1992-ben szűnt meg, akkor, amikor a nádasdi kisvasút is. Fénykép van róla az ózdi iparvasutas könyvben. Meg a múltkor láttam valakinél egy köteggel, majd lehidaltam, de nem tudtam megszerezni szkennelésre. Sajnos.
Hát gondoltam hogy nem lehet valami felemelö.De mikor szünt meg?És képeket nem talalni róla?Egyetlen képem van csak a réges régi Hobbim a vasút cimü ujságból.A 93/2 es számban a jobb sorsra várnak rovatban.A028 számon valami rudazatos mozdony,a felirat szerint Simmering-Graz-Pauker AG.Wien gyártotta és ez vitte a kohósalakot a meddöre?Ezt a gépet valyon miért nem állitották ki a vasuttörténeti parkban?Tán mert nem Máv mozdony?
Nemrég voltam Ózdon, a fogaspálya helye még látszik (gépkocsival kitaposott földút és gaz). A városközponthoz viszonylag közel van (úgy hívják a salakhányó környékét, hogy Hétes-telep; ilyen néven szerepel térképen), de csak óvatosan menj arra! Egyedül nem is ajánlom bejárni a környékét - min. 4 fő+fotógépek, bunkofonok, étel-ital elrejtve szatyorba, hátizsákban, mert 100 %-ig gettó, nem szoláriumban barnult eleven alakzatok lakják, akik ha fehér embert látnak, kiszámíthatatlanul viselkednek (engem pl. két 6 év körüli kis purdépöcs köpőversenyi céltáblának nézett, pedig semmit sem csináltam velük, csupán szótlanul átvágtáztam a telepen anélkül, hogy követelésükre pénzt adtam volna nekik). Úgyhogy csak óvatosan az ózdi fogassal!
Helo mindenkinek.Néztem a zenit tv-n egy filmet,(Bucsú a gözmozdonytól)abban csak ugy futólag megemlitették az Ózdi kohászati üzemek fogaspályáján közlekedetteket is söt egy pár perc erejéig még mutatták is ahogy a gyárból kihalad és rámegy a pályára a mozdony.(Felvettem)Valamint van egy régi képem valami,grazban gyártott dizelröl ami ózdon közlekedett.Meg tudja valaki mondani hol található a térképen a maradványa?Milyen hosszu,Honnan hova ment?Lehet még látni a nyomait?No és a lényeg,képek vannak valamerre a neten?Elvégre nem csak a városmajori fogaskerekü van azt még bárki megnézheti de ez már a mult!!!!
Te már annyi minden megírtál róluk, hogy nem csodálom, hogy kimerültél az ötletekből. :-)
A szövegek és a képek is tök jók.
Esetleg lesz a "szülinapjukon" valami buli, ünneplés, vigadalom, stb.?
A jelen állapotokról:
51 - üzemképes, bár néha betegeskedik az umformere
52 - 1999 óta nem közlekedik
53 - fővizsga
54 - üzemképes
55 - üzemképes
56 - a múltkori durva kisiklása óta pihen
57 - üzemképes.
Albertus!
Jogos (lenne) az észrevételed. Ez ugyanis még egy nem publikus oldal. Láttad valahol belinkelve bármelyik oldalamon?
Pacsi: HB
ui: szintén egy még nem pubi oldal:
http://balint.cyberhungary.net/kisvasut2003/index.html
Tudom, hogy gonosz vagyok, és sosincs igazam, de ha már egyszer linket teszel a képekre, akkor nagyot dobna az oldalon, ha nem mindegyik a "The page cannot be found" című oldalra mutatna.
1981-ben lecsúszott a Gyöngyvirág utcától az 53-63-as, de sikerült időben kizavarni az utasokat belőle, egy kissé felgyorsult, és belecuppant kb 35-40-el az 55-65 (???)-be, majd az pedig az 57-67-be, az 57-est belökte a tolópad árkába.
Mivel frissek voltak a kocsik, hamar el akarták tussolni az esetet, ezért e szép, verőfényes vasárnap délutánjára be is tették a roncsokat a kocsiszinbe.
Nem sokat tudok erről a balesetről.
Csak azt, hogy szegény 53-as ritka peches egy járgány. Jól kifogta mindkettőt.
A baleset után vagy egy évig volt ilyen szerelvény: 57-63.
Idézek, ha szabad: "A munkálatok elõtt és alatt ERDEI ISKOLA állomáson hegymenetben a vonatok a völgymeneti peronnál állnak meg, valamint SZÉCHENYI-HEGY végállomáson a II. vágányra érkeznek, és onnan indulnak."
A múltkor meg azt írtad, hogy Széchenyi-hegy II. vágányon vágányzár van. Ezek szerint mégse, vagy néha mégis csak van valami fejlődés.
A történet:
12:15-kor inult Városmajorból az 56-66-os szerelvény. Szent János Kórházig 2* vert le a kiasutomata, igy a járművezető úgy határozott (az utasitás értelmében), hogy visszafordulva lemegy Városmajorba, s cserekocsit kér. Sajna nem tudhatta, hogy az automata motorzárlat miatt vágott le.
(ti: motorzárlat hegymenetben: leáll a moci és kész, lendületből megy, amig megy; völgymenetben, generátor üzemmódban: leblokkol, és alkalmasint ki is siklik)
Elindult Városmajor felé, és 25 méterre a perontól legerjedt a motor, blokkolt, és a völgyoldali forgóváz kisiklott. Valamely szerencsétlen erőhatás miatt a kocsiszekrény leugrott a forgóvázról, és a forgóváz megsértette, tönkretette a jármű légsűrítőjét, valamint a vontatómotor is súlyosan megsérült (nem csak villamosan, fizikálisan is).
Mindez 12:25-kor történt.
A nagysegély és a balesetisek tették vissza a forgóvázat a helyére, és valamelyest visszahelyezték rá a kasznit. Az 54-64-es szerelvénnyel 16:10-kor bevontatták Városmajor kocsiszínbe.
Forgalmi vonzat:
Esemény előtti utolsó vonat: 12:00
Esemény utáni első vonat: 16:18
Közben:
12:35-16:02 között Szt. János kórház - Széchenyi-hegy között össze-vissza közlekedtek a vonatok (51-61 és 54-64).
Friss hír:
13:18-kor Szent János Kórház mh-nél kisiklott a Fogas (56-66). Az ok szokásos: motorzárlat, de most egy kissé durvább, mint az eddigiek. Személyi sérülés nem történt, képekkel este szolgálok.
Nyár vége felé már megoldották, hogy a lefelé jövő vonat várjon, és hát ez logikusabb, hiszen azon alig vannak, aztán múltkor fölfelé kétszer vártam...
A másik sarkallatos és nem túl népszerû probléma a tavaly júliustól* átalakított biztosító-berendezés forgalomra gyakorolt hatása. Ismeretes ugyanis, és ezt minden, Fogassal utazó kedves olvasó megfigyelhette, hogy a vonattalálkozásoknál az egyik vonat a másikra irdatlanul sokat (alkalmasint 4 percet) vár. Ez nem hangzik soknak, de ha a teljes menetidõt (14 perc) összevetjük a hétköznapi menettartammal, akkor 21%-os, ha pedig a hétvégivel, akkor pedig 57%-os a növekedés.
Nemrég (hétköznap) fogasoztam egyet, azelőtt viszont régen utaztam rajta, és ezt tapasztaltam én is. Nem lehet úgy ellensúlyozni pl. a 20 perces követésnél, hogy az Erdei Iskola helyett a Gyöngyvirág útnál kerüljék el egymást? Bár gondolom nem, mert erre már rájöhettek volna, csak akkor nem tudom, mi az oka.
* Ez mikor július?
Ment Neked egy mail is, kérlek, válaszolj rá. Köszi.
A Berninán 70 ezerelék a maximális emelkedő. A MOB valamivel meredekebb (73), az Uetlin viszont van 89 is... A Guiness rekordok könyve szerint mégis egy ausztrál vonal a rekorder, 128 ezrelékkel. Szerintem azonban ők is tévednek, mert a lisszaboni villamoson akad 140 ezrelék feletti emelkedő is !
Pálinkásat!
Lehet, hogy nem egyrol beszélünk, de ha jól tévedek, van egy-egy oldalsó sínfék, amely megfélezi az elszabaduló kocsit.
Hasonló rendszerü sínfék van a mi Siklónkon is. A karbantartások után ki szokták próbálni, hogy "szabadesésben" megküldik a budavári végállomásától lefele. És eddig még mindig megfogta. :-)