Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Szia, bocsánat de mintha arról lett volna szó a párhuzamos 0-ás oldal indításakor, hogy ez maradjon a magyar játékvasutaknak. Nem szeretek össze-vissza posztolni, akkor mondjuk ki, hogy ez CSAK PV, s onnantól részemröl teljesen tiszteletben tartom a továbbiakban. Üdv!
Szia, ebben egy zsámolyra szerelt, azzal együtt elforduló, függöleges tengelyü univerzális motor van. Valószinüleg eredeti a hajtása. Sajnos az is látszik még, hogy az alapozás nélkül festett aluház elöbb-utóbb ledobálja magáról a festéket, a másik oldala már sokkal foltosabb. Üdv!
VÁVÁVÁVÁVÁ...ne kapkodjunk. Zoli 1949 összemosol dolgokat amik nem tartoznak egybe.
Ezért nem szeretem ha a PV pénzverős oldalon "egyéb 0-ás dolgok felbukkannak", és nagy kavart okoznak a fejekben.
Az Előrét, a Pannóniát és a Helikont a Pénzverő gyártotta. MÁST NEM.
(a 2209 es hozzászólásban lévő motorvonat NEM HELIKON, NEM PÉNZVERŐS, NEM PV )
A Helikon, a Pannónia egyszerűsített kivágottablakú változata, sosem volt öntvény és soha nem tettek bele (otthon sem) Előre motort, legfeljebb Pannónia motort szereltek bele.
A Pannónia sokkal kifinomultabb mint az Előre.
A gyártást a KGST-n belüli piacosztás miatt fejezték be. A Játékvonatokat az NDK és még pár szoc állam gyárthatott, Magyarok nem. Ezért nem lehetett pl autógyárunk sem.
A Helikonoknál már igyekeztek gyártást gazdaságossá tenni, ezért a motorokban műanyag fogaskerekeket is tettek. A hajtó kerekekre a jobb tapadás érdekében gumit húztak. Hozzá kell tenni, hogy ezek a leggyöngébb motorok, ezért akik használják is Előre motorokra cserélik ki. A jóval egyszerűbb kivitel miatt ezek üzembiztosabbak is. A Helikon kasznikat öntötték a gazdaságos gyártástechnológia miatt. Az Állami Pénzverőnél a háború előtt és napjainkban is az ékszerkészítés dominált. Ahogy nyugat fele újra piacot tudtak nyitni nyilván a pótcselekvést - a vonatgyártást gyorsan befejezték. Ez pedig a Helikon gyártás kezdetére esett. Ezért a Helikon készletek eszmei és pénzbeli értékét az elkészült kevés példányszám határozza meg. Az én értékrendem szerint az Előrében van a legtöbb kézi munka és abból az időből legjobb műszaki megoldások. Nem véletlenül, hogy mérnök létemre nálam ez a favorit. A sok kézi munka miatt nagyon gazdaságtalan volt gyártani. Viszont ebből rengeteg készült és sok élte túl a hatvan évet. Ezért a pénzbeli értéke a töredéke a ritka Helikonénak. Nyilván ez is egy szubjektív megközelítés az én szemszögemből. A Helikon tulajdonos urak biztosan más megvilágításban fognak véleményt mondani.
Nekem is van egy ilyen motorvonatom de teljesen más színben és, ha jól emléxem valaki egy Előre motort rakott bele. 17 Éve vettem és azóta nem kívántam megtekinteni a dobozt, amiben van, annyira ormótlan és igénytelen szegény darab. Mindenesetre nem volna rossz egyszer összehasonlítani élőben, ha majd alkalom lesz rá a távoli jövőben. Ebben milyen hajtás van? Vagy mi az a házban? Sok üdvözlettel: T
Szia ! Igen ilyen képre gondoltam Köszönöm szépen, akkor láttam és azóta sem tehát ez valami kuriózum mert sehol nem tünik fel sem piacon sem hirdetésben. Gratulálok hozzá .
Pont nem gyakori dolgok ár eséséről beszéltem, hibátlan állapotú nem gyakori Märklinek, aminek jóval nagyobb a piaca mint Pv-nek mert a világon mindenütt "legendás" híre van, volt... a háború előtti Steiff mackók sem tartoznak a gyakori dolgok közé főleg szép állapotban!, vagy a lemezárugyár bakelit autói szintén nem mondhatók tömegcikknek...na ez az illúzió amiről korábban egyszer írtam... Volt idő amikor éppen úgy gondolkodtam mint Te, mert ez tűnt logikusnak, de a gyűjtés nem a logikáról, sokkal inkább az érzelmekről szól...enni például mindig kell, állítólag a háború alatt pl. 1gramm aranyért volt idő, hogy 1kg zsírt adtak, az arany nem vesztette el az értékét mint a pénz csak az élelmiszer lett drága...
De mindenki azt gondol amit akar, de egy biztos "a tények makacs dolgok" én már láttam ezeknek a dolgoknak az ár ingadozását és ne abból indulj ki, hogy most felfelé mennek az árak.
Wow, köszönöm szépen! Azt szeretném még megkérdezni, hogy szerinted, ez a szinváltozat mennyire gyakori vagy ritka a 8 ismert között? Esetleg az is nagyon érdekes lenne, ha a csoportképed alapján meg tudnál adni minden változathoz egy egymáshoz képesti gyakorisági jellemzöt. Már egy 3 fokozatú besorolás is hasznos lenne: "gyakori" / ritka / nagyon ritka. Üdv!
Szia, én a legutóbbi fórumos csoportképre gondoltam, amikor "teljes" lett a gyüjtemény, de most néztem a website-ot, s ugyanarról a mozdonyról beszélünk, csak az újabb fotón a balszélre került. Üdv!
Szia, engem az a Stadtilm motorvonatra emlékeztet. Nem csak a szín, a kivitelezés is egy kicsit. De nyilván egy méáasik darab. A kaszni az alu öntvény? Üdv, Ákos
Figyelem! Ez az útmutató csak az első szériás Előre készleteihez jó, a transzformátor használatát illetően!! A leírás szerinti útmutató az ilyen trafókhoz készült. Lásd. kép
Olvasom az előbbiekben irt topikokat és a két három héttel ezelőtti írások csengenek vissza. Sok PV -s társ dorgált bennünket az ár kifogások ,észrevételek miatt. Én kb hat hónapja kezdtem újra a vonatozást a gyerekkori szenvedély felújítását. és az a tapasztalatom hogy borzasztó türelemmel odafigyeléssel ki kell várni a számunkra kedvezőt. A képeknek nem mindig lehet hinni és meg kell nézni az eladó további termékeit az is sok mindent elárul . kezdő vásárlók vigyázzatok kérdezzétek ki az eladót, mert én jártam úgy hogy komplett pályát hirdettek és sin hiányos volt vagy tokéletes mozdonyt és 2 nap munka után indult csak el. Tehát nagyon kell figyelni, úgy látom itt a topikon kellene inkább egymás közt venni cserélni akinek van mit.
Szia, értem, egyik nap megcsinálom. Eredetileg biztos lehettek müanyag ablakai, mert voltak benne elöregedett, összetöredezett maradványok, az elejéröl készült fotón pedig látszik, hogy a szélvédö betétnek megvolt a vájata az öntvényben. Üdv!