Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Látszik hogy sok munkát öltek bele, (trafó átalakítása,az egyik kocsin esztergált ütközők,műanyag tető a kocsikra,teljes átfestés,matricák stb.) majdnem értelmetlenül,mert nem fog sokkal többet kapni érte,mintha eredeti állapotában hagyja.Persze ez feltételezés,mert nem tudni milyen állapotban volt a "felújítás" előtt.
Szerintem sokan gondoltuk úgy régen ahogyan te, de nem csak a régi Steiff mackók ára esett vissza -bár ez volt talán a leg szembeötlőbb, és leg drasztikusabb- de a háború előtti Märklin vonatok ára is legalább 40 %-al esett vissza a tíz évvel ezelőttihez viszonyítva, pedig abból sem lett több..., de így jártak a magyar bakelit autók is, rohamosan emelkedett az áruk egy időben majd lehanyatlott. Ha telítődik a piac az árak vissza esnek. A magas ár felszínre hoz sokmindent, majd amikor már a gyűjtők beszerezték ami kell nekik az árak esnek. Ezt lehet vitatni de tény, ha figyeled a régi játékok árainak alakulását. Ez alól csak a nagyon ritka darabok képeznek kivételt -bár még ezeknek sem egyértelműen egyre magasabb az ára, ott is megfigyelhető ár ingadozás. Ez a kereslet és kínálat törvénye és akkor még nem is beszéltünk a "divathullámokról".
Pár éve amikor vettem ez eddigi legszebb készletemet,akkor 70-et fizettem érte,dobozával együtt.
Állapota az meg olyan,hogy vihetném múzeumba(oda is kerül),az árak akkor eléggé fent voltak.
70-ért most is lehetne kis türelemmel szép Előrét venni mindenestől.
Sajnos a legtöbb készlet lomisokhoz és egyéb hagyaték vadászokhoz kerülnek,akik nyereség vágyból drágán akarják eladni,de a piac hamar beárazza a cuccokat.
Szia, s köszönet az utánjárásért, ami két szálon is futott, mert nekem közben Alapfy Attila egyik fiával, Andrással sikerült kapcsolatba lépnem. A töle hallottak alapján még a következö fontos plussz infot tudom megosztani:
A vonatokat a Tóth féle korábbi játékboltban vásárolták, még a Szabad Sajtó úton. Többször is jártak ott az édesapjukkal. S még ma is nagyon sajnálja, hogy a "Piko örület" beköszöntével eladták a PV-ket.
Szia és köszönöm az infot! Hogy érted a teljes képet, mert a négyböl három képen is látszik teljesen, alulról is, felülröl is, meg a Pannónia kocsival perspektive is? Üdv!
Aki ismer tudja rólam ,hogy szeretek a dolgok végére járni ha egy kis esély is van rá.
Ezért nem hagyott nyugodni a Bordó Előrés képeslapok előélete.
A mai napon nagy örömömre sikerült telefonon beszélni Alapffy Attilával a képeslapok készítőjével/fotósával.
Így első kézből tudom ,hogy a képeken látható Bordó mozdonyokat Ő maga vette a gyerekeinek karácsonyra, állítása szerint egy boltban. Arra sajnos nem emlékezett ,hogy milyen bolt volt. (játék vagy esetleg bizományi)
A képeslapok a Magyar Népköztársaság Képzőművészeti Alapjának 1960-as karácsonyi képeslap pályázatára készültek. A fényképek tulajdonjoga a negatívokkal együtt megvásárlásra került és a MNKA tuladonába vándorolt.
Egy érdekes infó: A "kétgyerekes-vonatos" képen a két saját fia látható.
Elmondása szerint a vonatok már sajnos nincsenek meg és nem megvett negatívok sem.
Szia, ez egyrészt nagyon érdekes, másrészt nagyon tetszik is! Sajnos érdemben nem tudok hozzászólni az eredetéhez, de kíváncsian várom, tud-e valaki valamit, vagy felbukkan-e hasonló példány! Üdv, Ákos
Sziasztok! Egy 50-es/60-as (?) évekbeli magyar ritkaságot szeretnék bemutatni, s egyben mindenkit -- aki ismeri, vagy látott már ilyet -- kérdezni is róla.
Ez az általam csak "CaVill motorkocsinak" titulált igen méretes 0-ás darab egy olyan helyröl került annak idején a tulajdonomba, ahol vegyes orosz/PV/Merkur játékvonat maradványok voltak a 60-as évek elejéröl. Sajnos amikor hozzám került, akkor már az akkori apukát nem lehetett a forrásáról megkérdezni, a fia pedig nem tudta.
Azért feltételezem, hogy egy kisszériás darabról van szó, mert évekkel késöbb szintén hozzám kerültek -- teljesen más forrásból -- egy azonos, csak barnára festett motorkocsi még nem összeállított darabjai. Azokat nem tudom már bemutatni, mert anno egy régi öreg barátomnak ajándékoztam öket.
Szia és köszi az infot, amit eddig se nem tudtam, se nem figyeltem fel rá. A bejegyzésed után "feltúrtam" mindent, de egyben csak 1-es meg 3-as tipusút találtam, mig végül nagy örömömre elökerült legalább egy 2-es tipusú, egész jó állapotú kasztni. Üdv!
Remélhetőleg még korrigálni fogja az eladó az árat, mert ennyiért sem fog elmenni. A készlettel így látatlanban a fényképek alapján a következő észrevételem van, amit az urak valószínűleg megerősítenek, illetve kiegészítenek:
Minden vásárlás zsákbamacska, ez fokozottan.
Jó lenne tudni, hogy mi van a mozdony teteje alatt. Mindkét oldalon az ajtó ablakában fehér vezeték látszik, ami valamilyen átalakítást jelent. A tető közepén lévő piros valami szintén ezt jelzi. A mozdony aljára ragasztott felírat szintén.
Gergőt idézve a Mindenki lapjából.: " A mozdonyok háromféle kapaszkodó mérettel készültek " Rövid, közepes és hosszú. Nekem a rövid és a hosszúból van. Volt egy időszak, amikor mindhárom furatához egy -egy kis szemölcske látszott a kaszni oldalán, amiből csak a kapaszkodónak megfelelő volt kifúrva. Azok viszont nem így néztek ki, mint ezen a mozdonyon. Ami biztos, hogy piros kerekei vannak, de nem esztergált ütközők, ezért az első sorozat végéből való. A kocsikon szintén valamit alakítottak, amit a tetők két végénél vannak kidomborítások. A trafó szerintem nem az Előréhez való, egyrészt a feszültség, másrészt gyárilag nem volt egyenáramú Előre.
Ezzel együtt nem akarlak a vásárlásról lebeszélni, csak a figyelmedet szerettem volna ráirányítani ezekre. Valószínűleg egy jó működő készlet, csak nem eredeti. Engem ez nem zavar, mer én játszani szeretek a vonattal. De igyekezek úgy helyrehozni az enyémeket, hogy külsőleg ne nagyon lehessen látni.
Zoli, köszönöm a lobbizást a készletért, de elfelejtettem ide megírni, hogy elkelt a készlet , azóta Győrben - Csabánál - van a játék hogy bővítse a Pé-vések csoportját....
Véleményetek szerint mennyi lenne a reális ára? Egy fél éve tetszettek meg a PV vasutak, és -bár nem sürgősen- szeretnék, majd egyet magamnak mindenképpen.
Ebben teljesen igatad van. Én nem fogalmaztam egyértelműen az első topikban. Viszont az általad említett olyan szörnyű, hogy azt nem lehet egyszerűen helyrehozni. Nem beszélve az árról, amit valószinüleg a kudarca után korrigálni fog az eladó.
Illetve korábban már írtam, hogy Ervinnek volt fenn egy alap Előre készlete trafóval és sínekkel. Az nagyon korrekt áron volt és szerintem nem kelt el. Érdemes lenne rákérdezned, a nyilvános drótposta címét korábbi topikokban megtalálod.