A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Amúgy mi a rációja annak a lőbusznak? Mikor 100 éves volt a BKV, minden nyílt napon ott volt az a 280 as.De sose értettem, megkérdezni ott elfelejtettem.
Az átrendszámozásokat mondjuk én sem értem, főleg ez a 405-ös verte ki a biztosítékot, aminek elég sokat is ront az összképén az új formátum, de legyünk megértőek, egy most nem túl autentikus jármű a későbbiek során azért még lehet az, lásd pl a szegedi 505-ös trolit, ami az első felújítása után finoman szólva elég érdekes lett, aztán a második nekifutásra már szinte tökéletesen hozza a gyári feelinget.
Azt hittem, 9-10 éve az utolsó ilyeneket is sikerült innen elkergetni mint ez a szerencsétlen. Hiába, ilyen vadhajtások mindig előfordulnak, de ha már 15 éve csinálom, nem adom fel.
Nem csak BNV-re készültek ezek a színek, az utolsó bordóból például sok ment Bulgáriába. de a győri Rába gyárnak is volt 3 ilyen 180-asa. A 2. és a 3. NDK színek ha jól rémlik.
A motort meg a sebességváltót az egységsugarú utasnak valószínűleg nem fog feltűnni. De ha az első futóművet nem cserélik majd ki trilexesre, az már nagyon is.
(Valahol szovjet vidékeken - már nem tudom fejből, hogy oroszok vagy ukránok, de mindegy is - csináltak ZiU9-ből ZiU5-öt, a lengyeleknél is előfordult, hogy régi kasznik alá bepakolták az UV-val kortárs de kéttengelyes N-típus alvázát vagy jobb esetben csak a villamosberendezését. Arra meg keleten és nyugaton is találni elég példát, hogy a semmiből, vagy legalábbis csak néhány alkatrészből rekonstruáltak régi járműveket... de ha már csinálják, akkor tényleg nézzen is ki úgy, mintha...)