Kedden megtörtént a klíma kompresszor csere. Szerintem semmi nem változott, azt hiszem nem sok értelme volt így a cserének:( Arra a problémára hogy a kulcsról nem minden esetben sikerül nyitni v. zárni nem sokat tudtak mondani. Vagyis fogalmuk sincs mi okozhatja. Az olaszok állítólag "dolgoznak rajta" .
Ez a probléma áll fenn nálatok is kivétel nélkül....:((((((((((((((((
Sziloplasztozzátok be ezeket a szerelő lyukakat körben mindenütt minél hamarabb függetlenül attól,hogy van-e alsó motorvédő lemezetek,mert ezek a szerelő ,,lyukak" a kerék műanyag doboknál vannak és itt jön be a ,,dzsúva" a motortérbe....én már későn csináltam meg(500 km után:(((( ) és addigra sok kosz ment be,de kitisztítottam és besziloplasztoztam és azóta ELTÜNT a kosz a motorról:))))))))))))))))))))))))))
"...télire inkább keskenyebb gumival és acél felnit szoktak feltenni...."
Azthiszem, félreértettél!
Én ezt írtam:
egy kicsit ki kellene majd pofozni a tél folyamán, amíg a téli gumik futnak.
Természetesen ez majd a nyári gumihoz lesz jövő tavaszra. A téli hamarosan felkerül a lemezfelnire.
36000 Ft-ért vettem a 4 db-ot.
A mérete 6,5x15" ET35 4x100.
Veszek hozzá majd excenteres csavarokat és máris jó lesz.
Egyébként ha megnézel egy felniket forgalmazó oldalt (pl: www.automax.hu), akkor ott is látható, hogy a Fiatokra ajánlott 10 felni közül csak 3 db 4x98-as van, a többi 4x100-as.
Független joga mindenkinek,hogy rendelkezzen az autójával és pénzével úgy,ahogy akar.....engem nem fog ,,földhöz verni" +18000.-ft.......15000 km-ént........
...mit fogtál TE is ki?????...én akkor,amikor 500 km volt az autómban egy nyerges kamion leszoritott az útról és bal oldalammal,bal első és bal hátsó felnivel padkáztam...,de úgy,hogy alig tudták helyrehozni a felniket,mert hamar törik,reped!!!!!Két új gumit vettem eredetit Bridgestone Turanza E 300-ast....összesen 125000.-be került csupán.......a kamionos meg elhúzott ezerrel a helszínről......a qva a......t.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
30.000-t én sem szándékozom autózni olajcsere nélkül. Évente (kb.15-20.000 km-ként) meg fogja kapni, ami jár neki. Én csak az idő előtti első olajcsere szükségességében nem vagyok biztos.
Én is hosszú távra gondolkodtam a Lineával.,de más autónál is szigorúan betartottam az olajcserét,mert a motor MEGHÁLÁLJA AZT)....tehát 5000-nél lecseréltem az olajat a dízelemben(ahogy írták az előbbiekben az autóskollégák NEM KÖTELEZŐ!!) ....most közeledek a 20000-hez és novemberben amúgy is lesz az 1 éves kötelező ,,szűrés" nála megint levserélem az olajat,azaz 15000-nél MINDIG lefogom cserélni azt:))))))))))))))))))))))) (megadom neki is ami jár,pedig 30000-et is kibírna,amint írták az előbb,én sem tudnám felülbírálni a több száz fejlesztő mérnök tanulmányait,tapasztalatait!!!)
Tudtok valami jó helyet a környéken, ahol alufelnit lehet javíttatni? Esetleg a dorogi (vasúti átjáró utáni - Spárral szembeni) gumisról van valakinek tapasztalata? Állítólag ott javítanak felnit.
Én maximálisan egyetértek veled ! Az idő előtti olajcsere, szerintem csak a szervízek, meg az olajforgalmazók érdeke. Én már több szakembertől is kérdeztem, hogy vajon szükséges-e ez, és hogy, miért. A válasz általában az volt, hogy ártani nem árt, meg hogy szoktuk javasolni ... Konkrét választ senkitől sem kaptam, illetve itt itt az indexen a totalcaron van egy rovat (olajdoki), ahol rendszeresen elmondják, hogy az idő előtti, illetve az előírtnál sűrűbb olajcsere teljesen felesleges pénzkidobás. Persze, ettől függetlenül - mint, ahog e is írtad - mindenki úgy tesz, ahogy azt jónak látja ! :)
Majd átnézem a füzetet én is hátha van rá valami utalás. Persze ha komolyan nézzük az igénybe vétel milyensége is számít város, ország út. Én csak azt akartam kifejteni hogy miért tudjuk mi jobban mint azok akik az autót gyártják. Ők sem 1-2 évre tervezik az élettartamát ennek a motornak. De tényleg nem kötözködni akarok csak megbeszélni ezt. Szerintem ez egy Magyar beidegződés emléxem régen a multi supert ami az első normális és több fokozatú olaj volt 5000 km-ént lecserélgették pedig az is már 10000 -et bírt ki. Az viszont biztos hogy ártani nem árt a kocsinak az előírtnál sűrűbb olaj csere max. a zsebünknek. :)) Kedden megyek a szervízbe ott is megkérdezem , bár előre tudom a választ:) Bocs. mindenkitől a "kötözködésért" ! Üdv. Nektek!
Az 5000-es ajánlás mintha emlékeim szerint a füzetben is benne lenne valahol. De nem kötelező. Én is 6000 felett csináltattam, mert épp úgy jött ki a lépés. Jövő héten pedig meg lesz a 20000 km.
Az 5000km körüli olajcsere csak ajánlott nem kötelező. De hiába vannak hiperszuper olajak ha régi bevált recept a 10-15000 km.-es olajcsere , Selenia Knál én max 20000 km-t mentem eddig is és nem "kínoztam" a motort.
Ha hosszútávra ( 10-20év) veszi valaki a lineát akkor nem kockáztat bejáratás után csinál egy cserét.
Persze van aki hisz ezekben a periódusokban, de szerintem sok az a 30000km.
izlések és pofonok ki meddig akar "jó"autót 1-2 évig vagy tovább.
Én úgy érzem hogy nem vagyok olyan okos mint azok az emberek akik ezt a motort és a hozzá ajánlott olajat kifejlesztették. Ha ők ha Ők a 30000 km és 1 év olajcsere periódust írták elő akkor én elfogadom mert úgy vagyok vele hogy miért akarnának nekem és maguknak rosszat a( gari. miatt) ? Szerintem ez is az euró 4 -hez tartozik a ritkább olajcsere miatt. Persze ez csak az én véleményem :) Mindenki akkor cserél olajat amikor akar meg amennyire tellik rá.
5000 km-es szervíz? Van ilyen? Úgy tudom az első szervíz 30000 km vagy 1 év. A trip is ezt számolja. Akkor minek? Van értelme? Vagy csak egy beidegződés? Nem hiszem hogy a szintetikus selénia 5000-t bírba ki..