Sima mezei gépészmérnök vagyok, de nem is ez adja a bizodalmat a vezérléscseréhez, hanem, hogy fater műszaki zseni. Buszos vállalkozó, saját maga építette az üzletet az első ikarusz óta, és a mostani 30-40 milliós buszokat is maga szereli. Van műhely, aknával, szerszámmal, meg minden.
Az A4-ben már megcsináltuk a vezérléscserét, de persze ott egyszerűbb volt valamivel:)!
A szakszervízben nem bízok, lehet, hogy nincs alapja, de nekem a Német minta az etalon. itthon pedig nem úgy működnek a dolgok. Amit én beleteszek, az benne van!
Van a környezetemben profi magán szaki, aki nem is dolgozik drágán, de úgy vagyok vele, hogy ha meg tudok spóroln i egy kis lóvét, miért ne csináljam én? Egyébként ma leszedtem a vezérlést (leírás nélkül), megvan a vízpumpa, és a terrmosztát helye is. Holnap folytatom. Kicsit cseppen a főtengelyszimering is, azt ma rendeltem, azért maradt félben.
Csütörtökön hajnal 1órakkor vágtáztam kifelé Németbe és Nürmberg előtt a Jura benzinkuton öszefutottam egy házaspárral akik épen olajat vásároltak(hazafelé tartva) a diesel VW valami tipusu kocsijukhoz.... ...a kocsi lerobbanva Regensburg felé a pályán(benne a kislányukkal meg 2 felnőttel). az elmondás alapján (olajnyomás nincs) egyből beugrott a fórumon olvasott úr hozzászólása erről az alattomos hibáról! A rendőr hozta-vitte őket és őszintén remélem hogy tényleg "csak"olajhiány volt a gond.
Kaloz01: mi az a "manualt" amit rendeltél??? más. aztatat hogyan gondolták Audiéknál, hogy aszongya "a vezérlést 20 ezer kilométerenként ELLENŐRIZNI KELL......" most akkor vezérlés burkolat le és kezdjem el nézegetni?????? valaki aki csinál "ilyet" világosítson fel nagyonkérem. ja meg hol találnám a tiptronic váltón(quattro) a váltó diferenciáljának az olajfeltöltő és az olajleeresztő csavarját. Ha netán fényképetek is lenne "róla" amit ide belinkelnétek táncolnék örömömben....
"A multitronic váltóba G 052 180 A2....." igen abba ez kell, csakhogy a kérdezett autó tiptronical szerelt.... .... MULTITRONICBA EZ NEM JÓ!!!!!!! TEHÁT TIPTRONIC AVAGY MULTITRONIC ez itt a kérdés??? bocs nem láttam hamarabb mert németbe voltam...
Rendeltem egy címről audi manualt, olyat, amit a szervízek használnak. Még nem jött meg, de az alkatrészeket már megvettem (olaj, vezérműszíj, termosztát). Ezeket szeretnném kicserélni a hosszú hétvégén, de ehhez kell a leírás (egy olajcserétz megcsinálok nélküle, de azért a vezérlés cseréhez már kellene). Most itt állok alkatrészekket, leírás nélkül, és nem tudom megcsinálni a hétvégén. Nincs valakinek leírása otthon. Ha lehet, nagyon megköszönném, ha akár fényképezővel, akár scennerrel gépre tenné nekem a vezérműszíj lebontására vonatkozó részt és elküldené email-ben (kaloz01@gmail.com).
Még 1 hónap és nekem is meglesz a 2.0 pdtdi-m (150e km).. Kicsit félek ettől a hibától, meg is nézetem, hogy milyen állapotban van ez a cucc.. ha rossz, remélem lesz vállalkozó autószerelő, aki ezt a filléres megoldást meg tudja csinálni nekem!
Ajajj! Ez nagy gondot is okozhat!! Vagy 2 hete raktam be róla infót, itt van újra:
"Egy másik fórumban egy nagyon segítőkész úr leírta nekem kb. miről szól, remélem nem bánja, hogy megosztom itt.
Szóval:
- "Az olajszivattyút a ballansztengely hajtja, egy hatos imbuszkulcsszárral. Ez kikopik, és megszűnik az olajnyomás. Rossz esetben kampec a turbónak is. A másik rossz hír, hogy ballansztengely külön nem rendelhető, csak ballanszegység, ha jól emlékszem 250K körüli áron. A jó hír, hogy kis ötleteléssel fillérekből javítható, ráadásul jobb lesz, mint a gyári. :) "
- "Esetleg van olyan hely, ahol tudják a kis ötletet? Leírhatnád, ha tudsz ilyet ;)"
- "Eladásra rövidtávú megoldásként raknak bele egy új hatos imbuszszárat.
Másik megoldásként kicserélik a szivattyút. Az 1.9-es motor szivattyúját teszik föl, de attól nem fér vissza a ballanszegység, ezért azt kifelejtik.
Nekem nem volt szimpi egyik megoldás sem. A "filléres" ötlet saját. Az ötletet a crovákhoz használt imbusz bit adta, aminek egyik vége tizes, a másik hatos. A feladat "csak" annyi volt, hogy az edzett acél tengely végében levő kopott hatos nyílás helyére kellett tizes hatszög alakú lyukat mélyíteni, úgy hogy a tengelyt ne kelljen kilágyítani, visszaedzeni és ne vetemedjen. Neten kerestem szerszámkészítő üzemet, ahol volt szikraforgácsoló berendezés. Vittem a tengelyt, és egy minőségi hosszúszárú tizes imbuszkulcsot, amiből csináltak kellő méretre egy hosszú bitet, és kimunkálták neki a fészket a tengely végében. A gépmunka volt 6k+áfa az imbuszkulcs kétezer alatt.
Az összeszerelés egy kicsit macerás, mert gyári állapotban külön kell felszerelni a ballanszegységet, és külön a szivattyút, végül beletolni a meghajtószárat. Az átalakított állaptban pedig csak összeszerelve, együtt lehet felszerelni az egészet. De örökéletű a megoldás. A tizes hatszög soha nem fog kikopni.
Azt sajnos nem tudom megmondani mennyi km-nél várható a hiba. Még nem találkoztam vele elsőgazdás autóban, ahol biztos adat lett volna a kmóra állás. Mindenesetre ha olajnyomás hibát jelez a fedélzeti, azt nagyon komolyan kell venni, és azonnal leállítani a motort. Bárhol van éppen az autó. Tipikus eset, hogy elmennek a közeli benzinkútig, hazáig, a köv. parkolóig. Vagy a legközelebbi szervízig, megkérdezni mi a baj. Emiatt aztán a jav. költség többszöröződhet. Márkaszervízben ilyenkor hét számjegyben kell gondolkodni.""
"Tehát ez 155 lovas moci. Motorolajból B3-as jelzésű 5W-30-ast vagy 5W40-est ajánl a gyár. Ha longlife-os(30-ezres olajcserés) akkor szigorúan 0W30-ast ami 506.01 szám alatt jóváhagyott. 5,3-5,6liter kell bele. A Multitronic váltóba G052 180 A2 jelzésű olajat szabad beönteni 4,5-5 litert... De ezt mindenképpen bízd szakszervízre! A váltó differenciálja külön olajozású és 75W-90-es szintetikus váltóolaj kell bele, 1,3 liter. A hűtőrendszerbe 10 liter higított G12(alubarát, piros) fegyálló kell. A vezérlést 20 ezer kilométerenként ellenőrizni kell (longlife esetén minden szervízkor), cserélni 8 évente vagy 110 ezer kilométerenként, együtt a két görgővel és a vízpumpával."
Valaki nézze már meg nekem, hogy hogy van az A6 2001 TDI triptonic szervízciklusa? 204.000 km van az autóban, a szervízkönyv otthon van, és nem tudom megnézni. Viszont az olajakat ma kell megrendelnem, hogy holnapra még megjöjjön. Az érdekel, hogy hány km-nél ír motorolajcserét, váltóolajcserét, és vezérléscserét? Tehát, hogy mit kell cseréljek ennél a km-nél?
Már több embertől hallottam, hogy elromlott a Bluetooth a házi frissítés során. Ettől félek én is... hisz épp a telefon miatt csinálnám és ha pont az romlana az elég para volna. Vagy szerinted, simán merjem megcsinálni?
Sziasztok! Tippeket várok a következővel kapcsolatban: adott egy A6 MMi, egy Nokia X6 és egy Siemens XC65. A fő probléma az volt, hogy az X6-ot csak kis szinten támogatja az MMi, telefonálni tudok, de semmi mást nem. Se fogadott-tárcsázott szám, se telefonkönyv. A könyöktámaszban van egy telefon adapter amibe Siemens CX65 való. Nagy nehézségek árán sikerült egy ilyet beszereznem. Sim kártyát beletettem de a SIM telefonkönyvet továbbra sem látja... tudtok bármilyen módszert amivel rá tudom varázsolni a kocsi memóriájára a telefonkönyvemet???
"Idazából ha tehetném egy vascsövet tennék be." :))))))))))))))))). Azért jó hogy vannak ilyen csillapító tuning szakik. megjegyeztem, majd ha kell kérdezem a címét.
sajnos a helybéli legjobbaknak mondott villamosságisok,szerelők nemtudtak rájönni,tudnál esetleg ajánlani debrecen,kisvárda,nyiregyháza környékén valakit?
Elősször is turbó ok,azonban a vezérlő szelep túlszabályoz 2,7 bar-ig, 2,4 bar-nál több nem lehetne.Ezt a szelepvezérlő cserével megoldódik.
Másodszor is a általam "valami zörgő hang"-gal kapcsolatban.Tényleg az olajszivattyú,kiegyenlítő tengely hatszög hiba,ez adja a zörgő hangot,azonban míg nincs szétszedve ez még nem 100%.De ha mégis akkor 500db ezres kérnek a javításért.
Nem tudják megmondani hogy ugyan még mennyit megy el,de mindenképpen meg kell csináltatni,mert magas fordulaton okoz nem megfelelő olajnyomást,ebből adódóan motor hibát.Véleményük szerint kb. már 8-at csináltak és 200e km felett szokott jelentkezni mindegyik 2,0 pdtdi -n.
Üdv mindenkinek! Új vagyok az audik világában. Egy 1998-as 4b A6-os tulajdonosa vagyok pár hete. Próbálom gyári állapotra hozni és egy kicsit feljavítani, ha lehet. A fordulatszámmérő szokott rendetlenkedni. Járó motornál néha leesik 0-ra a mutató, majd az óraegységet megkocogtatva újra minden OK. Mi lehet vele a gond? Az óraegység háttérvilágítása is eléggé foltos. Ez még izzós kivitel? (manuális órás) A másik problémám, hogy vag-com-ban nem tudom feltanítani a távirányítókat. A central-locking-ban lehetne tanítani ezt, ha jól tudom. A 46-os csatornán lévő comfort systemre pedig azt mondja, hogy nincs válasz. Tehát abba belépni sem tudok. Hol lehetne beállítani az automata ajtózárást, index villogtatást és egyebeket? A hátsó szellőző rostélynál nem működik a világítás. Az LED-es vagy izzós? Előre is köszönöm a válaszokat!
2 év garanciás, számlás, állítható magasságú futómű (rugók, lengéscsillapítók) kerültek az enyémbe. Bruttó 90eFt volt. Jóval keményebb, mint a gyári, de a tömés nem esik ki a fogadból, még családdal is lehet autózni vele ;). A magasságát meg oda állítod, ahova akarod.
Bluetooth nincs az autóban, néha programozás után indul és utána csak a navi megáll, lefagy a rádió müködik. esetleg pár esetben már a cím keresés közben is lefagy.