Keresés

Részletes keresés

kozma555 Creative Commons License 2011.02.13 0 0 36425

Egy db aljcsere számlával 50.000Ft és pikk-pakk megvan az 15 milla...

Előzmény: szanyi_arc (36419)
kombi Creative Commons License 2011.02.13 0 0 36424

Hümmm...

 

 

Ha nem is menti meg a viciket, de mindenképpen előnyösebb lenne végre a vasúti közlekedés számára, ha végre a közúti oldal is a valós pályaköltségeket fizetné meg...és ez viszont kőkeményen szabályozási kérdés.

Előzmény: Carpy (36423)
Carpy Creative Commons License 2011.02.13 0 0 36423

Van szerepe, de csak marginális.

Előzmény: szanyi_arc (36422)
szanyi_arc Creative Commons License 2011.02.13 0 0 36422

Akkor a kérdést még egyszerűbbre redukálom: szerinted annak az állításnak az "igazságtartalmában", hogy a közúti közlekedés olcsóbb, mint a vasúti

- a szabályozási környzetnek van-e szerepe,

- mekkora szerepe van?

Előzmény: erdőszéli (36421)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.13 0 0 36421

sosem ástam bele magam komolyabban a czég egyik zsebéből a másikba könyvelő szétdarabolt mikéntjébe, így nem tudok hozzászólni. de ha így van, akkor dögöljön meg a gumikerekű világ lova is?

Előzmény: szanyi_arc (36419)
Carpy Creative Commons License 2011.02.13 0 0 36420

15 millió forintot költöttek pályafenntartásra a 14-esen?!

Érdekes.... én itt azt tanultam, hogy a mellékvonalaknál nem költenek semmit a pályára. Lehet, hogy mégis költenek?...

 

Előzmény: szanyi_arc (36419)
szanyi_arc Creative Commons License 2011.02.13 0 0 36419

Nem egészen világos (reális), amit írsz, ezért én leírnék egy konkrét esetet, ami a szabályozási környezet furcsaságai mutat rá.

 

A Pápa-Csorna vonalon közlekedő személyvonatok után (papíron) 200 mó Ft PHD-t számoltak el 2005-ben.

A tényleges pályafenntartásra 25 mó Ft-ót számoltak el.

Ebből 10,2 mó Ft volt a folyamatos értékcsökkenés, ami csak egy tétel költségvetésben.

 

A mérleg: 200 mó Ft kiszámlázott PHD-val szemben 15 mó Ft-ot költöttek a pályafenntartásra.

 

Azt gondolom, hogy a pályahozzáférési díj számítása nem (volt) reális. A szabályozási környezet a vasúti mellékvonali közlekedés "ellen" dolgozott.

 

Erről neked mi a véleményed?

Előzmény: erdőszéli (36418)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36418

"A paksi vonal nem versenyképes. Oké. Építsünk be a benzin árába extra környezetvédelmi adót, az autóbuszokra pedig pofátlanul magas úthasználati díjat. Lehet, hogy gyorsan megtelne a jelenleg nem létező vonat. Nem kell géppisztolyos ávós a busz ajtajába, hogy az emberek mást válasszanak."

 

és ha ez sem elég, kobozzuk el a személygépkocsikat, a buszokat meg egyfajta száeánsz keretében olvasszuk be dunaújvárosban. ezek után jó lesz paksinak lenni?

Előzmény: szanyi_arc (36413)
szanyi_arc Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36417

Hozzászólnék a példádhoz is.

 

nédda, szemléltetem... egy közutat hateccik-hanem fent kell tartani, mer' azon megy a mentő, tűzoltó, rendőr, tejsesautó, macskatáposfurgon.

 

A közutat fenn kell tartani (rendőr, mentő stb.) De ezekhez a feladatokhoz nem kell autópályát, elkerülőutakat építeni. Az elmúlt két évtized közútfejlesztései nem az általad említett igényeket szolgálták ki. A mentő, rendőr kiszállásához nem kell megerősíteni a burkolatot; ha nincs erős terhelés, kisebbek a karbantartási költségek és így tovább.

Előzmény: erdőszéli (36412)
v_peti Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36416

A 22-esen még kalauz sem volt, így elég volt oda egy mv!

Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36415

Úgy látszik nem lesz jó példa...

Na mindegy. Szerencsére a bezárások után is maradt jópár vonal és szerencsére újra is nyitottak párat. Remélem ezt újabbak követik, ugyanakkor két év múlva nem zárják be megint mondván a választási ígéret megvalósult, a következő választásig meg csak elfelejtik hogy be lettek zárva. Így Te filmezhetsz én meg döcöghetek a Bz-n, ha nincs rajta senki legalább van helyem.

Előzmény: erdőszéli (36412)
szanyi_arc Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36414

A listához a Pápa-Csorna vonalat is hozzá lehet tenni.

 

Előzmény: Törölt nick (36397)
szanyi_arc Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36413

Nem hiszem, hogy a vasúti pályahasználati díjak, vagy a közúthasználati díjak "demokratikusan" lettek volna megállapítva. A kialakított szabályozási környezet kialakítása "automatikusan" tereli a fogyasztókat/használókat valamilyen iránya. (Épp ez a lényege.) A folyamat pedig "természetesnek" tűnik.

 

A paksi vonal nem versenyképes. Oké. Építsünk be a benzin árába extra környezetvédelmi adót, az autóbuszokra pedig pofátlanul magas úthasználati díjat. Lehet, hogy gyorsan megtelne a jelenleg nem létező vonat. Nem kell géppisztolyos ávós a busz ajtajába, hogy az emberek mást válasszanak.

 

Fordítsuk meg a játékot. Dobjunk a vasúti közlekedésre magas pályahasználati díjat. Egyből nagyon-nagyon veszteséges lesz. Teremtsünk aránytalan infrastruktúra-hozzáférési feltételeket a teherszállításban közút-vasút viszonyban. Jé, elfogytak a tehervonatok. A folyamat "természetesnek" tűnik.

 

 

Előzmény: erdőszéli (36410)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36412

nédda, szemléltetem... egy közutat hateccik-hanem fent kell tartani, mer' azon megy a mentő, tűzoltó, rendőr, tejsesautó, macskatáposfurgon.

 

vele párhuzamosan megy egy vicinális, mondjuk 40-es, 60-as tempóval. tegyük fel, hogy az áruszállítás rajta minimális. a vici a falu szélin áll meg, a buszok meg végigmennek a főuccán.

 

az itt lakók szerinted mit választanak, ha dönteni kell?

 

nyilván vannak nem ilyen vicik is, de nekem jutott a rossz szerepe, ezért ezt a példát hoztam :-)

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36411)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36411

Ha megszűntetjük a vasutat és helyette busszal kell járni az nem diktatorikus? Ugyanezt szeretném csak fordítva.

Előzmény: erdőszéli (36410)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36410

nem hiszek a diktatórikus módszerben. abban sem hiszek, hogy a vasút kiválthatja a közutat. akik meg leosztják a lapokat, nyilván nem az ésszerűség, hanem egyéni érdekeik mellett haladva döntenek egy-egy vonal sorsáról. mi meg itt jól elkocsmázunk az aktuális történeteken.

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36408)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36409

. = ?

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36408)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36408

De, értem én, hagyjuk a paksi vonalat. Én egyszer utaztam végig, nem emlékezhetek már jól az ottani viszonyokra. Ha szoktál vasutakat videózni, akkor ismerheted a hálózatot. Szerinted melyik mellékvonalon lehetséges átterelni a forgalmat közútról vasútra.

Előzmény: erdőszéli (36405)
Lovrin Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36407

"Egyedül a Komárom-Székesfehérvár vonal volt olyan jellegű amit leírtál, de az meg nem mellékvonal."

 

Szerintem az, mivel nincs a fővonalakra jellemző gyűjtő-elosztó funkciója, és tranzitforgalma sem jelentős. Hasonlóképpen mellékvonalként térségi vasútként kezelhetők a 135, 130, 108, 81, 42, stb. vonalak.

 

Van még vagy két tucat vonal az országban, amelyek produkálnának hasonló teljesítményt, mint ezek a másodosztályú "fővonalak", csak mivel nincsenek vastaggal húzva a térképen a kutya se törődik velük.

 

Sajnálatos, hogy csak azért vannak rendes műszaki jellemzőkkel, járatsűrűséggel megáldott mellékvonalak az országban, mert a törzshálózati vonalak lentebb csúsztak egy kategóriát.

Előzmény: Törölt nick (36397)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36406

nappaliból a konyhába is vonattal

 

Nem is rossz ötlet!

Előzmény: Aln 663 1189 (36404)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36405

nem értetted meg a lényegét... solymáron (de mondhatjuk vörösvárt, csabát) nem azért utazunk vonattal pestre, mert ez minden vágyunk. hamár van autója a családnak, azzal járnának, mert gyorsabb, megbízhatóbb, kényelmesebb és ha összeállnak ketten, már olcsóbb mint a vonat.

de: a 10-es úton csúcsidőben hatalmas a dugó, valamint a főváros jelentős részén parkolási díjat kell fizetni. jelentős forgalmat generál még a pázmáneumi egyetem. ne felejtsük el, hogy a célállomás a belvárosban van.

 

egy paksi vicinálisnál sajnos ilyen tényezők nincsenek. természetesen fel lehet újítani a pályát, lehet koszerű motorvonatot járatni, de mutass fel valami csábítót, amivel az autósok letennék a kocsit, és megtöltenék az óránként  dunaföldvár "külsőre" vagy dunaföldvárra induló vonatokat.

 

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36403)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36404

Off

Jól elgyalulták? Pedig be se néztem! :-) Én sem vagyok híve a még a nappaliból a konyhába is vonattal menjünk típusú hozzászólásoknak.  :-P

On

Előzmény: Törölt nick (36393)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36403

Solymáron látszik a megoldás: ma már valóban nem gyalogolnak ki az emberek a messzi állomásra hanem odaautóznak. Tökéletes. Már csak kamerázott burkolt P+R parkoló kell és bárhol lehet az állomás, na meg sűrűn járó vonat ha a munkából haza igyekvő lekési a vonatot akkor ne kelljen 4,5 órát várni a következőre. Akkor jár majd vonattal, ha nincs túl messze a munkahelye akkor az sem baj ha 40-nel megy a Bz, csak sűrűn járjon. A Veke nevű ügyes csapat készített egy menetrend tervezetet a meglévő adottságok jobb kihasználására és a kínálat növelésére, de sajnos nem ez lépett életbe decemberben. Ez elérhető valahol?

Előzmény: erdőszéli (36399)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36402

Erdőszéli már leírta ugyan hogy ez előváros, de itt is 60-nal megy a vonat, amiből sok sokszor fekve marad és akkor csak egy egység jár, állandóak a nagy késések mégis van rá igény, mert sűrűn jár! Kínál alternatívát a busszal szemben. Órás ütemes közlekedést a mellékvonalakra!

Előzmény: Törölt nick (36395)
Kököjszi-Bobojsza Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36401

Szia rokon lélek!

 

Ez van, ma a vasút már nem kell senkinek csak aki rákényszerül mert nem futja autóra meg néhány vasútbarátnak.

 

Én kitartok álláspontom mellett, miszerint ha meg lehetett csinálni 68-80 között a szociban hogy a forgalmat közútra terelték sok helyen és a leszármazottaik is megtették 2007-ben és 2009-ben akkor azt is meg lehetne tenni-főleg a mostani "kuss, akkor is úgy lesz" kormánynak hogy közútról vasútra terelni a kozforgalmat. Személyforgalomban a vasúti menetrend sűrítésével és a buszok megszűntetésével (ezzel az öreg járműparkkal küszködő volánok kidobhatnak néhány kohószökevényt), teherben meg súlykorlátozásokkal és kiterjesztett útdíjrendszerrel.

 

A szar és drága vasutat így is úgy is fenntartjuk: a vonalbezárások miatt nem rúgtak ki senkit.....Akkor meg generáljunk rá forgalmat!

 

Egy halk megjegyzés: tekintsünk el attól mikor melyik kormány volt hatalmon hogy ne politizáljunk, nevezzük vasútromboló és vasútbarát kormánynak.

 

Szóval a vasútrombolókkal szemben sokaknak más tekintetben is problémájuk volt és az utóbbi 50 évben sosem látott zavargások és tüntetések voltak. Ha elég kitartó és tökös lett volna a nép mint Egyiptomban akkor korábban veszi át a hatalmat a vasútbarát kormány akkor mennyivel több vasútunk megmaradt volna! Főleg a nekem nagyon fájó nyíri és kecskeméti kisvasút...Tudom hogy a nyírin már hamarabb levágták az Y két szárát, de szerintem ez előszele volt csak a teljes halálnak.

Előzmény: Törölt nick (36393)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36400

Bezzeg ha a vasútbarátok mennének a buszos topikokba buszellenes dolgoakt írni mekkora felháborodás lenne. Mert ugye buszvonalból is lehet kiragadott példákat mondani, h nézzétek ezen és ezen a járaton alig vannak csak két öregaszony utazik a majorságból ők is ingyen, ezért kár kiküldeni egy buszt. És valóban van olyan járat, amin nem sokan utaznak, mert pl. falujáró, és akár egy autóval is el lehetne vinni azt a pár utast.  Mégse mondja senki,h minek oda busz.

 

qdb.hu-n volt egy történet, h az ember az utolsó busszal akart a vasúttól hazamenni egy kis faluba valahol a 120a környkén. Vonatról le keresi a buszt, nem látja anyáz,  már megint elment előbb, de látja,h ott áll egy kocsi a buszmegállóba és ki is szól a kocsiból valaki ,h a buszt várod? Igen. Akkor ülj be, ilyekor úgyse jön senki nem akartam kijönni a busszal.

Előzmény: Törölt nick (36393)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36399

jajjdejó, ez nekem szól :-)

 

de te is nagyon jól tudod, hogy a kettes vonalon más a helyzet, hisz már kitárgyaltuk ezt veled. hogy előváros... hogy nincs alternatíva... itt a közút 100%-os telítettsége okán vasúton való utazás egyfajta kényszer. bár ne így lenne, de sajnos így van.

Előzmény: Törölt nick (36395)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36398

kedves topiktársam!

 

ez itt nem egy hadszíntér.

 

nem jók és rosszak írnak ide.

 

a véleménykülönbség nem támadás.

 

attól, hogy valaki (pl... én) azt írja, szerinte hogy a paksi vonalnak személyszállítás terén nincs belátható jövőképe, attól az a valaki (pl... én) még nem sínfóbiás, nem vasútellenes.  lehet szívvel szeretni a mellékvonali romantikát, de fent az agyunkben el kell fogadnunk, van ahol nincs szükség rá.

 

áldásborbékesör, további jó hétvégét.

Előzmény: Törölt nick (36393)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36397

"Hogyan is közlekedik le egy Bzmot egy 3-4 állomásos mellékvonalon?
-egy mv.
-egy kaller
-3-4 forgalmista
-3-4 (akár 10 váltókezelő-sorompókezelő)"

 

Az általad leírt kép mellékvonalon ma már nem jellemző. A mellékvonalak túlnyomó többségén helyhezkötött személyzet nem, vagy alig dolgozik. Ha van személyzet, akkor az is szolgálatmegszakítással van jelen.

A 2007-2009-ben leállított vasútvonalakon összességében szerintem a 100 főt sem érte el a "megtakarított" létszám.

 

Érveim alátámasztására:

Kisszénás-Kondoros: 0 fő (Kondoros személyzetnélküli volt, Kisszénás amúgy is kell a 125-nek)

Fehérgyarmat-Zajta: 0 fő (végig személyzetnélküli volt)

Abaújszántó-Hidasnémeti: 0 fő

Szilvásvárad-Putnok: 0 fő.

Murony-Békés: 0 fő.

Körmend-Zalalövő: 0 fő.

stb.

 

Egyedül a Komárom-Székesfehérvár vonal volt olyan jellegű amit leírtál, de az meg nem mellékvonal.

Előzmény: kozma555 (36377)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.12 0 0 36396

Magyarországon melyik mellékvonalon van 24 órás szolgálat?

Előzmény: zsitvica (36378)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!