Szerintem pont egyszerre irtunk."kiakkumuláltam" jó szó ezt megjegyzem. (habár csak az 5percig tartott mire ki tudtam mondani :-)) Szóval, ha az immonak nincs köze, akkor miért villog gyujtásnál a control ( a motor nem indúl, a benzinszvattyú működik). A vezérlőn lévő össz adat egyezik az enyémmel, kivéve a dátumot. 1 év a kölünbség, lehet hogy ez alatt történt egy váltás amitől már nem kompatibilis a kettő.
Az ebay-on rendeltem egy X18XE-chipet (gondolom, most kikapok tőletek, de ettől a csókátol már sok magyar is rendelt és csak jó tapasztalatuk volt) Szóval egy műszerész haver kiforrasztotta a régit, (már nem először csinált ilyet) új chip bele, de utánna a gyujtást ráadva nem gyulladt ki a controllámpa és a motort se tudtam beindítani. Vissza a régit, de u.ez a helyzet. Egy bontós ismerőstől szereztem kölcsönbe egy ugyanolyan vezérlőegységet, itt kigyulladt a lámpa, de utánna folyamatosan villogott (a motor megint nem indult be). Állítólag a kulcsban lévő immo a probléma, mert más a kód és az új vezérlő nem fogadja el. Szóval itt tartok most.
Shomee:Legfeljebb annyira vágom, amennyit saját tapasztalatból jól kiakkumuláltam. :)
pintern: Kutakodtam kicsit, és én úgy nézem (kapcsolási rajzokat is áttekintettem), hogy az immonak semmi köze sincs a motorvezérléshez. Legalábbis annyira nincs, hogy az egyik cseréje kihatással legyen a másikra. Bár a lopásgátlás érdekében elképzelhető, hogy összekötötték őket, de szerintem kizárt. A lopók is inkább egy immo egységet szoktak cserélni, hogy az autó beinduljon.
De ha már mindenképp cserélni kell az egységet, akkor ki lehet próbálni. Egyébként valóban az a kérdés, hogy mit takar az elcseszett chiptuning. Hacsak nem fizikailag lett elbarmolva a dolog, akkor olcsóbb megoldás az egységben visszaállíttatni a gyári paramétereket.
NEm hiszem,h gondot okozhat.Ne áramtalanítsd le a kocsit,úgy cseréd ki,gondolom,csak pár csavar meg stekker és kész,meg persze kormány le,a BMW-ben így megy. AZtán ha gond van,akkor egy hard resettel (leveszed az akksit egy időre) meg lehet oldani,de majd Mumtaz megmondja,ő jobban vágja az elektromos dolgokat!
Sziasztok! Egy 2000--es évjáratú X16XEL-es Vectram van. Jó kis gép. Egy próbléma van vele: az űzemanyagszínt kijelzőn a mutató állandóan fennakad. Az lenne a kérdése , hogy hogyan lehet a műszerfalat legkönnyebben megbontani, hogy hozzáférjek? A segítséget előre is köszönöm!
Az enyém egy '97-es X20XEV 'B' vectra, amiben még sima bowdenes a gázpedál és nem elektronikus, mint a '99 utáni vekikben. Ebben a tempomat úgy van megoldva, hogy jön egy bowden a gázpedáltól és jön még1 egy állítómotortól. A tempomat elektonikája ezzel szabályoz.
A tempomat kapcsolója egy billenő "kapcsoló" és egy nyomógomb. Ez mind az indexkapcsoló végén van. a billenővel lehet növelni vagy csökkenteni a sebességet, a nyomógombbal pedig ki/be kapcsolni a tempomatot.
Mellesleg nekem a tempomat bowdenje el van szakadva. Csergőnél ez a bowden 22000 kemény magyar forintocska. Ha a tempomatot valaki egy ilyen bowdenes gázpedálos vekibe utólag akarná beépíteni, annak csak az állítómotor és a bowden 110 000 Forint. Az eladó nem tudta, mit is akarok és ezt az árat mondta be. Aszittem, hanyattvágódok.
Megnéztem Epcben. Igaz, hogy csak benzineshez hozza, de annak az ára 12455 Ft.- Hívd fel Csergőéket, s Ők majd segítenek neked. Nehogy neki állj már kokányolni!!!
Bákker. Mi ment el benne? Nekem az előző tulaj lecserélte a tempomatos kapcsolót karral együtt, de magát a kart nem dobta el, mivel mezei kapcsolót raktak be tempomat nélkül. Ezért a tempomatos kart tőbe levágták és csak a kart odafogatták a kormány mellé, hogy azért a tempomatot lehessen használni. Hát K* jó. Bár a tempomat bowdenje is el van szakadva, szóval...
Calibránál (95 ös) le lehet Tech műszerrel ellenőrizni. Nekem nem működött az óra, és a műszerrel végig tudtuk nézni lépésről léprésre. De tudja nézni hogy a jeladó rossz-e (többek között)
BMW-nél (!!!) nem csak a váltónál lehet a jeladó,az enyémnél pl szoros összefüggésben van az elektronikus adagolóval,úgyhogy nem bombáznám szét a helyedben az egész hóbelebancot a jeladót kutatva! ;) Sztem kérdezz rá egy márkaszervízben,okosan add elő,h mi a bajod és kérdezd meg,h mi a várható költség,mennyi ideig tart stb...véletlenül csak elkottyanthatják,honnan kapja a jelet a műszer!
Köszi! Én is a jeladóra gyanakszom - hol elindul, hol teljesen mozdulatlan - időnként be-be rándul a mutató. Viszont egyszerűen képtelen voltam rájönni, hol van a csatlakozása -valahol a váltónál kellene lenni, de a tolatólámpa csatlakozásán kívül semmilyen elektromos kivezetést nem találtam...
95-ös B Vectrám van, nemrégiben elromlott a kilométeróra - néha be-beindul, de többnyire meg se rezdül. Van valakinek sejtése, mi lehet a probléma? Kontakthibára gyanakszom, de az az igazság, azt sem tudom, milyen elven működik a redszer. Biztosan nem spirálos, alighanem indukciós. Esetleg ismer valaki olyan linket, ahol utána lehet nézni a működésének részletesen?
Nagyon régóta Opelos a család és szeretem őket,megbízom bennünk,sőt,nekem a legtöbb tetszik is. Mindig van aktuális álom-opelom,de ettől függetlenül a BMW az én autóm. A két legjobb német autómárka szerintem a maga kategóriájában.