségeket.
"egy Harkányba vagy Siklósra esetleg Villányba igyekvő turista is inkább vonatra szállna."
valami legalább döcögős fejlődést kellene már végrehajtani a távolsági közlekedésben
Egyetértünk. De ezt sem lehet elválasztani az elővárosi közlekedéstől, mert úgy kell "belőni" a távolsági vonatok menetvonalát is, hogy az elővárosi vonatoknak is legyen helyük, azaz lényegében majd minden elővárosi vonalon csak úgy lehet előbbre lépni, ha hozzányúlunk a távolsági forgalomhoz is.
Ez igaz, nem kell mindehol egyformán beavakozni. A 70-es az ténleg eyedi eset. De a 100-ason (Bp-Cegléd-Szolnok) már csúcsidőben működik a rendszer. (Félóránként helyi szemáélyvonat+zónázó.)
Csúcsidőn kívül kellene kiterjeszteni a normál személyvonatok működését 30 perces követésüre. Vagy vegyes megoldást kidolgozni.
Pl. Óránként személy Ceglédre. Óránként zónázó kecskemétre vagy Szolnokra.+Óránként személy Monorra.
Kiegészítés: A 140-esen kétóránként mennének újra a gyorsok, és a zónázó abban az órában menne Kecskemétre, amikor nincs gyorsvonat.
Amúgy az sem rossz, ha 25-35 perces követés van. Ha 00-kor meg 25-kor indul vonat, azt is könnyű megjegyezni, és még nagyjából egyenletes követést ad.
de amikor személyvonati menetvonalat kell emiatt a mellékvonalon lemondani, akkor nem jók.
A 23-as vonalon is alaposan összekeverték a menetrendet, és megnövelték a menetidőket. :(
A 130, 135 vonalon addig nem igazán van értelme ütemes menetrendnek amíg min. a 120 és a 140 vonalon is nincs olyan menetrend amihez igazítani lehetne.
A 140-esen eddig azért nagyjából megvolt a kétórás ütemes menetrend, amit a fődroidok, még a 10%-os teljesítménycsökketés előtt, attól függetlenül, voltak olyan kedvesek, hogy tönretették. :(((
Bocs, hogy megint belezavarok a topic életébe, de erre írnom kell valamit.
A 62-es vonalat te bezárásra érdemesnek tartod. Erre én azt mondom, hogy több ezer ember élhetését nehezítenéd meg, súlyos gazdasági válságban lévő területeket sodornál az abszolút csőd szélére. Amíg a Máv állami cég, mérlegelni kell azt is, mit jelenthet egy térségnek egy adott vonal bezárása. Tény, hogy a 62-es jelenlegi állapotában nem kifejezetten hasznos szakasz, de felújítás és a mohácsi kikötő elkészülte után hasznossá válhatna. Érdemes lenne azon is elgondolkodni, hogy az időnként 10-20, ritkán 60 km/h sebességgel döcögő, lepukkant Bz-k helyett normális pályával és vonatokkal próbálkozni (nem kell Desiro, de például az "Iker-Bz"-k megfelelnének a célnak), és ésszerű menetrenddel konkurenciát lehetne állítani a Volánnak, s lehet, hogy egy-egy Harkányba vagy Siklósra esetleg Villányba igyekvő turista is inkább vonatra szállna.
Nem biztos, hogy a mellékvonalak bezárása jót tesz a Mávnak hosszútávon. Rövidtávon költségcsökkentők (és nem kétlem, van egy két vonal amelyet végleg be lehetne zárni), de hosszútávon a rossz, vagy épp meg sem lévő pályák korlátok közé szorítják a Mávot.
Szerintem fog még a Bz fővonalon 2-3 kocsis személyvonatok helyett járni (a mellékvonalról való kiszorulásuk után), néhol már most is van ilyen, és még az idén is lesz néhány olyan vonatpár, ami eddig "kék szerelvény" volt, és Bz-sítve lesz - nagyon helyesen!
Lesz ezekhez a felszabaduló motorokhoz elég pót ? Mert a legtöbb helyen csak a motor vagy eseteg 1 pót pörög. Viszont a fővonara nem árt a 2 pót sem.
A vésztőn is látott viseletes BDzx-k nem tudom forgalomba lesznek állítva újra.
A 130, 135 vonalon addig nem igazán van értelme ütemes menetrendnek amíg min. a 120 és a 140 vonalon is nincs olyan menetrend amihez igazítani lehetne.
"IC és gyorsvonat esetében is. nem szabad és nem is lehet különválasztani őket."
Szerintem sem, csak legfeljebb a menetidőben, mivel a gyorsok több helyen megállnak, ezért hosszabb a menetidejük, ezzel nincs is probléma, inkább a meglévő és a leendő kocsipark IC-színvonalú tisztaságának fenntartásával kellene bánni velük, de szerintem ebben egyetértünk.
M41 2202: Nem utaltál rá, csak a hozzászólásaidból gyakran ezt olvasom ki.
Elnézést. Azért szoktam erre hivatkozni, mert kis hazánkban ez az egyetlen "modern" menetrendű vonal(csoport), ahol a szerelvényfordulóval együtt készült, finomodott a menetrend is.
Nem a fővonalkra gondoltam ezzel a kérdésemmel.
Sejtettem, azért is raktam smiley-t a végére.
De továbbra is állítom, hogy egy bizony számú bejárás és beszélgetés után már nem tud annyira módosulni a véleményem, hogy az befolyásolja a "döntésemet".
Korábbi hozzászólásaidban nem így írtál a véleményalkotásról
Százszor valóban nem kell végig utazni, sokszor a kevesebb több, ha alkalmas helyen figyel és számol az ember. M38-nál egyik sem volt.
Te sem lehetsz tévedhetetlen. Igaz?
Így van. Sohasem állítom az ellenkezőjét, sőt! És mindig elismerem, ha "mellényulok" valamiben.
Szeged-Budapest gyorsvonatok régi kocsijait sem ártana szerintem lecserélni. Vagy egy alapos felújítást eszközölni rajtuk vagy netalántán kitakarítani.
??????
A szegedi Bo-s kocsik az egyik legjobb állapotban levők (nagyon sok egy éven belül fővizsgás kocsi).
A Bmx-k sem olyan rosszak...
Az országban ennél szinte csak rosszabbak vannak...
Ezzel nem értek egyet.
Hagyjuk már ezt az állandó elővárosozást.
Nem, ne hagyjuk, mert a 70-71 kivételével messze nincs kihasználva a benne rejlő lehetőségek. (a 70-esben is van még tartalék...)
Az szépen ütemesen fejlődik
A többi vonalon néhány százalékos bevétel visszaesés van jellemzően...
valami legalább döcögős fejlődést kellene már végrehajtani a távolsági közlekedésben
Egyetértünk. De ezt sem lehet elválasztani az elővárosi közlekedéstől, mert úgy kell "belőni" a távolsági vonatok menetvonalát is, hogy az elővárosi vonatoknak is legyen helyük, azaz lényegében majd minden elővárosi vonalon csak úgy lehet előbbre lépni, ha hozzányúlunk a távolsági forgalomhoz is.
elsősorban a hagyományos mezei gyorsvonatok esetében.
IC és gyorsvonat esetében is. nem szabad és nem is lehet különválasztani őket.
Expresszel eddig kétszer utaztam Szombathely - Bp. Keleti között, nekem tetszett.
Nekem is kellemes tapasztalatom van, ha rajtuk ülök.
Az viszont nekem sem szimpatikus, hogy ennyiféle vonattípus van
Na, ez a lényeg! Majdnem mindenben egyezik a véleményünk, az átlós vonatokat nem feltétlenül erőltetném, az IP-knek (bár nem nevezném őket IP-nek, és nem tenném helyjegykötelessé) egyes viszonylatokban lehet szerepük, de amikor személyvonati menetvonalat kell emiatt a mellékvonalon lemondani, akkor nem jók.
"Elővárosban is alkalmas, gyorsra még jobb. Expressz remélem nem lesz (abszolúte), IC-ben korlátozásokkal alkalmas, ld. GySEV."
Hagyjuk már ezt az állandó elővárosozást. Az szépen ütemesen fejlődik, valami legalább döcögős fejlődést kellene már végrehajtani a távolsági közlekedésben, elsősorban a hagyományos mezei gyorsvonatok esetében. Expresszel eddig kétszer utaztam Szombathely - Bp. Keleti között, nekem tetszett. Az viszont nekem sem szimpatikus, hogy ennyiféle vonattípus van, inkább lenne kevesebb, de jobb és kiszámíthatóbb szolgáltatással. Nekem mint lajikus utasnak tökéletesen elegendők lennének: IC (a főváros és a megyeszékhelyek között), az IC-khez pontosan és kiszámíthatóan csatlakozó helyi személyvonatok (az IP-ket kivonnám), távolsági gyorsvonatok: főváros - nagyobb vidéki nagyvárosok közé, valamint fejleszteni kellene a vidéki nagyvárosok közötti összeköttetést átlós gyorsvonatok közlekedtetésével.
"Szerintem Nagykanizsára kerülnek, mert a dunántúli távolsági és elővárosi forgalomban volt legrégebben a kocsikban minőségi javulás."
Szeged-Budapest gyorsvonatok régi kocsijait sem ártana szerintem lecserélni. Vagy egy alapos felújítást eszközölni rajtuk vagy netalántán kitakarítani.
M41 2202: Szerinted az ország vasúthálózata csak a 70-71-es vonalakból áll
Szerinted utaltam én erre valaha is?!
vagy más vonalakon is utaztál-e már több százszor
Igen. Pl. 80, 100, 150, 30, 40. :-)
hogy véleményt alkothassál azok utasforgalmáról?
Nem kell több százszor utazni rajta, hogy véleményt alkossak róla. És még az is lehet, hogy nem is tévedek :-)
A másik, hogy nem feltétlenül kell utazni egy zsákvonalon, elég figyelni az átszálló forgalmat a fővonalra, meg beszélgetni az állomási, vonali dolgozókkal, esetleg a térképre is ránézni...
Sorolj néhány vonalat, ahol már több százszor utaztál és bezárásra érdemesnek találtad?
Több százszor ugyan nem, de több tucatszor utaztam pl. a 151-esen, és az alsó szakaszát bezárásra érdemesnek tartom, mert így a felső részén egy kétórás 150-es ütemhez meg lehetne pörgetni a Bz-t.
A 62-esen valóban csak 4-szer utaztam végig, de nem is kell többször, hogy véleméynt lehessen alkotni róla..
Honnan tudod, hogy Ő hányszor utazott már azon a vonalon?
A leírásai alapján lehet tudni, hogy a zónázó rendszer bevezetése óta elvétve járt csak a vonalon.
A több száz utazásnak nem is a száma a lényeges, mert pl. ha kimentem RP-ÚP állomásra, hogy a csúcsban, vagy akár egész nap utast számoljak, akkor az egy utazásnak számít, de tucatnyi vonatról lett így információm.
ezek a kocsik mely vonalakon várható, hogy megjelennek majd és hogy milyen típusú vonatokban (gondolom elsősorban távolsági közlekedésben gyors, expreszz, esetleg IC?).
Na, egyenlőre még várjuk ki, hogy megjöjjenek...
Szerintem Nagykanizsára kerülnek, mert a dunántúli távolsági és elővárosi forgalomban volt legrégebben a kocsikban minőségi javulás.
Elővárosban is alkalmas, gyorsra még jobb. Expressz remélem nem lesz (abszolúte), IC-ben korlátozásokkal alkalmas, ld. GySEV.
ezek a vonatok a Szeged - Hódmezővásárhely - Orosháza - Békéscsaba - Gyula - Sarkad - Kőtegyán útvonalon fognak közlekedni a belföldi részen.
Szerintem igen.
A járatok lebonyolításához a 63-41-eseket fogják alkalmazni vagy Csörgős szerelvények fognak járni?
Nem hinném, hogy a román mv-k lenne típusismeretük az uzsgyikra, illetve, hogy a MÁV-os mv-k kijárhatnának Nagyváradig, ezért a tippem: a kék kocsik + mozdony verzió. Nagyszalontára még talán átjárhatnak a MÁV-os vezérek, de erre sem vennék mérget.
Mit értesz Tiszántúlon? Ez elég tág fogalom. Konkrétan mely vonalakra?
Konkrétan az összesre, ami nem Dunántúl (80-155).
Az elvi váza már régen elkészült, ami azóta finomodott, de még szerintem is van még mit finomodnia :-))
M38: Aki szerkeszti a menetrendet az bármit csinálhat legfeljebb fegyelmit kap a SZESZA megrendelése nem áll teljes mértékben a valósággal, Sajnos.
Nincs igazad. A menetrendes sem csinálhat mást, mint amit a munkaköre lehetővé tesz neki. Nem védem a rendszert, de amíg ez van addig a játékszabályokat számon lehet kérni mindenkin.
Persze lehet feszegetni a szabályok megszabta határokat, akár még be is jöhet egy-egy ilyen partizánakció, de nem kell zokon venni, ha az ember fejére koppantanak érte... (Ismerem a teljes történet, annak ismeretében írok.)
de Vgyörknél csak az lehet(ne) ha a órákig ácsorgó inga nem Hatvan Hatvan Hatvan állomásig közlekedne. Hnem Vgyökön át Gyöngyösig.
Az ütemes menetrendben egyetlen inga sem ácsorogna órákat... A Hatvanba érkező ingáról át lehet szállni a gyorsvonatra (erről szól a pók), és arról lehet majd átszállni a csatlakozó vonalakra. Ha tovább közlekedne az inga is, akkor 1 óra múlva, vagy pláne 11 perc múlva nem tudna Hatvanból egy másik vonatként megindulni.
Nyilvánvaló, hogy egy sűrített menetrendben nem lehet megengedni a jelenlegi pocsékló eszközfelhasználást.
nem a dijszabásnak hanem a település település távolságnak kell azonos HUF nak lenni
Minden esetben nem lehet, de az 1-2 km-es eltérést és az emiatti km-övezet ugrásokat virtuális km-megállapítással lehet korrigálni.
Elővároson sok pénmz bukik a MÁV
És a mellékvonalakon? ;-PP
Itt is azt tudom mondani, hogy a mellékvonalakról felszabaduló jv-kat nem kirúgni kell, hanem az elővárosban dolgoztatni, akár minden 2. kocsira jusson egy jv.
A jogos menetdíjakat be kell gyűjteni, jelenleg tényleg sokan bliccelnek.
Dijszabási kilométerek Egerbe 142 km a busznál 129,8 nem azonosak.
Ez már túl nagy eltérés ahhoz, hogy ezt azonos szintre kellene hozni.
Egerbe buszoztál is? Mikor hányszor?
Nem szoktam felírni.... Legutóbb kb. 2,5 hónapja. Az 5502-es későn érkezett volna, az 5510-es túl korán indult, a busz megfelelő volt. Kicsit kalandos utazás volt, negatív tapasztalatokkal, álldogálással, de akkor és oda vitt, amikor nekem szükségem volt rá.
Kiváncsi vagyok a 80 81-87 projektre, mert sok konfliktus lesz tuti.
Egyetértünk, a vácinál is volt, itt hatványozottan több lesz. Majd meglátjuk.
Devecz Miklós azt nyilatkozta, hogy 300 db 15 éves használt német kocsit szerez be a közeljövőben a MÁV. Az lenne a kérdésem, hogy ezek a kocsik mely vonalakon várható, hogy megjelennek majd és hogy milyen típusú vonatokban (gondolom elsősorban távolsági közlekedésben gyors, expreszz, esetleg IC?). Ha valaki tud erről részleteket írja már be ide. Köszönöm
Délvilág (2005.06.09. 3.oldal):
Matéczné Németh Ágnes nyilatkozatában jelezte egy pár Szeged - Nagyszalonta és egy pár Szeged - Nagyvárad beállítását a decemberi menetrendváltást követően, mely az eurórégiós hálózat bővítéséhez kapcsolódik. Gondolom ezek a vonatok a Szeged - Hódmezővásárhely - Orosháza - Békéscsaba - Gyula - Sarkad - Kőtegyán útvonalon fognak közlekedni a belföldi részen. A járatok lebonyolításához a 63-41-eseket fogják alkalmazni vagy Csörgős szerelvények fognak járni? Ha erről van valakinek bővebb információja írjon ide. Előre is köszönöm a majdani válaszokat.
Aki szerkeszti a menetrendet az bármit csinálhat legfeljebb fegyelmit kap a SZESZA megrendelése nem áll teljes mértékben a valósággal, Sajnos.
Minden vonal más és más Mert a Káli Pókhálós eseteket kiemelted, oké ott + - 9 perc de Vgyörknél csak az lehet(ne) ha a órákig ácsorgó inga nem Hatvan Hatvan Hatvan állomásig közlekedne. Hnem Vgyökön át Gyöngyösig.
Másik dolog Gyuri nem a dijszabásnak hanem a település település távolságnak kell azonos HUF nak lenni ez segít majd közös rendszerben gondolkodni!
Elővároson sok pénmz bukik a MÁV az olcsó jegyek miatt + ehhez hozzá jön az hogy ahol nincsen jegyeladás onnan szíveseben bliccelnek az utasok legáisan ha nem jön a JV. Ha meg egy távolabbi üzetben kell venni jegyet venni az is gond a elször arra járó meg se találja és ha az a bolt is bezár akkor megint lehet potyázni.
Dijszabási kilométerek Egerbe 142 km a busznál 129,8 nem azonosak.
"Engedd meg, hogy azt mondjam, hogy több százszor többet utaztam, figyeltem a 70-71-es vonalak forgalmát, mint Te. Tehát nem fogadom, nem fogadhatom el a megjegyzéseidet. Lentebb leírtam az utasszámokat, azaz csak a fizető utasok számát! Számolgass belőlük!"
Szerinted az ország vasúthálózata csak a 70-71-es vonalakból áll, vagy más vonalakon is utaztál-e már több százszor, hogy véleményt alkothassál azok utasforgalmáról? Sorolj néhány vonalat, ahol már több százszor utaztál és bezárásra érdemesnek találtad?
"Nem kell irigykedni a váci és a veresi sikerekre, mert erre alapozva lehet(ne) elérni azt, hogy más vonalakra, távolságiakra is kiterjesszék az ütemes menetrendet, átszállási struktúrákkal."
Ez mikorra érhető el, mert mintha most ülnétek a babérjaitokon. Folyamatban van már a többi vonalra is az ütemes menetrend? Mely vonalakat érintheti első körben (dél-alföldi vonalak benne lehetnek ebben, pl. 130 Szolnok - Hódmezővásárhely, 135 Szeged - Békéscsaba)?
M38: Kell IC Egerbe csak az idegenforgalmilag értékelhető időszakba!
Egy ütemes menetrendi struktúrába nehezen illeszthetőek bele újabb vonatok, pláne időszakos közlekedés esetén. Illetve nehéz hozzá kocsikat és gépet keríteni, és elég bizonytalan a várható hasznossága (ld. még először a meglévő utasok megtartására, illetve a könnyen megszerezhető utasokra kell koncentrálni a meglevő eszközeinket).
Egyébként anno volt több IC is Egerbe, siralmas kihasználtsággal. Az már egy sajnálatos dolog, hogy a megszüntetések során talán a leginkább kihasznált, vasárnap esti diák IC is megszűnt. Ezt hibának tartottam akkor is.
A vonatokon a 30 ast átsorolnám részben kétvágányú mellékvonallá Szabadbattyán-Budapest között tegnapi teljesítménye alapján tuti , mert a tapolcai +19 el indult Érd alsón már +31 volt.
Tárnok Érdi alág Martonvásár bejárat stb megfogtak egy párszor minket.
Érd elág és Érd alsó nincs egy vonalon. Szerintem Érd felsőn át mentettek, ami nem a 30-as, hanem már a 40-es vonal. Tegnap késő délután bizt.ber zavar volt Nagytétény állomás közelében az ipvg.kiág-nál, emiatt több vonat is kerülő útirányon ment ÉRd felső felé, amitől a felső pálya dugulhatott be, ezért nőhetett a késésetek.
Ha fővonalra raksz Bz-t akkor eddigi nem tul gusztusos állapotuk a összefirkált redves NBHV alá fog zuhanni sajnos.
Ugyan nem tudom, hogy mi az a NBHV, de nem látom az összefüggést a fővonalra kerülés az állapotromlás között.
Másik gond Egerbe 3 kocsis vonat megy ami pár esetben kevésnek bizonyul! Tudsz róla?
Igen. De nagyon ritkán van 3 kocsi, jellemzően 4 kocsi megy, csak ha ki kell belőlük valahol sorozni egyet, akkor azt néha elég nehéz visszapótolni (eltérő honállomások miatt). Reggel az 5510-es suliidőben vannak viszonylag sokan, de zsúfoltnak csak Füzesabony után lehet nevezni a vonatot.
Az 5506-tal más a helyzet, ott sokan elővárosi forgalomra veszik igénybe, emiatt van Hatvanig zsúfoltság, de nem érzem elviselhetetetlennek.
Hétvégén van nagyobb gond, pl. szombat reggel a 5500-n a 4 kocsi kevés, 5-tel néhány álló utassal már elviselhető lenne. Hétvégén délután páratlan irányban 5503-5501-ra is +1 kocsi legalább kellene. Szoktam utazni ezekkel is.
Sajnos én faiparban dolgozom
Értem én, hogy Neked ez probléma, de ezt még ne általánosítsd minden szakmára! a tömegközlekedésnek a tömeggel és nem annyira az egyéni igényekkel kell törődnie.
Az a gáz tudod hogy az utak "lerohadtak" a gyomrom érzi az a sok rázkódást aminek vonaton nyoma sincs
Hát... Néhány napja a martonvásári gyorsítottal csináltam négy fordulót, hát tudod... Néha úgy éreztem, mintha macskaköves úton mennénk, ami meg-meg volt fejelve egy-egy bukkanóval...
Nekem az se tetszik a volánnál hogy az első jártatot pestre 5 perc hijján nem érem el, a legutolsót meg ha a 20.45gyorsjárat lenne akkor elérném az utolsó 22.45 -öst.
Az utóbbit nehezebben tartom kivitelezhetőnek, mert akkor a kisebb megállókra utazóknak is kellene indítani egy járatot, viszont a reggeli buszotokat esetleg 5 perccel lehetne korábbra hozatni, ha falubeli az egyik volános főnök, magyarázd el neki, talán tud segíteni. Egyszerűbb feladat, mint megreformálni az egész országban a vasúti menetrendet :))
Ezek az emberek önként vetteék igénybe a vonatpótlót és önként ültek a padlón ha már nem volt hely.
Vonatpótló???
BP-Eger között már én is utaztam állva buszon (vonaton is) nem is egyszer, egyik sem kellemes.
Aki fél a vonalbezároktól az fél a monopóliumok kialakulástól attól hogy 1 cég azt csinál amit akar utasokkal.
Miért félsz a volánoktól? A MÁV-tól miért nem? A MÁV is levehette napi 3 vonatpárra a szolgáltatást sok mellékvonalon, ehhez képest a volán még sűrűn is jár...
Csak azért, mert attól félsz, hogy kevesebb buszjárat lesz, mint jelenleg vonat a vicinálison, ne tartsuk meg a vonatokat... Hanem legyen bebiztosítva a rendszerben, hogy a megtakarításból jusson pénz a volánnak, hogy lássa el ezen települések közlekedési igényeit (ne vasúti vonalpótlózzon)
v_peti: A 8. sz. főút városi átkelási szakaszán lévő vasúti híd átépítési költségét így akarták megtakarítani.
Nagyon helyes, hogy komplexen gondolkodtak. Rossz ellenpélda a mezőcsáti vonal feletti M3-as felüljáró. Annak a pluszköltsége is egy soha meg nem térülő beruházás...
Nem járnak vonattal? Mióta? Eddig úgy tudtam, hogy vonattal járnak. Ezekszerint fogalmuk sincs arról, hogy milyen szép vonalvezetése van ennek a vonalnak. :(
Nem a 11-es vonalról írtam, bár ott sincs szerintem elég turista, hanem más vonalakról, amikre úgy hivatkozol, hogy "kiváló turistaforgalmú"...
Egy vonat azért több busz utasait is el tudja vinni, így már nem olyan gazdaságtalan.
És jó az utasnak, hogy a sűrűn járó busz helyett a ritkán járó vonathoz kell igazodnia? Ha nem jó, akkor miért köteleznéd rá?
Ráadásul nem kell dugóban araszolnia.
Szerintem BP-en kívül igazán jelentős dugó nincs, és itt a teljes eljutási időt kell összehasonlítani: lakástól a munkahelyig. A vonatnál messzebbre kell sokszro menni az állomáshoz/tól és a pályasebesség sem egetrengető sok helyen...
Szóval a dugókat kvázi lassújelként kell felfogni (ami ráadásul csak "ideiglenes" és nem egész nap, mint a vasútnál).
Ilyen intézkedések:
-napi 5 helyett 8 Bz
Nem biztos, hogy túl sok utast hozó intézkedés, mert az utazások jellemzően a csúcsidőben zajlanak, ott pedig plusz eszköz nélkül nehéz újabb járatot indítani.
Ennek ellenére mindig is támogatom, hogy használjuk az eszközeinket, ne álljanak.
-ráhordó buszjárat
Ezt nehéz pontosítani, hogy mit jelent. Milyen körzetből, vagy adott település belüli ráhordásról van szó (hol húzzuk meg a határt)? Illetve ne felejtsük el megnézni a T. utas igényét: örül-e, ha egy közvetlen járatról átszállásra kényszerítjük, adott esetben egy zsúfolt járatra (a megszerzett ülőhelyét elveszti), ami nem is odaviszi a városban, ahová a busz eljuttatná, tehát sok esetben az utas rosszabbul járna.
-ha egy településen elönytelen helyen van a vasútállomás, akkor ha van rá lehetőség, akkor érdemes a település másik részén egy megállóhelyet létesíteni. (Van vele némi papírmunka, de a fenntartási költség az minimális.)
Hát, van úgy, hogy nem lehet sokkal jobb helyre rakni a másik megállóhelyet, mert nincs közelebbi pont a településhez... (pl. a 20-ason hová tennéd Veszprém mh-t?)
Jó, tudom, Eplény mint "örök példa" jelen van, de attól még nem lenne sokkal több utas a vonalon...
-rugós váltó; ez nem olcsó, de ha 2-3 fő dolgozik egyidőben az állomáson, akkor ez a jobb megoldás, mint az állomás visszafejlesztése, és így a vonatkeresztezési helyek számának csökkenése, és az ebből következő rosszabb menetrend
Nem feltétlenül jelent rosszabb menetrendet a keresztezési helyek csökkentése, ha ott kerül megszüntetésre, ahol pl. egy ütemes menetrendből adódóan nem is kerül kereszt...
A 2-3 főnél számoljunk 3*4=12 dolgozóval, tehát évente a megspórolható fizetésük legyen nagyjából 12*60.000*12=8.640.000 Ft, vegyük ennek a dupláját a mindenféle adókkal és kiegészítő juttatások miatt, tehát 17.280.00 Ft/év megtakarításnál járunk (a rugós váltók karbantartóitól most tekintsünk el), tehát kb. 4-7 évnek kell eltelnie, amíg megtérül a beruházás (minimum két váltóra szükség van, hogy ne kelljen tolatni is még a kereszteknél).
Biztos, hogy sok helyen megéri?
-menetrendi mezők helyett viszonylatokban való gondolkodás
Egyezik, de ez fővonali probléma is.
-A menetrend felülvizsgálata, és annak eldöntése, hogy a szerkesztésnél a jó csatlakozásokat vagy a műszakosok igényeit priorizáljuk. (Ahol jóval több az utas.) Ha közel azonosak az igények, akkor az ésszerű kompromisszumokra kell törekedni, Ez vonalanként eltérő lehet, sőt egy vonalon belül is lehet több vonalszakasz eltérő funkcióval.
Ez naivitás. Mindenhová nem lehet jó menetrendet csinálni a vasúton, az ütemes menetrend sem csodaszer, és nem csak azért, mert adott esetben a hivatásforgalomhoz nehezen illeszthető, ha a távolsági forgalomhoz (BP felé menő gyorsvonatok felé) csatlakoztatjuk.
Pl. a sokat emlegetett 80-as ütemes menetrend esetén az IC "keresztek" Füzesabonyba kerülnének, ahol a váci pókhoz hasonlóan előtte beérkeznek a castlakozó személyvonatok. A gyors/sebesvonatok Hatvanban is "találkoznának", tehát ott is ki lehet alakítani azt, hogy óránként legyen Startján és Szolnok felől/felé állandó csatlakozás.
Na, de mit lehet Vámosgyörkön és Kál-Kápolnán csinálni. Ők a "pókoktól" 15, illetve 9 percre vannak. Ha pl. Vámosgyörkön a BP felé menő vonathoz csatlakozunk (én ezt tartom inkább helyesnek), akkor a másik irányba kb. 40 percre nő majd a csatlakozás (vagy fogalmazzunk úgy, hogy 20 perccel korábban elmegy egy vonat Fabony felé)...
Kál-Kápolnál pedig ha BP felé optimalizáljuk (5-10 perc) a csatlakozást, akkor Füzesabony felé lesz 40 perces átszállás...
Melyik ujjunkat harapjuk meg?
Ez szerintem nem cigányoszás.
Hadd ne keressek vissza....
Ahol nem szedték fel, ott meg sok helyen benőtte a gaz, tehát nincs igazi sínmegőrzés. ) Ld. Pécsvárad-Palotabozsok)
Miért is kellene megőrizni, van velük valami célunk?
87-es felső szakasza. Kisssé lassú, főleg Királd é Putnok között, pedig ott nincs tele sem nagy emelkedőkkel, sem hidakkal, sem kissugarú ívekkel.
És itt sincs turistaforgalom, ugyan miért?
Ha itt hajtánypálya lenne, akkor mennyien jönnének, milyen egyéb programokat kellene még mesterségesen még idetelepíteni?
sőt tiszességes vasúti pálya esetén egyenesen versenyképtelenek lennének.
Ezzel sohasem vitatkoztam, csak azzal, hogy szerintem ez nem áll arányban az elérhető haszonnal. Ha majd olyan gazdasági helyzetben leszünk, mint pl. Svájc, uccu neki, csináljuk meg a pályát!
Álmodozni azért szabad, főle addig, amíg a dologk nem mennek jó irányba.
Én nem úgy látom, hogy nagyon rossz irányba mennének a dolgok.
Mehetnének sok mindenben jobb irányba, de ez még nem azt jelenti, hogy a lehetőségekhez képest abszolút rossz irányban állnának a dolgok.
Igen, ha olyan koncepció készül, aminek a célja, a vonal kiváltása, és nem fogalkoznak azzal, hogy esetleg kis beruházással is lehetne jelentős forgalomnövekdést elérni. Sok helyen sikerült a rossz menetrenddel elriasztani az utasokat.
Eltúlozod az utóbbi jelentőségét. Voltak régebben, a közelmúltban is olyan menetrend-módosítások, aminek utasvesztő hatása volt, de nem ez az első számú oka a mellékvonalak utasszám-csökkenésének.
Megérti ICE-pályákat építeni? Megérte a 25-ös vonalat ilyen mértékben fejleszteni, figyelembe véve a jövőbeni fejlesztéseket is? (Főleg a ZEG-Zlövő szakaszra gondolok.)
ICE-ügyben nem tudok nyilatkozni, a 25-ös egyértelműen politikai, katonai okok miatt lett megnyomva, részben feleslegesnek tartom.
Oké, de attól még nem kellen elhanyagolni azokta a terülteket, ahol monopolhelyzetben vannak.
Ha ezen múlik a léte, akkor igen. Még ha ez nem is helyes
Ez nem baj. De pl. ott, ahol szóló Bz megy, napi 5-ször, és egész nap van személyzet, akkor több lenne az utas, ha 8-szor menne a Bz, és akkor a párhuzamos Volán járatok egy része is feleslegessé válna
Napközben a volán is alacsony kihasználtsággal közlekedik, át lehet terelni őket a vonatra, de akkor mit fog a buszvezető csinálni? Neki ugyanúgy ketyeg a munkaideje, mint a mv-nek...
Nem ilyen egyszerű a kérdés... Egyébként én továbbra is Carpy javaslatát tudom támogatni, a csúcsban járjon több helyen csak a nagyobb kapacitású, drágább fenntartású vasút, a szolgálatnak osztott műszakból jönne össze a 12 órás szolgálat, csúcson kívül pedig járjon a busz. Ez természetesen tarifaközösséget feltételez.
Az igaz, hogy koszos vonatra átszállni nem nyerő, de általánosságban nézve teljesen természetes az, hogy egy busz kivisz a közeli vasútállomásra, és onnan vonattal utazik tovább az utas
Hát, valakinek meg az a természetes, hogy fölszáll a buszára és a végállomáshoz viszi... És most Te ettől el akarod téríteni...
Szerintem csak hosszabb távú utazásnál igaz ez.
ellentétben azzal, amikor vonatról vonatra száll át, és a csatalkozás is bizonytalan, vagy a várakozási idő sok, akkor joggak kérdezi, hogy miért nincs közvetlen vonat?
Mert pl. Rákos-Kőfelső-Keleti közé nem igazán lehet már besuvasztani (sokkal) több vonatot.
Amíg nem látom azt, hogy egy adott vonalon mindent megtettek (egy ésszerű határon belül) a forgalom növelése érdekében, addig nem tudok belenyugodni egy vonal bezárásába. De sajnos a MÁV jelenleg nagyon messze áll ettől. :(((
Ez nem MÁV-kérdés. Az állam nem tudja, hogy mit csináljon a MÁV-val és a közösségi közlekedési igények kiszolgálásával.
M38: JELENLEG A MÁV POLITIKAI NYOMÁSRA A Bkv HÉV-je és a VOLÁN árai alatt kínál utazási szolgáltatást veszteséges formában
No, akkor hamarosan örülhetsz, mert ha a folyosúi pletykák igazak, akkor egységesítve lesznek a viteldíjak.
Viszont nem biztos, hogy ebből a vonatok, pláne a vicinálisok jönnek ki jól.
Sokszor szoktam mondani, ha mindenkinek meg kellene fizetnie a buszjegy árát a vonaton, akkor lehet, hogy sokkal kevesebb lenne az utas. Sokan jelenleg azért utaznak a vonattal, mert "mesterségesen" olcsóbb, vagy éppen ki tudja cselezni a vjv-t...
Kell IC Egerbe csak az idegenforgalmilag értékelhető időszakba!
Egyébbként amikor a szellősebb vonatokon 6.20 as IC vagy a 10.25 Gyors mentem fel Pestre akkor jobban éreztem magam.
Busokon két sofőr volt aki fütött is ahideg miatt meg légkondizott/légbefuvózott is.
Sajnos hideg volt az biztos 06.10 -i időhöz képest...
A vonatokon a 30 ast átsorolnám részben kétvágányú mellékvonallá Szabadbattyán-Budapest között tegnapi teljesítménye alapján tuti , mert a tapolcai +19 el indult Érd alsón már +31 volt.
Tárnok Érdi alág Martonvásár bejárat stb megfogtak egy párszor minket.
Ha fővonalra raksz Bz-t akkor eddigi nem tul gusztusos állapotuk a összefirkált redves NBHV alá fog zuhanni sajnos.
Másik gond Egerbe 3 kocsis vonat megy ami pár esetben kevésnek bizonyul! Tudsz róla?
Sajnos én faiparban dolgozom és ha van jogsid akkor lehetet előtte x munkahelyed akkor is felvesznek ha meg nincs akkor " Te hülyegyerek, hát nincs jogsid hogy lehet ez és már fel se vettek, helyett egy béna fasz is kap állást sajnos. Asztalos faiparoséknál sokat kell helyszínre menni mikrovállakozások anyagbeszerzés stb is kell.
Egyszer egy üzemvezetői állást buktam el jogsi miatt. Van olyan üzem ahol nem kell rohangálni, de fásoknál és ahol én dolgoztam mindeig kellett.
Jelenleg csak azért utazok vasuttal busszal, mert a cégem ezt a 67,5% ot fizeti zsebből !!!!!!!!!! nem hivatalosan! és a jegyek alapján ellenőrzi hogy hol voltam stb.
Tegnap 4.32 kor indultam 23.04 re értem haza. Első járat utolsó járat érkezés.
Ha valaki bekavar a közlekedésbe akkor átmenetileg engem is megszívat sajnos.
Az a gáz tudod hogy az utak "lerohadtak" a gyomrom érzi az a sok rázkódást aminek vonaton nyoma sincs, de kénytelen vagyok buszozni is.
Volánok kifulladtak se uj járatok se " kocsi" se pénzük nincs privatizáció előtt állnak.
Mivel a Volán 2 számú vezetője a fauból származik ahol élek /nem itt születtem!/ engedékenyebb Noszvajjal kapcsolatban csak pár zsufolt buisz van , de ez érdek is hiszen töbszáz méteres szintkülönbségek vannak hegyek között és ha tul sok az utas akkor leamoirtizálódik a busz.
Eger 180 m tengerszint feletti magasságú de ahogy a várost elhagyom +50 m emelkedik az ut kanyargós nyomvonal 80 fővel nem nagyon egsézséges extra partot mászatni mert vissza 3 , ben nem nagyon megy a verda.
Ahol élek oda képzeletben se nagyon mehetne vasut, Egerben pedig nem megy ki a busz a vasutra vagy gyaloglok 15 perc vagy helyibusz , de az is 110 Ft vagy bérlet ha buszon akkor 160 ugyhogy sajnos néha buszozok Pestig.
Ott meg egyes járatokon hering van a padlón is szoktak ülni sajnos.
Veszpém Szfehérvárin ugyszintén , de megjegyzem hogy Kőszárhegynek sincs vasutja akkor is csak sietésképp veszem igénybe.
meg vacak a 30-as.
Ugy szoktam ha nyerek 1 órát 5-6 útnál a busszal akkor a másik irányban vonatozok hiszen a ritkább vonatokj átszállások gyaloglások stb miatt a vonat +1 órával több egy 230 km hosszú úton. Én kombinálok.
De kényszerből jönnek az utasok busszal és ülnek a padlón sajnos.
Nekem az se tetszik a volánnál hogy az első jártatot pestre 5 perc hijján nem érem el, a legutolsót meg ha a 20.45gyorsjárat lenne akkor elérném az utolsó 22.45 -öst.
Tehár a 2 busszal vonattal tudok jönni érkezni a 20.15 vonattal vagya 20.00 busszal tudok.
Volán volán jártra kivételes esteket kivéve nem csatlakozik ez is egy gond sajnos.
Tessék beljebb húzodni...!
A képek többsége 50-80 km hosszú szakaszokon történő álló utazást illusztál.
Ezek az emberek önként vetteék igénybe a vonatpótlót és önként ültek a padlón ha már nem volt hely.
Aki fél a vonalbezároktól az fél a monopóliumok kialakulástól attól hogy 1 cég azt csinál amit akar utasokkal.
vaskerék: Nem tudom elhinni, hogy nem érted meg, hogy az összes mellékvonal bezárásával sem javíthatsz a fővonalak állapotán.
Azért próbálkozz meg vele :) Lásd lentebb: a bz-k a fővonali személyeket is pótolhatják akár...
Azt írod, hogy aki csak egyszer utazik egy vonalon, az ne általánosítson, a vonal forgalmát illetően. Te hány mellékvonal pontos forgalmát ismered?
Elég sokét, és csak azokra szoktam kimondani a magam "halálos ítéletét", amikről van személyes tapasztalatom is.
Mert nekem bebizonyítottad, hogy a megszüntetett 64-es szakaszról nincsen semmi tapasztalatod.
Ez sem nyert...
A Baja felé tartó buszok olyan zsúfoltak, hogy azokra Pécs után már nem lehet felszállni, vagyis a busz nem pótolta a vasutat.
Jajj... Keress rá FOMA hozzászólásaiban erre a témára. Többször is kifejtette már, kiszámoltuk, hogy egy átlagos hétköznap egész nap van annyi utas, ami egy komolyabb vonatot megtöltene...
A Bz-döglések idején pedig többször is láttam a hajnali vonatot 5-10 fővel megérkezni Dácsia+Bzx összeállításban... Nagyon ritka, amikor a szóló motor nem elég oda...
Évente többször járok "hivatalból", illetve közlekedésbarátként Pécsen, és ha nem is utazom körbe mindegyik vonalat, de a "mértékadó" időpontokban meg nézem a vonatok terhelését.... Elszomorító...
v_petinek igaza van abban, hogy lehetne plusz utasokat nyerni egy újfajta menetrendi struktúrával, mindenféle beruházás nélkül. Ezzel egyetértek.
Az, hogy 4-5 ember kedvéért buszjáratot indítanak hamis állítás, mivel a Volán
vállalatokat privatizálják, és többnyire önkormányzatok tulajdonába kerülnek,
akiknek az igéreteik ellenére nem lesz meg ehhez az anyagi fedezetük.
Remélem, hogy nem kerülnek önk-i tulajdonba, és mint már többször leírtam, a privatizáció, illetve a vicinálisok bezárásakor is ki lehet kötni a megfelelő színvonal fenntartását. És 4-5 ember kedvéért inkább buszt küldjenek, mint vonatot...
Fontosnak tartom, hogy minden településnek legyen elfogadható szinten közösségi közlekedése, de szerintem a napi 3-5-6 vonat, ami valahol a falu egyik szélén megáll nem jobb, mint ugyanennyi (vagy még több) busz, ami 2-3 helyen is megáll a faluban. Miért akartok az ott lakóknak rosszat?! Miért kelljen nekik a fél falut végiggyalogolnia, hogy akár az óránként menő vonattal utazhasson?!
A mellékvonalak bezárása nem a közeljövő aktualítása.
Nem nyert. Itt van a kertek alatt, csak nem akarod észrevenni.
A probléma akkor lesz, amikor a Bz-ket ki kell vonni a forgalomból, mert akkor legalább 200-250db négytengelyes új motorvonatra lesz szükség (pl: BR 640).
Előbb lesz szükség a Szilik pótlására, mint a Bz-kére, és az nagyobb falat és fontosabb lesz.
Szerintem fog még a Bz fővonalon 2-3 kocsis személyvonatok helyett járni (a mellékvonalról való kiszorulásuk után), néhol már most is van ilyen, és még az idén is lesz néhány olyan vonatpár, ami eddig "kék szerelvény" volt, és Bz-sítve lesz - nagyon helyesen!
Ekkor már meg lesz az indok vonalbezárásokra. Ma még nem...
Már 15 éve lett volna indok jó néhány mellékvonal bezárására.
Szerencsére további gát, hogy a vonalbezárások hírére, mindig lesz elég tiltakozó önkormányzat, és lakossági aláírás. Vagyis a "vonalbezárók" legjobb, ha
úgy tíz évre lehűtik kedélyüket a témában.
Dugd a homokba a fejedet, ha úgy kényelmes Neked, csak kérlek, hogy ne csodálkozz akár már néhány hónap múlva...
Sokakkal szemben én 2006 előtt is reális lehetőséget látok néhány vonal bezárására. Ezzel tesztelni lehetne a reakciókat, és meggyőződésem, hogy nem lesz tömegek, akik tiltakoznának pl. a kondorosi, a romhányi vonalon a személyszállítás beszüntetése miatt, és akkor a politikusok nem fognak félni attól, hogy később bátrabb lépéseket tegyenek.
És azt is sokszro leírtam már, hogy jobb, ha szakmai szemmel történik meg a bezárandó vonalak kiválasztása, és nem az lesz, hogy az önk-i választásuk után majd minden Bz-s vonalat becsuknak...
Nem szabad minden méternyi mellékvonalhoz ragaszkodni, mert "aki sokat markol, keveset fog"-elv alapján sokkal több olyan vonal fog belekerülni a "leves"-be, amiken szerintem is érdemes lenne fenntartani a forgalmat.
Bizony az igaz, hogy akinek nincsen jogsija, és autója az ma már másodrendű állampolgár. Én is ilyen állampolgár vagyok, mert nem vezethetek, ami 18-20 éves
koromban nagyon fájt. Ennek egészségügyi okai vannak (epilepszia).
Igen sajnálom, hogy nem lehet jogsid, de ezért még ne érezd magad másodrendűnek. Én sem teszem.
Bizony az igaz, hogy akinek nincsen jogsija, és autója az ma már másodrendű állampolgár. Én is ilyen állampolgár vagyok, mert nem vezethetek, ami 18-20 éves
koromban nagyon fájt. Ennek egészségügyi okai vannak (epilepszia).