Elnézést, ha félreérthető volt, a 'jó' természetesen nem a témára vonatkozott. Voltak benne megrázó képek, de én főleg a fotósok teljesítményét értékeltem: az elkapott pillanatot, mögégondolva, hogy fókuszált, expo-t mért/saccolt, filmet cserélt ott a rizsföldön hasalva.
Igen. Amikor ezeket néztem, beugrottak kevésbé "lájtos" képek. Bár nem a vér mennyisége az, ami miatt nehezen emésztettem meg a képeket, hanem az arckifejezések. A rettegés, a halálfélelem annyira zsigerekig hatóan jön át a képekről, ami jobban felkavar, mintha széttépett testek lettek volna rajtuk.
Hm. Ezek szerint mégiscsak érzékeltem valamit fotós szemszögből is: a jól elkapott pillanat varázsát, amit csak a jó dokus tud beleépíteni a képeibe.
Nem volt könnyű végignézni ezeket a képeket. Nem tudtam elvonatkoztatni a témától, nem voltam képes fotós szemmel nézni.
Sok mocskos háborúja volt/van az amcsiknak, de asszem, a vietnami mindet überelte.
Asszem, nagyon xar harctéri fotós lennék. Óriási szükség van a munkájukra, jószerivel csak ők tudják a maga brutális valóságában megmutatni a mindennapi történéseket. Csak én inkább az lennék, aki a vállán cipeli a sebesültet, nem az, aki ezt megörökíti...
A csákbamacskák ára nem szokott magasra kúszni. Ez szerintem nem különlegesen alacsony ár, ilyen leírásokkal rendelkező gépekért. Mellesleg nem ritka lencse és váz.
Ami vicces: Ugyanennyire zsákbamacska leica hamisítvány országunkban 2,5x ennyi?!
Tudom, nem jó a kép, ilyen sikerült... Nincs típus. Fekete bakelit ház, középen az a folt "ZEISS" felirat, beleöntve az anyagba. Szerintem valami 60-as évek végi lehet. Jól működik. Hozzámjutott, azt' most megpróbálom beazonosítani. Hátulján CINE felirat, egy táblázattal, MADE IN GERMANY jelzés van, meg valami apró szám, hároszögben egy 1-es, alatta 37/259/1001. Ez valami szabvány megjelölés lehet. Gondolom, nem DDR-ben csinálták... DIN és ASA beállítási lehetőség van rajta.
Annyira nem ritka vázak ezek és a Summar sem egy kiemelkedő darab. A Summicron előtti nagy fényerejű Leitz objektívek minőségben elmaradtak a Zeiss vagy Voigtlander cégek hasonló darbajai mögött. Nem véletlenül készítettek az említett cégek LTM csatlakozással objektíveket...
aha, ilyet meg nem is lattam. vagyis most a soosnal mikor nezegettem az aukcios vitrint es fura volt hogy miert fekete a kozepe. hat nem tom hogy megbirnam e szokni, inkabb maradok a keresoben levok kereteknel.
Van itthon egy ilyen darabom: ez egy kereso, 50mm-es objektivekhez. A mukodesi elve az agy becsapasara alapoz. Belul egy tok fekete,atlatszatlan maszkot latsz amin atlatszo vonalkent vannak feltuntetve az 50mm-hez tartozo fenykeretek. Mivel ezek a keretek ateresztik a fenyt, ertelemszeruen latod is oket ha belekukkantasz hiaba teljesen 'fekete' belul a kereso maszkja. a trukk abban rejlik hogy a 'hagyomanyos' keresokkel ellentetben itt mindket szemet nyitva kell tartani. Az egyik szemeddel latod a 'valo vilagot', a masikkal meg az elobb emlitett fenykeretet. Voila: az agyad a ket kepet osszerakja egyetlen 'kompozicioba'. A 'valo vilag' latvanya korul lebeg egy fenyes, 50mm-nek megfelelo keret: a kereso el is latta feladatat.
erdekes tapasztalat a hasznalata, van aki kedveli van aki utalja...