Keresés

Részletes keresés

hamvasat Creative Commons License 2023.04.26 0 2 87122

Figyi, ez még a jobbik eset. Nagyobbat pislognál, ha beállítana egy nálad 10-15 évvel idősebbel :-) Vót má' ilyen :-)

Előzmény: A_Kupec (87116)
tux Creative Commons License 2023.04.26 -1 0 87121

Valóban jobban látható az analóg órás LC-k műszerfalánál, de nem mérhető a TFT-khez.

Előzmény: tcaoe (87119)
A_Kupec Creative Commons License 2023.04.26 0 0 87120

Vegyük úgy, hogy ez a hozzászólásod elkerülte a figyelmemet:)

Előzmény: tcaoe (87118)
tcaoe Creative Commons License 2023.04.26 0 1 87119

"Sokat mész éjjel?" Hátugye az előfordul azért, hogy az ember leül egy kellemes helyre jobb társaságban napsütésben, aztán már megy 1-2 órát sötétben meg mínuszban, ha nem is ez az alaptermészete. Különösen ősszel és tavasszal. Már persze azok, akik gyakran motoroznak a kerület határain kívül is.:)

Viszont egy DOHC meg egy 1250 árkülönbözetéből elég komoly világításfejlesztést lehet csinálni, így ezt félig megadom.

A jobb műszerfalat mondjuk én sem értem ezen a szinten, az 1200-ak műszerfala elég jól leolvasható.

Előzmény: zöld_I (87107)
tcaoe Creative Commons License 2023.04.26 0 0 87118

Aham, ezt a tornából felmentett dolgot, ezt pont neked kell a mások szemére vetned.:)

(Az ecsetfejet megadnám, de én láttam és túléltem azt, amit kevesen láttak és éltek túl.:) A macskámnak is megmutattam, azóta hullik a szőre.:))

Előzmény: A_Kupec (87116)
gerebe Creative Commons License 2023.04.26 0 0 87117

Sziasztok!

 

Valakinek a képen látható eladó csomagtartója nincsen véletlenül?

 

 

A_Kupec Creative Commons License 2023.04.26 0 2 87116

A kamasz lányomnak én is beszoktam ígérni, hogyha nem tud normálisan viselkedni, akkor a lábánál fogva a falhoz csapkodom :D (közben meg ölni tudnék érte)

Csórikám, lehet ezért nem mer hazahozni semmilyen pasit?! :) Vizuális típusoknak: Ülök a verandán a hasonlóan elborult pajtásaimmal és megérkezik a lányom, az ecsetfejű, tornából felmentett pasijával.........na Boborjánnak ezen a szűrőn kéne átjutnia :D:D:D

Előzmény: bacus (87111)
zöld_I Creative Commons License 2023.04.26 0 0 87115

A varázsszó: injektoros. Ha 3 évre úgy hagyod, akkor is beindul.

A karbis az jó eséllyel nem, hacsak nem valami verseny 2T, síktolattyús etetővel, ujjnyi fúvókákkal

 

Előzmény: HorváTH 69 István (87114)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.04.26 0 2 87114

Kis érdekesség azok számára , akik nem tudják hogyan rakják el télire a motort . Tavaly kb. ősz közepén leraktam a K16-ost , tartalék felett kicsivel ( nem teli tankkal ) 95-ös benzinnel . kivettem az aksit , az bent volt a szobában tárolva . Ma vissza raktam az aksit , és zokszó nélkül , első pöccre indult , és rendesen járt... Van rá tanu is... :) Én eddig , lényegében mindig így pihentettem a járgányaimat , csak a pihenési idő volt változó . Ezért is csodálkoztam mindig , ezen a "csak 100-as benzin , meg adalék..." dolgokon . 

 És a két éve már cserélni készült akkum szintén köszöni jól van , és indít vígan . Most , tán 6-éves körül lehet . 

Horpa1 Creative Commons License 2023.04.26 0 0 87113

Most frissítem, így a legújabb térképek, támogatás elérhető lesz rajta.

Szépen kijavította a helyesírás ellenőr, szóval "hordtáskával" és adatkábellel eladó:)

Előzmény: Horpa1 (87112)
Horpa1 Creative Commons License 2023.04.26 0 0 87112

Sziasztok!

 

BMW Navigator V eladó kordtáskával, adatkábellel, szép állapotban 115e

Érdeklődni mail, Köszönöm!

bacus Creative Commons License 2023.04.26 0 1 87111

Nem meri olvasni :)

 

A helyzet az, hogy én szeretem a feleségem, sosem bántanám, még szóval sem, nem hogy tetlegességgel. Báááár, lehet rosszul csinálom, mert az a kutya amit mostohán tartanak sokkal ragaszkodóbb, azt, hogy a kölkeim nem kaptak, azt már néha bánom :).

Előzmény: A_Kupec (87109)
bacus Creative Commons License 2023.04.26 0 0 87110

"Sokat mész éjjel?" - Ha keveset, azt jó vakon menni? :) Szerintem bármikor előfordulhat, hogy sötétben is kell menj, ez szerintem fontos, annak is aki várhatóan soha nem akar éjjel menni.

 

"Tempomat:  sokat autópályázol?" - Miért a tempomatot csak ott lehet használni? Lehet persze arányaiban többet használom a tempomatot autópályán, de én nem csak ott használom, hanem bárhol, ahol valamiért pl nem akarom túllépni a megengedett sebességet.

Előzmény: zöld_I (87107)
A_Kupec Creative Commons License 2023.04.26 0 3 87109

Szóval nem olvassa a fórumot.......nekem is csak idegenben nagy a szám :D

Előzmény: bacus (87108)
bacus Creative Commons License 2023.04.26 0 0 87108

Nem minden kardán ütött, nem mind rozsdásodott! Az enyémet cserélték azonnal, mert 73e km volt benne, meg se nézték, szerintem nem lett jobb, a fúrás is felesleges volt, nem volt benne víz, de lehet most már van :)

 

A lényeg, hogy ez TMK volt, azaz megelőzés miatt cserélték, ha kellett, ha nem. Olyan ez, mint amikor lekeversz két nagy frászt az asszonynak, aztán vagy kiérdemli vagy nem :D

Előzmény: tux (87103)
zöld_I Creative Commons License 2023.04.26 -2 3 87107

Csak hogy érveim is legyenek, flame ON :D

 jobb világítás:  Sokat mész éjjel?

 jobb műszerfal: minél "rosszabb" annál többet figyeled a forgalmat, a tablet buzergálás helyett

 fűthető nyereg: ok

 kulcsnélküli indítás: ok

  kanyar ABS: ok (a régi is atom jó)

 vészjelző berendezés: földművelő látásrontás

 nappali menetfény: 2004-óta világít a tompított elöl, halál felesleges

 gyorsváltó: az Úr ajándéka

 Tempomat:  sokat autópályázol?

 

-Ezen kívűl egy új motornak is más a hangulata: ja, megvigyázod  mosogatod, jaj nehogy karcos legyen, nekem is volt. Ahelyett, hogy önfeledted használnád. Mondjuk ezt nem tapasztalod meg, amíg nem volt. 

 -nem gyalázta szét senki előtted: Egy motort ha nem váztörött, szinte bármilyen szétgyalázásból hibátlanra helyre lehet állítani, nem kellenek hozzá évek, mint egy kocsihoz.

- nem kell azon agyalni, hogy meddig bírja még a kuplung, szöghajtás: Ha jól emlékszem, ezeket Veres Pistivel megcsináltattad. A DOHC szöghajtás felújítható, az LC megvehető. És nyugi, az is elromlik.

-Plusz van még rá 2 év garancia, májusban viszem az egy éves szervizre: Ez nyilván jó, cserébe ott a nem túl jelentéktelen szervízdíj, itthon mosolyogva levesznek 110 ezerre egy olajcsrére(bocs, olajcsere-szerviz).

-A szalon/szerviz 10 percnyire van és 20 Euróért csere motort kapok:  A 10 éves motorral pont ilyen messze lett volna :D

- Volt sok használt motorom, kerestem eleget szükségből az olcsó megoldást, most gondoltam kipróbálom hogyan csinálják ezt a németek, mert végre megtehetem:  Akkor meg örüljél :D :D :D

 

 

zöld_I Creative Commons License 2023.04.26 0 0 87106

Nem győztél meg, de nem is kell :D 

Előzmény: tux (87103)
tux Creative Commons License 2023.04.26 0 2 87105

Akik únják e témát kérem lapozzanak vagy vessenek fel érdekesebb témát. Én ezt találom érdekesnek és nem mehetek vele a csipkehorgolós topikba. Köszönöm.

tux Creative Commons License 2023.04.26 0 0 87104

Ez azt bizonyítja, hogy vannak jobb és rosszabb váltós LC-k, úgy tűnik a minőségbiztosítással vannak problémáik. Én örülök a szerencsédnek. :)

Előzmény: ronson (87099)
tux Creative Commons License 2023.04.26 0 1 87103

Amit a motorkerékpárgyártás fejlődött 10 év alatt, meg amit a GS visszafejlődött váltó terén. :)
A "jobban tetszik kulsőre" is fontos. Ezen kívűl jobb világítás, jobb műszerfal, fűthető nyereg, kulcsnélküli indítás, kanyar ABS, vészjelző berendezés, nappali menetfény, gyorsváltó, tempomat. Ezek nélkül lehet jót motorozni, de együtt csak egy vonzó csomag, ezek adják egy korszerűbb, biztonságosabb motor érzetét, és nem csak az érzetét. Ezen kívűl egy új motornak is más a hangulata, nem gyalázta szét senki előtted, nem kell azon agyalni, hogy meddig bírja még a kuplung, szöghajtás. Plusz van még rá 2 év garancia, májusban viszem az egy éves szervizre. A szalon/szerviz 10 percnyire van és 20 Euróért csere motort kapok. Ezek nélkül lehet jót motorozni, de egy 10+ éves motorban nincsenek benne ezek a kiegészítők. Volt sok használt motorom, kerestem eleget szükségből az olcsó megoldást, most gondoltam kipróbálom hogyan csinálják ezt a németek, mert végre megtehetem. Ennek fényében különösen bosszantó, hogy minden nagyon jó, csak éppen sebességvéltéskor alacsony fokozatokban soha nem tudom, hogy csattani fog, darálni, akadni vagy éppen szépen vált, és ez lerontja a motorozás élményét. A korábban idézett emberke ezt nagyon szépen összefoglalja, ideteszem újra:
"Erről regényt tudnék írni. Több mint 50 éve motorozom, és valószínűleg legalább 20 vagy még több motorom volt. Én egy vadonatúj 2015GS-t rendeltem gyárilag, és az alsó tartományban: 1-2, 2-3, 3-2, és 2-1, ez messze a legrosszabb váltású motorkerékpár, amit valaha birtokoltam vagy lovagoltam. És hidd el, 43 ezer mérföldön keresztül próbáltam "időt szánni arra, hogy megtanuljam jól csinálni", hogy Jimet idézzem. A legjobb barátom ugyanabban az időben rendelt egyet, amikor én, az övét pár héttel az enyém előtt építették meg, és az övé úgy vált, mint a vaj. Személyes felmérést végeztem minden korai LC-tulajdonossal, akivel találkoztam, és szerintem körülbelül 70%-nak van olyan motorja, ami elfogadhatóan vált, a többiek olyanok, mint az enyém. Nemrég vettem egy 2017.5 GS Rallye-t, és gyönyörűen vált."
Ez megmagyarázza miért elégedett sok GS-es a váltójával és egyben reményt ad nekem, hogy ha ezt nem tudom megszokni, van esélyem egy valóban jó váltóst találni. Ezt nehezíti, hogy nem találtam még olyan módszert, amivel 10-20 perc alatt kétségkívűl el lehet dönteni, hogy az adott példány melyik csoportba tartozik. Valószínűleg mert még nem volt szerencsém valóban jó váltós LC-vel menni, csak különböző mértékben rosszal. Idén két alpok túrán lesz olyan résztvevő akik most vettek LC, kipróbálom azokat is, meg a cseremotort májusban, ennyi között már lennie kell jó váltósnak. :)
Amúgy bennem is meg van a kettősség ezzel a témával kapcsolatban. Egyrészt nem ér ennyit az egész, túl sokat foglalkozom vele, el kellene engednem. A Tigeres tapasztalatom is azt mutatta, hogy hiába hibátlan a váltója és pont az én méretem, ha minden másban a GS jobb, a GS felé billen a mérleg nyelve. Másrészt nagyon izgalmas téma, hogy a BMW meg tudja csinálni a világ legjobb motorját, csak éppen váltót nem tud következetesen jót csinálni hozzá, és hogyan nem tudta ezt megoldani három generáció óta. Hogy hogyan fedi ezt el a marketing ls a tesztelők zöme is. Kb. ezt csinálták a kardánnal is. Nem gondoltak rá, hogy ha befolyik a víz, kellene neki egy lyuk amin ki is tud folyni. 9 év alatt jöttek rá, hogy fúrnak rá egy lyukat. Meg hogy megnézik a kardánt, hogy üt-e, ha igen, cserélik. Nem mondta nekik senki, hogy "srácok, ami forog, azt ki kell egyensúlyozni. Különben ütni fog, hangos lesz és a csapágyak sem örülnek neki."? Pedig egy kardán mennyivel egyszerűbb szerkezet, mint egy váltó, nem? Ha jó kardánt nem tudnak gyártani, jó váltót honnan tudnának? Nem szürreális ez az egész?

Előzmény: zöld_I (87095)
A_Kupec Creative Commons License 2023.04.25 0 3 87102

Én erre adtam egy pluszt.......nehogy már hiábavalóan grafittizz össze egy hidat :))

Előzmény: tcaoe (87101)
tcaoe Creative Commons License 2023.04.25 0 5 87101

Ó, ilyen repcés nekem is van. Bár a repce inkább csak mellékes, azért álltam meg, mert meglepődtem, hogy a modern művészek egyeseknek már életükben emlékművet állítanak.:)

 

Előzmény: ronson (87100)
ronson Creative Commons License 2023.04.25 0 5 87100

Ja, szolgálati közlemény.

 

SK-ban már szinte mindenütt tiszták az utak, a síkosságmentesítő anyagok eltűntek az aszfaltról. 

 

Innen is:                               Ezt pedig, csak mert mostanában oly divatos :-D

 

     

Előzmény: ronson (87099)
ronson Creative Commons License 2023.04.25 0 1 87099

Múlt pénteken végre kellemes időjárásra ébredtem, így - a régi hagyományaimnak megfelelően - volt alkalmam gurulni egy klasszik Donovaly kört.

 

Most először folyamatosan figyeltem az egyik legfőbb mumusod, az 1 -> 2 váltáskor megjelenő darálást a váltóban.

Jelentem nem, egyszer sem tapasztaltam, pedig hosszan és több forgalmi helyzetben teszteltem (vidék vs. város, ill. emelkedőn fel, vs. lejtőn le) de így sem jött elő amit panaszoltál többször.

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy motorkám váltója hibátlan lenne, csak annyi a biztos, hogy én nem éreztem, hogy darálna váltáskor. (QS használatakor értelemszerűen nincs is mit figyelni rajta.)

Elismerem, jómagam némi hendikeppel indulok a "válts jól" versenyben, mivel 25 éve adtam el az utolsó manuális váltós autómat, szóval a kuplung és a váltó, már régóta nem nagy haverjaim a mindennapokban, ráadásul az egyik kedvenc motorom is egy DCT-s Honda volt. Mely modellt neked nem kell bemutatnom ;-)

 

Mindazonáltal távol álljon tőlem, hogy a GS váltóját hibátlannak nevezzem mert tényleg nem az. Kétségem nincs afelől, hogy van ennél lényegesen jobb váltóval szerelt motor de számomra - több más itt véleményt formáló olvtárshoz hasonlóan - a komplett csomag a mérlegelés tárgya és ebben szerintem még mindig elég erős ajánlat, kb. bármelyik GS az elmúlt bő 20 évből.

 

De érdeklődve és töretlen lelkesedéssel olvasom, a tökéletesre való törekvésed útját :-)

 

ps. Vehetnél végre egy Ducati MST Enduro-t, imádnám olvasni róla a véleményed :-) 

 

Előzmény: tux (87094)
kiss_atti Creative Commons License 2023.04.25 0 2 87098

Egyetértek...

 

A GTL váltója sem maga a Mennyország, de annyi minden másban űberfasza ( nekem), hogy képes vagyok túllépni ezen.

Van, aki meg keresi a csomót a kákán, és  - milyen meglepő -  meg is találja, és ott vekeng rajta hónapok óta...

 

Kicsit unalmas, de már átscrollozom.

Előzmény: tcaoe (87097)
tcaoe Creative Commons License 2023.04.25 0 2 87097

Leegyszerűsítem neked most már:

 

Vagy élj együtt azzal a váltóval, vagy add el a motort.:)

(Merugye a B verzió meg az, hogy darabokra szeded, megméregeted, megérted, mi mit csinál, így megérted azt is, hogy mi lehet a ludas. Aztán vagy látsz megoldást, vagy nem.:))

 

Előzmény: tux (87094)
Mortoff Creative Commons License 2023.04.25 0 3 87096

Ezt a gumicsontot már lerágtad 100x. Nem akarod elengedni végre?

Előzmény: tux (87094)
zöld_I Creative Commons License 2023.04.25 0 0 87095

Ha jól emlékszem, hosszú kilométereket mentél mind a hárommal, és eyiken sem sikerült kiszúrnod.

Más: van most már sok km tapasztalatod, mit ad ez, amit a DOHC nem, a jobban tetszik-en kívül

Előzmény: tux (87094)
tux Creative Commons License 2023.04.25 0 1 87094

Amerikai fórum 1250GS váltójáról, első két hozzászólás deepl nyersfordításban:

 

----------------------------------------------------

Új vagyok a GS motorozásban. Még csak három hete van meg az 1250-esem. Korábban volt már Triumphom, Ducati, Honda és Suzuki motorom. A BMW sebességváltóját semmiképpen sem nevezném sima váltónak. Olyan nehézkesnek érzem. A QS használata meglehetősen sima, amikor a 3. és feljebb kapcsol. Az 1. és a 3. közötti szakaszok lötyögnek, függetlenül attól, hogy hol vagyok a teljesítménytartományban. A QS-sel történő visszaváltások általában simák. Időnként ellenállhat, hogy lefelé akarjon váltani. Néha a kuplungot kell használnom. Amikor kettesben megyek, mindig kizárólag kuplunggal kapcsolok felfelé, és körülbelül feleannyiszor kuplunggal kapcsolok lefelé. Néha nehéz megtalálni a semlegeset. Ez az egyetlen dolog, ami eddig nem nyűgözött le a motoron.

Helyszín:NE Ohio


Erről regényt tudnék írni. Több mint 50 éve motorozom, és valószínűleg legalább 20 vagy még több motorom volt. Én egy vadonatúj 2015GS-t rendeltem gyárilag, és az alsó tartományban: 1-2, 2-3, 3-2, és 2-1, ez messze a legrosszabb váltású motorkerékpár, amit valaha birtokoltam vagy lovagoltam. És hidd el, 43 ezer mérföldön keresztül próbáltam "időt szánni arra, hogy megtanuljam jól csinálni", hogy Jimet idézzem. A legjobb barátom ugyanabban az időben rendelt egyet, amikor én, az övét pár héttel az enyém előtt építették meg, és az övé úgy vált, mint a vaj. Személyes felmérést végeztem minden korai LC-tulajdonossal, akivel találkoztam, és szerintem körülbelül 70%-nak van olyan motorja, ami elfogadhatóan vált, a többiek olyanok, mint az enyém. Nemrég vettem egy 2017.5 GS Rallye-t, és gyönyörűen vált.

A probléma az, hogy a BMW-nek nincs hatékony globális minőségirányítási rendszere. Ha lenne, akkor minden motor ugyanúgy váltana, mivel a gyártásuk (és az ellátási láncuk) következetes lenne. Összefoglalva, egyes korai (2013-2016) motorok remekül váltanak, mások meg szarul. Amikor megvettem a 2017-est, az eladást egy kielégítő tesztvezetéstől tettem függővé.

Tudom, hogy az én tapasztalataim nem egyeznek mindenkiével, hála az égnek. Akik szépen váltó bringát kaptak, azoknak szerencséjük volt, akiknek nem, azoknak nem. Mindenkinek ajánlom, hogy igényelje a tesztvezetést, még a vadonatúj kerékpárokon is, hogy a kerékpár megfeleljen az elvárásoknak.

Nem akarok vitatkozni, csak átadom a tapasztalataimat.

Jim
Canton, OH

----------------------------------------------------

 

Ezekben minden benne van. Ami számomra jó hír, hogy létezik jó váltós LC, csak eddig nem volt szerencsém.

tux Creative Commons License 2023.04.25 0 0 87093

Köszönöm a sok hasznos tippet, igyekszem megfogadni, amennyit lehetséges. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!