Valamelyik nyári menetrendben (két-három éve) volt Tapolca - Szolnok, úgy emléxem, a 29706 (vagy valami ilyesmi) szerelvénye ment haza késő este/éjjel.
Hát igen...gazdag ország vagyunk, a MÁV is jól áll anyagilag, hadd menjenek csak üresen a vonatok....Nem tudja valaki, h. melyik a leghosszabb szerelvénymenet Magyarországon?
tweety83: Namost hamár úgyis megy arra, akkor miért nem lehet rajta utasokat szállítani? Nem volna logikusabb?
Sokszor leírtam már, hogy a szerelvényvonatok teljesítménye nem számít be a személyszállítási tejesítménybe. A MÁV-Állam szerződésben is csak egy bizonyos ülőhelykm-teljesítményig vállal finanszírozást az állam, a többletre nem.
Perzse, hogy nincs értelme - ennek sem.
Egyébként jelenleg szombaton a 2821, vasárnap a 2811 szerelvénye forog vissza a másnapi 2819-re.
Szombat éjjel akartam menni Kőkiről-Gyálra....megnéztem a menetrendet és a láttam, hogy a 21:25-kor induló vonat csak munkanap közlekedik.
Na elindultam BKV busszal és Pestimrén elrobogott mellettem egy 4 kocsiból álló, tök üres vonat lekapcsolt lámpákkal. (Gondolom ment Lajosmizsére) Namost hamár úgyis megy arra, akkor miért nem lehet rajta utasokat szállítani? Nem volna logikusabb?
Gondolom ha mégegy utazái lehetőség lenne hétvégén akkor azért elégedettebbek lennének a vonal mentén lakók is.
Vagy hova ment ez a vonat?
Amúgy sok érdekes dolog van azon a vonalon, múltkor hatalmas közlekedési káosz volt Pestimrén a kb. 6 percig lezárt fénysorompók miatt....majd jött egy tehervonat 1db kocsival
Igen ha nincsenek mellékvonalak nincs vasútmegszüntetés akkor nem érdekelt volna a vasút.
HA nem kapok 7 évesen menetrendkönyvet a kezembe meg 1972 est könyvet 1988 ban 12 éves fejjel.
Kérdés:
HA 1968 előrement a folyamatoknak megelőzte a lepusztulást akkor most gyorsan szedjünk fel még x kilométert.
Önkormányzatok hatóságok és nem akarják saját helyzetüket nehezíteni egy egy pénznyelő vonallal.
Volán elért a csúcsára és szerintem innentől csak a mostani üzemvitel is nyűg mert sok öreget ingyen fuvaroz jegyeket nem engednek emelni és bizonyos cégeket kivéve csak megszüntetni tudnak.
Még a vasúttal párhuzamos vonalakon is pl:
Kiaslföld
18.00 Győr Bp
meg a 15.45 ös Bp győrt szüntette meg.
Sorolhajuk reggelig, de még ott is megszüntetnek ahol van utas.
Vagy egy példa Eger nem adott külön lóvét a "helyközi" járatokon történő helyi bérletek miatt.
Vidékről drágább az utazás mert eddig a tarifahatárig vettünk 10 km es bérletet + összvonalast
Most: 15 km+ összvonalas.
És a egyvonalas kb 500 al olcsóbb mint az összvonalas
régen a 80/130Ft tól eljutottunk a 2490/3000 Forintos aránytalan bérletárig.
Alapból drágult a Buszpu-és a Városhatár között a helyközi járatokra a közlekedés mivel nem fogadják el a többnyire 3-4-5 vagy 8 kilométeres szakaszokon a helyi összvonalast amit 40 évig 2005 ig igen.
Miért jön ide a busz a mellékvonalahoz?
Ugy hogy ahol egy cég van jelen /nem átmenő útvonal ahol több volán is megfordul + a MÁV/ ott azt csinál a busz amit akar.
Késhet siethet rossz időpontokba mehet nincs csatlakozás /buszok nem csatlakoznak illetve nerm várnak be késő járművet/
Megértem hogy túlduszasztott létszámmal sok üres "pihenőidővel" járnak a vonatok.
Sok a személyzet felesleges állomási ... ok
De szerintem ha a közút drágább akkor nem biztos hogy jót tesznek az utasoknak.
Negyedennyi létszmmal másfélszerekkora forgalmat csinálhatna a Cég a mellékvonakon ha akarna.
Csak üzemanyagköltség lenne több, hiszen a MV a JV 3 órás pihi alatt is fizetik miközben nem csinál fuvart.
Mellékvonalaknak az a bűne hogy szociális foglakoztatók.
Ide nem rakta be az élménybeszámolóját , de a főtopicba berakta.
Békésről és az ottani rázkódásról a Moldova könyv jut eszembe:
Nem pontosan idézek
A Mezőhegyes környéki "rázkódó" kisvasutat november decemberben számolják fel, akkor amikor végetér a cukorgyári kampány.
Főleg mezőgazdasági vidék kevés szállítanivalóval.
Kevés a munkahely.
Érdekes utánaolvastam a fővonalakon kezdetben a MÁV megalakulásakor kb 70 km/h volt a sebesség.
Később emelték.
Pécsi vonalat is átépítették mert 275 300 m sugarú íveket tartalmazott.
1 esről vagy más vonalakról ne is beszéljünk.
Fővonalkorszerűsítés elvitte a sok pénzt.
Mellékvonalakt csak később a fővonali 48 as sinekkel tudták feljavítani valamennyire, bár ha sik terep nyílegyenes pálya akkor van esély. Pár vonal jobb helyzetben van.
Állítólag 1100 km gazdaságos a 3500 km ből egy 1995 körüli felülvizsgálatból.
Egy kérdés: Ha a Vésztő környékén olyan rossz a pálya akkor az utak vajon milyenek arrafelé?
Emlékeim szerint valaki írt egy focis példát (logikai párhuzamot vont a foci és a vasút között), mire Te visszakérdeztél, hogy a foci hogy jön ide, majd én ezen a logikai fonalon haladva visszakérdeztem, hogy "és a mohácsi kikötő hogy jön ide?" Nem írtam, hogy Te vetetted föl, mert nem is Te vetetted föl. Pusztán annyit kívántam jelezni, hogy a topicban felmerült mohácsi kikötőnek is kb. ugyanannyi köze van a 62-eshez, mint a focinak.
Ezt nevezik diszlexiának is és akkor már nem is olyan vicces a dolog. Keveri a betűket és bár átrugdossák az iskolában csak azt tanulja meg amit hall, mert olvasás után vagy nem tanul meg semmit vagy rettenetesen nehezen tanul. Van ismerősöm aki főiskolás és az anyja olvassa fel neki az anyagot mert úgy sokkal könnyebb neki tanulni mint amikor olvas. Vajon csoda-e, hogy egy előadás nem sok annyit nem hagy ki soha!
Ja és ez a betegség régebben is létezett, csak nem volt kötelező mindenkinek írni és olvasni tanulni ezért nem is vették észre. Az én gyerek koromban pedig fogalmuk nem volt miért marad le néhány osztálytársunk tőlünk. Alig 20 éve foglalkoznak ezzel a dologgal és most kezdik tudni kezelni, speciális bánásmód kell ennyi a titka..........
Ha a 64 nek nagyobb forgalma volt, sokan bizonyítotották bizonygatták, meg Pécsen belül is lehetet használni, akkor miért nem a 62 bűnhődött előbb a kisebb forgalmú megussza? Hol itt a prioritási sorrend?
Mert ez nem bűn és bűnhődés kérdése, egyik vasútvonal sem tett rossz fát a tűzre.
Tegyük fel, van két vasútvonalam, kezdetben azonos pályaállapotokkal. Egyiken nagyobb a forgalom, a másikon valamivel kisebb. A pálya karbantartására jutó pénzem 0 Ft-hoz közelít. Vajon melyik fog előbb járhatatlanná pusztulni?
Én döbbentem meg legjobban amikor láttam a mellékvonalak eddig húzták.
De Szilvásvárad felé is van idegenforgalom így "saját vonalamat" a 87 est is eltemettem nemcsak a 135 öst.
A vita arról szól ahol nincs 600 fő-s 12 kocsis vonat és 110% kihasználtság meg nincs a vonalon teherforgalom az veszélyben van.
Mert lehet találni érvet pro is meg kontra is.
kérdés:
Ha a 64 nek nagyobb forgalma volt, sokan bizonyítotották bizonygatták, meg Pécsen belül is lehetet használni, akkor miért nem a 62 bűnhődött előbb a kisebb forgalmú megussza? Hol itt a prioritási sorrend?
A 130-ason Szolnok-Szentes között azért szerintem rendesen van forgalom, a Szolnokra bejáró iskolások és munkavállalók által. Szentes-Makó vonalszakaszon is lenne megfelelő utasforgalom, ha megfelelő időben közlekednének a vonatok.
A 135-ös Szeged-Békéscsaba vonalat azért még nem kellene temetned, biztos sűrűn jársz erre, azért nem tudsz nyilatkozni. Szeretném, ha egyszer kipróbálnád, pl. Hódmezővásárhely - Szeged között, szállj fel Hódmezővásárhelyi Népkerten 75 %-ban garantálom, hogy állva fogod megtenni a 29 km-es utat Szegedig a szólóUsgyiban (ugyanis én még nagyon ritkán láttam duplán közlekedni).
"És Te ezt melyik hazai mellékvonalhoz kívánod hasonlítani?"
Én pl. a 130-ashoz. Makó és Szentes felől Hódmezővásárhely-Ipartelepek mh-hez. Nem kisváros - főváros példa, de azért szerintem jó példa. Ha itt a buszról vissza lehetne terelni az utazóközönséget a vonatra, lehet, hogy nem a szóló Bz-vel kellene bohóckodni.
Nézd meg a 130-as Makó-Szentes viszonylatban a menetrendet. Nem lehet azt mondani, hogy a rendes három műszak kezdetéhez és végéhez van igazítva a vasúti menetrend.
volt nálla problémásabb vonal, mert elzavarták a vasutasokat Kastélyosdombó Kétujfalu, Drávafok
És olvass vissza mit írtam a 62 es ről .
Még én is elismertem számokkal autóbusz menetrenddel /remélem nem törölték/ támasztottam alá hogy kb 10 ezer ember lakik ott a többségnek nem a vasuti állomások a célállomások például Zádorról Szigetvár stb. Én is reménytelnnek tartottam a 62 est mert nem Barcs megy Siklós körül foroóg a világ Szigetvár Pécs a központ és oda nem jó a 62.
3 műszakba se lehet vele járni.
Jó felszeded a mellékvonalakat.
Nem lesz vonatpótló /az is veszteséges/ ránéznemk a térképre az illetékesek.
Szerinted azza a 10-30 millával vonalanként amit megtakaítasz mennyivel csökken a cég vesztesége?
Olyan mintha a budiban lekapcsolod a 40 W os körtét miközben az egséz lakéásban a 100 égők égnek és fényárban úszol
Csepp a tengerben.
De egyes illetékesnek megfordulhat a fejében hogy akkor minek adjunk a "fővonalakra"
És eljutunk oda hogy lesz kb 2000 km vasut Magyarországon.
Az a 2000 km tele lehet magáncéges tranzitokkal leromlik a pálya mert nem bír ki 30 évet és az is sz@r marad ami még ma jó.
Vidéki fővonalakon is lehetne csökkenteni egészen addig amig a vasut kb 5% körüli legyen a részesedés.
jó lesz elővárosi "választási" vonalak.
De megkérdőjelezhető hogy a spirál beindul és a végén majd mindent fel kell szedni mert az egész hálózat veszteséges.
Ilyen alapon Carpy is azt írta meghagynám a 29 est de törölném a .... vonalakat.
Ok szedjünk.
De a volán nem jótékonységi intézmény, nem 1996-99 között vagyunk amikor fejlődő szakaszban van, nem is tudná átvenni a forgalmat meg nem is érné meg.
62 est én se mentettem csakhogy nem csak 62 van.
Mindent még a 50/154 es fővonalat meg a Bajai hdat is meg lehetne szünteni, mert csak 1 tehervonat van arrafelé /aki tud száfoljon, állítólag Baja-Kiskunhalas 60-70% kihasznált MD van 7-8 vonatpár, de ilyen alapon a 80 c, a 5 , 44-45 43 42 Dunaujvárostól Paksig , a 26, 30b 16 , 18 Kőszegi, 17 es, stb vonalak is megszüntehetők lennének.
Vésztői RV sok embert foglalkoztat, nem voltak létszámkiváltó intézkedések, de Ott is lehetne szüntetgetni.
Gondolom most beír majd valaki "Onnan"
87 est is fel lehet tépni 92 Ózdra is felszedném mér ne meg 94 95 98 , és lehetne sorolni.
a végén megmaradna 8 és 15 Gysev en kívül a 1, 20,21, 25,29,30b,30,40,41,70,71,80,82,90,100,120,140,150,155
vonal
Tetszik?
A többi meg iparvágány.
slussz.
De megjegyzem a BKSZ el meg a elővárosi vonatokkal továbbra is lenne veszteség bőven, mert alapból veszteséges a "cég"
vegyetek autót -adót fizettek.
Vegyetek benzint
adót fizettek.
Én utat se kell javítani minek sózni is minek
ugyis leromlik az út.
Élvezni kell a rázkódást.
És pozítiv lenne a fizetési mérleg nyereséges a költségvetés.
Mindenki pöpögné az adót a dugóban meghalna 1-2 ember közbe de jó lenne költségvetésileg
Mai tömegközlekedés luxus.
A villamos is az meg a troli is, meg a busz is. Metró meg főleg.Csak helytenenül hozzászoktunk.
Nem akarunk adót fizetni
Nincs jogsink
Vagy ha van nincs autónk
D válasz félünk vezetni, félünk balesetet okozni.
Nincs pénzünk auto fenntartására.
Ilyen alapon az egyész Máv hálózat legyyen "iparvágány" ha van forgalom akkor van ha nincs akkor nincs és kész.
Ahol nem jár tehervonat az szünhet meg.
Személyszálltás csak akkor fedezi a költségeket ha kilométernként 22 25Ft ot fizetsz.
Pl személyautó.
BENNE VAN AZ AMORTIZÁCIÓ, ÜZEMANYAG MEG MINDEN.
buszok is "tul olcsók" meg sok a 65 feletti "polyautas"
Aki Gyulától kapott szabadjegyet.
Helyettük a bérletesek nyögnek. De ő nekik is a jelenlegi vonatjegy helyett 3 szorosát a buszon 2 szeresét kellene fizetniük.
Halottam ugy általában 1/3 át fizeti az utas a költségeknek a MÁVnál.
Nem a Sellye dölöngélőé hanem az elővárosié meg mindené.
BKV is mernnyit emel nem?
A MÁV nem emelhet, Volán kicsit többet emelhet, de BKV rendesen szedi a díjat.
Ő megteheti?
Máv nál egy kis 50-100% áremelés után már akisebb forgalmú fővonalak is inognának,
kivéve az 1 20 30 40 70 80 90 100 120 140 150 155 mert ezeknek van teherforgalmuk a többi iparvágány lenne egyhamar.
És Te ezt melyik hazai mellékvonalhoz kívánod hasonlítani? ... Azt meg egy szóval se lehet állítani, hogy a 2-es vonalat nem fejlesztik.... Szó volt a 4-es vonalra átjáró Desiro-król, de úgy tűnik, elhalt a dolog. Ezen kívül szóba jöhet pl. Diósjenő-Vác-Bp, Jászberény/Gyöngyös-Hatvan-Bp, Dunaújváros-Bp.
"A Gysev is szállodákat tartott fenn minden mást csinált hogy pluszbevételhez jusson.
Igaza volt, van.
MÁV nak is nem biztos hogy a veszteséges alaptevékenységre kellett volna hajtani..."
A GySEV valószínűleg a fő tevékenységéhez kapcsolódó szolgáltatásokat üzemeltet (pl. logisztika, raktározás).
De kérdem én, a MÁV az 1-2 utassal prögő Bz-hez milyen kapcsolódó szolgáltatást üzemeltessen? Mire kellett volna "hajtani"?
És főként: miért? A két szép szemedért?
Teszem azt, a MÁV belekezd valamilyen más, kiegészítő tevékenységbe, ami csökkenti a veszteséget. Ettől még a veszteséges mellékvonal ugyanúgy púp a hátán, csak növeli a veszteséget (vagy csökkenti a nyereséget). Vagyis: ki az a vállalkozó, aki a nyereséges tevékenységei mellett veszteségeseket is fenntart úgy, hogy arra neki nincs is szüksége?
Menjenek ha van Ipari Parkba/ pl Eger/ műszakváltós vonatok, legyen forgalom üljenek le cégekkel és tárgyaljanak.
Ez jó ötlet, csak ugyebár egy utazásnak mindig két végpontja van. Az egyik lehet az ipari park, ha van ott vasút. De az ott dolgozók pontosan hol laknak? Gondolom Egerben az egész városban szétszórva, plusz még a környék 10-20 falujában, szétszórva. Őket Te hogyan és hova akarod "műszakváltós vonatokkal" vinni?
Wienbe a Mellékvonalról közvetlen vonatok vannak amiket jól lehet munkába járásra használni
És Te ezt melyik hazai mellékvonalhoz kívánod hasonlítani? Remélem, nem a 62-eshez. Ugyanis az a rész még Bécs vonzáskörzetének tekinthető, ami itthon a 2-es vonalnak felel meg. Azt meg egy szóval se lehet állítani, hogy a 2-es vonalat nem fejlesztik.... (Desiro, Összekötő híd, pályafelújítás, stb.)
VAn ahol a problémákat nem felszámoljaák hanem megoldják.
Igen lehet, csak ahhoz pénz kell, nem korupt emberkék, nem rablókapitalizmus.
Magyarország szegény ország, de még türhető kétszintű MÁV VOLÁN redszert tart fenn.
Ez verseny egymással, de egyes esetekben egészséges csak drága.
Osztrákoknak nemcsak pénzük hanem eszük is van.
Gysev se egy utolsó cég aki már a 80 as években bevezett egy ütemes szrű menetrendet.
Ők se csinálják rosszul.
De az egészhez szemlélet(változás, P+R) stb kell.
Wienbe a Mellékvonalról közvetlen vonatok vanbnk amiket jól lehet munkába járásra használni /Fertőszentmiklós-Pamhagen-Neusider Am See/-Wien
Szándékosan nem Bécset írtam.
Én azt sajnálom hogy mind a MÁV mint a VOLÁN ból kiveszett az a fejlesztési "láz" ami a 80-as 90-es években jellemző volt.
ÉN mindekettőt hibáztatom mert ketten együtta hunyók.
DE egy kis autóbuszközlekedési cég mérlegének elemzéséből tudom hogy kb 1999/2000 től a bsuz is "veszteséges" vagy nullszadós.
Sok hitelt vettek fel a 30-40-50 milliós gépekre most már ők is kifulladtak.
Az utak tökrementek, én a nehéz de felujított 17-18 éves IK 256 on még elviselhetőnek tartom az utat egyes új "könnyebb" gépeken már rosszul vagyok E95 is átvesz minden úthibát.
Ugyhogy én a buzst se pártolom, ahol van még értelme a vasútnak ott legyen.
Menjenek ha van Ipari Parkba/ pl Eger/ műszakváltós vonatok, legyen forgalom üljenek le cégekkel és tárgyaljanak.
Valaki berakott egy hivatkozást a Budapest környéki bejáró vonalakról.
Nos Én Pest megye bizonyos részeit még Budapestnek tartom mert Pécel vagy Dunakeszi vagy .. összeépült gyakorlatilag előváros.
De köny9örgöm, ne az egyik rovására fejleszzünk egy másik dolgot mert az nem jó.
Példa:
87 felső részén imbolyog a BZ pár fővel.
De a vonalon azon a részen nincs személyzet és így a kiadás se sok.
Ezért maradhatott meg, no meg azért mert 1996 ig a Putnoki bánya üzemelt.
Rudabányain volt teherforgalom kb 5 éve és azokat a vonalakat ezért "felejtették el" bezárni
94 es jól jött volna szegény szakadt Borsod Volánnak azonban nem kaptak 500 milliót kb 10-12 buszra és hagyták.
Egyes mellékvonalak a Volánnak se kellenek, mert veszteséget vennének át még nekik se érné meg.
Csak a MÁV tud olyat hogy veszeteséges szolgáltatást tud fenntartani.
Visszatérve az előzőekre ő se tud már a jelenlegi dijakból "megélni" Különjárat, gépkocsifelujjítás, alkatrész kereskedelem, melléktevékenységek néha több pénzt hoznak.
A Gysev is szállodákat tartott fenn minden mást csinált hogy pluszbevételhez jusson.
Igaza volt, van.
MÁV nak is nem biztos hogy a veszteséges alaptevékenységre kellett volna hajtani, de ekkora mamut nem is tud a piachoz alkalmazkodni.
A Fertő-tó felső részén (Wulkaprodersdorf-Neusiedler) is eléggé a falu szélén mennek a vicinális mellékvonalak. A megállók melletti árnyas ÖBB P+R parkolók viszont elég jól kihasználtak. A magas peronon padok vannak, és egy eső beálló, ahol az ÜTEMES menetrendben a megálló be van keretezve. Összesen 1 db falfirka, az iró lelkületére jellemző, hogy a felirat Heil Hitler. Öt vonatból 4 GySEV iker motorkocsi.
Az altalad roncsnak nevezett mozdony nem az, és nincs is lesajnálva. Tavaly kapott egy nagyon jó állapotú, szinte új motort, és sokat tolattak vele az udvaron. Most éppen azért áll bent, mert felújítják, fehér alapozó festékkel kenték le, de nem tudnak vele foglalkozni, mert rengeteg más dolguk van.
Üdv! OFF? Nekem nincs autóm. ELVBŐL (sem) Tömegközlekedem. Bocsánat, a mostani neve: közösségi közlekedés. Ezért rosszabb adófizetője vagyok az államnak A közösségi közlekedés országos szintű lesilányulása egyre jobban kényszeríti az embereket, hogy kocsit vegyenek, vegyek - miből?? Az ésszerűen szervezetttttttt közlekedés -hosszabb távon - visszavonzaná a közlekedők egy (jó?) részét. Már most van, aki szívesebben űl be a Desiro-ba olvasgatni, mint kocsival tülekedni. Az államnak távlatokban előre kellene gondolkodnia. Nemcsak az autópálya -lenne - a jövő... ON F.
Ja és ha igazán rajonganál a vasútért, akkor nem a Kanári-szigeteken meresztenéd, hanem mint ahogy én a valóságban is tenném éjjel-nappal vonatoznék és megvalósulhatna gyerekkorom nagy álma beutazni a Föld összes létező vasútvonalát.
"Az a gond ami a vonalbezáréásból származó pénzt illeti nem az én zsebemet gazdagítja.
Ha ugy lenne én is helyeselném.
Kanári szigeteken nagy szerettel gondolnék a mellékvonal megszünteéséből kapott prémiumomra.
Eléldegélnék egy darabig belőle."
Kibújt a szög a zsákjából. Szóval te is felszámolnád a mellékvonalakat!!! Ezek után ne papolj itt éjjel-nappal a mellékvonalak megtartásáról, nyilvános beismerő vallomást tettél.