Már akartam kérdezni: Hogy-hogy a 'B' veki topicba jársz? Az az oka, hogy bömös helyett 'B' vekit szereted, vagy csak azért, mert van a családban és tetszik, vagy mi? Nem rosszallásból, csak nem értettem ezt a nagy mértékű elhivatottságot. :D
Egyébként még nem biztos, de lehet, hogy megyek veszprém felé hétvégén. De nem 100%.
Bemegy egy férfi a kocsmába, leül kényelmesen egy asztalhoz, jön a kocsmáros, mire ez: "Egy rántotthúst meg egy sört! A BMWésnek meg a rohadt kurva anyját - Pfuj!" és köp egy hatalmasat. A kocsmáros meglepődik, de felveszi a rendelést. Míg ez a rendelésére vár folyamamtosan csak ismételgeti: "A BMWés rohadt kurva anyját - Pfuj!" és köp mindig hozzá egy jókora csulát a földre. A többi vendég egyre idegesebb lesz, mire a kocsmáros odamegy a köpködőshöz: "Legyen szíves, hagyja abba a káromkodást meg a köpködést. A végén még elűzi az összes vendégemet!" De ez csak egyre tovább: "A BMWés rohadt kurva anyját!" és csak tovább köpköd: "Pfuj! Pfuj!" A kocsmáros idegesen: "Hagyd már abba! Mi a franc ütött beléd!?" Mire ez: "Hát idefigyelj! Ma reggel a 40 tonnás pótosommal megcsúsztam, és beszálltam az árokba. Kijönni semmi esély. És ekkor egyszer csak megáll egy X5-ös BMWés, a rohadt kurva anyját! Pfuj!" Köp. "Kihúzzalak?" Mire én: "Ha sikerül, bazd meg, esküszöm, leszoplak!"
A fogyasztás sok-kevés kérdéshez szólva:én nem vagyok elengedve anyagilag,tanulok,dolgozom,de a fogyasztás az,amit a legjobban leszarok,mert inkább visszafogom az autózást,de ne kelljen már egy alulmotorizált kocsival küzdeni,mert az megöli azt,amiért jó autót tartani. Szép a linkelt vas,de ennyi pénzem nem lesz mostanában.
Nálam szintén X25XE, csak Calibrában. A fogyasztás így van, azért oda oda lépek neki városban, de 10L felett sose evett. De pályán meg nagyon jól eszik hosszú távon. Azért a motoron kívül az i500 futóművében a fék is nagyobb. 308x25 ös az első tárcsák.
Azért a Calibra, "A" Vectra, "B" Omega V6 motorjánál még ott van a nyamvadt műanyag szelepfedél, ami kuka, mert elvetemedik, s azonnal csere. Át kell tenni B Vekiről, nekem is ez van a Calin. Egyből nem folyik sehonnan se az olaj a szelepfedél alól. Az tény, hogy alul lomha a V6, de egy normális csippel ezzel lehet segíteni.
Nálam szintén V6 van, (X25XE) és szintén nem eszik 10L többet átlagban; városban néha 11, de úton kint behozza mert ott max 8.5et eszik, bár ez is attól függ mekkora éppen a cipőm talpa. :)
Nyilván 2 kategóriáról beszélgettek itt, amikor vectra és omega választása kerül szóba, remélem ezt senkinek nem kell jobban elmagyarázni, ha ennek ellenére a fogyasztás kerül szóba, mint egy lehetséges kizáró ok, akkor ne is gondolkodj omegában. Nekem 2.6 V6 vegyesben 10 lityó, soha nem jutott eszembe, hogy elégedetlen legyek... Itt egy kéziváltós darab.
A BMW-s tesóban ülök jelenleg,ismerem,soha többet diesel BMW :S Egyébként nem lebutított,a BMW-ben 525td néven fut,az intercooler az eltérés a tds-hez képest,az omegások előszerettel nevezik tds-nek a magukét,pedig nem az,egyébként meg egy tds tulajának lenni általában nem olyan felemelő érzés.
A sima 2.5 Veki és az i500 között van különbség a motor-hajtás-futómű vonalán is,vagy csak optika/felszereltség?
3.0 MV6-ból létezik kéziváltós?Az nagyon állat lehet!!!!!! Az ára sehol nincs a kényelemhez képest,igaz,a presztizs is zéró sajnos ezekben az idősebb Opelokban,de nekem az élmény számít igazából.
Holnap lehet,h kerül hozzám egy 94-es CAlibra,ha összejön,tolok róla pár képet és megadom az árát is,mert csak fogni akarok rajta egy kicsit,ha esetleg valakit érdekel,vagy tudtok valakit....akkor holnap megmondom a tutit.CSak akkor hozom,ha hibátlan,mert ki akarok belőle szállni,amennyire jól csak lehet,szóval biztos,h szar nem kerül a házhoz :)
Szerény vélemény nekem 2,5 v6 van csak a viszonyítás miatt!
Az I500 egy limitált széria volt ami drágítja a dolgokat! Alkatrészbe, és ha nincs Profi szerelőd akkor majdnem hogy leköpnek vagy írdatlan összegeketet mondanak még egy rutin szerelésért is!
Nekem csak a generátor ki és beszerelés egy napos munka volt! pl
Az Omega meg szerintem ha hasonlítani akarod akkor az 5 BMW partnere! automatát mindenkép kerüld!
Egyik ismerösnek volt 12l minimum fogy!
És nem egyszerű ezt se szerelni!
abból inkább a dízel mert az lebutított BMW motor!
VAn itt köztünk valaki,akinek van i500-as VEctra vagy MV6 Omega tapasztalata,de a "haveromnak vót és szar mer sokat eszik" kommenteknél magasabb szinten tud a témához hozzászólni? Mostanában gondolkodom ezeken,le kéne váltani a BMW-t.
Végre megtaláltam azt az oldalt ahol leírják, hogy hogyan kell kivillogtatni a hibakódokat. Ha esetleg mást is érdekel itt a link: http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#simtec565
Nem, az szerencsere nem. Az ajtom rohad alul, meg ami gazabb, a teto (elozo tulaj okosan nekicsapta a tetocsomagtartot a szelehez, es ott holyagzik).
Amit lattam az csak a kormanyosszekoto belso gombfej, 1-2 szilent, stabilizator palca.. ilyesmi. Meg van 1-2 dolog amit kene ujitani, de semmi komolyabb hal' isten.
Ugy nez ki megoldodott a problemam, gagyi olasz levegoszurot eleg szar allapotunak talaltam, el volt deformalodva mar, nemtudom mitol... (csak azert volt olasz benne, mert olajcserekor nem volt mas raktaron..) Vettem bele normalisat es azota semmi baja, motor is szepen jar. Letezik hogy nem kapott levegot, a MAP szenzor rossz ertekeket mert es azert dadogott? Mast nem tudok elkepzeni igy hirtelen..
viszont ala is mentem es rémeket lattam, kolthetek ra egy adag penzt :(
Mas: bal 1 ajtom alul felholyagzott es le is jott a festek :(, tudtok jo fenyezot? mennyibe fog ez fajni?
Jajahm. Ez a számítás. :) De az is meghatározza, hogy milyen színű a LED. Asszem, a nagy fényerejű fehérnek a legnagyobb. A nagy fényerejű kékeknek kb 20 mA-t adtam. 12V-ról 3 darab párhuzamba kötött lednek adtam 250 ohm-os ellenállatot. Persze a kékeknek. Kellett is párhuzamba is kötni, mert volt olyan hely, ahol a klíma gombjai túl picik és közel vannak egymáshoz, ezért nem szarakodhattam, hogy mindegyiknek külön ellenállást tegyek be. Szerintem jó lett.
A műszeregységben még majd meggyógyítom a fénycsöves világítást, mert baromi erős a fénye és nagyon fakó kék. Valamint nagyon keveredik a fénye a mutatók piros világításával, amiért a mutatók inkább rózsaszínűek, mint pirosak. Valószínűleg a számlapra belülről egy sötétebb fóliát fogok tenni.
1, sorban van 1-2-3 vagy "n" darab LED. Mivel 1 LED nyitófeszültsége kb. 1,7-2 Volt, ezért sorba kötve a tápfeszből (13 V) le kell vonni a sorba kötött LED -ek száma szerint (n) n x 2 V-ot. A LED áram kb 10 mA, így a sorba kötött LED-ek előtét ellenállása az alábbi: R=(13 V - n x 2 V) / 10 mA
Azaz pl 3 sorba kötött LED-nél : R= (13-3x2) / 10 mA=(13-6 )/ 10 mA= 7/10=0,7
Mivel mA-el osztottunk, ezért az eredmény kOhm-ban adódik, azaz 0,7 kOhm vagyis 700 Ohm. Ez nem sorérték, ezért lehet 680 Ohm helyette.
Természetesen a LED-ek ajánlott árama típus és színfüggő, 10 mA-nél nem szokott kisebb lenni, de elmehet 30-40 mAig is, ez katalógus adat. A nagy áram a LED-et melegíti és egy határ felett azonnal is tönkremehet.
A fenti képletből tetszőleges számú sorbakapcsolt LED-hez számolható az ellenállás. A sorba kapcsolt LED-ek száma 13 V feszültség esetén kb. max 5 ennél több esetén túl kicsi előtét adódhat és "elfogy" a feszültség. Azért számoltam 13 V-al, mert ez kb középút a járó motor és az álló motor akku feszültségének.
2, Párhuzamos LED-ek
Ilyenkor a feszültségből csak 1 LED nyitófeszültségét kell kivonni, de annyiszor 10 mA folyik az előtéten, ahány LED van párhuzamosan kötve.
Tehát: "N" db párhuzamos LED-nél R= (13-2) / N x 10 mA ha N=3 akkor
az R=(13-2 )/ 3x10= 11/30 = 0,366 kOhm A sorérték 360 Ohm tehát ez megy előtétnek.
Itt is lehet játszani az áram értékével, azonos típusú LED-ek kb. azonos áramokat fognak felvenni