Sziasztok! Két éve egy Vivarot vezetek. Jó kis kocsi, sosem volt gondom vele. Költöttem ugyan rá (fék betét és tárcsa csere meg az időszerű vezérlés...),de ez normál.
Ezen felül egy halom gumicső lett még megvételnél cseréltetve mert valami állat megrágta őket.
Jó állapotú 9 személyes 2005-ös 134ekm futással.
Minden időben gond nélkül indult a tegnapi napig.
Dombon orral felfelé parkoltam viszonylag kevés üzemanyaggal a tankban.
Mikor beültem feküdt a mutató és világított a figyelmeztető lámpa.
Nem indult.
Gondoltam (bár csak kényszeremben), hogy azzal függ össze a gond.
Legurultam a köv. utcáig, megfordultam és gurultam orral lefelé.
Rögtön indult is.
Utána (kb 10km) dolgom akadt.
Leparkoltam kb 30percre.
Utána indult elsőre gond nélkül.
Reggel azonban már megint nem.
Közel vízszintes terepen parkolok.
(Jelentéktelen info gondolom)
Mi lehet a gond?
Orvosolhatom magam vagy szervíz kell?
Nem vagyok nagy autószerelő, de ha kisebb a gond talán megy.
Nem akarok és nem is tudok szerelőt hívni, de kocsi meg kell.
Szűkös a keret így érzékenyen érintene a legkisebb kiadás is.
Nem jól fejted ki. 4250 kg akkor lehet ha az önsúlyod 3500 kg és te könnyű pótkocsit húzol ami max 750 kg. Ha nehézpótot azaz több mint 750 kg össztömeg van akkor bele kell férni a 3500 kg-ba a kocsinak+ vontatványnak. ellenkező esetben kell az E kategória.
azt szeretnem mgkerdezni , hogy opel vivaromnak a szervoja erdekes modon folyton felre huz ill. kisfokubalra fordulas eseten vissza szeretne forditani egyenesbe az autot.Ezt lukteto modon teszi. Azt is szeretnem megkerdezni hogy 2001 vivroba milyen kormany szervo olajat kell bele, ill a fent leirtakat szervo olaj oozhatja-e? valaszokat elore is kosz.
Ez érdekes, bár rám inkább a szlovák kresz vonatkozik. Nálunk is egyébként 4250 kg-ot lehet B-vel vontatni, de nekem a Vivaro forgalijában az áll, hogy 2770 kg lehet a kocsi max. súlya, 2000 kg a fékezett futóé, a kettő együtt már 4770 kg, ezért csináltam meg az E-t. Az a futó, amit kölcsönözni tudok, 2000 kg terhelhetőségű, ha 1500 lenne, akkor nem kellett volna az E. Ez van :)
Amúgy meg, ha valakinek kényelmetlen a gyári ülés, van megoldás, amerikai autókat bontok, az első ülésekből van motoros állítású is, olcsón, kényelmes, nagy, könyöklős. Alul 4 db lyuk van 4 db átmenő csavarnak, és ennyi, egyszerű betenni mindenbe. Nem más üzletét rontom, de 5 embernek kevés lesz 1 ülés.
Vivaro 1,9 TDI, 74 kW, 2002. Műszaki ig. átlagfogyasztás 7,7 l. Most 96 kW, 6,2 l/100 km
Scenic II 1,5 dci 60 kw, 2003. -"- 5,5 l. Most 72 kW, 4,4 l.
VW Tiguan 1,9 TDI 81 kw, 2012, 5,3 l. Most 104 kW, 4,7 l.
A műszakiban feltüntetett átlagfogyasztás mindig kisebb, mint amit a valóságban el lehet érni. A módosítás utáni fogyasztás, amiket leírtam, sokezer km átlaga. Ennyit a számokról. Az autók nem állandó padlógázon vannak használva.
Nem, de sikítófrászt kapok a "tuningbox"-nak nevezett förmedvényektől. KC tuning kollega akár órákat dolgozik vele, 3D görbéket szerkeszt, hogy az autó teljesítménye megfelelően növekedjen és fogyasztása is csökkenjen.
Egy tuningbox max kárt csinál, átvágja az elektronikát, amitől a fogyasztás jelentősen megnő. Kb olyan, mintha egy szál körömreszelővel állnál neki futóművet javítani Beta kulcskészlet helyett. Az egyikkel lehet valamit csinálni, a másikkal meg max kiszúrni a kereket....
Két tonnát lehet vontatni szabályosan amiben természetesen benne van a tréler önsúlya is. Tehát túlsúlyban voltam egy picivel, viszont a bünti nem pici lett volna! :)
Garfield, kár, hogy ki van szakadva a széle... engem érdekelne!
KC tuning kollega tisztességes tuningot csinál. A tuningboxok lóf...xot sem érnek. Egy db ellenállás az egész, amitől azt hiszi az elektronika, hogy hideg a motor, és több naftát nyom be...