a beforasztás nem gond mert van tévészerelő ismerősöm csak az hogy menyibe került és hogy lehet kiveni a müszeregységet? Vezérműszíj cserélésében jártas valaki? Hogy a legegyszerübb,és nehéz-e kicserélni? Jelek vannak rajta? Ha privire valaki megirná nagyon megköszöném! Szerszámok,akna segitség van!
2001.06. 2,5 TDI 155LE, Tiptronic. Ajálljatok valami jófajta motorolajat, és váltóolajat. Igaz a szervízkönyvban benne van, hogy cserélték, de azért lecserélném (nemrég vettem). Amúgy meg azt halottam a váltónak nagyon fontos az olaj. Mit tegyek bele?
A kijelzőt kintről rendeltem a neten. Nem az a nagy szám (mert szívesen rendelek, ha kell valakinek), hanem a beszerelés. Már sajnálom, hogy nem csináltam róla képeket, mert így utólag elég nehéz volt. Csak akkor kezdj bele, ha nem idegen a forrasztás, abban is a nyáklap forrasztás. Vagy estleg, ha kiszereled és van valami elektrotechnikus ismerettséged, aki beteszi.
Csak az órákat akarod kivenni, vagy az egész műszerfalat? Az óra a következőképpen jön ki:
A kormányt teljesen le-,és kihúzod.
Az óra előtt van egy műanyag burkolat (a kormánykonzolon). Azt feléd húzva le kell húzni, pattintani.
A burkolat mögött van két casvar, az tartja az órát. Gyárilag iszonyat meg van húzva, cak "T" kulccsal tudtam levenni.
A lábtér burkolatát le kell venn. Alul van két csavar, felül van két csavar, illetve a műszerfal oldalán (az ajtónál) ha lepattintod a műanyag kéttenyérnyi fedelet, és az alatt ha benézel, akkor látsz még egy casvart, ami a burkolatot fogja.
Alulról bebújsz az óra hátuljához és lehúzol róla két csatlakozót a háromból. A csatlakozó úgy jön le, hogy egy kis fület felülről lefelé kell pattintani, akkor ugrik ki a foglalatból.
Ekkor elkezded hátulór kifelé tolni az órát. Figyázz, mert fennt megakad a füle a harmónikában.
Mikor kifordult az óra annyira, hogy mögé tudsz nyúlni kívülről, akkor húzod ki a harmadik catlakozót, mert az nem éred el alulról.
Kiveszed az órát!
A komplett műszerfal nem kis dolog. Még a szervízben sem szeretném, hogy az enyémte kivegyék, mert sosem tudják úgy összerakni, mint a gyárban, ahol bekenik mindenféle tömítővel, meg miegymással, hogy ne rezonáljon, ne rezegjen...
"az olajpumpa meghajtás kérdésében nem vagyok otthol de hátha valaki írna tapasztalatot róla."
Egy másik fórumban egy nagyon segítőkész úr leírta nekem kb. miről szól, remélem nem bánja, hogy megosztom itt.
Szóval:
- "Az olajszivattyút a ballansztengely hajtja, egy hatos imbuszkulcsszárral. Ez kikopik, és megszűnik az olajnyomás. Rossz esetben kampec a turbónak is. A másik rossz hír, hogy ballansztengely külön nem rendelhető, csak ballanszegység, ha jól emlékszem 250K körüli áron. A jó hír, hogy kis ötleteléssel fillérekből javítható, ráadásul jobb lesz, mint a gyári. :) "
- "Esetleg van olyan hely, ahol tudják a kis ötletet? Leírhatnád, ha tudsz ilyet ;)"
- "Eladásra rövidtávú megoldásként raknak bele egy új hatos imbuszszárat.
Másik megoldásként kicserélik a szivattyút. Az 1.9-es motor szivattyúját teszik föl, de attól nem fér vissza a ballanszegység, ezért azt kifelejtik.
Nekem nem volt szimpi egyik megoldás sem. A "filléres" ötlet saját. Az ötletet a crovákhoz használt imbusz bit adta, aminek egyik vége tizes, a másik hatos. A feladat "csak" annyi volt, hogy az edzett acél tengely végében levő kopott hatos nyílás helyére kellett tizes hatszög alakú lyukat mélyíteni, úgy hogy a tengelyt ne kelljen kilágyítani, visszaedzeni és ne vetemedjen. Neten kerestem szerszámkészítő üzemet, ahol volt szikraforgácsoló berendezés. Vittem a tengelyt, és egy minőségi hosszúszárú tizes imbuszkulcsot, amiből csináltak kellő méretre egy hosszú bitet, és kimunkálták neki a fészket a tengely végében. A gépmunka volt 6k+áfa az imbuszkulcs kétezer alatt.
Az összeszerelés egy kicsit macerás, mert gyári állapotban külön kell felszerelni a ballanszegységet, és külön a szivattyút, végül beletolni a meghajtószárat. Az átalakított állaptban pedig csak összeszerelve, együtt lehet felszerelni az egészet. De örökéletű a megoldás. A tizes hatszög soha nem fog kikopni.
Azt sajnos nem tudom megmondani mennyi km-nél várható a hiba. Még nem találkoztam vele elsőgazdás autóban, ahol biztos adat lett volna a kmóra állás. Mindenesetre ha olajnyomás hibát jelez a fedélzeti, azt nagyon komolyan kell venni, és azonnal leállítani a motort. Bárhol van éppen az autó. Tipikus eset, hogy elmennek a közeli benzinkútig, hazáig, a köv. parkolóig. Vagy a legközelebbi szervízig, megkérdezni mi a baj. Emiatt aztán a jav. költség többszöröződhet. Márkaszervízben ilyenkor hét számjegyben kell gondolkodni."
A vezérléscserét magad csináltad? Visgáztál arra, hogy az adagoló kereke ne forduljon el egy fogat? Van erre egy spéci menetes csap, amivel rögzíteni lehet az erre a célra kialakított furatban. Elvileg csinálhat ilyet, ha nincs a helyén. Én így jártam az A4-emmel, azzal a különbséggel, hogy nem indult be. Aztán helyreraktam és minden ok.
Mondja már meg nekem valaki, hogy milyen gyakran (secundum) frissül a pillanatnyi fogyasztásmérő kijelzés?
Hál'isten sikerült az asszonyt is lebeszélni az A6ról... Majd 3.0 Tdi egy év mulva... Másik dologban viszont szeretném a segítségeteket kérni. 2.3-as öthengeres NG motorral kapcsolatban. Olyan problémám van, hogy olyan 4000 körül elfogy a nyomatékom, és olyan 4800-nál már semmi sincs. Pedig ennek a motornak pont innen kellene megindulnia. Nemrég cseréltem vezérlést+szűrők+olaj valamint a nyomás rendben. Már több szerelő befürdött vele, hogy mi lehet a baja. Ha valaki tud valami okosat mondani, hogy merre érdemes tapogatózni?
hú ott nagyon meleg lehetett a helyzet ha megolvadt.... az olajpumpa meghajtás kérdésében nem vagyok otthol de hátha valaki írna tapasztalatot róla. átlag ezek csak enyi kmert birnának? na majd írd meg mire jutottatok. kérdezz rá valaki nem-e tud olcsóbban turbot...(sosem lehet tudni)
Szia.Este leszették a szelepfedelet,minden tiszta,olajsár mentes,szilánk mentes.A motort milliméterről milliméterre áttekerve semmilyen kopás,sérülés nem látható a hengerfej belsejében.Szóval elvetném a turbós "idegen anyag jött a kartercsövön". gondolatot.Akkor milehet??
Ami bizonyos hogy a légtömegmérő sem hullott szét,tehát további rejtély az okozó.Azonban egy észrevétel,hogy a levegőszűrőház turbó felőli oldala a hőtöl megvan olvadva.Tehát valamilyen magas hőmérséklet jele tapasztalható.Turbós szerint a 2.0 pdtdi motor másik típus baja,hogy a kiegyenlítő tengely által hajtott olaj szivattyú hajtás"valami hatszög alakú meghajtó"hibásodik meg,és ebből adódóan nincs megfelelő olajnyomás.Ha ez tette tönkre a turbót akkor a hengerfej hidrótőkéi miért nem csattognak az alacsony olajnyomás miatt???
Úgyhogy ha megérkezik az új turbó felrakás után azzonali olajnyomásérték mérés.Ha netán megfeleő az olajnyomás,akkor tuti hogy a hőterhelés és kopás okozta a lapát leválás és ebből a ledarálódást.És ezzel visszatértünk a másik szerelő ismerősőm állításához,azaz garrett turbó ennyit bír,ő már sajna rövid időn belül 3-t is cserélt gondolathoz.
2001 A6 TDI 155 LE. A gyári középső kijelző pixelhibás volt. Olyannyira, hogy nem lehetett elolvsani a betűket, számokat. Kiszereltem az órát, szétbontottam, kicibáltam belőle a régi kijelzőt, és beforrasztottam az új kijelző mind az 52 lábát. Ezek után összeraktam, minden tuti, semmi pixelhiba. Viszont a pillanatnyi fogyasztás kijelzés hülyéskedik. Alapjáraton a legutóbbi nem nulla fogyasztást jelzi ki, illetőleg van, amiko fél percig nem változik az érték, pedig, mikor normálisan működik, pár másodpercenként frissül. Szóval azért volt a mese az elején, hogy lehet-e a kijelző csere miatt, vagy egyszerűen csak az átfolyásmérő hülyéskedik? Nemrég volt PC-n a masina, nem jelzett hibát. Illetve hogyan működik normálisan, akinek működik.
A motorhőfokot nézted? Akkor, mikor már elég idő eltelt, hogy bemelegedjen. 90 fokak kell lennie. Ha nincs anniy, akkor termosztát baja van, és azért eszik ennyit. Nekem ugyanez van. Már megvan a termosztát, de addig is amíg beteszem, a hűtő elé tettem egy kartonlapot, így azonnafelment a hőfok 90-re, és a fogyasztás leesett 6-8 L-re.
merthogy van egy ismerősöm akinek mondtam tegye föl a kérdéseit itt, mert 2.0pdtdi A6ot akar 2005öst(nadeosztán mindenáron). pedig megdobtam 1 pár infoval hogy miért felejtse el azt a gépet. meg hogy menyi dellllát:))) hordjon magánál, hogyha majd bexarik kikalapálják... (ahogy szili76 felvázolta).
mi fordul be a kartergázcsövön??? mert ha jól értem onnan jött "valami" és ez csinálta igy ki a turbót??????? ezt mondta a turbofelújító mester.... hát ha az a kartergázcső kiszakadt akkor elképzelhető....(mert ugye turbohibánál a szivó és a töltő oldalt is illik átvizsgálni) de ha nincs kiszakadva mit szivott be??? darabos a kartergáz??? vagy olajsárdarabokat??? el sem tudom képzelni mi lehetett az a "valami". Mind a 3 autón ugyanúgy? és mégvalami: nem tud neked "beszerezni" valaki olcsóban 1 turbot mondjuk ujonnan...? UI: mondjuk láttam már hogy milyen károkat tud csinálni "csupáncsak" a sivatagi homok egy Tank gázturbinás hajtóművének a turbinalapátozásában(mert itt nincs mód légszűrőt építeni a levegőbelépő nyilláshoz...) de a tiednél(a képek alapján) egyértelmű a mechanikai sérülés. én is priccolnék felökni egy ujat anélkül hogy tudnám mi okozta a problémát.:(
Még én sem tudom,a mindennapi használat közben romlott.Sem javítás,sem megbontás nem történt.Egy autószerelő barátom azt mondta most két hét alatt 3 turbót cserélt,ugyanilyen hibával,semmilyen fém szilánkot nem talált a rendszerben ami okozhatta volna.Amin cserélt autók:iveco garrett turbó,marea garrett,avensis garett.A turbó felújjító szerint előfordulhat hogy a kartergáz csövön jött valami a szelepfedél felől.Most az a bajom ha itt sem találunk idegen alkatrészt,félek ha feltesszük az új turbót nehogy azis így menjen tönkre.Felújított turbó br.124000 ft,teljesen új br.kb 220000ft.
A segítségeteket szeretném kérni ,méghozzá A6os vásárlása kapcsán. A régi Audikat jól ismerem (B3-B4-B5, C4) de az újakat már kevésbé. A kérdéses tipus tehát a 2006- körüli 2.0 PD A6 Avant. Formája gyönyörű az autónak és nagy Audibuzi lévén nehéz nemet mondani rá, de az eszem mégis azt mondja hogy ne. Olyan 4M-től fölfelé körül már lehet kapni, de a régi 1.9 TDI hez szokva, ami kivitt a világból kicsit félek a PD-től. Nem a megvételtől tartok, hanem attól, hogy utána a gatyámat is ráfizetem. Bárkitől bármilyen tapasztalat vagy véleményre kiváncsi vagyok.
Volt egy hasonló paraméterű AFB-s motorkódú passatom.
A nagy fogyasztást valószínűleg a légtömegmérő és a porlasztók állapota generálja.
A váltód a leírásod alapján egy turbina felújításra szorul, ha szerencséd van akkor megúszod ennyivel.
Azért gyenge 1-2-ben mert a turbina lapátjai fos állapotban lehetnek, de még az sem ritka hogy egy esetleges előző felújítás alkalmával nem a megfelelő turbinát kapta a váltód (nálam ez volt a helyzet) ezért amíg turbinából hajt addig erőtlen, majd amikor 2-esben kb. 2200 rpm-nél a lock up összezár akkor direkt lesz a hajtás és ezért indul meg.
Annak idején én kb. fél évet töltöttem a nyomozásával a problémának. Tudok ajánlani neked egy nagyon jó automata váltó szerelőt aki csak evvel foglalkozik. Trabancz Sándornak hívják és a III. ker Szőlőkert közben van a műhelye. Telefonszáma 20-550-58-94, nézesd meg vele ha gondolod.
Egy kis segítséget szeretnék kérni... Van 1 '98-as a6-osom. Most vettem. 2.5 tdi 150le.
Van néhány gondom. Elég sokat eszik (120 tempomat=10-11L, város 50=13-14L). Diag szerint légtömegmérő...
Érdemes kicserélni, vagy valami más lesz a gondja??? Ez volt az egyik.
A másik: 5 sebességes Tiptronic váltó van rajta. 1be, 2be olyat csinál mint amikor a manuál váltónál csúszik a kuplung. felpörög a motor olyan kb 2000ig és utána kezd el gyorsulni az auto. 3-ba ugyanezt csinálja kb 50 kmh-ig. utána megindul az auto mint amit seggberúgtak... 4-5 be tutin műkszik. Viszont a nagy fogyasztás mellett kb 170-180 a vége és 5.be olyan 3500-4000-nél elfogy belőle a craft...
Amit tudok: kb 400000 van benne.
Ha tud valaki okosat mondani azt nagyon köszönöm előre is...