Egy kis segítségre lenne szükségem. Autó 307 1,6 hdi 90 le
Olyan problémával küzdök, hogy 3000 fordulat körül beszaggat a motor. Olyan mintha dugulása lenne. Mondták, hogy biztos gázolajszűrő. Kicseréltem de semmi változás nincs.
Az asszony használja sokat de nem pörgeti a motort. Amikor beleültem én dinamikusan vezetek és nálam elő is jött a hiba.
Nem, RHR. Ment korábban is ennyit, nem emiatt nyúlt hozzá Jena. Igazából nem volt bajom vele, Mezőberényben programozta át egy kicsit és elküldött egy körre. Teljesen más lett valahogy a karakterisztika, simábban megy-gyorsul. A sebesség végét nem tudom, most sem az volt a cél, csak egymás után húzott el mellettem pár német verda és gondoltam, idegesítem kicsit őket, hogy az öregecske családi francia kombi is tud annyit. Aztán magam is meglepődtem, hogy milyen hamar benne volt a 200-ban és mivel nem mentek előttem sem gyorsabban, így nyomtam ott a tempomatot. Aztán vagy 8 perc múlva jött a következő útjavítás etap. 200 fölé meg amiatt sem akartam gyorsítani, mert gondoltam, lassan itt a vége, nem versenyezni akartam és nem akartam beégni, hogy beljebb lépek egy sávval előzni és a nagy erőlköédsnek becarás lesz a vége:) Csak hogy lássák, nem kell ahhoz sport brömi, vagy merci, ha sietni kell. De azért nyugisabb körülmények között kivártam volna, hol áll meg a mutató, akkor még kihúztam volna a töltőket is, kikapcsoltam volna a légkondit, a hűtőládát, rádiót, hogy minden kraft előjöjjön:)) Mertem csinálni Y-os gumikkal, meg viszonylag új vezérléssel, 2 éve cseréltettem, 10 éves korában. Maximálisan elégedett vagyok a verdával:)
Út minősége ja. Itthon is baromira látszik menet közben a fogyin. Felmész az M0-ra, ahol a bordázott beton van meglepetéssgerűen 6 körüli a fogyasztás komp szerint 110 mutatóval.
Neked nsm rhs-ed van Smíró? Az enyém 190 fölé még nem ment pedig Jenci barkácsolta. :)
Pálinka! Egy off C5 kapcsán tudsz segíteni? Első generációs, a kazettás-CD-vezérlős rádiója motorindítást követően fokozatosan elhalkul. Ha leáll a motor, a hang visszajön. Nem kontakthibának tűnik.
A párom parkolt vhol és miután elállt onnan az ott tartózkodó őr adott a kezembe egy csavarzatot mondván, hogy ez addig nem volt ott és biztos a kocsiból esett ki, és szerinte kormányművel kapcsolatos.
Hasonló gonddal küzdök én is. Nekem felkapcsol a helyzetjelzőm, amint ráadom a gyújtást és akkor nincs index sem. Ha nem kapcsolnék legalább helyzetjelzőt menet közben, akkor az indexem lekapcsol amint felkapcsol magától a helyzetjelző. Ezen túl balra indexelésnél kattan 4-et és annyi. Ha megbököm, akkor megy tovább. elég idő után beáll.
Lehet ezt a helyzetet orvosolni csak a bajuszkacsoló cseréjével? Vagy inkább mondjak le a verdáról minimum egy hétre és küldjem el Zolysys-nek javításra az egészet?
Ez lemardt:: Diplay-n mindig ez a hibaūzenet :" Antipollution failer und coolingtemperatur to high.".., egy angol ECU felujitó oldalon ez a hibaegyüttes egy tipikus motorvezérlő hiba.., hol tudnám lesztelteni elsőkörben., és persze javitatni ha szükséges?
Olvastam hogy esetleg hűtömotor vezérlő modul is lehet rossz?
Köszi, így meggyógyult :) De az indexkapcsolóm még mindig szarakodik. Arra mi a megoldás? Azon kívül, hogy leveszem és elküldöm, mert az több mint egy hét és addig nincs autó :(
A bal oldalon az autó alatt (kb. a hátsó ülés lábrészénél) van egy tartály, amit egy fém heveder tart a helyén. Ha azt leveszed és lehúzod a csatlakozót meg a kifolyócsövet (az oldalát be kell nyomni), akkor szét tudod szedni. Feltölteni nem nagy dolog, csak megfelelő folyadékot kell beszerezni. A nullázáshoz viszont rá kell dugni gépre, mert addig minden indulásnál írni fogja, hiába van feltöltve.
Én Amszterdamból jöttem meg az imént. Indulás előtt JenaTesó feltöltötte, még nem jelzett nekem, de egy éve már szóltak a szervizben, hogy kevés van benne. Szerintem még kitartott volna vagy 20 ezer km-ig az ujjnyi folyadék, de úgy voltam vele, jobb a békesség és most majdnem tele van. Nem akartam úgy járni, mint Te:)
Szerintem Jenát keresd. Nekem egy óra alatt meg is volt. Ismételten nagyon köszönöm Jena!
Most 4.000 km-nél kicsit több ment bele. Basszus, nagyon meg lehet szokni a jó utakat... Amikor hazaértem olyan volt, mint a '70-es-'80-as években átlépni Romániába. Szégyen! A másik döbbenet, hogy az egy hét alatt ugye mindenhol autópálya, és ott elvétve sem láttam vadveszély táblát. Itthon azzal kezdődik. Pályán... Nehogy felelős legyen és fizetni kelljen az uraknak...
Csak hogy "fillérb@szóskodjak: 5,8 l átlagfogyasztás. Volt benne a németeknél tötymörgés, mert rengeteg az útjavítás, néhány baleset is volt - egyszer mögöttem a 3. autóba rohantak bele nagy fékezés után vagy hárman, megúsztam -, de végig pálya tempóval, ahol lehetett 170-210 között is toltam. Nagyon megy a verda, imádom! Szintén Jena-művek... Egy pillanatig nem éreztem hátrányát a 12 éves autómnak a puccosabb némettel szemben. Ment, mint állat, amikor odaléptem, egyébként meg 130-on ballagva egy nyikkanás nélkül ment hegynek fel, le. Jóval kevesebb amortizációval, hibalehetőséggel, fenntarthatósággal, mint a sok 10 milliós. Odafelé teljesen tele, még a hátsó ülések is, visszafelé csak a csomagtartó volt fullos a roló alatt. Ami még érdekes volt, hogy a németek sem nyomták ott, ahol épp nem volt sebességhatár,mert egyre több helyen van. Általában 120-szal utaztak a külsőben, 130-140 körül belső sávban nyugodtan lehetett pecekig menni. (Utóbbi időkben Olasz és Skandináv területen jártam, a német változás meglepett.)
Amit nem értek, hogy lehet az, hogy itthon 130-nál tempomattal 6,7 körül ugrál a fogyasztásom, kint 5,6 körül. És visszafelé is. Tehát nem a hegynek fel-le számít. Ez mi a fenéért van? Hogy fogyaszt egy bő literrel kint kevesebbet? 170-nél volt 7 literes a fogyasztás, 200-nál 9,5 sík pályán, szél sem fújt. Az út minősége?
Másik dolog ami meglepett, az üzemanyag ár. Agip kútnál - nem pálya mentén! - 1,2 Euró a dízel a németeknél, 1,3 körül volt a hollandoknál. A labancoknál nem tankoltam. De itthon igen, drágábban. És még ezen akarnak itthon emelni? Ilyen szar utak mellett? Hová lopták el az évtizedes útalapot, mert gyalázatosak az utak. Magamfajta csak akkor szembesül ezzel, ha kintről hazajön. Most az autómat nagyon sajnáltam...
Láttam a "kanoroszlános" dolgot :) mivel át is léptem a 190 ezret, újra írok majd egy sort: hiba semmi, Jena telerakta az EOLYS tartályt és ennyi.
Ha lenne egy xenon lámpám elöl, és egy normális deréktámaszom a memóriahabos párna helyett, tökéletes is lenne minden. Sajna a korábban, évekkel ezelőtt elfüstölt izzó miatt a belülről fátyolos bura kezd nagyon zavarni. Javítják ezt valahol, vagy kezdjek el keresni újat?
Mielőtt kifogy, ezt írja minden indulásnál: "Particle Filter additive level too low"
Ha töltöttél bele, és nem volt szoftveresen nullázva, akkor nem hiszem, hogy kifogyott volna, mivel nem méri, hanem számolja az elhasznált mennyiséget. Diaggal lehet tesztelni. Le kell húzni a tartályról a kis csövet, a szoftver beindítja a szivattyút egy másodpercre, ha minden rendben, akkor spricceli az anyagot.
De ha töltöttél már bele eolyst, akkor tudod milyen édeskés szaga van, ezt a szagot érezni a kipufogó gázon, mikor jár a motor.
Ma meglepett az autó egy új hibaüzenettel: "Particle filter additive level too low: Repair needed". Éppen indulunk haza Franciaországból. Gondolom nehéz neki a búcsúzás. ;)
Gondolom az Eolys-t kell feltölteni.
Mi ennek a menete?
Otthon is elvégezhető feladat vagy bonyolult a feltöltés?
Kell számítógép a hibaüzenet törléséhez vagy feltöltés után magától törlődők a hiba?
Ismét egy hiba de ez most a régi verda. 2002 1,4 benzin 206 KFW motorkód. Hátha már valaki tapasztalta:
Rendben megy az autó majd felvillan és csippan a motorelektronika piktogram. Autó megy tovább és kb 1-2mp után elalszik. Teljesen random jön elő. Ma megfigyeltem egy olyat, hogy kicsit dadogott a motor de nem állt le. Ez az effekt is megszűnt pár mp elteltével.
Sziasztok! 2003, 1.6 B, kombiban nem kapcsol fel a belso vilagitas amikor taviranyitoval kinyitom, illetve amikor az ajtot kinyitom. Ennek mi lehet az oka?