Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
A képet úgy gondolom ,hogy az egész gép mondjuk oldalról látható lenne. Úgy emlékszem halványan mintha plexi ablakai lettek volna mint a pannónia kocsinak lehetett ilyen.?
A Jófogáson van fenn egy komplett Előre készlet - mozdony ; négy kocsi; fém sínek; trafó; eredeti doboz alja. Mindez összesen : 47 000 Ft A fényképek szerint nagyon jó állapotban . Én sajnálom, mert nagyon jó áron van, de bevásároltam a számomra szükségeseket. Siessen, akinek kell.
Sziasztok, gondolom az Elöre készletdoboz a legtöbb fórumtagnak nem újdonság. Két dolog miatt tettem fel ezeket képeket. Az egyik a nagy doboz elötti kisebb dobozok, amelyekben a külön, egyedileg megvásárolt darabok voltak csomagolva, jelen esetben a két gyerekkori Elöre mozdonyom anno. Az egyiken látszik az eredetileg 155 forintos árjelzés is, amelyet áthúztak és 110 forintra leértékeltek a végkiárusítás során. A türelmes begyüjtés már akkor is megérte. A másik érdekesség talán a készletdoboz tetejének belsö oldalán található használati útmutató. Aki esetleg repro dobozt szeretn készíteni, ennek alapján egy ilyet is tud nyomtatni. Üdv!
Köszi a kiigazítást,megint tanultam!Eddig még nem láttam ilyen típust,nekem a hagyományosak vannak.Igen,szerintem is kár volt így ki "csicsázni",kevesebb több lett
Nagyon rendesek vagytok, hogy ilyen alaposan utána jártatok a bordó / piros mozdony legendájának.
Röviden összefoglalnám a tényeket:
1. A mozdonyt a kocsikkal együtt Alapfy úr vásárolta 1959-ben vagy 1960-ban a Tóth úr boltjában.
2. A Pénzverő gyártott piros kocsikat krémszínű tetőkkel. ( ez nem is volt kérdéses )
3. A mozdony kaszniját valaki lefestette pirosra ( történhetett a Pénzverőben , festékük volt és Tóth úrnak biztosan jó kapcsolata volt velük . Annál inkább, hogy a Tóth féle felszerelés elkészítéséhez rengeteg présszerszám kellett. Ezek elkészítéséhez pedig komoly gépműhely, ami Tóth úrnak biztosan nem volt, viszont pénzzel akkor is mindent meg lehetett oldani )
4. A tetőre a rövidített Pannónia áramszedő blokkot ezek szerint Tóth úr műhelyében készítették.
Ezek alapján szerintem a végeredmény: A Pénzverő nem készített bordó / piros PV Előre mozdonyt, de a Tóth műhely szerelt össze.
Az árak bármikor elindulhatnak lefelé,ezeket a játékokat többnyire idősebb emberek gyűjtik,akik lehet ezt a fórumot nem is ismerik.
Sőt a neten sem böngésznek,ők sajnos előbb-utóbb távoznak,a rokonságnak meg ott lesz a sok "lom" ami megy a kukába vagy valami lomisnak,akik szintén nem tudják mennyit ér ez,hiszen az ékszerek és festmények könnyebben gazdát cserélnek.Nagyobb piacokon az aukciós árak töredékéért lehet venni dolgokat a PV-hez.
A trafó nincs átalakítva,nekem is van egy ugyanilyen Travill trafóm,ha már ennyit dolgozott vele inkább festette volna eredeti színre(vagy hasonlóra) és a három kocsiból csak kettő van meg.
Nem vagyok egy régi gyűjtő, de régebb óta figyelgetem az árakat.
Nem is annyira lassan kúsznak az árak felfelé.
Jól látható ami a licit oldalakon megy.
Persze, nagyrészt ez nepper hatás, de azt jelenti kereslet van.
Örökké persze nem tart, de reálisan, egyre kevesebb és főleg szép fog előkerülni.
A legfiatalabb modellek is lassan 60 évesek, és a Marklinhoz képest töredéke mennyiségben készültek.
Tehát az ár letörő hatásra, én nem számítok, mert itt nem úgy van mint németbe, hogy jéééé, drága a Marklin kapjuk elő, jó árat adna ma érte, ami persze végül a mennyiség miatt, lefelé mozgott.
Hasonlóan történt a lemezárugyár óriási tömegben gyártott termékeivel is.
Te is tudod. hogy PéVé modellekre már németbe is van kereslet főleg azért, mert sokkal "egyedibb" mint a Marklin és kortársai.
Szóval szerintem, sok "jóra" mindenféle értelemben nem igen számíthatunk.
Látszik hogy sok munkát öltek bele, (trafó átalakítása,az egyik kocsin esztergált ütközők,műanyag tető a kocsikra,teljes átfestés,matricák stb.) majdnem értelmetlenül,mert nem fog sokkal többet kapni érte,mintha eredeti állapotában hagyja.Persze ez feltételezés,mert nem tudni milyen állapotban volt a "felújítás" előtt.
Szerintem sokan gondoltuk úgy régen ahogyan te, de nem csak a régi Steiff mackók ára esett vissza -bár ez volt talán a leg szembeötlőbb, és leg drasztikusabb- de a háború előtti Märklin vonatok ára is legalább 40 %-al esett vissza a tíz évvel ezelőttihez viszonyítva, pedig abból sem lett több..., de így jártak a magyar bakelit autók is, rohamosan emelkedett az áruk egy időben majd lehanyatlott. Ha telítődik a piac az árak vissza esnek. A magas ár felszínre hoz sokmindent, majd amikor már a gyűjtők beszerezték ami kell nekik az árak esnek. Ezt lehet vitatni de tény, ha figyeled a régi játékok árainak alakulását. Ez alól csak a nagyon ritka darabok képeznek kivételt -bár még ezeknek sem egyértelműen egyre magasabb az ára, ott is megfigyelhető ár ingadozás. Ez a kereslet és kínálat törvénye és akkor még nem is beszéltünk a "divathullámokról".
Pár éve amikor vettem ez eddigi legszebb készletemet,akkor 70-et fizettem érte,dobozával együtt.
Állapota az meg olyan,hogy vihetném múzeumba(oda is kerül),az árak akkor eléggé fent voltak.
70-ért most is lehetne kis türelemmel szép Előrét venni mindenestől.
Sajnos a legtöbb készlet lomisokhoz és egyéb hagyaték vadászokhoz kerülnek,akik nyereség vágyból drágán akarják eladni,de a piac hamar beárazza a cuccokat.
Szia, s köszönet az utánjárásért, ami két szálon is futott, mert nekem közben Alapfy Attila egyik fiával, Andrással sikerült kapcsolatba lépnem. A töle hallottak alapján még a következö fontos plussz infot tudom megosztani:
A vonatokat a Tóth féle korábbi játékboltban vásárolták, még a Szabad Sajtó úton. Többször is jártak ott az édesapjukkal. S még ma is nagyon sajnálja, hogy a "Piko örület" beköszöntével eladták a PV-ket.
Szia és köszönöm az infot! Hogy érted a teljes képet, mert a négyböl három képen is látszik teljesen, alulról is, felülröl is, meg a Pannónia kocsival perspektive is? Üdv!
Aki ismer tudja rólam ,hogy szeretek a dolgok végére járni ha egy kis esély is van rá.
Ezért nem hagyott nyugodni a Bordó Előrés képeslapok előélete.
A mai napon nagy örömömre sikerült telefonon beszélni Alapffy Attilával a képeslapok készítőjével/fotósával.
Így első kézből tudom ,hogy a képeken látható Bordó mozdonyokat Ő maga vette a gyerekeinek karácsonyra, állítása szerint egy boltban. Arra sajnos nem emlékezett ,hogy milyen bolt volt. (játék vagy esetleg bizományi)
A képeslapok a Magyar Népköztársaság Képzőművészeti Alapjának 1960-as karácsonyi képeslap pályázatára készültek. A fényképek tulajdonjoga a negatívokkal együtt megvásárlásra került és a MNKA tuladonába vándorolt.
Egy érdekes infó: A "kétgyerekes-vonatos" képen a két saját fia látható.
Elmondása szerint a vonatok már sajnos nincsenek meg és nem megvett negatívok sem.
Szia, ez egyrészt nagyon érdekes, másrészt nagyon tetszik is! Sajnos érdemben nem tudok hozzászólni az eredetéhez, de kíváncsian várom, tud-e valaki valamit, vagy felbukkan-e hasonló példány! Üdv, Ákos
Sziasztok! Egy 50-es/60-as (?) évekbeli magyar ritkaságot szeretnék bemutatni, s egyben mindenkit -- aki ismeri, vagy látott már ilyet -- kérdezni is róla.
Ez az általam csak "CaVill motorkocsinak" titulált igen méretes 0-ás darab egy olyan helyröl került annak idején a tulajdonomba, ahol vegyes orosz/PV/Merkur játékvonat maradványok voltak a 60-as évek elejéröl. Sajnos amikor hozzám került, akkor már az akkori apukát nem lehetett a forrásáról megkérdezni, a fia pedig nem tudta.
Azért feltételezem, hogy egy kisszériás darabról van szó, mert évekkel késöbb szintén hozzám kerültek -- teljesen más forrásból -- egy azonos, csak barnára festett motorkocsi még nem összeállított darabjai. Azokat nem tudom már bemutatni, mert anno egy régi öreg barátomnak ajándékoztam öket.
Szia és köszi az infot, amit eddig se nem tudtam, se nem figyeltem fel rá. A bejegyzésed után "feltúrtam" mindent, de egyben csak 1-es meg 3-as tipusút találtam, mig végül nagy örömömre elökerült legalább egy 2-es tipusú, egész jó állapotú kasztni. Üdv!
Remélhetőleg még korrigálni fogja az eladó az árat, mert ennyiért sem fog elmenni. A készlettel így látatlanban a fényképek alapján a következő észrevételem van, amit az urak valószínűleg megerősítenek, illetve kiegészítenek:
Minden vásárlás zsákbamacska, ez fokozottan.
Jó lenne tudni, hogy mi van a mozdony teteje alatt. Mindkét oldalon az ajtó ablakában fehér vezeték látszik, ami valamilyen átalakítást jelent. A tető közepén lévő piros valami szintén ezt jelzi. A mozdony aljára ragasztott felírat szintén.
Gergőt idézve a Mindenki lapjából.: " A mozdonyok háromféle kapaszkodó mérettel készültek " Rövid, közepes és hosszú. Nekem a rövid és a hosszúból van. Volt egy időszak, amikor mindhárom furatához egy -egy kis szemölcske látszott a kaszni oldalán, amiből csak a kapaszkodónak megfelelő volt kifúrva. Azok viszont nem így néztek ki, mint ezen a mozdonyon. Ami biztos, hogy piros kerekei vannak, de nem esztergált ütközők, ezért az első sorozat végéből való. A kocsikon szintén valamit alakítottak, amit a tetők két végénél vannak kidomborítások. A trafó szerintem nem az Előréhez való, egyrészt a feszültség, másrészt gyárilag nem volt egyenáramú Előre.
Ezzel együtt nem akarlak a vásárlásról lebeszélni, csak a figyelmedet szerettem volna ráirányítani ezekre. Valószínűleg egy jó működő készlet, csak nem eredeti. Engem ez nem zavar, mer én játszani szeretek a vonattal. De igyekezek úgy helyrehozni az enyémeket, hogy külsőleg ne nagyon lehessen látni.
Zoli, köszönöm a lobbizást a készletért, de elfelejtettem ide megírni, hogy elkelt a készlet , azóta Győrben - Csabánál - van a játék hogy bővítse a Pé-vések csoportját....