A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
"Sokat mész éjjel?" Hátugye az előfordul azért, hogy az ember leül egy kellemes helyre jobb társaságban napsütésben, aztán már megy 1-2 órát sötétben meg mínuszban, ha nem is ez az alaptermészete. Különösen ősszel és tavasszal. Már persze azok, akik gyakran motoroznak a kerület határain kívül is.:)
Viszont egy DOHC meg egy 1250 árkülönbözetéből elég komoly világításfejlesztést lehet csinálni, így ezt félig megadom.
A jobb műszerfalat mondjuk én sem értem ezen a szinten, az 1200-ak műszerfala elég jól leolvasható.
A kamasz lányomnak én is beszoktam ígérni, hogyha nem tud normálisan viselkedni, akkor a lábánál fogva a falhoz csapkodom :D (közben meg ölni tudnék érte)
Csórikám, lehet ezért nem mer hazahozni semmilyen pasit?! :) Vizuális típusoknak: Ülök a verandán a hasonlóan elborult pajtásaimmal és megérkezik a lányom, az ecsetfejű, tornából felmentett pasijával.........na Boborjánnak ezen a szűrőn kéne átjutnia :D:D:D
Kis érdekesség azok számára , akik nem tudják hogyan rakják el télire a motort . Tavaly kb. ősz közepén leraktam a K16-ost , tartalék felett kicsivel ( nem teli tankkal ) 95-ös benzinnel . kivettem az aksit , az bent volt a szobában tárolva . Ma vissza raktam az aksit , és zokszó nélkül , első pöccre indult , és rendesen járt... Van rá tanu is... :) Én eddig , lényegében mindig így pihentettem a járgányaimat , csak a pihenési idő volt változó . Ezért is csodálkoztam mindig , ezen a "csak 100-as benzin , meg adalék..." dolgokon .
És a két éve már cserélni készült akkum szintén köszöni jól van , és indít vígan . Most , tán 6-éves körül lehet .
A helyzet az, hogy én szeretem a feleségem, sosem bántanám, még szóval sem, nem hogy tetlegességgel. Báááár, lehet rosszul csinálom, mert az a kutya amit mostohán tartanak sokkal ragaszkodóbb, azt, hogy a kölkeim nem kaptak, azt már néha bánom :).
"Sokat mész éjjel?" - Ha keveset, azt jó vakon menni? :) Szerintem bármikor előfordulhat, hogy sötétben is kell menj, ez szerintem fontos, annak is aki várhatóan soha nem akar éjjel menni.
"Tempomat: sokat autópályázol?" - Miért a tempomatot csak ott lehet használni? Lehet persze arányaiban többet használom a tempomatot autópályán, de én nem csak ott használom, hanem bárhol, ahol valamiért pl nem akarom túllépni a megengedett sebességet.
Nem minden kardán ütött, nem mind rozsdásodott! Az enyémet cserélték azonnal, mert 73e km volt benne, meg se nézték, szerintem nem lett jobb, a fúrás is felesleges volt, nem volt benne víz, de lehet most már van :)
A lényeg, hogy ez TMK volt, azaz megelőzés miatt cserélték, ha kellett, ha nem. Olyan ez, mint amikor lekeversz két nagy frászt az asszonynak, aztán vagy kiérdemli vagy nem :D
jobb műszerfal: minél "rosszabb" annál többet figyeled a forgalmat, a tablet buzergálás helyett
fűthető nyereg: ok
kulcsnélküli indítás: ok
kanyar ABS: ok (a régi is atom jó)
vészjelző berendezés: földművelő látásrontás
nappali menetfény: 2004-óta világít a tompított elöl, halál felesleges
gyorsváltó: az Úr ajándéka
Tempomat: sokat autópályázol?
-Ezen kívűl egy új motornak is más a hangulata: ja, megvigyázod mosogatod, jaj nehogy karcos legyen, nekem is volt. Ahelyett, hogy önfeledted használnád. Mondjuk ezt nem tapasztalod meg, amíg nem volt.
-nem gyalázta szét senki előtted: Egy motort ha nem váztörött, szinte bármilyen szétgyalázásból hibátlanra helyre lehet állítani, nem kellenek hozzá évek, mint egy kocsihoz.
- nem kell azon agyalni, hogy meddig bírja még a kuplung, szöghajtás: Ha jól emlékszem, ezeket Veres Pistivel megcsináltattad. A DOHC szöghajtás felújítható, az LC megvehető. És nyugi, az is elromlik.
-Plusz van még rá 2 év garancia, májusban viszem az egy éves szervizre: Ez nyilván jó, cserébe ott a nem túl jelentéktelen szervízdíj, itthon mosolyogva levesznek 110 ezerre egy olajcsrére(bocs, olajcsere-szerviz).
-A szalon/szerviz 10 percnyire van és 20 Euróért csere motort kapok: A 10 éves motorral pont ilyen messze lett volna :D
- Volt sok használt motorom, kerestem eleget szükségből az olcsó megoldást, most gondoltam kipróbálom hogyan csinálják ezt a németek, mert végre megtehetem: Akkor meg örüljél :D :D :D
Akik únják e témát kérem lapozzanak vagy vessenek fel érdekesebb témát. Én ezt találom érdekesnek és nem mehetek vele a csipkehorgolós topikba. Köszönöm.
Amit a motorkerékpárgyártás fejlődött 10 év alatt, meg amit a GS visszafejlődött váltó terén. :) A "jobban tetszik kulsőre" is fontos. Ezen kívűl jobb világítás, jobb műszerfal, fűthető nyereg, kulcsnélküli indítás, kanyar ABS, vészjelző berendezés, nappali menetfény, gyorsváltó, tempomat. Ezek nélkül lehet jót motorozni, de együtt csak egy vonzó csomag, ezek adják egy korszerűbb, biztonságosabb motor érzetét, és nem csak az érzetét. Ezen kívűl egy új motornak is más a hangulata, nem gyalázta szét senki előtted, nem kell azon agyalni, hogy meddig bírja még a kuplung, szöghajtás. Plusz van még rá 2 év garancia, májusban viszem az egy éves szervizre. A szalon/szerviz 10 percnyire van és 20 Euróért csere motort kapok. Ezek nélkül lehet jót motorozni, de egy 10+ éves motorban nincsenek benne ezek a kiegészítők. Volt sok használt motorom, kerestem eleget szükségből az olcsó megoldást, most gondoltam kipróbálom hogyan csinálják ezt a németek, mert végre megtehetem. Ennek fényében különösen bosszantó, hogy minden nagyon jó, csak éppen sebességvéltéskor alacsony fokozatokban soha nem tudom, hogy csattani fog, darálni, akadni vagy éppen szépen vált, és ez lerontja a motorozás élményét. A korábban idézett emberke ezt nagyon szépen összefoglalja, ideteszem újra: "Erről regényt tudnék írni. Több mint 50 éve motorozom, és valószínűleg legalább 20 vagy még több motorom volt. Én egy vadonatúj 2015GS-t rendeltem gyárilag, és az alsó tartományban: 1-2, 2-3, 3-2, és 2-1, ez messze a legrosszabb váltású motorkerékpár, amit valaha birtokoltam vagy lovagoltam. És hidd el, 43 ezer mérföldön keresztül próbáltam "időt szánni arra, hogy megtanuljam jól csinálni", hogy Jimet idézzem. A legjobb barátom ugyanabban az időben rendelt egyet, amikor én, az övét pár héttel az enyém előtt építették meg, és az övé úgy vált, mint a vaj. Személyes felmérést végeztem minden korai LC-tulajdonossal, akivel találkoztam, és szerintem körülbelül 70%-nak van olyan motorja, ami elfogadhatóan vált, a többiek olyanok, mint az enyém. Nemrég vettem egy 2017.5 GS Rallye-t, és gyönyörűen vált." Ez megmagyarázza miért elégedett sok GS-es a váltójával és egyben reményt ad nekem, hogy ha ezt nem tudom megszokni, van esélyem egy valóban jó váltóst találni. Ezt nehezíti, hogy nem találtam még olyan módszert, amivel 10-20 perc alatt kétségkívűl el lehet dönteni, hogy az adott példány melyik csoportba tartozik. Valószínűleg mert még nem volt szerencsém valóban jó váltós LC-vel menni, csak különböző mértékben rosszal. Idén két alpok túrán lesz olyan résztvevő akik most vettek LC, kipróbálom azokat is, meg a cseremotort májusban, ennyi között már lennie kell jó váltósnak. :) Amúgy bennem is meg van a kettősség ezzel a témával kapcsolatban. Egyrészt nem ér ennyit az egész, túl sokat foglalkozom vele, el kellene engednem. A Tigeres tapasztalatom is azt mutatta, hogy hiába hibátlan a váltója és pont az én méretem, ha minden másban a GS jobb, a GS felé billen a mérleg nyelve. Másrészt nagyon izgalmas téma, hogy a BMW meg tudja csinálni a világ legjobb motorját, csak éppen váltót nem tud következetesen jót csinálni hozzá, és hogyan nem tudta ezt megoldani három generáció óta. Hogy hogyan fedi ezt el a marketing ls a tesztelők zöme is. Kb. ezt csinálták a kardánnal is. Nem gondoltak rá, hogy ha befolyik a víz, kellene neki egy lyuk amin ki is tud folyni. 9 év alatt jöttek rá, hogy fúrnak rá egy lyukat. Meg hogy megnézik a kardánt, hogy üt-e, ha igen, cserélik. Nem mondta nekik senki, hogy "srácok, ami forog, azt ki kell egyensúlyozni. Különben ütni fog, hangos lesz és a csapágyak sem örülnek neki."? Pedig egy kardán mennyivel egyszerűbb szerkezet, mint egy váltó, nem? Ha jó kardánt nem tudnak gyártani, jó váltót honnan tudnának? Nem szürreális ez az egész?
Ó, ilyen repcés nekem is van. Bár a repce inkább csak mellékes, azért álltam meg, mert meglepődtem, hogy a modern művészek egyeseknek már életükben emlékművet állítanak.:)
Múlt pénteken végre kellemes időjárásra ébredtem, így - a régi hagyományaimnak megfelelően - volt alkalmam gurulni egy klasszik Donovaly kört.
Most először folyamatosan figyeltem az egyik legfőbb mumusod, az 1 -> 2 váltáskor megjelenő darálást a váltóban.
Jelentem nem, egyszer sem tapasztaltam, pedig hosszan és több forgalmi helyzetben teszteltem (vidék vs. város, ill. emelkedőn fel, vs. lejtőn le) de így sem jött elő amit panaszoltál többször.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy motorkám váltója hibátlan lenne, csak annyi a biztos, hogy én nem éreztem, hogy darálna váltáskor. (QS használatakor értelemszerűen nincs is mit figyelni rajta.)
Elismerem, jómagam némi hendikeppel indulok a "válts jól" versenyben, mivel 25 éve adtam el az utolsó manuális váltós autómat, szóval a kuplung és a váltó, már régóta nem nagy haverjaim a mindennapokban, ráadásul az egyik kedvenc motorom is egy DCT-s Honda volt. Mely modellt neked nem kell bemutatnom ;-)
Mindazonáltal távol álljon tőlem, hogy a GS váltóját hibátlannak nevezzem mert tényleg nem az. Kétségem nincs afelől, hogy van ennél lényegesen jobb váltóval szerelt motor de számomra - több más itt véleményt formáló olvtárshoz hasonlóan - a komplett csomag a mérlegelés tárgya és ebben szerintem még mindig elég erős ajánlat, kb. bármelyik GS az elmúlt bő 20 évből.
De érdeklődve és töretlen lelkesedéssel olvasom, a tökéletesre való törekvésed útját :-)
ps. Vehetnél végre egy Ducati MST Enduro-t, imádnám olvasni róla a véleményed :-)
Vagy élj együtt azzal a váltóval, vagy add el a motort.:)
(Merugye a B verzió meg az, hogy darabokra szeded, megméregeted, megérted, mi mit csinál, így megérted azt is, hogy mi lehet a ludas. Aztán vagy látsz megoldást, vagy nem.:))
Új vagyok a GS motorozásban. Még csak három hete van meg az 1250-esem. Korábban volt már Triumphom, Ducati, Honda és Suzuki motorom. A BMW sebességváltóját semmiképpen sem nevezném sima váltónak. Olyan nehézkesnek érzem. A QS használata meglehetősen sima, amikor a 3. és feljebb kapcsol. Az 1. és a 3. közötti szakaszok lötyögnek, függetlenül attól, hogy hol vagyok a teljesítménytartományban. A QS-sel történő visszaváltások általában simák. Időnként ellenállhat, hogy lefelé akarjon váltani. Néha a kuplungot kell használnom. Amikor kettesben megyek, mindig kizárólag kuplunggal kapcsolok felfelé, és körülbelül feleannyiszor kuplunggal kapcsolok lefelé. Néha nehéz megtalálni a semlegeset. Ez az egyetlen dolog, ami eddig nem nyűgözött le a motoron.
Helyszín:NE Ohio
Erről regényt tudnék írni. Több mint 50 éve motorozom, és valószínűleg legalább 20 vagy még több motorom volt. Én egy vadonatúj 2015GS-t rendeltem gyárilag, és az alsó tartományban: 1-2, 2-3, 3-2, és 2-1, ez messze a legrosszabb váltású motorkerékpár, amit valaha birtokoltam vagy lovagoltam. És hidd el, 43 ezer mérföldön keresztül próbáltam "időt szánni arra, hogy megtanuljam jól csinálni", hogy Jimet idézzem. A legjobb barátom ugyanabban az időben rendelt egyet, amikor én, az övét pár héttel az enyém előtt építették meg, és az övé úgy vált, mint a vaj. Személyes felmérést végeztem minden korai LC-tulajdonossal, akivel találkoztam, és szerintem körülbelül 70%-nak van olyan motorja, ami elfogadhatóan vált, a többiek olyanok, mint az enyém. Nemrég vettem egy 2017.5 GS Rallye-t, és gyönyörűen vált.
A probléma az, hogy a BMW-nek nincs hatékony globális minőségirányítási rendszere. Ha lenne, akkor minden motor ugyanúgy váltana, mivel a gyártásuk (és az ellátási láncuk) következetes lenne. Összefoglalva, egyes korai (2013-2016) motorok remekül váltanak, mások meg szarul. Amikor megvettem a 2017-est, az eladást egy kielégítő tesztvezetéstől tettem függővé.
Tudom, hogy az én tapasztalataim nem egyeznek mindenkiével, hála az égnek. Akik szépen váltó bringát kaptak, azoknak szerencséjük volt, akiknek nem, azoknak nem. Mindenkinek ajánlom, hogy igényelje a tesztvezetést, még a vadonatúj kerékpárokon is, hogy a kerékpár megfeleljen az elvárásoknak.
Nem akarok vitatkozni, csak átadom a tapasztalataimat.