Keresés

Részletes keresés

Indul a bakterház Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7379

62 esről írt eszmefuttatásom nem olvassa senki?

Az előző hozzászólásaid után ezen még csodálkozol? :-))))

Előzmény: Törölt nick (7378)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7378

62 esről írt eszmefuttatásom nem olvassa senki?

 

Beraktam a Kastélyosdombói Zádori buszmenetrendet és abból következtettem , hogy tanszünetben szombat vasárnap kevés a járat. Iskolanapokon jó a helyzet.

 

kiszámoltam hogy Villány Barcs távolság Pécsen keresztül 100 km míg Sellyén át 102 km.

 

Ha a 62 esre fordított pénzt más életképesebb vonalak /64/ megkaphatták vóna akkor más vón a helyzet.

Beleöltünk x száz milliót az ORMÁNSÁGI vagy ORMÁNYSÁGi expresszbe ami 20 al száguld.

 

 

Regionabahn Vaskalap körül nagy a csend gondolom nem véletlenül, hiányolom Öket.

 

 

 

mohghi Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7377
ja
v_peti Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7375

A postavonatok csak a tavaly szűntek meg, és a logisztikai központ is csak akkor készült el. De a veszteséget már előbb lefaragta, tehát nem ez okozta veszteséget!

Amúgy meg a kistelepüléseket is szépen postátlanították, és a postai díjakat is szépen fölemelték. De könnyű nekik mert monopolhelyzetben vannak. (Bár már nem teljesen.)

 

Előzmény: Törölt nick (7371)
crash__override Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7373
Háát... necces :-)

Én mindig azon szoktam elgondolkodni, hogy azt a vasutat, amit nagyapáink építettek, a városok adták össze hozzá a pénzt, vagy az akkori állam finanszírozta - egy mostani profitorientált, ám profitot termelni képtelen cégnek van-e jog megszüntetni.

Ez olyan, mintha beszántanának egy műutat, mert alig van rajta forgalom. Szerintem minden vasútvonal kincs, amit ki kell használni. Csak meg kell találni azokat az embereket, akik végig tudják azt vinni, hogy megfelelően, az azokat építő embereket, illetve azok unokáit szolgálva legyenek hasznosítva (és nem elbontva, felszántva, a síneket beolvasztva).
Azért, mert valakik képtelenek egy dolgot véhezvinni, az nem jelenti, hogy az lehetetlen is.
Előzmény: vaskerék (7370)
vaskerék Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7370

Üdvözletem!

 

Szörnyű álmom volt éjszaka. Verejtékben úszva riadtam fel.

Most is a hatása alatt vagyok. Nem tudom kiverni a fejemből.

Az álmomban megöregedtem, hajam megöszült, megritkult.

Nyugdijas voltam, és unokáim voltak, a ma még meg sem

született gyermekeimtől. Olyan valóságszerű volt.

Álmomban a gyerekeket elvittem a Vasúttörténeti Parkba.

Nem sok minden változott. A gyep, és a virágok mint régen.

A fák viszont szemmel láthatóan megnőttek, néhányat

kivágtak. A mozdonyok, és a kocsik is kicsit viseletesebbek,

és rozsdásabbak voltak. Az egyik mozdony előtt meghatódva

álltam meg. Ez a park új szerzeménye volt. Egy felújított,

és eredeti színeire visszafestett 1047-es. A MÁV egykori

büszkesége a "Bika" becenevű csoda.

A gyerekek láthatóan jól érezték magukat. Meséltem

Nekik a Bikákról, hogy negyven éve, a beszerzésükkor

milyen nagy szeretet, és öröm övezte őket.

Beszéltem régi időkről, amikor még nem 526 kilométer

vasútvonal volt Magyarországon, és még a nagyobb

falvak is rendelkeztek vasútvonallal, és vasútállomással.

A gyerekek hihetetlenkedve hallgattak, és eldöntötték,

hogy bizony Ők mozdonyvezetők lesznek, ha megnőnek.

Csalódottan kellett tőlem tudomásul, venniük, hogy bizony

már nem képeznek mozdonyvezetőket, és már csak néhányan

maradtak, Ők is a Parkban dolgoznak, különös fénnyel

a szemükben ápolják, szerelik, és fényesítik a múlt századból

ránkmaradt gépcsodákat. A munkájukat hobbiból, ingyen

végzik. A srácok élményekkel gazdagabban tértek haza.

Otthon hallottam meg az új hírt, hogy gazdasági szakemberek

szerint száz kilométer vasútvonalat be kellene zárni, mert

gazdaságtalan az üzemük, és némi pénzt lehetne megtakarítani.

Ekkor riadtam fel álmomból. Sirnom kellett, de már nem tudok.

Eszembe jutott az itteni meddő polémia a mellékvonalak

felszámolásáról.

Nem tudom, hogy mit jelent ez az álom, mindenesetre

meg fogom érni.

Most az unokáimért aggódok.  Normális vagyok???

 

Hát Ti fiúk???

 

 

v_peti Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7369

De pl. ott van a Posta. A vasúttalanítással együtt járó átszervezés és jelentős a színvonalromlás "véletlenül" egyebeesik.

Nálunk, a lakótelepi postán korábban 17:00-ig vagy 17:30-ig fel leheettt adni a pénzt, most meg már csak 15:00-ig. Az egyik ablakban feladott leveleket, meg csak másnap viszik el akkor is, ha kora délután adom fel őket.

Köszönjük Szépen!

 

 

Előzmény: Törölt nick (7368)
v_peti Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7366

Tudom, hogy sokat segítettél a vasúton, és bár sokan úgy gondolják, hogy te vasútellenes vagy, de én tudom, hogy nem vagy az.

Amúgy ha olyan helyzetbe kerülnék, akkor szívesen segítenék. 

De: 1. Kell valaki, aki figyelembeveszi a javaslatokat, és tesz a megvalósításukért.

2. Ledöntik a tabukat, és lesznek végre közlekedési szövetségek, vagy egyéni megállapodások, egy-egy viszonylat esetén a bérletek kölcsönös elfogadására. 

3. Elfelejtik a 10%-os teljesítménycsökketést.

 

Vasútfóbia: Azért írtam, mert a befektetőt egyáltalán nem érdekelte, hogy van vasúti összeköttetés, és meg sem kérdte, hogy milyen feltételekkel (menetrend, árak, eljutási idő, iparvágánykapcsolat), hanem alapból komolytalannak minősítette az ajánlatot.  Aki meg így áll hozzá a dolgokhoz, meg megérdemli a vasútfóbiás jelzőt.

 

 

Előzmény: Törölt nick (7349)
M40 120 Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7365

A 135-ösön egy kis fejlesztés után lehetne akár órás ütemet is létrehozni, az pedig mindenképpen elfogadható átszállási idővel csatlakozna a fő- (és mellék)vonalakhoz.

 

Akár most vagy évekkel ezelőtt is meg lehetett volna csinálni, ha lett volna rá akarat. Mostanában már 5 szerelvény fordázott. Ez elég, ha szűken is az órás ütemhez, mert takarítani nem sok idő lenne. 

 

Van egy pár verzióm nekem is. :-) 

 

A keresztek a jelenlegi pályán pl. Telekgerendás, Orosháza, Kútvölgy, Algyő állomásokon lennének.

Vásárhelyi kereszt Kútvölgy helyett csak max. 1 megállásnál képzelhető el a jelenlegi pálya és állomásállapotok alapján.

 

Azért a jelenlegi a szegedi IC és gyors indulások jelenleg eléggé eltérnek .45, .20.

A csabai gyors, IC érkezések is elég bőven .40 és .25 között szóródnak.

Nem ártana tömöríteni.

 

De pl. Bgyarmaton is kerítést alkotnak a mellékkocsik,

Arra sajnos nem vagyok ismerős.

 

sőt, sajnos sok fővonali személy helyett elég lenne a szóló motor is...

Hát igen, ez a szomorú, ahol meg még van utas, ott meg "szivatnak", és nem csak az elővárosban.

 

Továbbra is azt látom optimálisnak, ha ebben a kis országban csak három nagy közlekedési társaság lenne: BKSz Rt., egy dunántúli és egy "dunáninneni" Rt., aztán az majd optimalizálna a közösségi közlekedésre költhető pénzből, hogy hol és milyen menetrend szerint járat kötöttpályás és hol gumikerekű járgányokat (és hol vegyesen).

Elfogadnám azt is, ha minden régiónak lenne egy közlekedési társasága "régiós Rt"-je.

Minden régió a saját "adóbevételeiből" finanszírozná, optimalizálná a járatokat, nem pedig egy közös országos "kalapból" menne a közösségi közlekedés finanszírozása.

Bár ez nem egy túl "vasútbarát/vasútpárti" gondolat, így nem sok személyforgalommal rendelkező vasútvonal maradna a BKSz-en kívül.

 

Előzmény: István Gyuri (7321)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7364

az a fő gond, hogy iskolaidőszakban a volán már most se bírja az iskolások rohamát.

Szűkek a pályaudvarok a bsuzoknál zsufoltak a járatok tapossák az emberek egymást miközben van párhamosan kapacitás a vonat de ezt csak főszezonban indtanám be. Ott kell minimum 160 utas ami 3,5 busznyi ülő utast jelent.

Vidéken is vannak torlódások amikor a városból /városba vidék esteén +10 perc a menetidőmeghosszabodás.

 

Példa:

 

5 ös vonal kihasználatlan.

Melette párhuzamosan mennek fullon a Móri buszok Bakonycsernyei Bodajki stb.

Ha lenne VKSZ Vidéki közlkedési szövetég akkor a vasuttal párhuzamos vonalakon például a 56-ös, de lehet ez nem jó példa kérlek segítsetek esetleg jobb példát találni-

nos csúcsidőben a vonat kiválthatna 4 buszt.

Osztott munkaidőben dolgoztatva  vasutasokat bsuzoksokat valahogy ki lehetne hozni a rendszerből többet.

 

Vonatnak előnye:

Végállomáson fel lehet szállni időben kb  BZnél 5 más vonatoknál minimum 10-15 perc a fordulási idő tehát azalatt.

 

Buszok jelenleg 5 perc alatt akarnak "beszállítani" ez nem mindig jön össz ha egyik csuszik a masik nem tud a helyére állni az is késni kezd és elindul a lavina.

 

Én naponta látom a káoszt hiszen hegyi csak buszos faluban lakom a munkahelyem egy másik helyen csak bussszal megközelíthető településen van , de közben én vonattal is utazok egyaránt lehet látni tömegnyomort meg kongó üres vonatokat.

 

Szerintem ha komolyan gondolnátok akkor ki kellene dolgozni közösen egy olyan rendszertz ami megtartja a vasutat ahol még klehet.

Közös dijszabás legyen a közlekedési vállalatoknak és legyen ráhordás  és legyen központilag szabályozva ahogy a 80 as években még volt nem szorosan de odahatva hogy a BKSZ hez hasonló VKSZ jöhessen létre.

Ha a busz meg a vonat egymással versenyzik

 

lásd nyuka féle foto akkor nem biztos hogy  vasut viszi el menetidővel stb a pálméát a győzelmet.

Ha megszüntejük a versenyeztetést és a feleslegs pazarlást akkor összejöhet valami hatékonyabb jobb rendszer az eddiginél.

Legnagyobb kakadálynak nem is avaasut hanem a Közúti válllataok mind a 24 hozzállását látnám gondnak

De ha nem cselekszünk ugy alakulhat, hogy egéni közlekedés miatt káosz lehet amni menztegazdasági kár.

Szintén a vetélkedő Volánok és  a MÁv ha nem együtt dolgozik /lásd 80 as évek/ akkor nem lesz semmi javulás csak zürzavar. a Közlekedés Tömegközlekedés területén.

Ugyse tudunk annyi belterületi utat autópályát építeni stb hogy elég legyen sajnos.

 

Közlekedés komlex rendszer és az tudjha helyesen használni aki kombinálja a lehetőségeket.

 

Remélem a Idén szeptember 1 től jövpő BKSZ után jöhet a VKSZ

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7363

Kedves Keletis Gizi!

 

Van egy este Budapest belül:

Én a BVSC re érek be busszal.

Át akarok menni a 3. kerületbe.

Megtehetem ezt ugy hogy elmegyek gyaloglok az 1 es villmosig.

Aztán HÉV Aqvincum felsőre akarok menni a példa kedvéért.

Eszembe jut hogy a BVCS mögött van a Rákosrendező

Ott a 2 es vonalon kényelmesen el tudok jutni Aqvincum felsőre

Ha van közös bérlet BKSZ akkor szabadon dönthetek, ha nem akkor egyéni akcióról van szó.

Példa kedvéért van BKV bérletem.

De diákigazolvány alapján jogosíult vagyok venni 67,5% jegyet

Ha nekem nem lene bérletem és ugy mennék a BKV val eszközzel Aqvincumig hogy veszek két 160 Ft os jegyet akkor 320 at fizetek

Ha 2 esen elmegyek egy Desiroval akkor hiába ritkább 30 Ft ot fizetek 67,5% al

Budapesten belül ez a Budapesti Közlekedési Szövetég után már a BKV bérlet is érvényes lesz a MÁV desirojára sőt annyira rá fognak kapni akiknek ez + esély.

 

 

Vidék:

 

Van A falu meg B város

 

A ból megy 10 vonat B be.

de emmelett 20 busz megy A ból B be mert C ből is meg D ből is jönnek buszok.

Megoldás:

Közös bérlet amely érvényes lehet a 10 vonatra és 20 bsuzra vagy az is elképzelhető hogy csúcsidőben pl iskolaidőszak C ből Meg D ből ráhordanak elhordanak a buszok A állomás vasutállomásáról és nem mennek B városba , ráadásul többet is forduljhatnak

 

C és A D és A között

 

Reggel és délután a vonat menne fullon rásegyítene a busznak lenne megfeleő kapacitás délelőtt meg nem járna vonat meg este maradna a busz.

Mindez közös bérlettel közös megálló megálló dijszabással mehetne csak.

Chipkárztyávalk  vagy valamivel a távlatokban  a teljesítményzt mérni lehetne.

Törölt nick Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7362

Szerintem vidéken is Közlekedési szövetségnek kellen elenni azza a buszon a vonaton is elfogadnák ugyanazt a bérletet jegyet.

Közös tarifarendszer.

Egymásra ráhordás.

Azza ahol vonattal gazdaságos még ott vasút legyen ahol már nem éri meg lásd 62 vagy társai ott legyen busz.

Ha egy vasutvonalon csak csúcsidőben gazdaságos a vonat akkkor csúcsidőben vonat holtidőben busz.

 

 

Előzmény: Keletis Gizi (7360)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7361

Én sokat foglakoztam az Ormánsággal és ennek része a 62 es vasutvonal is.

Sajnos Tőle fontosabb vonalak áldozatul estek ha válaszhatnék hogy ez vagy amazok akkor százszor a 62-t zárták volna be a 64 es vonal helyett vagy más vonalak helyett. 64 esen még utas is volt 62 vel szemben!

 

Ha a 64 esre költötték volna a 62 re áldozott pénzt mna is lenne Pécs Szeged vonat igaz  40 egyes szakaszon 50 km/h sebességgel de lenne.

 

Ha már lúd legyen kövér

Vasuti mentrend a 1984-évből

64 es vonal

1:45 peces gyorsított menetidő.

Ha hozzáadjuk a +20 percet Bajáig a buszhoz képest /baja közúton Mohácson át 86 km /körülbelül 1:50 2:10 menetidő jön ki.

Megállapítom ahogy a vonal fénykor akkor ekkor volt Ezen a menetrenden még gyorsított később mindenütt megállt a Pécs Szeged vonat.

Keletis Gizi Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7360
Kicsit nyugodj le, próbáld meg részletesen és érthetően kidolgozni azt, amit föl szeretnél vázolni. Nem értem ezt a közlekedési szövetség-dolgot.
Előzmény: Törölt nick (7358)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7359

malévembereke felvette a 62-est!

Írtam egy kis összegzést lejjebb.

Annak illusztálására kell hogy benne legyen, hogy lássák nem oda mennek az emberek ahova a vonat megy . Barcs helyett Szigetvárra.

Muszáj alátámasztani számmokkal utazási adatokkal is az okfejtést. ez a menetrenddel sikerült

 

Látom Te nem vagy híve a közlekedési szövetségnek!

 

BKSz lesz előbb utóbb a vidéke4n is vagy meghal a tömegközlekedés!

 

Tudom szalaszd azonnal a operátorhoz hogy töröljék a hozzászólást, de ez szerintem minősít hozzállásod.

 

 

Előzmény: Keletis Gizi (7357)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7358

Kedves Gizi!

 

A témához  a teljeskörüséghez hozzátartozik sajnos!

Te nem komlexen kezeled a problémát!

Az utasnak mindegy egy kis faluban hogy mivel viszik tovább stoppla autóval biusszal vagy vonattal

Azt próbálom bebízonyítani hogy a jelenleg üresen közlekedő Barcs Villány Bz-nek nincs értelme.

Ha megtüröd egyesek vasutvonatbezási törekvéseit akkor ez kiegészítő információként itt kell hogy legyenek.

Te is eljutsz majd oda hogy ha utaznod kell nem az eszköz henem a cél(állomás) elérése lesz a fontos.

Előzmény: Keletis Gizi (7357)
Keletis Gizi Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7357
Ha lehet, buszmenetrendet inkább a Volán topikba! Köszi!
Előzmény: Törölt nick (7355)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7356

vannak természetes vonatpótlók ezeken a folymatokon ott kell lehet segíteni ha a Volán vesz át egy vonalat akkor a lekérdezésből okulva ne csak iskolai előadási napokon legyen megfeleő mennyiségü járat!

Ünnepnap iskolamentes időszakban valóban kevés a  a mostani kínálat.

Az viszont vesztességes ugyhogy euzt kell valamilyen " veszteségkiegyenlítési" alapből a termelő árkiegészítés-vasutas példához hasonlóan támogatni.

Törölt nick Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7355

Gondolatok a 62-es vonalhoz:

 

Kastélyosdombó

 

1 Kastélyosdombó, szövetkezeti italbolt Barcs, vasútállomás 4:18 5:10 0:52                            
Munkanapokon
2 Kastélyosdombó, szövetkezeti italbolt Barcs, vasútállomás 6:24 7:00 0:36                            
Munkanapokon
3 Kastélyosdombó, szövetkezeti italbolt Barcs, vasútállomás 7:53 8:30 0:37                            
Munkanapokon
4 Kastélyosdombó, szövetkezeti italbolt Barcs, vasútállomás 12:35 13:30 0:55                            
Munkaszüneti napok kivételével naponta
5 Kastélyosdombó, szövetkezeti italbolt Barcs, vasútállomás 14:07 14:30 0:23                            
iskolai előadások napján
6 Kastélyosdombó, szövetkezeti italbolt Barcs, vasútállomás 17:12 17:40 0:28                            
Munkanapokon
7 Kastélyosdombó, szövetkezeti italbolt Barcs, vasútállomás 20:33 21:10 0:37                            
Munkanapokon
8/1 Kastélyosdombó, szövetkezeti italbolt Darány, iskola 7:28 7:38 0:10 0:12                          
iskolai előadások napján
8/2 Darány, iskola Barcs, vasútállomás 7:50 8:08 0:18                            
Munkanapokon


1 Kastélyosdombó, szövetkezeti italbolt Barcs, vasútállomás 7:15 8:10 0:55                            
Munkaszüneti napokon
2 Kastélyosdombó, szövetkezeti italbolt Barcs, vasútállomás 11:48 12:40 0:52                            
Munkaszüneti napokon
3 Kastélyosdombó, szövetkezeti italbolt Barcs, vasútállomás 16:10 17:05 0:55                            
Szabad és munkaszüneti napokon

 

Zádor

 


1 Zádor, szövetkezeti italbolt Szigetvár, autóbusz állomás 4:55 5:25 0:30                            
iskolai előadások napján
2 Zádor, szövetkezeti italbolt Szigetvár, autóbusz állomás 6:15 7:01 0:46                            
Munkanapokon
3 Zádor, szövetkezeti italbolt Szigetvár, autóbusz állomás 7:14 7:51 0:37                            
iskolai előadási napokon
4 Zádor, szövetkezeti italbolt Szigetvár, autóbusz állomás 7:16 7:46 0:30                            
iskolai előadási napokon
5 Zádor, szövetkezeti italbolt Szigetvár, autóbusz állomás 11:15 11:45 0:30                            
Munkaszüneti napok kivételével naponta
6 Zádor, szövetkezeti italbolt Szigetvár, autóbusz állomás 12:45 13:25 0:40                            
Munkanapokon
7 Zádor, szövetkezeti italbolt Szigetvár, autóbusz állomás 16:05 16:45 0:40                            
iskolai előadási napokon
8/1 Zádor, szövetkezeti italbolt Vitézipuszta, autóbusz-váróterem 9:27 9:42 0:15 0:20                          
Munkanapokon
8/2 Vitézipuszta, autóbusz-váróterem Szigetvár, autóbusz állomás 10:02 10:48 0:46                            
Munkanapokon
9/1 Zádor, szövetkezeti italbolt Kétújfalu, iskola 9:27 9:35 0:08 0:35                          
Munkanapokon
9/2 Kétújfalu, iskola Szigetvár, autóbusz állomás 10:10 10:48 0:38                            
Munkanapokon
10/1 Zádor, szövetkezeti italbolt Kétújfalu, bejárati út 18:01 18:11 0:10 0:15                          
Munkanapokon
10/2 Kétújfalu, bejárati út Szigetvár, autóbusz állomás 18:26 18:47 0:21                            
Munkanapokon


Zádor- Szigetvár
2005.06.12

 

Folytathatnám a sort az legutóbb 62 es vonali hozzászólásomhoz.

5-6 éve nézegettem a buszt arrfaele és lám igazam vol Egyiknél Barcs a másiknál szigetvár a "központ" folytathatom a felderítést ha van rá igény!

Törölt nick Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7354

 Kedves gw!

 

Sajnos tévedsz! NYUNYUKA IGAZAT MOND!

 

A ludányhalászi a feljebb van és a litkei 1011 el kevered.

Nyunyka a 1010 Salgótarján Szécsény Balassagyarmat /2 út/ Bp járatról beszélt.

 

Szécsényből munkanap:

3.50 4.40 kor mindennap 5.40 /1012 Nógrád V, Nógrásmegyerről/ 6.30 1011 Litkei

13.10 Salgótarján Szécsény Bgyarmat Budapest és sorolhatnám

 

Bemásolom a  www.volan.hu-n összeszedett 10 követlen Szécsény Budapestit, elszörnyülködsz!

 

1 Szécsény, Fő tér Budapest, Árpád híd autóbusz állomás 3:50 5:50 2:00    menetidő!                      
Munkanapokon
2 Szécsény, Fő tér Budapest, Árpád híd autóbusz állomás 4:40 6:43 2:03          menetidő!                   
Munkanapokon
3 Szécsény, Fő tér Budapest, Árpád híd autóbusz állomás 5:43 8:10 2:27   menetidő!                          
Naponta
4 Szécsény, Fő tér Budapest, Árpád híd autóbusz állomás 6:25 8:25 2:00  menetidő!                           
A hetek első iskolai előadási napján
5 Szécsény, Fő tér Budapest, Árpád híd autóbusz állomás 6:25 9:00 2:35  menetidő!                           
Naponta
6 Szécsény, Fő tér Budapest, Árpád híd autóbusz állomás 6:30 8:35 2:05     menetidő!                        
Naponta
7 Szécsény, Fő tér Budapest, Árpád híd autóbusz állomás 8:10 10:35 2:25  menetidő!                           
Naponta
8 Szécsény, Fő tér Budapest, Árpád híd autóbusz állomás 12:35 15:10 2:35  menetidő!                           
Naponta
9 Szécsény, Fő tér Budapest, Árpád híd autóbusz állomás 13:40 16:10 2:30 menetidő!                            
Naponta
10 Szécsény, Fő tér Budapest, Árpád híd autóbusz állomás 18:00 20:10

2:10
menetidő! 

Előzmény: gw (7352)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7353

Pár mai ONtopik kép, többi hamarosan a szokott helyen:

 

gw Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7352

Ez max. "S-menet" lehet :), a Ludányhalászi úton menetrendszerint csak 6:30 táján halad át Pest felé menő busz. Itt szerintem csak a sofőr ment ki valahova pihenni, vagy enni a buszállomásról.

Előzmény: _nyunyuka (7350)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7351

Tisztelt veszekedő Topictagok!

 

Először is parázs vita alakult ki a 62 es vonalról.

Következő okok vezettek a 62 bukásához:

1. részben építették át a Délszláv háború idején 18,5 tonnásra /remélem jó számot írtam/ a jelenlegi Középrigóc Drávafok Vajszó Kovácshida mh 12 tonnás 1912 es 23 kg/fm sínanyaggal korábbi kiépítési sebessége 40 km/h volt , de mára a  megengedett max 20 km/h sebesség és részben 10 km/h lssújelekkel tüzdelve.

2. A vonal Dráva híd 1944 Fasiszta csapatok áttal Dolnij Miholjac és Drávaszabolcs valamint Drávasztára Zaláta közelében 2 azza kettő híd lett felrobbantva.

3.

A vonalra 3 ráhordó jellegü kisvasut Vitézipuszta Vajszló Csányoroszló hordott valamenyni árút fát, ez megszünt legkésőbb talán 1990 vagy 1991 ben.

 

4. Drávafok község után a tervezett 1912 nyomvonal Felsőszentmárton is érintette volna de a  község lakói féltek attól hogy elapad a tehenek teje ezért nem ez a jeleneleg is 600-700 lakosú falu hanem Teklafalu /200 fő/ vette az írányt a vonal. Ez 1912 es ügy csak érdekesség.

5. jelenleg Nekem 1985 ös adataim vannak

Drávatamási messze van a vasuttól és kb 500 lakosa van

Kastélyosdombó kb 250 fős

Zádor 200 fő

Szörény 130 fő

Kétujfalu 700 fő

Telkafalu 200 fő

Endrőc /Vitézipusztához közel van kb 500 fős

Drávafok 600 fő

Bogdása 270 fő

Sellye 3000 fő

Csányoroszló 400-500 fő

Nagycsány 120 fő

Vajszló 750 fő

Kémes 200 fő

Drávacsepely 130 fő

Kovácshida 150-200 fő

 

Tovább nem sorolom felesleges.

Kovácshida után jön Harkány onnantól biztos megmarad a pálya.

Harkány 3000 fős Siklós 7500 Nagyharsány 1200 fős

 

 

6.

 

Jelenleg nincs ismeretm a autóbuszközlekedésről, de kb 5-6 éver tanulmányoztam azóta nem szoktak annyit változni a dolgok

Kastélyosdombóval kezdeném van egy Lakócsa Szentborbás vonal ami rajta keresztül vezet Barcsra és 6.00 munkakezdésre  de 14.00 22.00 műszakváltásrta is volt járat az általam viszgált időszakban

A vonat évtizedes kb 40 éves hibája hogy nem ért be a vonat 6.00 Barcsi üzemek munakezdésére továbbá gimnázium középfokú intézménybe reggel túl korán volt a 6.37-6.40 6.50 érkezések amik évtizedekig voltak.

jelenleg ismerve  tanulókat bejárókat 7.107.15 7.20 lett volna ideális.

a 14.00 óra körüli műszakváltáshoz a vonatok a 40 ről 20 km/h ra levétel előtt jók voltak kb 13.20 13.30 érkezés és 14.30 körüli indulásuk volt.

De az rontotta a helyzetet hogy reggel két vonat kellet volna /szép időkban 1969-ben 5 vonatpár volt de lehetlen időpontokban 1984 ből van még könyvem akkor jó volt a 7.10 érkezés, de nem volt munkakezdésre 6.00 beérő vonat/

Folytassuk:

 

Szörény Zádor Kétujfalu/Itt állomás volt és vonatkeresztezés 1969 ben/ Szigetvárhoz integrálódik, de ezen igényét a vasut nem vagy nagy kerülővel képes csak biztosítani, ugyanez igaz Teklafalu Endrőc településekre. Ezekről a falvakból Szigetvárra van buszjárat.Van egy Szentborbás /nincs vasutja/-Kaposvár járat ami a somogyi falvakat Szigetváron köti össze a megyeszékhelyel.

Drávafok /van vagy volt árufeladása, 18,5 t a pálya/ és Bogdása Már más helyezet Ő sellyéhez PÉcshez Szentlőrinhez integrálódik , de Pécs messze van Neki sajnos

 

Csányorszló, mint említve volt itt volt Rakodóvágány és erdészeti kisvasut ahogy a közeli Vajszlón is csak az előbb szünt meg.

Vajszlóról közúton rövidebb távolság Pécs mintSellyén keresztül.

Megjegyezem 1969 1984 menetrendekben volt közvetlen Sellye Pécs vonat, de ez Vajszlón se segítene a hosszabb utvonal miatt.

Vajszlón még volt árúfealadás és 18,5 t a páyla 60 km/h

Kémes és a többi kisközséget mélyebben nem tanulmányoztam tulságosan de korábban Sellyétől Siklósra volt 3 műszakba bejárás vonattal valamint Beremendre Cementgyárba /1969 ben 1 műszak, mert Siklósról 22.20 kor indult a vonat , de a Villány Nagyharsány szakasz után Beremend-Nagyharsányin már nem jártz személyvonat kb 1980 körültől

Mivel Siklós 7500 kisváros kórház egyébb igazgatási székehely is fontos volt megközelítése, de az ipar megszünéséval székgyár bőrgyár stb. megszünt ipari szerepe a Cementműben se dolgoznak már annyian, és így Pécs mint 170 ezres város fontosabb lett mint a mesterségesen generált "Járási székhely" Siklós.

 

A vonal aki nem tudja hogy egyszer Középrigóc Drávafok között 29 km hosszan 12 tonnás nagyon gyönge lassan 95 éves pálya valamint ugyanezen paraméterek igazak Vajszló Kovácshida 17 kilométeres szakaszra is.

 

Ez azt jelenti hogy a átlag szabványos 20 21 22,5 tonnával szemben itt a teherkocsi önsúlyát is figyelembe véve ugy 40% ban tölthetők meg hasznos raksúllyal.

Jelenleg a 18,5 tonnás és 60 km/h kiépítés 46 km hossszon kilométerenként 35-50 miliót és használt "vissznyereményi" fővonalaról származó anyagot beépítve értendő  kb 2-2,5 miliárd forintba kerülne.

 

Ez a képzeteletbeli és jeléenlegi Drávafok Sellye Vajszló

Kovácshida Harkány szakaszokal megegyzően a 20 tonnás minimum de inkább 21 t még elmarad így gyakorlatilag használhatatlan lenne. 

Jelenleg a GYSEV és a 140 es MÁV vonalat ugy cirka 150 Millió Ft/per kilométer áron építik át /csak pálya!!!!!!!!!/ semmi biztosítóberendezés nincs az árban

Ezt  GYSEV honaljának közbezserzéses közleményéből a MÁV honlap közbeszerzéses közleményéből olvastam ki.

Ha tehát kikötőben gondolkodunk akkor Középrigóc-Harkány között /Innen már 21 tonnás/ 68 kilométer hosszon mai árakkaL 10,5 MILLIÁRD FORINNTAL SZÁMOLHATUNK CSAK PÁLYÁRA HOGY A kIVÁNT MOHÁCS kÖZÉPRIGÓC SZAKASZT MEGFELELŐ TENGELYTERHELÉSSEL HASZNÁLHASSUK /ELMÉLETBEN/ a JELENLEGI NYOMVONAL SZERINTEM MAXIMUM 60 KILOMÉRE PER ÓRÁS SEBESSÉGET ENGED MÉGPEDIG AZ ÍVSUGARAK MIATT. /R=300 M SUGÁRNÁL VMAX=60 KM/H/

hA VAN 2,5 MILLIÁRDUK AKKOR KAPUNK EGY CSÖKKENT ÉRTÉKÜ 18,5 TONNÁS PÁLYÁT AMIN TRANZIT NEM IGEN MEHET! DE HA EZT IS AKARJUK AKKOR 10,5 MILIÁRD FT

fELELJÜK EZT MEG A FEL SEM ÉPÜLT BÁTASZÉK MOHÁCS szakasszal akkor az ugy cca 30 milliárd a végén lehetne  ha Svájc lennénk  10,5+30 = 40,5 milliárdért egy Bátaszék - Középrigóc pályánk.

De vegyük figyelembe hogy Villány jelenleg Pécsen keresztül 36+64 azza 100 kilométer és az a 62-as pechjéra 102 kilométer

1-2 kilométern nem lovagolva kijelenthetjük hogy ugyanannyi hosszon van jelenleg is 21 tonnás pályán /65 ,60/

Ezért el is vethetjü  k a 10,5 milliárdos beruházást

Marad a 2,5 millárdos ami kb 20 évre jelentene megoldást utána visszaziuhanna ujra a sebesség ami az jelenti mai árakon 20 évent 2,5 milliárdot évekre lebontva 100-150 milliót jelentene. Naponta mintegy 400 000 -450 000 Ft pályafelujjítási költség

Mindez a érintett központoktól távoll eső vagy más központokhoz integrálódó lakosságnak amely kb a maga 100 200 utasával veszi igénybe a vasuti szolgáltatást a szállítandó áru ha van jelenleg a már átépített szakaszokon /18,5 tonnás szakaszok Drávafok, Vajszló/ ugyis el tud jutni.

 Végső konklúzió:

A vonal jelenlegi formában ha részlegesen meghagyják Drávafok-Sellye

Vajszló Sellye

Harkány-Villány

között működhet.

Ez is kb 20 évig mert akkor ujra leromlik a pálya és a napi 10 000 Ft/ kilométer felujjítási költséget nem termeli ki.

Ez azt jelenti kilométerenként és napontként 10 000 Ft kell ahhoz hogy a pálya 60 km/h 18,5 tonna legyen

Ha most egy "malacperselybe" kezdenénk gyjteni a meglevő "jó" állapotú szakaszok felujjítására akkor Sellye Drávafoknál 100 000 azza évente 36,5 milliót Vajszlónál a 11 kilométerre évente 40 milliót kellene tenni.

Ha egy Bank teszi meg mindezt számoljuk hozzá kamatokat is.

Ami nagyon kedvezményes  esteén is minium a fentebb említett költségek 2 szerese.

 

 

 

 

 

Remélem teszett az okfejtés taxxxnak.

Szerettem volna végigszámolni mindezt de valamennyi mellékvonalunknál is végig lehet számolni.

 

 

 

 

_nyunyuka Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7350

Tehát a vasút itt már megverte a Volánt régen.

 

Balassagyarmat környékén is: Szécsény-Bp. buszjárat. A Bz-n kb. 20-an lehettek.

 

Előzmény: Törölt nick (7338)
v_peti Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7348

v_peti: A 140-esen eddig azért nagyjából megvolt a kétórás ütemes menetrend

Csak a gyorsvonatokat tekintve. De IC+gyors együtt már összevissza ment.

De külön-külön igen!

 

amit a fődroidok

Peti, ne süllyedj le AG szintjére, kérlek.

Igazad van, de sajnos már kiérdemelte néhány MÁV-os vezér ezt a címet. :(

 

még a 10%-os teljesítménycsökketés előtt, attól függetlenül,oltak olyan kedvesek, hogy tönretették. :(((

Továbbra is állítom, hogy nem volt teljesen elhibázott koncepciü a 3-3 óránként IC, ileltve gyors. A nagyobb állomások közötti forgalomban egyenletességet adott, növelte a IC-pótjegy bevételt. Ha a csatlakozó vonalak menetrendje jobban lett igazítva, illetve a szerelvényforduló optimalizálva lettek volna (meg egy-egy ceglédi inga lement volna Kecsóig), akkor nem lett volna rosszabb, mint a régi.

De azért valljuk be, a 1,5/1,5 órás követés nem igazán passzol az üteems menetrendek koncepciójába. Ahol meg nem áll meg az IC, ott meg egyértelműen romlott a szolgáltatás színvonala. :(

 

Pl. Óránként személy Ceglédre. Óránként zónázó kecskemétre vagy Szolnokra.+Óránként személy Monorra.

Az óránként három vonatot jelentene, ez sok. A zónázó is megállna Monortól? Mert akkor ott is sok a két vonat... A zónázóról és arra pedig átszállást kell biztosítani a zónahatáron, csak úgy lehet igazából rendszernek nevezni.

 

Miért? Jelenleg csúcsidőben 4 jár. kettő Monorig, egy Ceglédre és egy Szolnokra.

Ez meg meg csúcsidőn kívülre, de nem estére vonatkozna.

Persze, a zónázónak, valódi zónázónak kellene lennie, mint Vác felé.

 

Sógoréknál is működik az, hogy van némi teherforgalom, és igény szerint túristavonatok, de nincs menetrendszerinti személyvonati közlekedés.
Erre szoktam mondani, hogy ahol teherforgalom van, ott maradjon meg a vonal (pl. 4-es), de ne bohóckodjunk ott a Bz-vel. Aztán persze, ha valakik oda akarnak kirándulni, akkor menjen különvonat.

 

Mire gondolsz? Nincs kisebb jármű a szóló Bz-nél. Romhány felé, esetleg kiváltható busszal, de a 4-es vonalon szerintem jó menetrenddel lehetne növelni az utasszámot. A práhuzamos buszok úgyis zsúfoltak. (Igaz, jobb lenne ha elmennének  Bz-k Komáromig, vagy néhány gyors álljon meg Almásfüzítőn. (De inkább az előbbi.)

Oké, a 87-es felső szakasza is csak túristavonatonak való.

 

Ha leálltod, a nem túlságosan kihasznált 22:25-ös Bz-t, akkor műszakos dolgozó a jövő hónaptól buszbérletet vesznek.

Egyetértek. De a megoldás nem a vonat és a busz együttes járatása néhány fővel, hanem csak az egyik járjon. Olcsóbb megoldás a bérletek, jegyet elfogadtatása, mint a vasút fenntartása is.

 

Már régebben is eszembejutott, és itt is említettem, hogy egyes esetekben közlekedési szövetség nélkül is megoldható lenne a dolog. Pl. A hajnali és a késő esti leállított vonatokkal párhuzamoan közlekedő buszokon, egyedi megállapodás alapján a bérleteket elfogadnák, és a busz kimenne a vasútállomásra átszállás céljából, ha máskor nem megy ki, és ha  szükséges, akkor többé-kevésbé a vasúthoz igazított útvonalon közlekedne.

 

 

Gyöngyös Heves megye 2. legnagyobb városa!

Busz elviszi a pénzt abból a városból.

Viszont rossz helyen van a vasútállomás. Az utasok nagy részét vagy hosszú gyaloglásra, vagy egy esetleges buszos ráhordás esetén plusz átszállásra, és általában hosszabb utazásra kényszerítenéd.

Voltam Gönyösön. Annyira azért nem tűnt messzineka a vasútállomás. Pl. Esztergomban, Székesfehérváron, Veszprémben vagy Zalaegerszegen messzebb van.

 

 

...de a váci példa arról (is) szól, hogy "sz*rból" is lehet várat építeni.

Akkor mir várnak, miért nem lépnek már, ott ahol lehetne?

 

A jelenlegi kersztek helyei, nem biztos, hogy jól vannak a lelendő pókokhoz képest. És a végén a keresztezési helyekhez kell majd igazítani a pókokat, és nem forddítva, ahogy azt normális esetben tennék.

Így van. A vasúti fejlesztések alapjának egy optimális menetrendet kellene tekinteni, ami természetesen figyelembe veszi a jelenlegi pályaállapotokat és keresztezési helyeket, de ha egy-egy szakaszon felújításra vagy keresztezési hely építésére van szükség, akkor azt meg kell csinálni annak a fejében, hogy más állomásokat vissza lehet fejleszteni, esetleg vannak olyan szakaszok, amikre nem kell rákölteni, mert ha egy kicsit romlik is a pálya, akkor is még tartható lenne a menetrend...

 

Az szinte kirívó példa, hogy valahol új kereszezési hely épülne, míg a megszüntetésük elég gyakori. :( És abban sem vagyok biztos, hogy a Boba-Ukk szakaszon kvázi félúton lévő Jánosháza helyett az 1/3-ánál lesz az új keresztezési hely Kemenespálfán. Igaz, az okát tudom, de nem tudom elfogadni, mert itt egy presztízsfővonalról és nem egy vicinálisról van szó.

 

Nagykálló: A település egyik végén van állomás, de még sokéig döcög mellette a vonat, a 112-esen.

Jogos, és még nyilván lehet ilyen példákat hozni, és valamennyi utast is hozna minimális befektetés mellett, de ez még nem jelentene "megváltást" a gazdaságosság terén.

Sajnos kevés a jó példa. (Pl. Kisvác-70, Rozsály-113)

 

Ha lesz kaller a vonatpótlón akkor pénzbe megint 2 embert kell fizetni.

Ezért mondom azt, hogy ne vonaTpótló, ne vonaLpótló legyen, hanem új volán viszonylatok.

1. Bátaszék és Pécsvárad között nincs kaller. A többi vonatpótlón talán van?

2. A Tamási-Pincehely vonatpótló sem a vasút útvonalát követi, és a 49-esen sincs teljesen így a dolog.

Ha túl kevés a vonatkeresztre alkalmas hely, akkor egy vonat késése az egyész vonalonn komoly zavarokat okozhta, mivel nem lehet a keresztet eltolni, mrt nincs hová.

Ugye, nem akarsz 4-5 percenként keresztezési helyeket kialakítani? :-)

Ha pedig legalább 10 perc a távolság a két állomás között, akkor legalább 15 perces késésnek kell lennie egy vonatnak, hogy érdemes legyen elgondolkodni a kereszt áthelyezésén (és ez azt is jelentené, hogy a a 15 percet késő vonat további 10 perc késést kapna), és ez már a rendszer felborulását jelentené így is, úgy is, a csatlakozását már úgy is bukná, úgy hogy szinte mindegy...

 

De azért néhány helyen helyen ezt túlzásba vitték. Hol van 10 perces keresztezési távolság vicinálison? A 10 km-enkénti helyett 20 km-enkénti keresztek, a vicinális tempójával a két állomás között ca. fél óra kell.

Fővonalakon meg nem ritkák a felesleges kitérők.

 

Vagy A kétórás ütemet órásra, az órást félórásra cseréljük egy napszakban, akkor is szükség lehet azokra a keresztekre.

Hát, ha a mellékvonalak bármelyikén is szükség lesz félórás ütem, hát isten biza megeszem a nem létező kalapomat....

 

Ha napközben valahol elég a kétórás követés, akkor a hajnali és a kora délutáni órákban általában nem árt egy-egy betétjárat, amik esetén gyakran sokkal fontosabbak az ingázók igényei, mint az ütemhez való illeszkedés.

Talán a 14-es vonal is ilyen.

 

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (7321)
v_peti Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7347
Nem, hiszen a közlekedési infrastruktúra az egyik - talán A - legfontosabb telepítő tényező minden beruházásnál. Baranyában autópálya egyhamar nem lesz, az úthálózatra építeni így nem lehet. Vagyis potenciális beruházókat lehet a vasút hiányával elijeszteni. Ez nem épp 50 embert érintene.
Már épül az M6-os, így előbb-utóbb odaér.
Előzmény: malevemberke (7333)
v_peti Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7346

Ha egyszer valaki vasútfóbiás, akkor azon nem lehet segíteni...

 

 

Előzmény: Törölt nick (7335)
vaskerék Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7344

Carpy.

 

Te sem olvasol jól, csak átfutod a betűket.

Nem én állítottam, hogy a 62-es vonalon szállítani kellene Mohácsra.

Semmiféle összefüggésben nem használtam a Mohács szót, egy jó ideje.

 

A mai fiatalok nagy problémája a hogy funkciónális analfabéták.

Elvileg tudnak olvasni, de nem értik meg az írás tartalmát...   :-)

vaskerék Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7343

taxxx.

 

Nem figyelsz, kapkodva olvasol.

A vasúttól függetlenül jegyeztem meg, hogy aggályos az emberek szociológiai

számszerüsítése. Erre egy példát hoztam fel, egy fiatal halálával kapcsolatos

"anyagi" kárra.

malevemberke Creative Commons License 2005.06.12 0 0 7342
Kedves taxx!

A mohácsi kikötő fejlesztése - Európai Uniós pénzekből - napirenden van. Ez azt jelenti, hogy normális folyami kiköté jöhet létre - nézz utána. Ezenkívül az E.on erőmű létesítését tervezi Mohácson, elég nagy volumenű beruházás, dolgozókkal, ez-az amaz szállításával akár. Csak példaként. Ha a 'zöld újságod' a vg abban is benne van.

A kedvedért itt a link: http://vg.hu/index3.php?app=cikk&datum=2005-03-29&d=2005-03-29&c=90&fr=hk

A turistákat illetően. A külföldiek döntő többsége autóval jön (Baranyába), itt inkább a belföldi turizmusnak lenne jelentősége, a vasút esetében.

Arra a kérdésre hogy mennyire számít a vasút azt tudom mondani, hogy a pécsi "gyorsforgalmi út" Szentlőrincig elérhető távolság a külföldi beruházók számára is, a vasút pedig amolyan "plusz", ha úgy tetszik további lehetőség a beruházók számára, és biztos vagyok benne, előbb-utobb ki is használnák.

És végül. Semmi közöm a "politikai píjárhoz", csupán látom, hogy ettől a vidéktől az elmúlt 15 évben csak elvettek (állami fejlesztés nagyon kevés történt). Ha már kicsit politika: 98-02 volt a legínségesebb időszak e vidék számára, miközben a bolhapöcsnyi Kaposvár (elnézést) fejlődött, soha nem látott ütemben. Mindössze azt szeretném, hogy végre ez a vidék is kapjon valami értelmeset, ne csak elvegyenek tőle.

Végül pedig István Gyuri-nak.

Nem tudom jártál-e már Baranyában, töltöttél-e itt már hosszabb időt. Ha baranyai vagy akkor végképp nem értelek. A lényeg: Pécs kivételével gyakorlatilag egy, viszonylag feljett település sincs, mert nincs infrastruktúra. Van egy villamosított, egyvágányos zsákvonalunk, meg néhány "vicinálisunk". Erre nem lehet nagyon ipart, vagy egyebet alapozni, de ha ezt is elvesszük, akkor nem marad semmi. Hát például ezért érdekes, hogy hány vonalat zártak itt be eddig. Vagy az, hogy kettő, Horvátországba átmenő vonalat felszedtek. Mert ezek, ha még meglennének, lehet, hogy fontos útvonalak lennének, és melletük számos település "virágozna", de legalább élhető lenne. Vagy lenne érdemi forgalom a 62-esen, esetleg Harkány nagyobb jelentőséggel bírna. És még lehetne sorolni.

Még mindig "Na és?!"
Előzmény: Törölt nick (7340)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!