TE veszprém környéki vagy egyébként? MErt ha igen és van kiszemelted,szívesen elmegyek veled megnézni,bár nem vagyok nagy guru,de több szem többet lát :)
ILyet még nem láttam Vekin,a sötétebb a jellemző,ez az Astrák között volt elterjedt! Szép nagyon! A mi parkunkban van egy s.lila meg egy Tigra-rézvörös :)
Sziasztok! Van egy 97-es Vekim 1.8-as, de mostanában szeretném lecserélni egy fiatalabbra 2001-02-esre! Veszprém megye környékén nem tudtok valami lehetőséget!
Ez elég komplikált kérdés,nem tudom,hogy az opelnál hogy megy,de! A BMW nem gyárt alkatrészeket.TErmészetesen a motor,a kasztni stb BMW,de az alaktrészek nagyrészét gyári beszállítoktól vásárolják.PL:futómű elemi a Lemföldertől jönnek és így tovább. Amikor ezek az alakrtészek készülnek,akkor a BMNW-gyárba és BMW szakszervízbe kerülő drabokra BMW pecsétet nyomnak,a töbire a cég nevét. TEhát ugyanazt az alkatrészt megveheted a BMW-nél is feltehetőleg magasabb áron,mintha megvennéd a gyártó nevével.
Szóval a van a gyári alkatrész,ami tökéletesen megegyezika ygári beszállítóval,ez már 2 lehetőség,de a gyári beszállítót sokszor tévesen utángyártottnak nevezik,pedig az utángyárott az meg tudod,mit takar...szarabb minőség,megbízhatatlanbb gyártó stbstb...
Én se véletlenül kezdtem 4 Textar tárcsával a felújítást,értem,hogy mit akartál mondani. :)
M?egsült a vezérlő?Az jó durva....és kit kell érte pofánvagdalni,az eladót vagy a beszerelő havert? IGen,én is tanultam már a saját hibáimból a Böminél,pl azt,h fél milliós autóhoz nem veszünk gyári alkatrészeket,amikor kb 80%-kal olcsóbb a bontott :D
Igazad van, dehát "mindenki a saját hibájából tanul", szokták mondani. Amúgy tényleg az immo volt a probléma. Úgyhogy ha valaki esetleg úgy járna, mint én vagy valamilyen hihetetlen zárlat miatt leégne a vez. e. tudja, hogy immo-val együtt kel beszerezni. Hál istennek relatív olcsón megúsztam (30e: opelbonto.hu).
NA,ennek a menetnek a végére kíváncsi vagyok...ilyenkor már felesleges károgni,de ugye az örök szabály....chippelgetésnek soha nincs jó vége,a frankó meg nem olcsó...ha tolni akarod,combosabb gépet kell venni,sajnos,ez a legkifizetődőbb.... persze,mindent meg lehet oldani,e34 fórumon van egy arc,aki évekig hajtotta a chipet az M5-be,aminek a vége az lett,h a nagy BMW guruk átírták két gyári M5 programját és ezt vegyesen töltötték az autóba...az eredmény:alul is nyomatékos motor(nem mintha gyenge lett volna eddig) és 290-nél dadog le :)
Sajnos csak egy kulcsom van a géphez. De ma miknden kiderül: elkérem a bontott v.egy.-hez tartozó kulcsban lévő immot és majd meglátjuk. Addig is köszi mindenkinek a segítséget.
Nem akarok hülyeséget Írni! nekem már volt vezérlőegység javítás, és ott nekem beállították azt is hogy villogjon az index amikor nyitom vagy zárom a kocsit!
Egyébként laíkusként a kettönek köze van egymáshoz!
ilyenkor Kódolási hiba is elöfordulhat!
Egyébként mindkét gyári kulcssal próbáltál indítani?
Szerintem pont egyszerre irtunk."kiakkumuláltam" jó szó ezt megjegyzem. (habár csak az 5percig tartott mire ki tudtam mondani :-)) Szóval, ha az immonak nincs köze, akkor miért villog gyujtásnál a control ( a motor nem indúl, a benzinszvattyú működik). A vezérlőn lévő össz adat egyezik az enyémmel, kivéve a dátumot. 1 év a kölünbség, lehet hogy ez alatt történt egy váltás amitől már nem kompatibilis a kettő.
Az ebay-on rendeltem egy X18XE-chipet (gondolom, most kikapok tőletek, de ettől a csókátol már sok magyar is rendelt és csak jó tapasztalatuk volt) Szóval egy műszerész haver kiforrasztotta a régit, (már nem először csinált ilyet) új chip bele, de utánna a gyujtást ráadva nem gyulladt ki a controllámpa és a motort se tudtam beindítani. Vissza a régit, de u.ez a helyzet. Egy bontós ismerőstől szereztem kölcsönbe egy ugyanolyan vezérlőegységet, itt kigyulladt a lámpa, de utánna folyamatosan villogott (a motor megint nem indult be). Állítólag a kulcsban lévő immo a probléma, mert más a kód és az új vezérlő nem fogadja el. Szóval itt tartok most.
Shomee:Legfeljebb annyira vágom, amennyit saját tapasztalatból jól kiakkumuláltam. :)
pintern: Kutakodtam kicsit, és én úgy nézem (kapcsolási rajzokat is áttekintettem), hogy az immonak semmi köze sincs a motorvezérléshez. Legalábbis annyira nincs, hogy az egyik cseréje kihatással legyen a másikra. Bár a lopásgátlás érdekében elképzelhető, hogy összekötötték őket, de szerintem kizárt. A lopók is inkább egy immo egységet szoktak cserélni, hogy az autó beinduljon.
De ha már mindenképp cserélni kell az egységet, akkor ki lehet próbálni. Egyébként valóban az a kérdés, hogy mit takar az elcseszett chiptuning. Hacsak nem fizikailag lett elbarmolva a dolog, akkor olcsóbb megoldás az egységben visszaállíttatni a gyári paramétereket.
NEm hiszem,h gondot okozhat.Ne áramtalanítsd le a kocsit,úgy cseréd ki,gondolom,csak pár csavar meg stekker és kész,meg persze kormány le,a BMW-ben így megy. AZtán ha gond van,akkor egy hard resettel (leveszed az akksit egy időre) meg lehet oldani,de majd Mumtaz megmondja,ő jobban vágja az elektromos dolgokat!
Sziasztok! Egy 2000--es évjáratú X16XEL-es Vectram van. Jó kis gép. Egy próbléma van vele: az űzemanyagszínt kijelzőn a mutató állandóan fennakad. Az lenne a kérdése , hogy hogyan lehet a műszerfalat legkönnyebben megbontani, hogy hozzáférjek? A segítséget előre is köszönöm!
Az enyém egy '97-es X20XEV 'B' vectra, amiben még sima bowdenes a gázpedál és nem elektronikus, mint a '99 utáni vekikben. Ebben a tempomat úgy van megoldva, hogy jön egy bowden a gázpedáltól és jön még1 egy állítómotortól. A tempomat elektonikája ezzel szabályoz.
A tempomat kapcsolója egy billenő "kapcsoló" és egy nyomógomb. Ez mind az indexkapcsoló végén van. a billenővel lehet növelni vagy csökkenteni a sebességet, a nyomógombbal pedig ki/be kapcsolni a tempomatot.
Mellesleg nekem a tempomat bowdenje el van szakadva. Csergőnél ez a bowden 22000 kemény magyar forintocska. Ha a tempomatot valaki egy ilyen bowdenes gázpedálos vekibe utólag akarná beépíteni, annak csak az állítómotor és a bowden 110 000 Forint. Az eladó nem tudta, mit is akarok és ezt az árat mondta be. Aszittem, hanyattvágódok.