Megtakarításra számtalan ötletem volna. Például a utcátokban a közvilágítás
kikapcsolása.
OFF
Vannak akik már ebben is előttünk járnak. Kárpátalján vendégeskedtem nemrég, egyik délután átmentem az utca végén egy másik ismerőshöz. Késő este, amikor visszaindultam, vendéglátóm kikisért az utcára, és búcsúzóul még azt mondta, felkapcsolja a villanyt, hogy lássak hazafelé. Igy is tett, odament a legközelebbi lámpaoszlophoz, és a fél utcában felkapcsolta a világitást.
A hozzászólásod "érdemi" részét - az előttem szólóhoz hasonlóan - nekem sincs kedvem kommentálni. Csak annyit, hogy ha neked ezek az "érveid", akkor másoktól mégis milyen választ vársz?
vaskerék: A szociológiát talán ne keverjük ide, mert egy áltudománnyal nehéz választ adni vasútvonalak vegetációjára. Ez közgazdasági, és műszaki kérdés.
A szociológiát, semmihez sem értő tehetségtelen emberek alkották, hogy saját
személyüknek fontosságot kölcsönözzenek.
Ha ezt nem vonod vissza, akkor nem vagyok hajlandó cáfolni a hozzászólásod további részeiben levő hibákat, csúsztatásokat.
A szociológiát talán ne keverjük ide, mert egy áltudománnyal nehéz választ adni vasútvonalak vegetációjára. Ez közgazdasági, és műszaki kérdés.
A szociológiát, semmihez sem értő tehetségtelen emberek alkották, hogy saját
személyüknek fontosságot kölcsönözzenek.
Sokszor állítottad, én sokszor megcáfoltam, hogy a mellékvonalak bezárása
bármilyen változást hozna a fővonalak állapotában. Jelenleg nem...
Ne koptassuk az újjbegyünket feleslegesen a klaviatúrán.
Nem kétséges, hogy a Dél-Dunántúli térségben a 62-es Középrigóc-Sellye szakaszt
érdeklődés hiányában be kell zárni. Ebben az esetben mindjárt fontos lesz az érintett önkormányzatoknak, és a települések lakosainak, aminek aláírásgyüjtéssel
adnak nyomatékot. Ez nem történne az ország más pontján sem másként.
A másik probléma, hogy a megtakarítást a MÁV vezetése egyszerűen lenyeli
Vagyis, semmi plusz pénzmag nem jelenik meg a fővonalak fejlesztésére.
Erre példa az elmúlt évtizedek többtucat vonalbezárása.
Megtakarításra számtalan ötletem volna. Például a utcátokban a közvilágítás
kikapcsolása. A lakók mindegyike kapna egy zseblámpát. Ez olcsóbb
megoldás, mint a lámpák felesleges világítása az éjszakai órákban, amikor senki sem jár a mellékutcákon. Ezt egész Budapestre ki lehetne terjeszteni, majd az országban mindenütt.
Majd jöhet a BKV. Este nyolc után metro leáll, kilenckor villamos, tízkor busz leáll.
Közlekedni lehet gyalog, és kerékpárral. Még egészséges is!
Végül javaslom, hogy menj el, és mond el személyesen a bezárandó vonalak
mentén élő lakóknak, és vasutasoknak, hogy a vonal felesleges, és bezárandó.
Térkép felett tényleg nem nehéz döntéseket hozni.
Véleményededet az érintetekkel osztd meg:
- érvelj
- szálj vitába velük
- győzd meg őket
Végül a bezárások után pontosan jelöld meg, azokat a beruházásokat, amelyeket
"igen csodálkoznék ha a buszokon tömegek lennének az üres Bz-inkkel szemben."
Én is.:-) Telt ház - ami az ülőhelyek foglaltságát jelenti - az Elcoteq-es szerződéses járatokon van. Azon kívül sem vonattal, sem busszal, sem autóval nem utazik senki és sehová. Hová menne és minek? (Na jó, időnként a sellyei munkaügyi központba, de leginkább gyalog vagy biciklivel a saját jegyzőhöz, segélyért.) Ez van.
Az úrigyerekek kalandtúráján sokminden kiderült. Beszélgettünk több vonat személyzetével is, elmondták, hová tűntek az egykor hatrészes MD meg Dacia+kék kocsis vonatok, később a Bz-k utasai. Ugyanoda, ahova a buszoké is.
Ha némi nyomvonalkorrekcióval (megállóhely településhez jóval közelebb tételével) és az összes párhuzamos buszjárat megszűntetésével együtt csinálod meg és teremtesz munkahelyeket is hozzá bőven a környéken, akkor meg is érné a dolog. Javaslom megtekinteni a Somogyszob-Nagyatád vonalat, a Bz+2mellék sokszor kevés! Ott lenne értelme az átépítésnek.
Nem tudom, hogy MOST mi a helyzet Szabadságligeten:
"Népszabadság 2003. február 27.
Pilisvörösvárt mintegy öt kilométer hosszban szeli ketté az esztergomi vasútvonal. A városnak évtizedekig egy vasútállomása volt, e távolság középső harmadában. Az önkormányzat kezdeményezte a MÁV korábbi vezetésénél két új – a település többi részét is kiszolgáló – vasúti megállóhely építését. 2001. július 29-től már Szabadságligeten is megállnak a vonatok. Viszont sem itt, sem Pázmáneumnál nincs lehetőség jegyvásárlásra, ezért eddig a kalauzoktól lehetett menetjegyet váltani. Az utóbbi időben azonban már ők is csak pótdíj (büntetés) ellenében adnak jegyet a vonaton. Érdeklődésünkre megtudtuk, hogy a részvénytársaság szerződést kötött egy helyi vállalkozóval, aki üzlete nyitvatartási idejében vasúti menetjegyet is árusít, de erről a MÁV nem értesítette az utasokat. Az „árusítóhely” a megállótól körülbelül egy kilométerre, az üdülőövezettől, illetve az ahhoz közelebbi városrésztől ellenkező irányba esik, és másfél-két kilométer távolságra van, annyira, mint a korábbi egyetlen pilisvörösvári vasútállomás. Mi értelme volt a megállóhely költséges kialakításának, ha a „nagyállomás” távolságánál is hosszabb gyalogtúrára kényszerítik a nem bérlettel utazókat?
Én csak olyan példákat említettem, ahol MÁR volt megálló, de messze volt a falutól, de aztán közelebb helyezték. Egészen új megállók létesítésére is akad példa - igaz megszüntetésre több.
Ha holnaptól megcsináltatom 100 km/h-ra a Középrigóc - Sellyét és villamosítom is, meg még minden óra 30-ik percében vonatot indítok ( új Desiró villanyt légkondival, szendviccsel, kólával, nővel) mindkét végéről, aakkor hányan utaznak/utazhatnak arra ?
Amúgy mindez megvan Svájcban. És működik!!! Pedig az is kis ország, és szinte mindenkinek van autója.
Középrigóc Sellye Drávafok: Azon kevés vasútvonal közé tartozik, amelyiknek a bezárása nem okozna álmatlan éjszakákat számomra. De azért valljuk be őszintén, hogy az alacsony utasszámhoz a rossz állapotú pálya, és a minimalista menetrend is hozzájárul.
Mit szólnál hozzá, ha mondjuk egy bélyeggyűjtő barátod mindenáron rád akarná kényszeriteni, be akarná beszélni neked, hogy a bélyeggyűjtés a legérdekesebb, leghasznosabb, leg-legebb dolog. Az átlagember igy van a vasúttal.
Az, hogy mi itt egymás között miről beszélünk meg álmodozunk, meg siránkozunk, az az emberek többségének közömbös.
Ezért jó, hogy mi egymásra találtunk.
Példa: elég sokfelé járok az országban, és amióta kék-túrázok, sokat buszozok is, elég "egzotikus" viszonylatokon. A buszjegyeket pedig mindig elteszem. Tudod miért? Mert amikor Vaskalap barátommal túrázok, akkor Ő boldogan, és csillogó szemmel nézegeti a buszjegy-gyűjteményemet. De erre csak Ő hajlandó. És ezért a barátom. Az átlag ember már azért is hülyének néz, hogy egyáltalán buszra ülök.
Egy vasútvonal "megmentése" (rajtunk kivül) senkinek sem célja!!! Ha valaki egyáltalán foglalkozik egy vasútvonallal, akkor is azt vizsgálja, hogy az jó-e vagy sem neki, és nem azt, hogy ugyan mire lehetne használni, mit lehetne kihozni belőle. Ez csak minket érdekel!
Bár fél éve "tiszta vagyok" (azaz leszoktam a fórumozásról...), most csak benéztem, hátha válaszolt valaki...
Mindig igy kezdődik...:-)
És ha már benéztem, irok is v-petinek, aki ezt irta: "...hogy mindent megtettek a vonal megmentése érdekében..."
Peti!
Egy vasútvonal "megmentése" (rajtunk kivül) senkinek sem célja!!! Ha valaki egyáltalán foglalkozik egy vasútvonallal, akkor is azt vizsgálja, hogy az jó-e vagy sem neki, és nem azt, hogy ugyan mire lehetne használni, mit lehetne kihozni belőle. Ez csak minket érdekel!
Persze, azt az önkormányzat írja elő, hogy reggeli 8-kor, ebéd 12-kor és vacsora 18-kor van, de ha futja uzsonnára vagy tizóraira, akkor ám legyen, és ne akadékoskodjanak.
Tudom azt, hogy senki sem akar bántani, de amíg nem látszik a szándék, hogy mindent megtettek a vonal megmentése érdekében, az anyagi lehetőségeket is figyelembevéve, addig nehéz beletörődni a mellékvonalak esetleges megszűnésébe. A mai hozzáállás meg egyáltalán nem úgy néz ki, hogy mindent megtettek volna.
Ha már itt tartunk: Köztudott dolog, hogy kórházi vagy a menzai koszt sokszor vacak és ehetetlen. Ezt rá lehet fogni a pénzhiányra. De ha utánajárunk néhány kórházban és menzán, akkor hamar kiderülhet az, hogy van ahol kis pénzből is jót lehet főzni, és az adag sem kicsi. (Tapasztaalat!) Csak ne az iskolaigazgató/kórházigazgató vagy a tulajdonos önkormányzat, hanem a konyhafőnök (meg a diétásnővér) szerkessze az étlapot, és az alapanyagok beszerzésénél is kapjon szabad kezet, és csak az alapszabályok betartását felügyeljék, és ne döntsenek úgy, hogy 10%-kla kisebbek az adagok.
Pl. Szombat délben ne zárhassa be a konyhát, arra hivatkozva, hogy kevés a beteg, nem éri meg főzni, vagy ne legyen délelőtt 11-kor az ebéd amiatt, hogy a szakács kora délutánra hazaérjen.
v_peti változatlanul állitja: "A 49-esen azért elég komoly áruforgalom volt"
Igen, volt. 20 éve. De mit is jelent az, hogy "elég komoly"?
Ez akkor volt, amikor a személyforgalom megszüntetésre került, de a teheroforgalom még ment egy darabig. Erről valaki részletesen írt vagy ide, vagy a vasútmániás fórumba.
v_peti változatlanul állitja: "A 49-esen azért elég komoly áruforgalom volt"
Igen, volt. 20 éve. De mit is jelent az, hogy "elég komoly"?
"Drávafokig megmaradhatna a személyszállítás is."
Igen, megmaradhatna. Ha lenne... De gyakorlatilag nincs.
tweety83 (őt nem ismerem régről): "...Pécs - Harkány vasútat...A buszok zsúfoltak... de mehetne itt vonat is" Nem, nem mehetne!!! Ugyanis a sinek a falvakon kivül vezettek...
Aztán looksharp barátom is kitart amellett, hogy "12 aprófalut érint a vonal" (a 62-es) És idesorolja pl. Drávatamásit, amely egy (romantikus) megállóhely az erdő közepén (szó szerint), a falutól 3 km-re. És idesorolja azt a többi falut is, mely szintén csak nevét adja egy-egy megállóhoz, de az emberek már 20 éve sem jártak a vicivel.
Aztán M38 (akit szintén nem ismerek), 7407-es hozzászólásban valami "Váci stb."-t emlitett looksharp-Lacival kapcsolatban. Mire is gondoltál pontosan?
Végül tweety83 irja a 7401-ben 62-es kapcsán: "...azok az emberek biztos járnak valamerre dolgozni és hozzájuk kell igazodni"
Nem, kedves tweety83!!! A többségük sajnos nem jár sem dolgozni, sem sehova. Aki jár dolgozni, az tud járni máshova is. De kocsival, esetleg busszal. Ugyanis nekik NINCS IDEJÜK vicizni... Gyere el egyszer az Ormánságba! Nézd meg, hogy zajlik a "való világ"! Tótújfalun szállást is kapsz...(www.ecforum.hu/dravazug)