.....hat csavar és az ajtó felőli oldaldekilit is le kell venni.
Ha vezetékszakadásod van akkor érdemes jó minőségű szilikonkábelt venni és azzal javítani. Ugyan olyan jó lehet, mint a gyári köteg csak az 15-30.000 Ft.
A kesztyűtartót hat csavar tartja, azt sem nagy kaland kivenni, de ha kivetted, és széthúztad a légzsákkapcsolót akkor ne tegyél rá gyújtást, mert akkor hibát jelez a visszajelző az óracsoportba. Audi.... én egy B4-ből ültem át egy pluszba.... egy hónap után többet tanultam belőle mint Audiból évek alatt :-(
A VW vezetékei rosszabb állapotban vannak mint a 24 éves Audiban. :-(
Kesztyűtartó izzót sikerült kicserélnem, jóval többet kellett feszíteni a lámpabúrát, mint hittem és igen, amennyire csak lehetett még jobbra is kellett tolnom a foglalatot. Erős, hajlított csavarhúzóval tudtam csak hozzáférni a kesztyűtartó belsejéből(útban volt a kézikönyv-tartó), végül megadta magát és törés / pattanás nélkül kijött. T10-es izzó van benne, nem szofita, szerencsére az volt is fedezetben nálam. Nade! Miután kicseréltem működött, világított, ki is próbáltam, azonban nem kapcsolta le a világítást mikor becsuktam a kesztyűtartót. Irány a kapcsoló, nagy nehezen kitapogattam, a kesztyűtartó V alakjának a háta mögött található a kapcsoló, ami nem is mikró méretű, hanem egy jó vaskos műanyagházas - kapcsoló kiálló ütköző darabbal :)- ami nekiütközik a lehajthato kesztyutarto hátsó (belső) oldala. A hiba: mivel műanyagburkolatból van a kesztyűtartó és nem valami vaskos darab, a hátsó oldala az évek alatt nekinyomódva a kapcsolónak, hidegben/belső hő váltakozásának hatására deformalodott és jó 2-3mm hajlata volt, pont ott középen. Vagyis éppen nem nyomodott meg annyira, hogy a kontaktot levegye és vélhetően ezért égett ki az előző (eredeti) izzó is, ugyanis az autó ajtónyitastol / folyamatos üzemkezdettol zárásig a kesztyűtartóvilagitas biza végig működött. Ki tudja mikor éghetett ki :)
Megoldásként kicsit visszahajlítottam, de nem bízva a véletlenre ragasztottam oda öntapadós gumírozott réteget aminek korábban nekinyomódhat a kapcsoló és így mar teszi a dolgát ahogyan vélhetően fénykorában is, azért majd még rálesek a későbbiekben, tavasszal is.
Azt, aki kitalálta, hogy ilyen olcsó gagyi műanyagburkolattal lássák el az autóinkat(vélhetően költségmegtakarítás végett és nem biztos, hogy hülye volt, csupán felsőbb utasításba kapta) a fejére húznám az egész műanyag műszerfalat és az osszeset garancialisan kiesztergalyoztatnam fémből vele!
Bezzeg a 4F A6 Audimnál ilyesmik (műszerfal anyagminoseg) nem fordultak elő, pedig az idősebb (2005, igaz 3x annyiba is került újonnan), és persze nem dicsérem agyon, mert elektromos hibák azert ott is akadtak, de legtöbbször a helytelen/szakmailag igénytelen barkácsolások miatt (külföldi szerelő-műhely tapasztalat amikre sajnos utólag jöttem rá), ami most itt lényegtelen (OFF-téma).
Köszönöm a biztatást, segítséget!
Hátramaradt a csomagtér-vilagitas nem működésének a kinyomozasa és az alapjárat tökéletesítése.
Köszönöm szépen a választ, jó tippet adtál. Igen, mielőtt szétszedném a mikrokapcsolóig, természetesen a kábeleket is le fogom ellenőrizni. Ok, megpróbálom a búra felől kiszedni, eddig is ott próbáltam, de feszegetéssel alig mozdul, a műanyagból pattant le mikron-nagyságú darab, nem folytattam. De akkor nekiállok majd újra, enyhe mozdulatokkal.
A pillangó-szelep tisztítva lett, utána adaptálva, rediness beállítva, elfogadtatva, stb. Ugyanaz! :) Gyújtógyertyák, gyújtókábelek, szívósor-tömítések (felső és alsó is) kicserélve! Ugyanaz...
Hidegen nem észlelni, csak 70 foktól fölfelé, bemelegedés után. 90-en természetesen folyamatosan érezni ahogy az alapjárat beáll.
BSE, BGU motortulajok jelentkezzetek! Van olyan akinek a kocsija érzékelhetően nem remeg alapjáraton miután leviszi az alapjáratot 640 környékére? (hibakód nincs, autó kitűnően megy!! - leszámítva az állásban lévő alapjáratot :) ) A remegés is csupán enyhén észlelhető (aki nem ért hozzá észre sem veszi!), de a motorra ránézve az ember egyből fogja a fejét, hogy ez miért remeg ennyire? :)
Mielőtt szétszedném a mikrokapcsolót, előtte mindenképpen megnézném, hogy a csomagtértetőbe menő kábelkötegbe nincs e szakadás. Legalább olyan sűrűn fordul elő, mint a mikrokapcsoló.
A kesztyűtartóba, a világítást a a lámpabúra felől támadd. Az emlékeim szerint, lámpát jobbra feszítve pattintható ki. Talán szofita izzó van benne. A csomagtérvilágítást is így tudod szétszedni.
A többiről a benzines tulajok tudnak mondani ötletet, de talán a pillangó szelep lehet a ludas.
VW Golf V Variant (kombi) 2008-as (10. havi), de alvázszám szerint 2009-esnek tekintendő járgánynál (BSE motor, 105LE 1.6 benzin), miután megvásároltam vettem észre, hogy a csomagtartó világítás nem működik (sehogy, semmilyen állapotban). Gondoltam izzó, de nem, az rendben, viszont 12v-ot nem kap a csatlakozón. Minden más belső világítás (kivétel a kesztyűtartó) működik, hibakód persze nincs, de az normális, mert állítólag ezt nem figyeli a kör? (VCDS-el ellenőriztem). Utánaolvastam, külföldi fórumokon azt írják teljes csomagtartó-zár csere oldhatja meg a problémát, amelyben egy mikrokapcsoló van, nehézkes csak a mikrokapcsoló javítása (persze neki fogok állni egy kellemesebb, tavaszias napon). Ezt hogyan tudnám letesztelni, a 4 láb-kivezetés közül melyik a mikrokapcsoló átvezetése? Odáig eljutottam, hogy a zár mögötti műanyag fedelet levettem és megtaláltam a csatlakozót a 4 érrel. Ezen kívül tudtok olyan biztosítékról, mely csak a csomagtartó-megvilágításra lehetne a ludas?
Ezen felül a kesztyűtartó világítását cserélném ki, de a világítás lefele nem engedi magát, lebontva a jobb oldali műanyag lapot a műszerfalnál pedig nem férek odáig, hogy a pöcköt lenyomjam ami nem a csatlakozó felőli oldalán van. Ennek a cseréjéhez le kell szedni a teljes kesztyűtartót? :) Milyen izzó jár bele? Mert ha már szétszedem, akkor egyből cserélni is szeretném, ha az izzó lesz a ludas.
Az autóval minden rendben leszámítva az alapjárati kis mocorgását a motornak (csak bemelegedett motornál észlelhető és csak én veszem észre, családtagok nem :) -csak, ha szólok nekik), ami állítólag ezeknél "normális"-nak tekintendő?!? :) Vki jutott ezzel valamire? Menet közben úgy megy, mint a svájci vekker-óra, váltó-minden egyéb rendben vele - ami nem csoda, hiszen még 100ezer km alatt vagyok vele és még sokáig kívánok vele meglenni, azonban ezt az alapjárati remegést is szándékozom hosszú távon majd megoldani. Ehhez tippeket várok, hogy mivel lehetne orvosolni? Jelenleg a fordulatszámot fennebb állítanám - de VCDS szerint az átallitas utan nem valtozik, 640-re allitja, ami sztem kevés, - ahol a remegés kevésbé érezhető (és csak meleg motornál persze), 680-750 között már idealis az alapjárat. Miért nincsenek ezek a BSE motorok kiegyenlítve? Mi okozhatja egyáltalán ezt a remegést? (gyújtáskábelek, gyertyák cserélve. Gyújtótrafó előkészítve, következő alkalommal azt is cserélem, de félek az nem lesz ludas :) ) Németek kipufogógáz-visszavezető rendszerre is említenek pár szót, hogy állítólag az okozhatja + az üzemanyagadagolás-rendszere vissza lehet fojtva az EURO-4 szabvanyok miatt, azert az alacsonyabb fordulatszam?!? . Ez mennyire lehet igaz? Foglalkozzal vele vagy hagyjam?
Amit belinkeltem, a "features" utolsó sora szerint:
Continue to use your existing CD changer as you did before he installation. (sic)
ezért gondoltam. De most, hazafelé vezetve esőben 5 órán keresztül elég volt a 6 CD (Neil Young, Pink Floyd, Péterfy Bori, Jan Garbarek, Rammstein, Kate Wolf), úgyhogy azt hiszem hagyom így.
Sziasztok! Ma amikor kettesbe váltottam, gázadásnál valami zörögni kezdett az első kerekek felől. Mintha ütögetné valami az autó alját. A gázpedálon is lehet érezni. Nem is mertem menni tovább az autóval. Tud valaki segíteni mi lehet a baja?
Erre a rádióra nem tudod rákötni az usb csatlakozót. A cd táras csatlakozós változatra még senki nem írta meg, hogy működne, cd tár csatlakozón keresztül csak aux/jack csatlakozó fog működni.
Vagy veszel egy a korábban említett digitális cd-tárat és azt csatlakoztatod a meglévő cd tár helyére (+ az usb vezeték amit linkeltél), vagy marad a jelenlegi konfiguráció.
Mindegyik gyári rádió kódos. Ha abba az autóba rakod vissza amelyikből kivetted, nem kér kódot. Enyém még soha nem kért, már nem egyszer vettem ki, bár nekem meg van a kódkártya is hozzá.
Vagy zárhidat cserélsz, vagy a lökkösből kell kivágni. (Golf variant és jetta lökhárító ugyan az, ha azt olcsóbban talász) részletesebbet nem tudok, csak olvastam átalakításokról nagy vonalakban facebook golf 5 csoportba.
Ha nagy kijelzős óracsoportod (MFA+)-od van, akkor annak a menüjében is be lehet kapcsolni. Ha nem, akkor legegyszerűbben a VCDS programmal lehet felprogramozni.
Mitől lehet hogy a napfénytető mozog, ha csak hozzáérek a gombhoz? A félreértések elkerülése érdekében - semelyik irányba nem mozgatom (forgatom) csak szimplán hozzáérek mintha be akarnám nyomni, de azt ugye nem lehet.