Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Szia, én a legutóbbi fórumos csoportképre gondoltam, amikor "teljes" lett a gyüjtemény, de most néztem a website-ot, s ugyanarról a mozdonyról beszélünk, csak az újabb fotón a balszélre került. Üdv!
Szia, engem az a Stadtilm motorvonatra emlékeztet. Nem csak a szín, a kivitelezés is egy kicsit. De nyilván egy méáasik darab. A kaszni az alu öntvény? Üdv, Ákos
Figyelem! Ez az útmutató csak az első szériás Előre készleteihez jó, a transzformátor használatát illetően!! A leírás szerinti útmutató az ilyen trafókhoz készült. Lásd. kép
Olvasom az előbbiekben irt topikokat és a két három héttel ezelőtti írások csengenek vissza. Sok PV -s társ dorgált bennünket az ár kifogások ,észrevételek miatt. Én kb hat hónapja kezdtem újra a vonatozást a gyerekkori szenvedély felújítását. és az a tapasztalatom hogy borzasztó türelemmel odafigyeléssel ki kell várni a számunkra kedvezőt. A képeknek nem mindig lehet hinni és meg kell nézni az eladó további termékeit az is sok mindent elárul . kezdő vásárlók vigyázzatok kérdezzétek ki az eladót, mert én jártam úgy hogy komplett pályát hirdettek és sin hiányos volt vagy tokéletes mozdonyt és 2 nap munka után indult csak el. Tehát nagyon kell figyelni, úgy látom itt a topikon kellene inkább egymás közt venni cserélni akinek van mit.
Szia, értem, egyik nap megcsinálom. Eredetileg biztos lehettek müanyag ablakai, mert voltak benne elöregedett, összetöredezett maradványok, az elejéröl készült fotón pedig látszik, hogy a szélvédö betétnek megvolt a vájata az öntvényben. Üdv!
A képet úgy gondolom ,hogy az egész gép mondjuk oldalról látható lenne. Úgy emlékszem halványan mintha plexi ablakai lettek volna mint a pannónia kocsinak lehetett ilyen.?
A Jófogáson van fenn egy komplett Előre készlet - mozdony ; négy kocsi; fém sínek; trafó; eredeti doboz alja. Mindez összesen : 47 000 Ft A fényképek szerint nagyon jó állapotban . Én sajnálom, mert nagyon jó áron van, de bevásároltam a számomra szükségeseket. Siessen, akinek kell.
Sziasztok, gondolom az Elöre készletdoboz a legtöbb fórumtagnak nem újdonság. Két dolog miatt tettem fel ezeket képeket. Az egyik a nagy doboz elötti kisebb dobozok, amelyekben a külön, egyedileg megvásárolt darabok voltak csomagolva, jelen esetben a két gyerekkori Elöre mozdonyom anno. Az egyiken látszik az eredetileg 155 forintos árjelzés is, amelyet áthúztak és 110 forintra leértékeltek a végkiárusítás során. A türelmes begyüjtés már akkor is megérte. A másik érdekesség talán a készletdoboz tetejének belsö oldalán található használati útmutató. Aki esetleg repro dobozt szeretn készíteni, ennek alapján egy ilyet is tud nyomtatni. Üdv!
Köszi a kiigazítást,megint tanultam!Eddig még nem láttam ilyen típust,nekem a hagyományosak vannak.Igen,szerintem is kár volt így ki "csicsázni",kevesebb több lett
Nagyon rendesek vagytok, hogy ilyen alaposan utána jártatok a bordó / piros mozdony legendájának.
Röviden összefoglalnám a tényeket:
1. A mozdonyt a kocsikkal együtt Alapfy úr vásárolta 1959-ben vagy 1960-ban a Tóth úr boltjában.
2. A Pénzverő gyártott piros kocsikat krémszínű tetőkkel. ( ez nem is volt kérdéses )
3. A mozdony kaszniját valaki lefestette pirosra ( történhetett a Pénzverőben , festékük volt és Tóth úrnak biztosan jó kapcsolata volt velük . Annál inkább, hogy a Tóth féle felszerelés elkészítéséhez rengeteg présszerszám kellett. Ezek elkészítéséhez pedig komoly gépműhely, ami Tóth úrnak biztosan nem volt, viszont pénzzel akkor is mindent meg lehetett oldani )
4. A tetőre a rövidített Pannónia áramszedő blokkot ezek szerint Tóth úr műhelyében készítették.
Ezek alapján szerintem a végeredmény: A Pénzverő nem készített bordó / piros PV Előre mozdonyt, de a Tóth műhely szerelt össze.
Az árak bármikor elindulhatnak lefelé,ezeket a játékokat többnyire idősebb emberek gyűjtik,akik lehet ezt a fórumot nem is ismerik.
Sőt a neten sem böngésznek,ők sajnos előbb-utóbb távoznak,a rokonságnak meg ott lesz a sok "lom" ami megy a kukába vagy valami lomisnak,akik szintén nem tudják mennyit ér ez,hiszen az ékszerek és festmények könnyebben gazdát cserélnek.Nagyobb piacokon az aukciós árak töredékéért lehet venni dolgokat a PV-hez.
A trafó nincs átalakítva,nekem is van egy ugyanilyen Travill trafóm,ha már ennyit dolgozott vele inkább festette volna eredeti színre(vagy hasonlóra) és a három kocsiból csak kettő van meg.
Nem vagyok egy régi gyűjtő, de régebb óta figyelgetem az árakat.
Nem is annyira lassan kúsznak az árak felfelé.
Jól látható ami a licit oldalakon megy.
Persze, nagyrészt ez nepper hatás, de azt jelenti kereslet van.
Örökké persze nem tart, de reálisan, egyre kevesebb és főleg szép fog előkerülni.
A legfiatalabb modellek is lassan 60 évesek, és a Marklinhoz képest töredéke mennyiségben készültek.
Tehát az ár letörő hatásra, én nem számítok, mert itt nem úgy van mint németbe, hogy jéééé, drága a Marklin kapjuk elő, jó árat adna ma érte, ami persze végül a mennyiség miatt, lefelé mozgott.
Hasonlóan történt a lemezárugyár óriási tömegben gyártott termékeivel is.
Te is tudod. hogy PéVé modellekre már németbe is van kereslet főleg azért, mert sokkal "egyedibb" mint a Marklin és kortársai.
Szóval szerintem, sok "jóra" mindenféle értelemben nem igen számíthatunk.