Szia vargamunka.Olyan kérdésem lenne tudsz ajánlani első támasztógömbfejet és első toronyszilentet csapággyal ami jol birja a magyar utakat.Cserélni kellett vizsgára öket (mindent a lemfölder márkábol kértem a Bárditól).De ezek megsem közelitik a gyári minöséget és tartosságot.
Szerinted,ha szétvan szedve azt nem néztük át.Le drotkefélve a tárcsák,zsirtalanitva,minden kossz eltüntetve és ugy ment vissza a kézifékbowden.De azt a tervezőt aki kitalálta a kézifékbowden helyét főbelőném.Miért nem lehetett a tengely felett elhuzni és a végébe ugy nem fojna minden szutykos víz,sár.Még hely is van hozzá.
Na akkor az enyém az 5%-ba esik,mert a bal oldali adta meg magát először.Miélött az ujat felraná valaki.Először érdemes jol átjáratni olajjal a bovdent.Lasabban rohad be.
Műszaki szerinti átlag 7,7, nekem meg annyi, amit írtam. (Van a nafta vezetéken valami, amiről a totalcaron azt írják, szart se ér: átverés. Na persze nem az a hülyeség, amit a szivargyújtóba dugsz be és világít! )
Ma pesten szaladgáltam. Elsőnek észrevettem, hogy valamelyik fék nyikorog, mikor csak épp hogy nyomom.
Később feltűnt, hogy a lámpához gurulásnál határozottan áll meg az autó és nem gurul tovább vagy vissza felengedett féknél.
Na gondoltam is, hogy akkor megvan a kézifékbovden probléma nálam is.
Többször megrángattam, hátha kiereszt, de csak azt értem el, hogy még jobban fogtak
Parkolóban megtapogattam a felniket. Elsők melegek és a hátsók is :-)
Ígyhát aláfeküdtem és a kezembe akadó kalapáccsal meggyőztem a kézifék karokat, hogy menjenek a helyükre.
Persze a következő megállásnál ismét automatikusan behúztam a kéziféket.
Érzésre itt már visszamentek a karok a helyükre, tehát nem fogták az autót.
Azért biztos ami biztos ismét aláfeküdtem, de a kalapács melett WD40-el is megkínáltam a bowdent (márami kilátszott belőle - háthanátha)
Hazaérve ellenőriztem a felnik hőmérsékletét. A jobb hátsó -a minél sokkal jelentősebben mozgott a kézifék állító - meleg volt, míg a bal nem igazán. (a karok szinte a helyükön voltak, csak a jobb oldalin lehetett még kb 1 cm-t fentebb tolni)
Lehet, hogy ott továbbra is fog a fék?
Nemrég volt cserélve mind a tárcsa, mind a fék. Nem szeretném feleslegesen lesmirglizni.
Egy év alatt megkereste az árát (hamarabb ugrott a meló, mint ahogy tervezve volt), aztán sajnáltam eladni. Még megvan az eredeti számla (Opel, Kassa, 5 km-vel vettem, mint ahogy az újakat szokás, tehát szlovák rendszámos). Furgon, 3 személyes, hátul üvegajtós 270°-ban nyíló ajtók, pléh ablakos raktér-elválasztó, raktér oldala műanyag borításos, alja sk fapadló + linóleum.
Magnós rádió, klíma nincs (akkoriban még nem volt divat), központi zár, manuális ablakok, sofőr légzsák. Mivel kisteherautó, regadó nálatok nincs rá, csak átiratási költség. Friss műszaki (múlt hetes)
Nekem van egy eladó 1,9 DTI L1H1, 74 kW/101 LE. Most ünnepelte a 12 szülinapját, és ha minden igaz, idén beletekerem a 28 ezredik km-t is (röhögni még mindig szabad :D). Épp ezért típushibákról semmit sem tudok (garázsban nem akar elromlani). Nálam az átlagfogyasztás 6,2 liter/100 km.
Na de egy Vivarót (2liter dízel) nem lehet úgy megrakni, hogy önmagában elérje a 3,5 tonnát!
Forgalmimban az áll, hogy teljes megengedett össztömege 2770kg, ezt én paraszt eszemmel úgy értelmezem, hogy megrakodva, utasokkal együtt nem lehet ennél nehezebb. Aztán azt írja, hogy járműszerelvény (gondolom ez meg vontatmánnyal együtt értendő) maximális tömege 4770kg. Ez persze nem tárgyalja a jogsi kategóriát, hanem az autó műszaki korlátaira vonatkozik. Végül pedig fékezett vontatmány maximális tömege 2000 kg. Így jön ki a 4770 kg maximális tömeg a járműszerelvényre, hogy összeadódik a kocsi teljes megengedett össztömege a fékezett vontatmány megengedett tömegével.
Az E jogsi lényege szerintem az, hogy 750 kg fölötti tömegeket vontatsz, természetesen az autó korlátait betartva.
Sziasztok! Két éve egy Vivarot vezetek. Jó kis kocsi, sosem volt gondom vele. Költöttem ugyan rá (fék betét és tárcsa csere meg az időszerű vezérlés...),de ez normál.
Ezen felül egy halom gumicső lett még megvételnél cseréltetve mert valami állat megrágta őket.
Jó állapotú 9 személyes 2005-ös 134ekm futással.
Minden időben gond nélkül indult a tegnapi napig.
Dombon orral felfelé parkoltam viszonylag kevés üzemanyaggal a tankban.
Mikor beültem feküdt a mutató és világított a figyelmeztető lámpa.
Nem indult.
Gondoltam (bár csak kényszeremben), hogy azzal függ össze a gond.
Legurultam a köv. utcáig, megfordultam és gurultam orral lefelé.
Rögtön indult is.
Utána (kb 10km) dolgom akadt.
Leparkoltam kb 30percre.
Utána indult elsőre gond nélkül.
Reggel azonban már megint nem.
Közel vízszintes terepen parkolok.
(Jelentéktelen info gondolom)
Mi lehet a gond?
Orvosolhatom magam vagy szervíz kell?
Nem vagyok nagy autószerelő, de ha kisebb a gond talán megy.
Nem akarok és nem is tudok szerelőt hívni, de kocsi meg kell.
Szűkös a keret így érzékenyen érintene a legkisebb kiadás is.