Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2232

Szia, bocsánat de mintha arról lett volna szó a párhuzamos 0-ás oldal indításakor, hogy ez maradjon a magyar játékvasutaknak. Nem szeretek össze-vissza posztolni, akkor mondjuk ki, hogy ez CSAK PV, s onnantól részemröl teljesen tiszteletben tartom a továbbiakban. Üdv!

Előzmény: pv-vonat (2230)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2231

Szia, ebben egy zsámolyra szerelt, azzal együtt elforduló, függöleges tengelyü univerzális motor van. Valószinüleg eredeti a hajtása. Sajnos az is látszik még, hogy az alapozás nélkül festett aluház elöbb-utóbb ledobálja magáról a festéket, a másik oldala már sokkal foltosabb. Üdv!

 

 

Előzmény: tybycsoky1 (2228)
pv-vonat Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2230

VÁVÁVÁVÁVÁ...ne kapkodjunk.  Zoli 1949  összemosol dolgokat amik nem tartoznak egybe.

 

Ezért nem szeretem ha a PV pénzverős oldalon "egyéb 0-ás dolgok felbukkannak", és nagy kavart okoznak a fejekben.

Az Előrét, a Pannóniát és a Helikont a Pénzverő gyártotta. MÁST NEM.

(a 2209 es hozzászólásban lévő motorvonat NEM HELIKON, NEM PÉNZVERŐS, NEM PV )

A Helikon, a Pannónia egyszerűsített kivágottablakú változata, sosem volt öntvény és soha nem tettek bele (otthon sem) Előre motort, legfeljebb Pannónia motort szereltek bele.

A Pannónia sokkal kifinomultabb mint az Előre.

A gyártást a KGST-n belüli piacosztás miatt fejezték be. A Játékvonatokat az NDK és még pár szoc állam gyárthatott, Magyarok nem. Ezért nem lehetett pl autógyárunk sem.

Előzmény: Zoli1949 (2229)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2229

Kedves Tibi!

A Helikonoknál már igyekeztek gyártást gazdaságossá tenni, ezért a motorokban műanyag fogaskerekeket is tettek. A hajtó kerekekre a jobb tapadás érdekében gumit húztak. Hozzá kell tenni, hogy ezek a leggyöngébb motorok, ezért akik használják is Előre motorokra cserélik ki. A jóval egyszerűbb kivitel miatt ezek üzembiztosabbak is. A Helikon kasznikat öntötték a gazdaságos gyártástechnológia miatt. Az Állami Pénzverőnél a háború előtt és napjainkban is az ékszerkészítés dominált. Ahogy nyugat fele újra piacot tudtak nyitni nyilván a pótcselekvést - a vonatgyártást gyorsan befejezték. Ez pedig a Helikon gyártás kezdetére esett. Ezért a Helikon készletek eszmei és pénzbeli értékét az elkészült kevés példányszám határozza meg. Az én értékrendem szerint az Előrében van a legtöbb kézi munka és abból az időből  legjobb műszaki megoldások. Nem véletlenül, hogy mérnök létemre nálam ez a favorit. A sok kézi munka miatt nagyon gazdaságtalan volt gyártani.  Viszont ebből rengeteg készült és sok élte túl a hatvan évet. Ezért a pénzbeli értéke a töredéke a ritka Helikonénak. Nyilván ez is egy szubjektív megközelítés az én szemszögemből. A Helikon tulajdonos urak biztosan más megvilágításban fognak véleményt mondani.

Üdv: Zoli

Előzmény: tybycsoky1 (2228)
tybycsoky1 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2228

 Üdv, GanzDMU!

 

 Nekem is van egy ilyen motorvonatom de teljesen más színben és, ha jól emléxem valaki egy Előre motort rakott bele. 17 Éve vettem és azóta nem kívántam megtekinteni a dobozt, amiben van, annyira ormótlan és igénytelen szegény darab. Mindenesetre nem volna rossz egyszer összehasonlítani élőben, ha majd alkalom lesz rá a távoli jövőben. Ebben milyen hajtás van? Vagy mi az a házban? Sok üdvözlettel: T

Előzmény: Törölt nick (2209)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2227

Ezt már nehéz minösíteni...  :))  Üdv!

Előzmény: pv-vonat (2226)
pv-vonat Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2226

Ákos, ha az előző "megzavarta a nyugalmat" akkor ez ???? ... ;)

Előzmény: a_hollo (2224)
jenő1954 Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2225

Szia ! Igen ilyen képre gondoltam Köszönöm szépen, akkor láttam és azóta sem tehát ez valami kuriózum mert sehol nem tünik fel sem piacon sem hirdetésben. Gratulálok hozzá . 

Üdv : Jenő

Előzmény: Törölt nick (2209)
a_hollo Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2224

Szia, ez a kép azért már erősen alklamas a nyugalom megzavarására :-) Üdv, Ákos

Előzmény: pv-vonat (2220)
grof70 Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2223

Kedves PV-s baráTTaim,

 

bár én TT-zem, néha átnézek más méretarányokhoz is az ismert licitálós oldalon.

A H0 (!) részlegen találtam most:

 

http://gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/vasutmodell/penzverdei_peve_0_as_vonat_szett_2216522936.html

 

Hátha érdekel valakit! :)

Üdv:

 

Putz Attila

vasutmodelltv.hu

Roglin7 Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2222

Szia Sanyi!

 

Pont nem gyakori dolgok ár eséséről beszéltem, hibátlan állapotú nem gyakori Märklinek, aminek jóval nagyobb a piaca mint Pv-nek mert a világon mindenütt "legendás" híre van, volt... a háború előtti Steiff mackók sem tartoznak a gyakori dolgok közé főleg szép állapotban!, vagy a lemezárugyár bakelit autói szintén nem mondhatók tömegcikknek...na ez az illúzió amiről korábban egyszer írtam... Volt idő amikor éppen úgy gondolkodtam mint Te, mert ez tűnt logikusnak, de a gyűjtés nem a logikáról, sokkal inkább az érzelmekről szól...enni például mindig kell, állítólag a háború alatt pl. 1gramm aranyért volt idő, hogy 1kg zsírt adtak, az arany nem vesztette el az értékét mint a pénz csak az élelmiszer lett drága...

De mindenki azt gondol amit akar, de egy biztos "a tények makacs dolgok" én már láttam ezeknek a dolgoknak az ár ingadozását és ne abból indulj ki, hogy most felfelé mennek az árak.

 

Üdv: R.

 

Előzmény: BE200 (2192)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2221

Wow, köszönöm szépen! Azt szeretném még megkérdezni, hogy szerinted, ez a szinváltozat mennyire gyakori vagy ritka a 8 ismert között? Esetleg az is nagyon érdekes lenne, ha a csoportképed alapján meg tudnál adni minden változathoz egy egymáshoz képesti gyakorisági jellemzöt. Már egy 3 fokozatú besorolás is hasznos lenne: "gyakori" / ritka / nagyon ritka. Üdv! 

Előzmény: pv-vonat (2220)
pv-vonat Creative Commons License 2016.03.24 0 1 2220

Igen ahhoz tartozó kocsi...vagyis ilyenekhez :)

Előzmény: Törölt nick (2210)
Tutgarage Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2219

Én se gondoltam beépítésre,marad így .

 

Előzmény: a_hollo (2215)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2218

Igazad van, gondolom az is erösen inspirálhatta a készítöit. Igen, aluöntvény. Üdv!

Előzmény: a_hollo (2216)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2217

Szia, én a legutóbbi fórumos csoportképre gondoltam, amikor "teljes" lett a gyüjtemény, de most néztem a website-ot, s ugyanarról a mozdonyról beszélünk, csak az újabb fotón a balszélre került. Üdv!

Előzmény: a_hollo (2214)
a_hollo Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2216

Szia, engem az a Stadtilm motorvonatra emlékeztet. Nem csak a szín, a kivitelezés is egy kicsit. De nyilván egy méáasik darab. A kaszni az alu öntvény? Üdv, Ákos

Előzmény: Törölt nick (2209)
a_hollo Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2215

Szia, nagyon klassz, hogy ez így egyben megmaradt! Én nem is építeném be, ez így érdekes, ritkaság. Üdv, Ákos

Előzmény: Tutgarage (2211)
a_hollo Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2214

Szia, ha a http://pv-vonat.mindenkilapja.hu/ oldal tetején lévő képre gondolsz, akkor szerintem balról a negyedik. Üdv, Ákos

Előzmény: Törölt nick (2210)
a_hollo Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2213

Szia, már csak egy kis sín kellene alá és zakatolhat a kerti vasút :-) Egyébként nagyon szépek! Üdv, Ákos

Előzmény: Törölt nick (2212)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2212

Másik érdekesség, valószinüleg Tóth féle, értsd általa árult favázas papirmasé alagutak. A hosszú gyerekkori emlék, a rövidebb késöbbi gyüjtés. Üdv!

 

Előzmény: Tutgarage (2211)
Tutgarage Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2211

Mint érdekesség.

Eredeti dobozos Pannónia kaszni,és tető az 50-es évekből.

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2210

Szia Pv-vonat, szeretném megkérdezni, hogy ez a Helikon kocsi a csoportképeden a bal szélsö mozdonyhoz tartozott volna? Üdv!

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2209

Szia Jenő, ilyen fotóra gondoltál?  Üdv!

 

Előzmény: Törölt nick (2204)
r250 Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2208

A kissé "modernebb" készletekhez:

p

Előzmény: r250 (2207)
r250 Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2207

Figyelem! Ez az útmutató csak az első szériás Előre készleteihez jó, a transzformátor használatát illetően!! A leírás szerinti útmutató az ilyen trafókhoz készült.  Lásd. kép

p.

 

Előzmény: Törölt nick (2199)
jenő1954 Creative Commons License 2016.03.23 0 0 2206

Kedves Pv-ek !

 

Olvasom az előbbiekben irt topikokat és a két három héttel ezelőtti írások csengenek vissza. Sok PV -s társ dorgált bennünket az ár kifogások ,észrevételek miatt. Én kb hat hónapja kezdtem újra a vonatozást a gyerekkori szenvedély felújítását. és az a tapasztalatom hogy  borzasztó türelemmel odafigyeléssel ki kell várni a számunkra kedvezőt. A képeknek nem mindig lehet hinni és meg kell nézni az eladó további termékeit az is sok mindent elárul . kezdő vásárlók vigyázzatok kérdezzétek ki az eladót, mert én jártam úgy hogy komplett pályát hirdettek és sin hiányos volt vagy tokéletes mozdonyt és 2 nap munka után indult csak el. Tehát nagyon kell figyelni, úgy látom itt a topikon kellene inkább egymás közt venni cserélni akinek van mit.

Üdv mindenkinek . Jenő

BE200 Creative Commons License 2016.03.23 0 0 2205

Szia !

 

Mint látod, vannak itt is olyan tagok akik már gyermek korukban (tehát akkor) már gyűjtötték.

Itt vannak velünk, "nyomják" a netet.

Szóval, persze van aki kidobálja, értéktelen kacatnak tartja, de ami biztos, egyre kevesebb lesz, és amiből kevés van, az egyre értékesebb lesz. 

Sok mindenben igazad van, én "csak" abban nem értek veled egyet, hogy jelentős esés várható.

Legalább is, a szép és teljes készletek esetén.

Lásd példa, amit Zoli (2200) említ, szinte teljes, de nem a legszebb, szerintem.

2 napja fent van, mégsem kapkodta el senki.

 

 

Előzmény: karikaV43 (2196)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.23 0 0 2204

Szia, értem, egyik nap megcsinálom. Eredetileg biztos lehettek müanyag ablakai, mert voltak benne elöregedett, összetöredezett maradványok, az elejéröl készült fotón pedig látszik, hogy a szélvédö betétnek megvolt a vájata az öntvényben. Üdv!

Előzmény: jenő1954 (2202)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.23 0 0 2203

A név helyesen: Alapfy. Üdv!

Előzmény: Zoli1949 (2201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!