Hát... Először én is zsiguli felnivel állítottam talpra, aztán következett egy 7*15 alfa felni 3cm-es pogácsával, aztán kifordult, így már direktben is fel lehetett tenni (4*98-as osztókör az is), most 10*15 amerikai magnézium felni van fent fordítva a belső felület felpolírozva így több mint 10cm "pereme" van a felninek, igaz ehez kellett egy 2 tárcsás közdarab, ami fordít 4*98-ról 5*120-ra és emel kb. 5cm-t.
köszi, már el is olvastam az első oldalt:-) nem kispályás áttalakítás, a vázat nem vágták szétt. hanem beleillesztették az 1,6d motort. Meg kellett csinálni egy közlőtengelyt ami a fordulatot is emeli kb. duplájára mert az eredeti motorváltóval megy.
Trike lehet, hogy kinézek majd én is Rédére, márha nem kell dolgoznom akkor.
Egyébként Réde, ha jól tévedek gyalogosan free, csak 2 ill 3 keréken van illeték :-)
A fékkel nincs gond csak korának megfelelő álapotban van, hátul a kispók dobok lassítják a 255/60R15-öket. Kanyarodási és menetpróbára vendégem vagy Rédén.
Köszi, de ha már odatolom a képem csak nem fogok belógni:))Ez szabotázs a trike-osok ellen!
Mi a gondod a fékkel? Kell valami hozzá?
Egyébiránt az oldalkocsit sem kell döntögetni, mert nagy tempónál nem előnyös a retikűl emelgetése:)Persze ez csak jobb kanyarban fordúl elő, balra kanyarodik mint a disznó!:))
Igen Réde is többnapos, zárt, belépős, persze, ha megcsörgetsz kipöfögök érted oszt begurulunk :-)
Az elsőfék az irányításban nem játszik semmi szerepet csak a megállásban.
Nekem a panesz telóben jawa kerék van amin nem nagyon fog most a fék, de hiányzik.
Azt kell megszokni, hogy motoron ülsz, de nem dől (oldalkocsisnál legalább 1-ik irányba tudod dönteni), a sáv közepén kell menni, mert mindkét irányban "kilóg", illetve, hogy SOHA sem szabad menetközben a lábat letenni, akármi is történik. Kanyarodik mint a sínautó, csak, ha könnyű az eleje akkor tolja egy kicsit kifelé.
Hát......, mindig variálok a dolgaimmal, igyekszem egy kicsit átformálni.Nem azért, mert gyári állapotában nem tetszik, csak mert jó érzés.A TS-em is lassan /1-es, de van rajta bőven Jawa cucc is.A nyár elején a komáromi felvonuláson mellém pöfögöt egy Jáwás srác, és egy darabig "leltározott":))))Persze vannak mellényúlásaim, de engem szórakoztatt.Most a lányom Babettája hezitál egy enduró és egy gyorsasági benyomását imitáló állapot között.
Sajnos Kaposvár nekem messze van,de a rédei tali itt van a szomszédban /80 km/.
Bár akkor fessük a lakást, de levezető programnak nem lenne rossz.Ez ugyan úgy működik mint a többi motoros buli? Többnapos, zárt, belépős?
A kispók erőművet kompletten terveztem, lévén így az egyszerűbb, a Hardy meg tényleg kevés önmagában:)).
Az elsőfék az irányításban is játszik valami szerepet? Az oldalkocsinál sokszor jól jött balkanyarban.Van komplett Etz első telom kerekestől- fékestől, de a Jawa eleje is fog, persze szólóban:))Mint írod neked a pancsi is szuperál.
A nagy űrrel a blokk helyén /eredeti Jawa / kellene valamit kezdenem, oda lazán elfér egy akksi, persze valamennyit a váltó eleje is benyúlna, no meg a seb.váltó mechanika.
Kissé hosszú vagyok, de piszkál egy dolog: mi az igazság, tényleg olyan komplikált a trike irányítása, vagy csak vakítás.Mint már írtam oldalkocsis tapasztalatom van, elég nagy különbség volt átűlni rá.A trike-nál is így lesz?
Az első fék az fontos, mert a 3 kerék egyszerre hatásos. Vázon nem kell sok merevítés, én egy 1958 Pannónia TLF vázát, elejét használom módosítás nélkül. A kispók hátsó részén ne variálj sokat, főleg a lengőkarok maradjanak az eredetiek, mert a féltengelyek külső fele csak hardy-ban végződik. Kaposváron meg tudod nézni a vasamat, illetve aug. első hétvégéjén Rédén trike tali lesz ahol a (12 -> egytucat) bogár alap (van azért köztük néhány egyedi is ami ötletesebb, mint a sorozatban készültek többsége) mellett trabi, skoda, kispók alapokkal is találkozhatsz.
Ja, mifelénk az alsókipus Jawakon kívül mind 2 személyes volt (SK-ban lakom). Ez csak Ilyen Hungarisse ökörség, hogy 2 személyes bringákat 1 személy használhatott csak, annak ellenére hogy 2személyre tervezték. Viszont nálunk rendszámos volt a babetán kívül minden, de a kismotorokra egész picit adtak és kézzel kellett ráfesteni a számot:-)
Hallottam olyat is, hogy az 51ccm-s szimóra (enduro, electronic) már nagymotorjogsi kellett anno hungáriában, (egy kibaxott köbcenti miat ?!?), ez igaz volt?
Azt tudtad, hogy ehhez van nálatok 3 gyűrűs dugó, nagy méretű szívótorok / nem kör keresztmetszetü a karbinál, hanem téglalap/, és ezekkel 75 km/h-t tud?
Ezerkilencszáz hűde régen az iker haverjaim kaptak 2 Musztángot. Az egyik a kettőből ilyen volt, sőt még hátsó lábtartó is volt rajta. Állítólag kétszemélyesként futott, mint a régi Simson Star.
Ne tudd meg milyen reszelések voltak, hogy a két motor megközelítőleg egy szintre kerűljön!:))))
hát tegnap egész délután fél 1 től este 8 ig a gépet puceváltam, volt rajta annyi retek hogy csak na. Gázolaj ecset stb. A tankban volt olyan dzsuva, hogy csak na, a karbiban detto, így ki kellet mossam vakarjam az egészet. Aztán pakk összeraktam, és 4. rúgásra indult :-) Annyira mégsem néz ki csodálatosan gyárinak, a retek alól előjött pár deformáció hiba stb. A karbija zseniális, van benne összesen 1 dűzni és 0 beállítócsavar :-) Ez a technika 45 éves és a mai napig tökéletesen műxik van melegen stabil alapjárata is. Mentem vele pár kört, minden O.K.
ízirájder öcsééém!!!! Mecsinek hosszú idő után megint van motorja :-) igaz, hogy csak 50ccm meg 3 sebességes JAWA, meg 1961ben gyártották de még gyári a festése, tavalyelőt még láttam menni :-) áttépíteni nem fogom, ez annál értékesebb egyben. Majd csak arra is sor kerül, hogy épüljön egy bringa. vajon mit fogogk holnap csinálni ;-)
azt nagyon 148rünék ha tudnál legalább egy klubbnevet vagy bármit ami alapján kezdhetnék keresgélni a témában a konkrét személyek után. Sajnos sokkal kevesebb időm van netezni, ráadásul tetülassú a netem és soxor ezek az emberek nem is neteznek. Az elsőfék a trikeon majdnem felejtős, pont a hátra helyeződő súlypont miatt. Anno én is kédeztem, hogy miért nyomják annyira a farmotort a trájkoknál így az elsőfék használhatatlan sőt néha nehezékeket kell rakni az elejére hogy ne ágaskodjon fel indulásnál. A válasz, hogy farmotorral nem borulékony a tringa a többivel már igen, a ballaszt meg elkerülhetetlen, elsőfék meg nem is kell mert a hátsó végzi a 99%ot. A "Trike" meg egy nicknév, kukk vissza pár oldalt, irogat ide.
Mondjuk a súlypont elég hátra tolódik, de a Jáwa első teló /mégha hosszabítva is/ ez elbírja?
A kifliket meg bírom oldani, de amitől egy kicsit fázok az irányíthatóság. A fék nem gond, átalakítom tárcsásra, de talán hátúl a "gyári" dobfék is elegendő ehhez a méneshez:)
Tudsz elérhetőséget akinek ilyen van? A trike építőket nem zaklatnám ilyen amatőr vágyakkal, mert amilyenekkel összefutottam találkozókon, hát azok profi millás gépek voltak!